Jak žít šťastně až navěky

Autoři pohádek způsobili, že věříme, že žít šťastně až navěky je to nejlepší, co se ním může stát. Ve skutečnosti ale všichni ví, že život není jen samé štěstí, ale někdy také smutek, nuda a nespokojenost. Existuje ale spousta věcí, které můžete udělat pro to, abyste měli spokojenější život. Když budete mít realistická očekávání, naučíte se odpouštět a budete myslet pozitivně, budete schopni žít svůj život šťastně až navěky.

Metoda 1 ze 3:
Šťastný milostný život

  1. 1
    Milujte svého partnera takového, jaký je. Když s někým chodíte, musíte být ochotni akceptovat jeho omezení stejně tak jako jeho dobré vlastnosti. Možná vám vadí, že se váš partner chová divně na večírcích, nebo že neumí usmažit vejce, ale pokud si myslíte, že se tyto věci změní, neměli byste se pouštět do vážného vztahu. Je sice možné, že se partner změní, ale když vaše očekávání nebudou naplněna, budete pravděpodobně velmi zklamaní.
    • Když se budete snažit partnera změnit, budete se často hádat a mohli byste mu dokonce snížit sebevědomí.
    • Uvědomte si, že milovat znamená akceptovat partnera takového, jaký je a očekávat, že bude akceptovat i on vás. Nesoustřeďte se na to, co byste na partnerovi chtěli změnit a raději buďte šťastní, že jste našli někoho, kdo akceptuje i vaše chyby.
  2. 2
    Zbavte se pohádkového smýšlení. Výzkumy prokázaly, že lidé, kteří věří v romantickou pohádkovou lásku, mají větší problémy ve vztazích. [1] Jak řekla Eleanor Rooseveltová: „Štěstí není cílem, štěstí je vedlejším produktem.“ Pokud si chcete najít partnera, který vás naplní neutuchající láskou, kdykoli se mu podíváte do očí, pravděpodobně se v životě budete potkávat se zklamáním. Promluvte si s partnerem o tom, co vás dělá šťastnými a zjistěte, co dělá šťastným vašeho partnera.
    • Uvědomte si, že pohádky jsou zábavné, ale se skutečným životem nemají nic společného. Skutečný život nezahrnuje pouze šťastnou svatbu, ale také stres a problémy, které budete muset vyřešit.
    • Vztahy jsou krásné, ale nejsou jen plné štěstí a kouzla. Zahrnují tvrdou práci, zejména po uplynutí několika prvních let.
  3. 3
    Udržujte ve vztahu vášeň tím, že budete jeden druhého stále překvapovat. Původní kouzlo vztahu se může po nějaké době vytratit, ale to neznamená, že se s tím musíte smířit. Výzkumy prokázaly, že páry, které se překvapují tím, že si hledají nové koníčky, zkouší nové věci a nebojí se změn, mají dlouhodobě spokojenější vztahy. Když budete jeden druhého stále překvapovat, nebudete se muset bát, že váš vztah ztratí své kouzlo. [2]
    • Je skvělé chodit s partnerem na příjemná rande, ale neměli byste se vyhýbat novým věcem a zážitkům.
    • Pokud jste si mysleli, že vám vášeň ze začátku vztahu vydrží navždy, nezoufejte. Mnoho párů zjistí, že jejich důvěra a láska roste v průběhu vztahu a že si jeden druhého více váží až po mnoha letech. Pro spoustu párů je společný život důležitější, než prvotní zamilovanost.
  4. 4
    Musíte být ochotní věnovat vztahu úsilí. Každý pár musí čelit problémům – ztráta zaměstnání, nemoc a smrt v rodině, děti, finanční problémy. Všechny tyto situace vyvíjejí na vztah velký tlak. Když budete muset řešit překážky, snažte se spolupracovat a zajistit, aby tyto problémy váš vztah posílily. I když s partnerem v něčem nebudete souhlasit, nedovolte, aby vás opustila láska, kterou k němu cítíte.
    • Výzkumy prokázaly, že páry, které se při hádkách navzájem urážejí, tím permanentně poškozují svůj vztah.[3]
    • Zkuste se hádat jinak – probírejte problém, který spolu máte a nenapadejte partnerovu inteligenci nebo schopnosti.
  5. 5
    Ujistěte se, že se k sobě hodíte. Tento krok není snadný, protože žádný vztah není dokonalý a vždy je třeba tvrdě pracovat na tom, aby bylo vše v pořádku. Je ale možné, že jste ve vztahu, který vyžaduje větší úsilí, než najít si nového partnera. Někdy je těžké se na svůj vztah podívat objektivně, takže se snažte zhodnotit ho podle následujících měřítek:
    • Víra: Je těžké mít vztah s někým, kdo nesdílí vaše základní hodnoty. Je možné, aby spolu byli dva lidé s odlišnou vírou šťastní, ale jejich vztah bude vyžadovat spoustu tvrdé práce a kompromisů.
    • Politika: Naše politické názory většinou vyjadřují i naše základní hodnoty. Pokud se s partnerem značně lišíte v tom, jak vnímáte svět, váš vztah nebude snadný.
    • Společenský život: Pokud jeden z partnerů chce chodit každý večer ven a bavit se s lidmi a ten druhý si raději čte knihu, nebude snadné najít společné zájmy, které jejich vztah udrží naživu.
    • Finance: Říká se, že za téměř polovinu rozvodů mohou finanční neshody. Pokud je jeden z partnerů rozhodnutý, že se stane milionářem a tomu druhému stačí malý dům a spoustu času na jeho koníčky, v budoucnu to pravděpodobně bude vyvolávat konflikty.
  6. 6
    Nebuďte závislí na minulosti. Lidé často říkají: „Není to takové, jaké to bývalo dříve,“ nebo „Můj partner už není ten, koho jsem si vzala.“ V dlouhodobém vztahu musíte být připraveni na to, že se lidé mění. Měníme se v průběhu celého života a není možné očekávat, že se lidé budou chovat stále stejně, nebo že budou vypadat tak, jak vypadali před deseti lety. Nemyslete na minulost a zaměřte se raději na to, co spolu budete dělat v budoucnu.
  7. 7
    Vše štěstí by nemělo záviset na vašem partnerovi. Dlouhodobý vztah lidem sice většinou dodává štěstí, ale někdy může být i zdrojem smutku. Nemyslete si, že jediným způsobem, jak žít navždy šťastně, je najít svého prince, nebo svoji princeznu (hlavně pokud máte pocit, že ve vašem vztahu není něco v pořádku).
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Změňte svůj pohled na svět

