Jak být nonšalantní

V tomto článku:Správné myšleníJak se chovat nonšalantněŽijte nonšalantní životReference

Neustálé obavy a pochybnosti vás mohou vyčerpávat a zvyšovat vaši hladinu stresu. Tyto emoce a stres vám potom mohou bránit užívat si života tak, jak byste chtěli. Když se začnete lépe soustředit, můžete být nonšalantní a nedovolit, aby vás tyto emoce ovládaly. Uvědomte si, že máte velkou sílu a nikdo vás nemůže srazit k zemi. Měli byste být schopni se svých obav zbavit.

Část 1
Správné myšlení

  1. 1
    Najděte si na všem něco komického. Výhodou nonšalance není to, že budete šťastní, ale to, že se nenecháte snadno rozčílit, rozesmutnit, nebo vystresovat. Jak toho dosáhnete? Uvědomte si, že na všem je něco komického. Stejně jako lze na všem najít něco pozitivního, lze na většině věcí najít něco komického.
    • Jde sice o velmi jednoduchý příklad, ale řekněme, že přebíráte cenu na nějaké akci a po cestě na pódium zakopnete. Místo toho, abyste se začali stydět, to přejděte a udělejte z toho vtip. Přijměte svoji cenu na zemi, nebo zvedněte ruce a užívejte si záři reflektorů. Potom už si jen užívejte, jak vám lidé tleskají.
  2. 2
    Předstírejte, že se nestydíte. Všichni máme v hlavě malý hlásek, který nám říká, že bychom měli vypadat a chovat se společensky přijatelně. Většinou je to chytrý hlas – umožňuje nám nacházet si přátele, jednat s lidmi a žít snadný život. Někdy nám tento hlas ale způsobuje problémy, brání nám v růstu a vyvolává obavy, emocionální nerovnováhu a úzkost. Zkuste předstírat, že ho nemáte. Jak byste se chovali, kdyby vám na ničem nezáleželo? Co se vaše tělo snaží sdělit světu? Když to dokážete, budete nonšalantní.
    • Lidé dělají spoustu věcí jen proto, aby se vyhnuli studu a aby měli pocit, že je ostatní lidé akceptují. Kdybychom tyto touhy neměli, co bychom dělali jinak? Záleželo by vám na tom, zda se vaší kolegyni líbí vaše nové boty, nebo zda vám váš idol odpoví na zprávu? Pravděpodobně ne. Začněte tím, že se na to budete soustředit alespoň několik minut denně, dokud to pro vás nebude přirozené.
  3. 3
    Přestaňte si dělat starosti s tím, co nemůžete změnit. Svět jednoho dne skončí. Nemáte z toho strach? Pravděpodobně ne. Vše matka někdy nosí neslušivé svetry. Vadí vám to? Ne. Když něco nemůžete změnit, nemá smysl si s tím dělat starosti. Je naprosto zbytečné se zabývat něčím s čím stejně nemůžete pohnout. Jednoduše to nemá smysl.
    • Když tedy učitel ohlásí neočekávaný test, budete z toho mít strach? Ne! Jediné, co vás může zajímat, je to, jak u testy uspějete. A pokud vám váš idol neodpoví na zprávu? Jednoduše jděte dál – stejně vám na něm příliš nezáleželo!
  4. 4
    Neberte sami sebe (ani nic jiného) příliš vážně. Život pro vás bude mnohem snazší, když si uvědomíte, že na ničem příliš nezáleží. Jsme jen smítka prachu na velké modré planetě a když se něco nestane podle našich představ, musíme si uvědomit, že takový je život. Budete se muset potýkat s pozitivními, ale i negativními věcmi. Proč byste si s tím měli dělat starosti?
    • Pravděpodobně jste již potkali někoho, kdo bere sám sebe příliš vážně. Záleží mu na tom, co si ostatní lidé myslí o tom, co dělá, co říká a jak vypadá. Ve skutečnosti ale ostatní lidé vůbec nemyslí na to, co děláte. Tyto lidi je těžké pozorovat, protože jsou neustále ve stresu. Chovejte se naprosto opačně a uvidíte, že brzy budete nonšalantní.
  5. 5
    Věnujte se józe. Kromě toho, že díky józe spálíte kalorie a vypracujete si svaly, jde také o skvělý způsob, jak se zbavit nepříjemných myšlenek, kterými trpí mnoho lidí. Studie prokázaly, že lidé, kteří cvičí jógu, mají nižší hladinu stresu, úzkosti a dokonce i nižší krevní tlak. [1] Pokud se vám nedaří změnit vaše myšlenkové pochody, jóga vám s tím může pomoci.
    • Dalším dobrým tipem je provádět dechová cvičení. Když se zaměříte na své tělo a na svůj dech, zbavíte se svých myšlenek a budete v přítomném okamžiku. Zaměřte se na to, co je kolem vás, například na židli, na které sedíte, nebo na to, jak se cítíte. Přestaňte myslet na to, co vás poslední dobou trápí.

