Jak být silný po rozchodu

V tomto článku:Jak se vypořádat se smutkemMějte správné myšleníBuďte lepší, než jste byli dříve

Všichni to známe – rozchod je tvrdou záležitostí, která obnáší spoustu emocí. Ze začátku nebude lehké být silný, ale klidně si dovolte nějakou dobu truchlit. Až se vám rány začnou zacelovat, budete se cítit mnohem lépe, než kdykoli dříve – a také mnohem silněji!

Část 1
Jak se vypořádat se smutkem

  1. 1
    Dostaňte to ze sebe. Nepředstírejte, že jste v pořádku. Mlaťte do polštáře, plačte a dělejte vše, co budete muset. Mluvte sami k sobě a vnímejte své pocity. Nyní je ten správný čas ze sebe dostat všechny emoce. Když to uděláte teď, nebudete si tím muset procházet později.
    • Půjde vám to lépe, když budete mít nějakého kamaráda, nebo někoho z rodiny. Najděte si někoho, komu se budete moci vyplakat na rameni. Nejlepší je vybrat si někoho, kdo si prošel tím samým a bude vám tak moci vrátit laskavost, kterou jste mu v minulosti prokázali.
  2. 2
    Nevídejte se se svým bývalým partnerem. Pokud jste se rozešli, pravděpodobně jste k tomu měli nějaký důvod. Nevolejte mu, nepište mu a nebavte se spolu jako kdyby se vůbec nic nestalo. V žádném případě se nesnažte vztah obnovit. Působili byste slabě a nezbavili byste se svých pocitů zoufalosti.
    • Nesledujte svého bývalého ani na internetu. Stejně byste jen koukali na fotky, na kterých se dobře baví a vypadá šťastně, nebo byste hledali vzpomínky, které by vám bránily cítit se lépe. Nejlepší bude si ho zablokovat, abyste odolali pokušení.
    • Vyplňte svoji prázdnotu někým jiným. Když budete mít chuť svému bývalému psát, nebo mu posílat vtipná videa, napište nějakému kamarádovi. Když budete mít s kým komunikovat, bude to pro vás snadnější.
  3. 3
    Chovejte se mile. Odolejte pokušení svému bývalému propíchnout pneumatiky, nebo mu házet do okna vejce. Nepomlouvejte ho a nezaplétejte se do podlých pomst – vůbec by vám to nepomohlo a přišli byste o všechny přátele, kteří byli na vaší straně.
    • V každém rozchodu je většinou jeden z partnerů ten „chytřejší“, který se chová dospěleji a bere to s nadsázkou. Měli byste to být vy – držte si odstup, chovejte se mile a nedávejte na sobě nic znát.
    • Pokud se musíte se svým bývalým vídat, chovejte se normálně. Nesnažte se chovat se zbytečně přátelsky a nedávejte se s ním do řeči. Nyní by pro vás tento člověk neměl znamenat více, než vzdálený známý. Pokud s vámi bude chtít mluvit, vymluvte se na něco. Až budete připraveni s ním komunikovat, dejte mu to najevo. Mělo by to být jen na vás.
  4. 4
    Neměňte svůj vzhled. Po rozchodu se spousta lidí nechává dát ostříhat, nebo tetovat. Pomůže jim to změnit svoji identitu a získat pocit, že mohou být někým úplně jiným – někým, kdo nikdy v žádném nepovedeném vztahu nebyl. Může vám to pomoci, ale také toho můžete později litovat. Odolejte pokušení a počkejte, až budete trochu klidnější.
    • Když to uděláte, všichni budou vědět, proč jste to udělali. Bude to vypadat, že se zoufale chytáte každého stébla a potřebujete se ujistit, že jste v pořádku. Nemarněte tím čas – tyto pocity za nějakou dobu přejdou a brzy budete rádi, že jste zůstali takoví, jací opravdu jste.
  5. 5
    Obklopte se dobrými přáteli. Pomůže vám to udržet své pocity na uzdě. Promluvte si s nějakým kamarádem a vypovídejte se. Dovolte mu, aby vás utěšil a zbavte se svých negativních pocitů. Budete se cítit mnohem lépe a s kamarádem vás to sblíží.
    • Snažte se mít stále co dělat. Uvědomte si, že se budete muset stále rozptylovat. Pokud máte dobré kamarády, budou se vás snažit tahat mezi lidi a přemlouvat vás k různým činnostem. V této těžké době se na ně spolehněte.
    • Přátelé vám mohou také pomoci vidět svět jinýma očima. Když budete smutní, dokážou vás rozveselit a připomenou vám, že vaše situace není tak hrozná, jak si myslíte. Vrátí vás zpět do reality a umožní vám cítit se mnohem lépe.

Část 2
Mějte správné myšlení

  1. 1
    Odpusťte a zapomeňte. Po prvotním šoku a smutku si uvědomíte, že se můžete uklidnit a nechat věci plavat. Zamyslete se nad tím, že rozchod nebyl ničí chyba. Mnoho vztahů končí. Jeden z nich byl zrovna ten váš.
    • Berte to takto: váš bývalý partner už nemá ve vašem srdci žádné místo. Když mu odpustíte za to, co vám udělal, budete na to moci zapomenout. Takové vztahy jednoduše jsou. I přátelství někdy nevydrží celý život a s romantickými vztahy to není jiné. Brzy na to zapomenete a budete se zase cítit dobře.
  2. 2
    Snažte se být pozitivní. To, že se s vámi někdo rozešel, nemusí znamenat, že jste k ničemu. Existuje spousta dalších lidí, kteří by si vás vážili více, než váš bývalý partner. Najděte si věci, které vás rozesmějí, obklopujte se přáteli a travte čas s lidmi, kterým na vás záleží. Budete se cítit skvěle, váš bývalý uvidí, že jste šťastní a možná bude dokonce litovat toho, že s vámi ukončil vztah.
    • Když budete šťastní, budete mít úspěch. [1] Čím šťastnější budete, tím více pozitivity kolem sebe budete mít a budete schopni lepších a větších věcí. Když budete myslet negativně, zastavte se a obraťte se. Když si pomyslíte „nudím se a nemám s kým trávit čas,“ přidejte k tomu další myšlenku: „...takže budu dělat to, co chci já sám a nikdo mi v tom nebude bránit.“
  3. 3
    Stále něco dělejte. Mysl je záhadná věc – když se ji naučíte ovládat, bude dělat přesně to, co budete chtít. Když ji budete bombardovat různými jinými věcmi, nebude mít čas myslet na váš rozchod. Když budete stále něčím zaneprázdnění, zapomínání vám půjde samo.
    • Najděte si nový sport. Vyberte si nový koníček, zavolejte někomu z rodiny, s kým jste dlouho nemluvili. Zajděte si ven. Přečtěte si knihu, na kterou jste se už dlouho chystali, ale nedostali jste se k ní. Každý má něco, co odkládá. Po rozchodu je nejlepší doba se těmto věcem začít věnovat.
  4. 4
    Myslete na budoucnost. Mnoho lidí myslí stále na minulost, někteří myslí na přítomnost, ale nejméně lidí myslí na budoucnost. Neměli byste se zaobírat myšlenkami na minulost. Minulost změnit nemůžete a vaší budoucnosti by to nijak nepomohlo. Začněte myslet na budoucnost. To pro vás bude rozhodně jednodušší.
    • Zamyslete se nad vším, na čem můžete začít pracovat. Když budete myslet na budoucnost, nebudete se zabývat minulostí, zbavíte se svých pocitů a budete se těšit na to, co vás čeká. Brzy budete pracovat na svých cílech, aniž byste si to uvědomovali.
  5. 5
    Zvedněte hlavu a jděte dál. Nedovolte, aby vás nějaký vztah stahoval k zemi, bez ohledu na to, jak skvělý vám připadal. Poznáte ještě spoustu lidí. Připomínejte si, že jste pro svého bývalého partnera byli stejně příliš dobří – kdyby byl on dost dobrý pro vás, nedovolil by, aby váš vztah skončil. Řekněte si, že potřebujete někoho, kdo se k vám bude chovat hezky a uvědomte si že váš bývalý to rozhodně nebyl. br>
    • Nejlepší je přestat na to myslet a jít dál. Když se budete jednou za čas scházet a budete se snažit váš vztah obnovit, nepomůže vám to. Jen se tím budete připravovat o lepší příležitosti a vztahy s jinými skvělými lidmi.
    • Až se z toho dostanete a budete se cítit lépe, je možné, že vás váš bývalý bude chtít zpět. Uvědomte si, že je přirozené chtít něco, co už nemůžeme mít. Pravděpodobně mu nejde o vztah ani o vás, ale chce si jen dokázat, že může mít vše, co si zamane. Kdybyste spolu začali znovu chodit, jeho touha by se rychle vypařila.