  1. 1
    Investujte do lidí, ne do věcí. Výzkumy prokázaly, že lidé, kteří tráví více času se svými blízkými jsou šťastnější, než lidé, kteří věnují energii vydělávání peněz a honbou za mocí a majetkem. [4] Co se týče velkých životních rozhodnutí, měli byste se zaměřovat spíše na rodinu, než na peníze. Budete díky tomu dlouhodobě šťastnější.
    • Snažte se trávit co nejvíce času s rodinou a přáteli. Naplánujte si svůj volný čas tak, abyste s nimi mohli podnikat více věcí.
    • Uvědomte si, že přátelé jsou stejně důležití, jako rodina. Pokud nemáte štěstí na rodinu, můžete si najít dobré přátele a být šťastní díky tomu, že s nimi budete trávit čas.
    • Je dobré také pomáhat cizím lidem. Začněte se věnovat dobrovolnické práci a budete spokojenější.
  2. 2
    Naučte se ocenit to, co máte. Jistě už jste to někdy slyšeli, ale přesto je důležité to zmínit. Pokud jste závistivý člověk, který si neváží toho, co má, pravděpodobně nebudete nikdy šťastní. Zamyslete se nad tím, kolikrát jste v životě něco změnili s vidinou toho, že se budete mít lépe a potom jste zjistili, že vám to nestačí. Nepřejte si mít něco jiného a raději si važte toho, co máte.
    • Napište si seznam všech věcí, za které jste vděční. Pomůže vám to uvědomit si, jaké štěstí máte. Vyvěste si tento seznam na nějaké viditelné místo, aby vám připomínal, co vše v životě máte. [5]
    • Pokud nemůžete přijít na nic, co byste si do takového seznamu zapsali, snažte se být pozitivnější. Najděte si nové přátele, nebo se naučte něco, co vás bude těšit. Zaměřte se na pozitiva a přestaňte myslet negativně.
  3. 3
    Nechovejte k lidem zášť. Když budete mít v sobě nenávist, bude to mít dopad na všechny oblasti vašeho života. I v případě, že máte dobrý důvod být zahořklí a nenávistní, byste se toho měli vyvarovat. Pokud není možné danou situaci změnit, měli byste to vzdát. Uvidíte, že budete mnohem šťastnější.
    • Naučte se odpouštět a buďte otevřenější. [6] Malé negativní věci by vás neměly ovlivňovat a neměly by vám působit problémy.
    • Zbavte se závisti a žárlivosti. Ostatní lidi nemůžete ovládat, ale můžete ovládat své reakce a své pocity. Není možné se vyhnout všem negativním emocím, ale když je v sobě budete dusit dlouho, budete se cítit zbytečně nešťastně.
  4. 4
    Obklopujte se šťastnými lidmi. Emoce jsou nakažlivé. Pokud jsou vaši přátelé negativní, nebude snadné být v jejich společnosti pozitivní. Netvrdíme, že byste se měli zbavit svých přátel, ale je důležité mít kolem sebe lidi, se kterými se budete cítit dobře.
    • Pokud máte v životě někoho, kvůli komu se často cítíte špatně, promluvte si s ním o tom. Když to nepomůže, je v pořádku vztah ukončit – pro dobro vašeho zdraví a štěstí.
  5. 5
    Dělejte práci, která vás naplňuje. Ne všichni mají to štěstí, že mohou dělat něco, co je skutečně baví. Co se týče práce, důležité je mít dobrý pocit z toho, co děláte, respektovat své nadřízené a vědět, že jste za své snahy adekvátně ohodnoceni.
    • I když neděláte zrovna práci svých snů, můžete být spokojeni. Vaše práce nebude nikdy dokonalá, stejně jako většina aspektů vašeho života. Pozitiva práce by ovšem měla vyvážit její negativa. Pokud v práci trpíte, měli byste se raději poohlédnout po něčem jiném.
    • Pokud si nedokážete najít práci, která by naplňovala vaše potřeby, najděte si nejprve kariérního konzultanta.
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Změny, které fungují