Část 2
Jak se chovat nonšalantně

  1. 1
    Buďte dospělou verzí sama sebe. Když trpíme obavami a úzkostmi, chováme se sobecky a nadřazeně. Zničehonic jde jen o nás a o naše vlastní potřeby – jednoduše se stáváme dětmi. [2] Uvědomujte si tuto svoji součást (máme ji všichni) a snažte se chovat se dospěle (i tuto část v sobě všichni máme). Jak byste zareagovali, kdybyste byli starší a dospělejší?
    • Představte si, že jste právě poslali zprávu svému partnerovi, ale on ještě neopověděl. Hodiny tikají, minuty plynou a vy stále nemáte žádnou odpověď. Dítě uvnitř vás se chce strachovat a přemýšlet nad tím, co udělalo špatně, nebo partnera začít podezírat. NE! Nedělejte to. Vezměte si raději nějakou knihu. Když vám partner neodpoví, nic se neděje. Stejně už si ani nepamatujete, co jste mu vlastně psali.
  2. 2
    Neprojevujte příliš mnoho emocí. Definice nonšalance je být klidný a vyrovnaný 24 hodin denně. Můžete projevit mírný zájem nebo štěstí a dokonce i zklamání nebo frustraci, ale v zásadě byste měli být stále ledově klidní. Nejde o to, že byste měli působit chladně a necitlivě, ale o to, že byste měli jednoduše umět zachovat klid.
    • Řekněme, že vám váš idol řekl, abyste ho nechali na pokoji. Taková situace je velmi nepříjemná. Pravděpodobně se vám bude chtít plakat a užírat se svými pocity, ale vaše klidnější stránka vás zná mnohem lépe. Nemusíte si říct jen „ok“ a předstírat, že se to nikdy nestalo. Když o tom budete vyprávět kamarádům, řekněte například: „Je to nepříjemné. Líbilo by se mi, kdyby to dopadlo jinak, ale jsem moc rád, že jsem ji ještě nestihl pozvat na rande.“
  3. 3
    Nezabývejte se názory ostatních. Jistě víte, co jsou to názory. Každý je má. Když se budete snažit zavděčit se každému, nikdy se vám to nepodaří, protože to je jednoduše nemožné. Nezáleží na názorech ostatních lidí – život bude pokračovat s nimi i bez nich. Kromě toho si uvědomte si, že si pravděpodobně brzy nebudete pamatovat, co řekla nějaký vaše kamarádka před týdnem na kávě. Neklaďte důraz na názory ostatních lidí. Věnujte se svým vlastním věcem a uvědomte si, že to je to jediné, na čem záleží.
    • Když vám bude záležet jen na vašem vlastním názoru, budete uvolněnější a nebudete stále ve stresu. Jinými slovy budete naprosto nonšalantní. Máte vliv jen na ty názory, na kterých skutečně záleží. Není to skvělý pocit? Všechny ostatní názory nestojí za to, abyste si s nimi dělali starosti.
  4. 4
    Všímejte si své řeči těla. I když budete mluvit klidně a vyrovnaně, vaše tělo vás může prozradit. Váš hlas říká: „Je to v pořádku, nemáš se čeho bát,“ ale z uší se vám valí pára a máte dlaně zatnuté v pěst. V takovém případě vás každý prohlédne. Pokud chcete mluvit nonšalantně, musíte se také nonšalantně chovat. [3]
    • Pozice vašeho těla závisí na situaci, ve které se nacházíte. Pokud chcete působit ustaraně a úzkostlivě (a rozhodně ne nonšalantně), zatněte svaly. Pokud máte pocit, že vás vaše tělo prozrazuje, zaměřte se postupně na každou jeho část od hlavy až k patě a zjistěte, zda jste uvolnění. Pokud nejste uvolnění, uvolněte se! Duševní nonšalance na sebe nenechá dlouho čekat.
  5. 5
    Naučte se dokonale krčit rameny. Když k vám někdo přijde a bude vám chtít vyprávět drby, měla by to být vaše jediná reakce. Nemusíte nutně krčit rameny, ale měli byste si najít alespoň něco podobného. „Nepovídej, kde jsi to slyšel?“ je skvělé verbální „pokrčení rameny,“ protože od vás ten druhý pravděpodobně očekává něco jako: „Opravdu? Neděláš si legraci?“ Měli byste tyto informace pouštět jedním uchem dovnitř a druhým ven.
    • Je dobré mít připravené také nějaké „duševní pokrčení rameny.“ Rozlili jste mléko? No a co. Měli byste to asi uklidit, že? Přibrali jste pár kilo? No a co? Zítra si dáte k obědu jen salát.

