Jak si zlepšit zrak

1 Metody:Výživa

Oči jsou velmi citlivou a zároveň důležitou částí našeho těla. Je velmi snadné zničit či poškodit si zrak jen tím, že budete oči neúměrně namáhat a nebudete dodržovat správné zásady. Tento článek vás naučí, jak si můžete udržet a vylepšit svůj zrak.



Postup

  1. 1
    Poučte se o tom, jak zrak vlastně funguje. Pak budete schopni pochopit, co vlastně děláte, když oči procvičujete. Zrak si zlepšíte, když změníte zažité způsoby toho, jak své oči používáte.
  2. 2
    Pořiďte si čtecí tabulku. Pověste si ji na zeď, ať můžete sledovat své pokroky. Najdete ji lehce na internetu.
  3. 3
    Proveďte relaxační cvičení. Přiložte dlaně k sobě a rychle je třete, aby se zahřály. Pak dlaně přiložte na oči a nechte oči odpočinout. Představte si nějaké klidné místo. Nenechte k očím proniknout světlo. Toto dělejte kdykoli během dne, obzvláště vhodné je to, pokud sedíte za počítačem.
    • Denně si na oči přikládejte střídavě teplé a studené obklady, pomůže jim to odpočinout si.
  4. 4
    Udržujte oči vlhké. Udržování rovnováhy vlhkosti ve vašich očích je jedna z nejdůležitějších věcí, kterou pro zdraví svých očí můžete udělat. Suché oči mohou být zarudlé, podrážděné a můžete dokonce cítit bolest. Snažte se pravidelně mrkat, i když se díváte na televizi, nebo do počítače.
  5. 5
    Cvičte s očima. Uvědomte si, jak pracují vaše svaly – stejné je to s očima; čím míň je procvičujete, tím jsou na tom hůř. Existují speciální cvičení, díky kterým můžete vidět lépe.
    • Naučte se cvičení 20/20/6. Každých 20 minut se na 20 sekund zaměřte na předmět, který je od vás alespoň 6 metrů daleko. Budete překvapeni, o kolik se vaše oči budou cítit lépe.
    • Dejte si asi 15 cm před obličej palec a na pět sekund se na něj dívejte. Potom se zaměřte na něco za ním. Toto opakujte asi desetkrát a dělejte to, kdykoli máte čas.
  6. 6
    Zvyšte pružnost očí. Pokud jste někdy dělali nějaký sport, nebo byli v posilovně, pak víte, jak je pružnost a ohebnost důležitá. Pokud se pravidelně neprotahujete, nebo pokud používáte pořád dokola stejnou skupinu svalů, ztrácíte pružnost. Pokud v práci strávíte dlouhou dobu tím, že se díváte do monitoru počítače, zkuste se pravidelně zaměřovat na jiné předměty; pokuste se zamezit tomu, že byste měli oči neustále ve stejné pozici.
  7. 7
    Snižte jas monitoru. Když uberete na jasu monitoru, nebudete oči tolik namáhat. Nesnižujte ho ovšem tak moc, že byste špatně viděli. Zároveň se snažte mít monitor umístěný tak, aby se v něm nic neodráželo.
  8. 8
    Dopřávejte si pravidelné přestávky. Pokud se vaše oči musí dlouhodobě na něco soustředit, dělejte si pravidelné přestávky. Když si každou hodinu uděláte desetiminutovou přestávku, nebudete oči tolik namáhat a umožníte jim trochu se zotavit.
  9. 9
    Zredukujte stres. Každá část lidského těla reaguje na stres různým způsobem. Oči jsou vystavovány namáhání a stresu neustále – čím víc se díváte na televizi nebo do počítače, čím častěji hrajete hry na telefonu, tím víc stresu způsobujete svým očím. Snažte se dopřát svým očím co nejvíc přirozeného denního světla a omezte kontakt s přístroji. Budete překvapeni, jak se budete lépe cítit i vidět.
  10. 10
    Zajistěte si dostatek spánku. Možná jste si sami všimli, že když se vám nějakou dobu nedostává kvalitního spánku, cítíte se unavení a častěji vás bolí hlava. Je taky možné, že vaše vidění je rozostřené a udržet oči otevřené je někdy až bolestivé. Spánek je důležitý pro správné fungování celého těla a plnohodnotný odpočinek vám pomůže vidět lépe, protože umožňuje vašim očím uvolnit veškeré svalstvo.
  11. 11
    Chraňte své oči před UV zářením. Používejte kvalitní sluneční brýle s UV ochranným filtrem a vaše oči vám poděkují. Zlepšíte si tak zrak a navíc budete skvěle vypadat!

Výživa

  1. 1
    'Nakrmte' své oči. Stejně jako celé vaše tělo, i oči potřebují ke svému fungování správnou výživu. Mrkev, kapusta, borůvky, meruňky a další strava bohatá na beta karoteny je pro vaše oči skvělá. Omezte nezdravá jídla.[1]
  2. 2
    Dodržujte pitný režim. Lidské tělo tvoří průměrně z 60% voda, někdy i víc. Pokud jsou vaše oči často unavené a suché, zkuste víc pít. Dostatečný příjem tekutin je důležitý koneckonců pro celé vaše tělo.
  3. 3
    Zkuste brát vitamíny podporující zdraví očí. Pomozte vašim očím tím, že jim dodáte hodně vitamínu A a C, stejně jako luteinu a zeaxantinu (karotenoid).
    • Nezapomeňte na Omega kyseliny. Omega-3 kyseliny jsou nezbytnou výživou pro celkové zdraví organismu. Většina lidí ví, že jsou dobré pro srdce, ale málokdo si uvědomuje, že mají příznivý efekt na zdraví sítnice a zabraňují degeneraci zraku spojené s věkem.
  4. 4
    Užívejte aminokyseliny. Aminokyseliny, zejména taurin, jsou pro zdravý zrak nezbytné. Aminokyseliny chrání vaše oči před volnými radikály, které můžou časem způsobit problémy. Aminokyseliny udržují oční tkáň zdravou a předcházejí degenerativním změnám oka.

Tipy

  • Omezte sledování televize či monitoru počítače potmě.
  • Pokud jste celou noc vzhůru a cítíte, že máte podrážděné oči, odpočiňte si. Dejte si na oční víčka čerstvě ukrojená kolečka okurky.
  • Věnujte pozornost tomu, jak se cítíte, když se na něco zaměříte. Stres může přispívat k problémům s viděním.
  • Věnujte čas tomu, abyste si uvědomili, jakým způsobem oči používáte.
  • Uvědomte si, že váš zrak se nezlepší ze dne na den. Ke zlepšení bude docházet postupně, ale o to bude trvalejší.
  • Opláchněte si oči vodou 3-4x denně.
  • Pokud se váš zrak nelepší, raději si zajděte k očnímu lékaři. Máte-li velký problém se zrakem, budete si muset pořídit brýle.

Varování

  • Podrobně si prostudujte dostupné produkty doplňkové výživy, které vám pomůžou zlepšit celkové zdraví a podpoří kvalitu zraku.

Informace o článku

V jiných jazycích:

English: Improve Your Eyesight, Italiano: Migliorare la Vista, Español: mejorar la vista, Français: améliorer votre vue, Deutsch: Die Sehkraft verbressern, Português: Melhorar Sua Visão, Русский: улучшить зрение, 中文: 改善视力, Nederlands: Je zicht verbeteren, Bahasa Indonesia: Memperbaiki Pengelihatan, 日本語: 視力を改善する

Stránka byla zobrazena 1 181 krát.

Byl tento článek přesný?