Jak se rychle opít

3 Díly:Výběr správného pitíEfektivní konzumace pití a jídlaNezapomínejte na bezpečnost

Při některých oslavách, či událostech se možná chcete opít rychleji. Existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout, od výběru tvrdého alkoholu až po rychlou konzumaci alkoholu. Buďte však opatrní. Pokud budete pít nekontrolovatelně, riskujete otravu. Pokud se opijete příliš brzo, můžete dopadnout tak, že vypijete příliš mnoho alkoholu. To je hlavní zdravotní riziko. Zjistěte, kde končí vaše meze. Pokud cítíte, že jste již příliš opilí, nebo vám začíná být špatně, měli byste si dát pauzu. Pití může být zábava, ale vaše zdraví by mělo být na prvním místě.

Část 1
Výběr správného pití

  1. 1
    Sledujte obsah alkoholu. Různé druhy piva, cideru a další tvrdý alkohol má různý obsah alkoholu. Pokud se chcete opít rychleji, volte drinky s vyšším obsahem alkoholu. Obsah alkoholu většinou najdete na etiketě. Vyšší procento znamená, že se opijete rychleji.[1]
    • Piva s vyšším obsahem alkoholu mívají kolem 15-18% alkoholu. Je možné, že budou vyráběny menšími, nezávislými pivovary a ne velkými, proslulými společnostmi.
    • I piva s obsahem alkoholu kolem 11% jsou silná. Pokud se vám nepodaří nalézt pivo s obsahem 15-18%, snažte se najít pivo s obsahem alkoholu kolem 11%.
    • Pamatujte na své meze. I pár silných piv vás dokáže vyvést z míry. Zpomalte tempo konzumace, jakmile začnete cítit, že jste opilí. Pokud vám začne být hodně špatně nebo se vám bude točit hlava, je to znamení, že byste měli přestat pít. Nechcete přece z alkoholu onemocnět.
  2. 2
    Volte alkohol smíchaný s nápoji bez cukru. Pokud smícháte alkohol s nějakým nápojem bez cukru, jako je například limonáda, můžete se opít rychleji. Může to být díky tomu, že běžné limonády tělo vnímá jako potravu a zpomaluje tak vstřebávání alkoholu v těle. Tělo limonády bez cukru nevnímá jako potravu a díky tomu by vstřebávání alkoholu mohlo být rychlejší.[2]
    • Lidé si většinou nevšimnou, že se opijí rychleji, pokud smíchají alkohol s dietní limonádou. Pokud se chystáte smíchat tyto dva nápoje, pamatujte na to, že se můžete opít rychleji.
  3. 3
    Vyzkoušejte nápoje s bublinkami. Tyto nápoje vás také dokáží opít rychleji. Pokud je toto váš cíl, zvolte šampaňské nebo šumivá vína, pokud vám tyto nápoje chutnají.[3]
    • Mezi šumivé nápoje patří šampaňské, šumivé víno, střiky, a drinky namíchané z toniku.
  4. 4
    Vyberte si tvrdý alkohol, spíše než pivo. Díky tvrdému alkoholu se opijete rychleji než z pova nebo vína, obsahuje totiž vyšší procento alkoholu. Pokud se rozhodnete pro panáky, jste na dobré cestě opít se rychle, protože přijmete vysoké procento alkoholu v relativně krátké době. Je prokázáno, že vodka vás dokáže opít velmi rychle. Pokud se tedy chcete opít rychle, zvolte panáky tvrdého alkoholu.[4]
    • Pamatujte na to, že množství alkoholu v koktejlech a míchaných nápojích se bar od baru liší. V některých barech vám mohou namíchat koktejl, který obsahuje více než jen jednoho panáka alkoholu.
    • Můžete si také objednat dvojitého panáka. Díky tomu dostanete dvě dávky v jedné skleničce. Pokud budete pít více a rychleji, opijete se rychleji.
    • Tvrdý alkohol má velmi vysoký obsah alkoholu. Pokud to s ním přeženete, může vám být opravdu zle. Snažte se vypít jen jeden, maximálně dva drinky tvrdého alkoholu.

Část 2
Efektivní konzumace pití a jídla

  1. 1
    Začněte pít uvolněně. Vysoká hladina stresu může váš stav opilosti zpomalit. Pokud během pití děláte něco stresujícího, nebo vás celá situace z toho, že se chcete opít stresuje, může vás to značně ovlivnit.[5]
    • Před večer, kdy se chystáte pít, se snažte uklidnit. Předtím, než si vyjdete ven, dělejte něco, co vás obvykle uklidňuje. Podívejte se na oblíbený seriál v televizi. Přečtěte si dalších pár kapitol knížky. Procvičte si techniku hlubokého dýchání.
    • Vyjděte si ven s kamarády, kteří vás uklidňují, ne s těmi, kteří vás rozčilují, a jste z nich ve stresu. Pokud jste ve společnosti někoho, kdo vás stresuje, nemusíte se opít tak rychle.
  2. 2
    Před pitím snězte něco lehkého. Nikdy nepijte na prázdný žaludek. To je velmi nebezpečné. Před pitím si nedávejte ani nic velkého a těžkého. Jídlo zpomaluje schopnost těla vstřebávat alkohol. Pokud začnete pít hned po těžkém jídle, bude vám trvat déle, než se opijete.[6]
    • Několik hodin před tím, než začnete pít, si dejte lehké jídlo, například salát s kuřetem, lehký sendvič, porci ryby nebo menší porci těstovin.
    • Nikdy nepijte na prázdný žaludek. Opijete se rozhodně velmi rychle, ale také se zvyšuje pravděpodobnost, že vám bude hodně zle. Pití na prázdný žaludek může mít velmi neblahý vliv na vaše zdraví.
  3. 3
    Pijte ve skupině. Pokud pijete s kamarády, je pravděpodobné, že budete pít rychleji. Lidé ve větších skupinkách pijí rychleji. Pokud budete rychle pít, opijete se rychleji a také množství alkoholu, které v průběhu noci zkonzumujete, bude větší. Toto vše může způsobit, že se opijete rychleji.[7]
    • Sledujte svoji konzumaci. Je velmi jednoduché to s alkoholem přehnat pokud pijete ve skupině lidí, kteří mají vyšší alkoholovou toleranci, než vy sami. Sledujte, jak se během pití cítíte. Pokud se začnete cítit nepříjemně, je čas přestat, i pokud vaši kamarádi chtějí pít dále.
  4. 4
    Vyberte si tvarovanou sklenici. Pokud pijete z normální sklenice, je jednoduché sledovat, jak rychle její obsah mizí. Různě tvarované sklenice mohou mít vliv na to, zda se opijete rychleji. Je to z toho důvodu, že je obtížné sledovat, kdy je sklenice z poloviny prázdná, ve srovnání s rovnou sklenicí. Budete pít rychleji, protože si nebudete jisti, kolik toho vypijete.[8]
    • Pokud pijete v baru, můžete dostat tvarovanou sklenici i pokud si objednáte jen pivo nebo šampaňské.
    • Pokud pijete doma, zkuste si koupit nějaké levné tvarované sklenice v supermarketu nebo obchodním domě.

Část 3
Nezapomínejte na bezpečnost

  1. 1
    Poznejte, kde je váš limit. Pokud se chcete rychle opít, musíte znát svůj limit. Nechcete, aby vám bylo velmi špatně. Uvědomte si, kolik toho můžete vypít a přitom se stále kontrolovat.[9]
    • Je možné, že svůj limit již znáte z předchozí zkušenosti s alkoholem. Můžete si například pamatovat, že vám začalo být zle a začali jste ztrácet paměť někdy kolem čtvrtého drinku.
    • Pokud je pro vás pití novinkou, možná svůj limit zatím neznáte. Zkuste sledovat, jak se cítíte. Pokud vám začne být fyzicky zle, bude se vám točit hlava, je to znamení, že máte přestat. Můžete také požádat kamaráda, aby na vás dohlédl a dal vám vědět, až se mu bude zdát, že nad sebou ztrácíte kontrolu.
    • Zachovejte kontrolu nad situací, i v případě, že jste opilí. To může být poměrně složité, pokud se snažíte opít se rychle.
    • Pokud cítíte, že za chvíli odpadnete, dejte si pauzu. Nemusíte do sebe lít alkohol celou noc a přivodit si otravu. Přestaňte, až se budete cítit opilí.
  2. 2
    Nepijte na zcela prázdný žaludek. Mnoho lidí se jídlu před pitím vyhýbá z toho důvodu, aby se opili rychleji. To však není dobrý nápad. Předtím, než se napijete, něco snězte, stačí i malá svačinka. Měli byste si také dát něco k jídlu i v průběhu noci. Vybírejte si potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako jsou ořechy, nebo sýr.[10]
  3. 3
    Snažte se vždy pít s mírou. Pokud se jednou za čas opijete, je to možná vtipné, obzvláště pokud se jedná o nějakou společenskou událost. Pokud však budete pít dlouhodobě, můžete si vážně poškodit zdraví. Snažte se proto nevypít během společenských akcí více než jeden, maximálně dva drinky. Zůstanete tak v bezpečí a zdraví.[11]
  4. 4
    Předtím, než se napijete, se podívejte na léky, které užíváte. Alkohol může některé léky závažně ovlivnit. Pokud se chystáte opít se, podívejte se na příbalový leták svých léků. Ujistěte se, že alkohol jejich účinek negativně neovlivňuje.[12]
    • Po propité noci neužívejte žádné léky. Tyto léky by stále mohly reagovat s alkoholem a závažně vám poškodit játra a jiné orgány. Léky na bolest s obsahem acetaminofenu jsou obzvláště nebezpečné.[13]

Tipy

  • Množství alkoholu, které budete muset vypít, abyste se opili, závisí na vaší váze, na tom kolik jste toho snědli a jaká je vaše alkoholová tolerance. Zvažte všechny tyto faktory a během pití se nesnažte závodit s kamarády, protože oni mohou mít daleko vyšší toleranci, než vy.
  • Síla míchaného nápoje vždy záleží na barmanovi, který jej připravil. Někteří barmani/bary ředí své drinky více, než ostatní.
  • To, že se opijete rychle, nemusí nutně znamenat, že se opijete příliš a velmi často. Poté, co jste si dali nějaký drink, dejte si asi 30 minut pauzu, než si dáte další drink, aby mělo vaše tělo šanci alkohol zpracovat.

Varování

  • Pití na prázdný žaludek je velmi nebezpečné. Neměli byste alkohol pít vůbec, pokud máte velký hlad; místo toho si dejte pár hodin před pitím nějaké jídlo, abyste se cítili lehce, ale neměli hlad.
  • Vždy pijte s mírou. Nikdy nepijte, pokud musíte řídit, jste těhotná nebo ještě nejste plnoletí.


Informace o článku

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Get Drunk Fast, Português: Ficar Bêbado Rápido, Italiano: Ubriacarsi in Fretta, Deutsch: Schnell betrunken werden, Español: emborracharse rápido, Русский: быстро опьянеть, Français: s'enivrer rapidement, 中文: 醉得更快, Nederlands: Snel dronken worden, Bahasa Indonesia: Mabuk Cepat, Tiếng Việt: Say nhanh, 한국어: 빨리 취하는 법

Stránka byla zobrazena 6 363 krát.

Byl tento článek přesný?