Část 3
Buďte lepší, než jste byli dříve

  1. 1
    Rozmazlujte se. Zajděte si na nákupy, posedět s přáteli a pečujte o sebe. V novém oblečení a po péči u kosmetičky nebo u masérky se budete cítit lépe a budete vypadat přitažlivěji. Budete mít lepší sebevědomí. Když budete vypadat dobře, budete se i dobře cítit a uvědomíte si, že si zasloužíte tu nejlepší péči.
    • Když se budete zabývat ostatními lidmi, brzy vás napadne, že být single není tak špatné. Poznáte nové lidi a budete mít více času sami na sebe. Nyní budete mít čas na flirtování a seznamování!
    • Udělejte si trochu času a dejte si klidnou aromatickou koupel. Upravte si vlasy, nalakujte si nehty a pečujte o sebe. Kdy jste se naposledy věnovali jen sami sobě?
  2. 2
    Zjistěte, kdo skutečně jste. Ve vážném vztahu se často stává, že se z nás stane náš partner, místo abychom byli sami sebou. Proto jsou rozchody tak bolestivé. Jakmile budete sami, budete moci být opět sami sebou. Můžete trávit čas tím, co máte rádi a nemusíte se na nikoho ohlížet. Váš život bude opět pouze váš. Jinak by to ani být nemělo!
    • Když s někým chodíte, často musíte dělat kompromisy. Nyní je čas přestat kompromisovat a naslouchat sami sobě. Dejte si pizzu s ančovičkami, pokud je máte rádi. Spěte o víkendech do oběda, pokud váš bývalý partner vstával brzy. Noste své oblíbené oblečení, které se mu nelíbilo. Pověste si plakáty, které nechtěl mít doma. Poslouchejte hudbu, kterou neměl rád. Všechny tyto věci si můžete znovu dopřát a můžete dělat jen to, co se líbí vám. Chovejte se jako úplný člověk a ne jako polovina páru.
    • Čeho jste se kvůli vašemu vztahu museli vzdát? Nějakého kamaráda? Nějakého koníčka? Jaké věci jste museli oželet, abyste se mohli soustředit na svého partnera? Najděte tyto věci a zamyslete se nad tím, jestli se k nim můžete vrátit.
  3. 3
    Cvičte. Cvičení je skvělým způsobem, jak se zbavit frustrace a bolesti a cítit se lépe a šťastněji. Uvolňují se při něm endorfiny, což jsou látky, které v lidech vyvolávají štěstí. [2] Cvičte alespoň 30 minut denně.
    • Pokud na cvičení nemáte čas, zamyslete se nad tím. Zkuste intenzivní intervalový trénink, který vám nezabere příliš mnoho času. Můžete cvičit chvíli ráno a chvíli večer.
    • Zkuste dělat i další věci, například zaparkujte dál od vchodu do budovy, do které míříte, myjte si auto ručně a choďte se psem na delší procházky. Když budete neposední a budete se vrtět, můžete spálit až 350 kalorií za den![3]
  4. 4
    Pracujte na svých snech. Máte něco, co jste vždy chtěli dělat, ale kvůli partnerovi jste se do toho nepustili? Chcete cestovat? Věnovat se novému koníčku? Stát se někým úplně jiným? Nyní si můžete vybrat co budete chtít. Vaše sny na vás čekají – není důvod za nimi nejít.
    • Berte to jako zaslouženou svobodu. Můžete chodit do školy, odstěhovat se, nebo si koupit kotě. Můžete chodit v pátek večer do kina a zapsat se do kurzu keramiky. Můžete si konečně dovolit se chovat sobecky.
  5. 5
    Dejte tomu čas. Nyní máte zlomené srdce, ale nebudete se tak cítit navždy. Tak to skutečně je, za nějakou dobu to přebolí. Čas zhojí všechny rány. Zatím možná nechcete brát svůj vztah jako vzpomínku, ale jednou se pro vás stane příjemnou vzpomínkou. Nepřebolí to automaticky přes noc, takže na sebe nebuďte tvrdí a počkejte. Je přirozené, že to nějakou dobu trvá. Věřte tomu, že to opravdu přejde.
    • Až ti přejde, ani si to neuvědomíte. Jednoho dne se probudíte a uvědomíte si, že jste na svého bývalého partnera už týdny ani nepomysleli. Stane se to pomalu a nepozorovaně. Když budete mít pocit, že se nic neděje, najednou vám to dojde. Vždycky to tak je.

Tipy

  • Připravte si seznam písniček, které vás inspirují. Přidejte si do něho písničky, díky kterým se cítíte silní a sebejistí. Až budete mít pocit, že to nezvládáte, nebo se budete cítit osaměle, pusťte si tyto písničky a budete se zase cítit lépe.
  • Travte čas s přáteli, nebo se jen válejte v posteli a odpočívejte. Udělá vám to dobře.
  • Veďte si deník a zapisujte si do něho všechny chyby, které jste udělali, abyste měli jistotu, že je už neuděláte v příštích vztazích. Živote je nejlepší učitel. Buďte tedy pilným studentem a nikdy nezapomeňte lekce, které se naučíte.
  • Užívejte si život. Je dobré jít dál a věnovat se tomu, co vás baví. Využijte tohoto času a travte ho s přáteli a s lidmi, na kterých vám záleží.
  • Klidně plačte. Pláč je dobrý pro vaše zdraví, takže se nebojte plakat jak budete potřebovat. Zbavíte se tím stresu, vzteku a smutku. Až se vypláčete, řekněte si, že už to stačilo a jděte dál.

Varování

  • Nezůstávejte se svým bývalým partnerem „jen přátelé“. Akceptovat, že je váš vztah u konce, je prvním krokem. Když si to neuvědomíte, budete mít problém jít dál. Nyní je čas se věnovat sobě, ne doufat v obnovení vztahu. Jistě existuje malá šance, že byste se mohli ještě dát dohromady, ale všechny návody k obnovení vztahu začínají tím, že byste si měli dát pauzu. Tato pauza by měla být dost dlouhá, klidně i rok nebo dva. Není emocionálně bezpečné se se svým bývalým partnerem stýkat, dokud nebudete vyléčení z rozchodu a nezbavíte se všech pocitů, které k němu chováte. Bavte se s ním až ve chvíli, kdy budete mít radost z toho, že si našel někoho nového.
  • Nenechávejte si doma připomínky starého vztahu. Když budete mít v pokoji společné fotky, nepomůže vám to. Musíte se těchto věcí co nejdříve zbavit. Vyhoďte je, nebo je schovejte do krabice a uložte si ji na půdu nebo do sklepa, abyste ji neměli na očích.

Informace o článku

Kategorie: Život nezadaných

V jiných jazycích:

English: Be Strong After a Breakup, Italiano: Essere Forte Dopo una Separazione, Español: ser fuerte después de una ruptura, Deutsch: Mit einer Trennung umgehen, Português: Ter Forças Depois do Fim de um Relacionamento, Русский: быть сильной после расставания, 中文: 在分手之后变坚强, Français: garder le moral après une rupture, Nederlands: Sterk zijn als het uit is, हिन्दी: सम्भाले खुद को ब्रेकअप के बाद, العربية: التمتع بالقوة بعد الانفصال عن علاقة ما, 한국어: 이별을 극복하는 법, ไทย: กลับมาเข้มแข็งหลังเลิกกับแฟน, Tiếng Việt: Trở nên Mạnh mẽ Sau khi Chia tay, 日本語: 破局後に心を強く持ち続ける

Stránka byla zobrazena 4 823 krát.
Byl tento článek přesný?