Část 3
Žijte nonšalantní život

  1. 1
    Jděte svojí vlastní cestou. Lidé, kteří nejsou nonšalantní (neboli jsou „šalantní“), si své životy řídí podle toho, co jim diktují ostatní lidé. Snaží se dělat vše pro to, aby je ostatní lidé akceptovali a milovali. Ve zkratce jim jednoduše na všem příliš záleží. Záleží jim zejména na věcech, které skutečně nejsou důležité. Nenapodobujte ničí životní styl – vytvořte si svůj vlastní. Nemělo by vám záležet na tom, co říkají ostatní lidé. Dělejte své vlastní chyby a buďte šťastní.
    • Pomůže vám to z několika důvodů. Budete mít stále co dělat, najdete si spoustu různých přátel a budete se cítit vesele a naplněně. Čím větší bude váš svět, tím menší se budou zdát jednotlivé věci. Ten, kdo vás ještě nedávno dokázal naštvat, už nad vámi nemá žádnou moc, protože máte spoustu jiných lidí, se kterými můžete trávit čas.
  2. 2
    Uvědomte si, že máte spoustu semen. Zde si ukážeme zajímavý příklad: řekněme, že si chcete založit zahradu, ale máte jen jedno semeno. Zasadíte ho pečlivě, každý den ho sledujete a máte strach, že z něho nic nevyroste, nebo že ho svojí péčí zabijete. Naštěstí takovou zahradu ve skutečném životě nemáte. Máte tolik semen, že ani nevíte, co s nimi všemi máte dělat. Můžete jich několik pohodit tady, několik zase tady a počkat si, co se stane. Jak moc vám na tom záleží? Jistě alespoň trochu. Každý chce, aby jeho zahrada byla úspěšná. Jste ale ochotní zůstávat celé noci vzhůru a strachovat se o jediné semínko? [4]
    • Jde o způsob, jak vám sdělit, že toho ve svém životě máte spoustu. Pokud se vám něco nepodaří, nevadí. Máte dalších tisíc věcí, kterým se můžete věnovat. Nemusíte si dělat s ničím starosti. Pokud nějaké semínko nevyklíčí, jednoduše si zasadíte nové.
  3. 3
    Nechejte většinu plánování na ostatních lidech. Dalším způsobem, jak nepůsobit nonšalantně je být příliš horlivý. Pokud se neustále snažíte lidi o něčem přesvědčit a překypujete nápady, měli byste trochu zpomalit. Pokud chcete být nonšalantní, nechejte plánování na ostatních lidech. Můžete se zúčastnit, ale nemusíte nic organizovat. Nemusíte být kapitánem celé lodi.
    • Platí to ovšem jen ve většině případů. Neměli byste být nudní a přejímat nápady ostatních lidí a měli byste zajistit, aby si vás vaši přátelé vážili. Když vás někdo někam pozve, řekněte mu, že jste si akci užili a že příště uspořádáte večírek u sebe doma. Na přátelství musejí pracovat obě strany zároveň.
  4. 4
    Netlačte na pilu. Uvědomte si, že na ničem skutečně nezáleží. Když budete mít pocit, že se vám začíná kazit nálada, na chvíli se zastavte. Napočítejte si do deseti a počkejte, až to přejde. Soustřeďte se na to, abyste byli klidní, vyrovnaní a uvolnění. Nebojte se. Je jasné, že někdy budete veselí a jindy zase smutní, ale neměli byste dovolit, aby vás tyto emoce ovládaly. K čemu by vám to bylo dobré?
    • Pokud máte problém s něčím, co vám skutečně nedá spát, řekněte si, že se tím budete zabývat následující den. Pohřběte to hluboko ve své mysli a pamatujte si, že se k tomu během 24 hodin vrátíte. Možná se stane, že si na to další den už ani nevzpomenete, nebo se budete cítit mnohem lépe (nebo alespoň uvolněněji).

Varování

  • Pamatujte si, že neutralitu nejlépe projevíte v době emocionálního zatížení. Je nejlepší své pocity skrýt a neděsit ostatní lidi. Když se to naučíte, budete tvrdší a vyrovnanější.
  • Buďte citliví k citům ostatních lidí. Když se budete chovat příliš nonšalantně, mohli byste tím některé lidi odradit. Bohužel tím můžete odradit také lidi, o které máte zájem – dávejte si pozor.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Be Nonchalant, Italiano: Comportarsi con Nonchalance, Bahasa Indonesia: Menjadi Acuh tak Acuh, Español: ser una persona indiferente, Русский: быть невозмутимым, Français: être nonchalant, Deutsch: Nonchalant sein, Português: se Comportar de modo Indiferente, Nederlands: Nonchalant zijn, हिन्दी: बेपरवाह बनें, ไทย: เป็นคนไม่แคร์โลก, العربية: أن تكون عندك لا مبالاة

Stránka byla zobrazena 2 720 krát.
Byl tento článek přesný?