  1. 1
    Travte více času venku. Studie prokázaly, že když budete každý den alespoň 20 minut na čerstvém vzduchu, budete šťastnější. [7] Pro duševní zdraví je důležité chodit na procházky a trávit čas v přírodě. Neberte to jako luxus, ale jako nezbytnost.
    • Pokud nejste zvyklí chodit ven, protože máte spoustu práce, změňte to. Naplánujte si na každý den procházku, nebo si jděte alespoň večer na chvíli posedět na zahradu.
    • Choďte do přírody – rušná ulice velkoměsta nemá na lidi stejný vliv, jako klidný park.
  2. 2
    Přestěhujte se blíže ke své práci. Studie prokázaly, že lidé, kteří nemusejí dojíždět daleko do práce, jsou šťastnější. [8] Tento rozdíl je tak velký, že rozhodně stojí za to přijmout méně lukrativní nabídku práce, která je blíže vašemu domovu. Tímto způsobem můžete posílit své štěstí.
    • Když budete trávit méně času dojížděním, budete mít více času na svoji rodinu, na jídlo, nebo třeba na procházku. Všechny tyto činnosti snižují stres a zvyšují štěstí.
  3. 3
    Snažte se lépe spát. Když budete špatně spát, budete citlivější a emocionálnější. To, co by vás běžně nechalo chladnými, vás může velmi rozčílit. Snažte se spát 7-9 hodin denně. Budete se cítit lépe a zvládnete řešit všechny problémy, se kterými se potkáte.
  4. 4
    Pravidelně cvičte. Při cvičení tělo vylučuje endorfiny, které jsou zodpovědné za lepší náladu. Když budete cvičit každý den, budete mít stále lepší náladu. Pokud nemáte cvičení rádi, zkuste si ho rozdělit na menší úseky. Každý den byste měli cvičit 30-60 minut – ze začátku stačí jen rychlejší chůze.
    • Cvičení také posiluje sebevědomí a umožní vám lépe vnímat vaše tělo.
    • Cvičení je účinným antidepresivem – dokonce tak účinným, jako jsou některé chemické léky na zlepšení nálady.[9]
    Reklama

Tipy

  • Udělejte pro svého partnera něco hezkého. Nemusíte se příliš držet detailů. Už jen to, že pro něho něco naplánujete, vám oběma vykouzlí úsměv na rtech.
  • Romantikou nikdy nic nezkazíte.
  • Uvědomte si, že „navěky“ je velmi dlouhá doba. Nemůžete očekávat, že budete šťastní naprosto pořád.
  • Romantika je velmi osobní. Plyšoví medvídci a bonboniéry jsou skvělé, ale měli byste být schopni partnerovi vybrat i trochu osobnější dárek.



Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 15 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.
Kategorie: Filozofie
Stránka byla zobrazena 2 357 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama