Náklonnost je fyzickým vyjádřením pocitů. Je většinou spojená s láskou a dlouhotrvajícími vztahy protože stabilní proud náklonnosti může lidi sblížit. Studie prokázaly, že děti, které získávají více náklonnosti při mazlení, mají nižší úroveň stresu.[1] Jiné studie prokázaly, že ve vztazích, ve kterých figuruje více fyzické náklonnosti, bývá větší spokojenost. [2]

Metoda 1 ze 3:
Zvyšujte náklonnost dotykem

  1. 1
    Rozpoznejte nepohodu. Některým lidem je dotek nepříjemný kvůli jejich osobnosti, rodinné historii, problémům s intimitou nebo kvůli nějakému traumatu. Z tohoto důvodu může být těžší započít nebo si užít prvky fyzické náklonnosti jako je mazlení, objímání, držení rukou, nebo laskání.[3]
    • Čelte svým obavám týkajících se intimity a fyzického propojení s jinou osobou. Přijměte, že máte strach a zjistěte, odkud se bere. Když zjistíte, že vaše obavy pravděpodobně nejsou spojené s momentálním partnerem nebo událostí, může vám to pomoci se přes obavy dostat.[4]
    • Promluvte si s partnerem a dejte mu najevo, že se necítíte dobře a proč. Požádejte ho o trpělivost. Projevení fyzické náklonnosti může být jednodušší, když se lépe poznáte a když se vypořádáte s kořeny problémů, které toto nepohodlí s fyzickou intimitou způsobují. Navíc vylepšení komunikace může vést k bližšímu a více láskyplnému vztahu.
    • Promluvte si o tom s odborníkem. Může vám pomoci vyrovnat se s negativními emocemi spojenými s obavami a přenést se přes vaši váhavost s projevováním fyzické náklonnosti. Pokud s nikým nechcete mluvit, můžete o tom psát v deníku, nebo své pocity vyjádřit jinými způsoby.
    • Udělejte z projevování fyzické náklonnosti zvyk. Držte partnerovu ruku, dotýkejte se jeho ramen nebo ho obejměte tak často jak to jen jde. Časem bude projevování fyzické náklonnosti jednodušší a přirozenější.
  2. 2
    Naplánujte si čas na mazlení s dětmi nebo partnery. Dotyk pomáhá uvolnit stres a bolest, může pomoci lidem spolupracovat a posílit vazby.[5] Dejte si mazlení do svého každodenního rozvrhu s rodinou, abyste podpořili fyzické a psychické zdraví. Rande, vyprávění pohádky nebo dokonce sledování TV může být kombinováno s mazlením.
  3. 3
    Držte si ruce. Ať už je to s partnerem nebo dětmi, držení rukou je rychlé bezbolestné a může opravdu posílit vztah. Ve skutečnosti je to pravděpodobně jeden z nejjednodušších způsobů jak okamžitě zvýšit množství fyzické náklonnosti, kterou projevujete k jiné osobě. Ať už jdete na zastávku autobusu, skrze obchod nebo sedíte doma na gauči, natáhněte se a vezměte ruku někoho, na kom vám záleží.
  4. 4
    Zahrňte fyzický dotek do svého seznamu cílů pro zdraví. Být v kontaktu se svými dětmi nebo partnerem uvolňuje oxytocin, mazlící hormon, který snižuje krevní tlak. Může také pomoci kontrolovat stresový hormon kortizol. [6] Fyzický dotek aktivuje tu část mozkové kůry, které je zodpovědná za pocity vděčnosti a může dokonce stimulovat imunitní systém.[7]
  5. 5
    Sepište si zdravé způsoby, kterými můžete vyjadřovat fyzickou náklonnost. Fyzická náklonnost je jakýkoliv dotyk, který stimuluje pocit milovanosti nebo lásky v osobě vyznavače nebo přijímajícího. [8] Sepište si svůj seznam, abyste se k němu mohli později vrátit. Poté si dejte za cíl všechny tyto metody vykonat různými způsoby v průběhu týdne.
    • Některé způsoby jak projevit náklonnost zahrnují: líbání, škrábání zad, masáže, mazlení, laskání, držení, objímání, držení rukou. Mohou být i jiné způsoby pro váš konkrétní vztah, které mohou také přenášet láskyplné pocity.
    • Ačkoliv může trvat 21 dní, než si vytvoříte návyk, je časová délka závislá na každé osobě. Pokračujte v odkazování na tento seznam po několik měsíců, abyste na vždy změnili to, jak moc fyzickou náklonnost projevujete.
  6. 6
    Hravě se pošťuchujte. Hledání společného humoru s partnerem může být podpořeno dobrosrdečným fyzickým kontaktem. Může to být jemné mačkání, polechtání na rameni nebo koleni, hravé plácnutí, šťouchnutí pod koleny nebo jemné postrčení. Vždy se ujistěte, že pošťuchování partnerovi nevadí a nikdy ho neudeřte silně, nezpůsobujte bolest a nezpůsobujte modřiny. [9]
  7. 7
    Propojte si nohy. Můžete si spolu proplést nohy, okopávejte se pod stolem, dejte partnerovi nohy na klín nebo opačně. To vás fyzicky propojí a budete si vzájemně uvědomovat svou přítomnost, pokud sedíte přímo naproti sobě. Pamatujte, že jakýkoliv fyzický kontakt s úmyslem předat pocity náklonnosti je formou fyzické náklonnosti.
  8. 8
    Zkuste masáž. Spolu s jinými druhy fyzické náklonnosti může masáž do vztahu přinést bližší spojení. Navíc má masáž zdravotní výhody, které zahrnují: redukci stresu, zlepšuje průtok krve a živin a pomáhá od bolesti. Z těchto všech důvodů je masáž zad, plosek nohou, či celého těla skvělý způsob jak projevit fyzickou náklonnost. Partner si to pravděpodobně užije a snad vám to i oplatí.
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Zvyšte verbální náklonnost

  1. 1
    Dělejte verbální prohlášení. Prokazování verbální náklonnosti tím, že řeknete, “miluji tě” nebo “záleží mi na tobě”, je důležitý způsob jak posílit vazby a je pro vás dokonce dobré jak fyzicky tak mentálně.[10] Nechcete, aby zprávy nebo emaily vašim milovaným nahradili verbální náklonnost. Pokud jste odděleni, zvedněte telefon a zavolejte, abyste se ujistili, protože je to více osobní, i když to zabere více času.
    • Verbální vyjádření náklonnosti jsou slova, která vyslovujete záměrně, abyste potvrdili své pozitivní pocity lásky a náklonnosti a umožnili tak partnerovi cítit se milovaně. Může to být pro vás, partnera i celý vztah jedinečné tak dlouho, dokud vyjadřujete záměrně své emoce a posilujte to náklonnost jednoho k druhému.
    • Pokud musíte využít elektronické způsoby komunikace, přihlaste se například s větou, “Myslím na tebe” nebo “Chybíš mi” namísto něčeho obecného. [11]
  2. 2
    Chápejte, že vztah na dálku vyžaduje více verbální náklonnosti. Protože nebudete schopni fyzického doteku a tedy posílení vazby tímto způsobem, budete muset partnerovi říkat, jak se cítíte mnohem častěji. Je to důležité pro udržení důvěrnosti mezi vámi a k posílení pocitu bezpečí, pohodlí a důvěry. Pokud je to možné používejte Skype nebo Google hangout abyste mohli být v očním kontaktu a získat fyzické podněty zatímco mluvíte.
  3. 3
    Skládejte komplimenty tomu, na kom vám záleží každý den. Komplimenty jsou jednou z forem, jak projevit verbální náklonnost což může podpořit sebevědomí, ukázat že máte starost a ti, o které se staráte, se mohou cítit dobře. Komplimenty navíc motivují lidi k úspěchu, protože věří, že to půjde. [12] Vždy skládejte pravdivé komplimenty, jinak riskujete, že to co říkáte, bude odmítnuto jako povrchní lichotka.
    • Pro kompliment hledejte věci, které obdivujete, oceňujete nebo je v nich druhá osoba dobrá. Může to být cokoliv, od toho jak vypadají, přes vlastnosti jaké má jejich obličej které obzvlášť obdivujete (jako jsou oči nebo rty), osobností rysy, to čeho dosáhli až po to jak se díky nim cítíte pozitivně nebo jaké dovednosti na nich obdivujete.
    • Buďte upřímní a nenechte příležitosti ke složení komplimentu vašemu milovanému, aby vás jen tak minuly. Řekněte své manželce, “Máš krásné oči” když na ní koukáte nebo “Doplňuješ mě”, pokud je to pravda. Řekněte manželovi, “V tom triku ti to sluší” když se připravuje do práce nebo “Jsi výborný kuchař” když vám udělá snídani. Řekněte svému potomkovi, “Jsi tak chytrý” když vidíte jeho známky nebo “Jsi ve sportech dobrý” po cvičení.
  4. 4
    Pozdravte svého partnera nebo děti, když se vrátí domů. Přerušte to, co děláte a pobavte se s partnerem nebo dětmi, aby věděli, že máte starost. Chcete, aby věděli, že jsou důležitější než cokoliv jiného a že vám chyběli. Kombinujte verbální náklonnosti s fyzickou tím, že děti pohladíte po tváři nebo na hlavě. Možná budete chtít políbit partnera na ústa nebo na tvář.
  5. 5
    Přezdívejte svého partnera nebo děti. Pozitivní přezdívka ukazuje, že spolu máte speciální pouto. Jméno, které vyberete, většinou odráží nějakou vlastnost, zvyk nebo událost s danou osobou spojenou. Může to být také zkrácená verze jejich pravého jména.
    • Některé běžné přezdívky zahrnují: Andílka, Zlatíčko, Lásku, Srdíčko, Miláčka.
  6. 6
    Udělejte si čas na to, abyste řekli “děkuji”. Přemýšlejte o věcech, které pro vás druhá osoba udělala, nebo o způsobech jak vylepšila váš život. Podívejte se jí do očí a vyjádřete svůj vděk v několika větách. Chcete, aby přesně věděla, jak moc jí milujete, a ceníte si jí a všeho co dělá.
  7. 7
    Nepředpokládejte, že “miluji tě” je jediný způsob jak vyjádřit náklonnost. Pokud to neříkáte, měli byste se pokusit aby se toto slovo stalo běžnou součástí vašeho slovníku. Věty jako “Jsi fajn”, a “Jsem tak šťastný, že tě mám”, jsou také dobrým způsobem, jak náklonnost vyjádřit. Pravděpodobně existuje také něco konkrétního ve vašem vztahu jako společný zájem o auta, co vám umožňuje rozšířit tyto jednoduché věty tím, že popíšete něco, co opravdu milujete, abyste přidali větám význam. Pokud milujete auta, můžete použít oblíbené vozidlo, abyste vyjádřili, jak se cítíte, tím, že řeknete: “Ty jsi mé Plymouth 1968,Road Runner Hemi.”
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Zaveďte návyky pro zvýšení náklonnosti

  1. 1
    Náklonnost vracejte automaticky. Odpovězte na narážky objetím, komplimenty tím, že řeknete “miluji tě,”, políbením na tvář nebo společným plácnutím. Ignorujte během těchto momentů touhu zaváhat. Pokud nejste zvyklí dělat takové věci, může to chtít trochu cviku, ale časem to bude vaše druhá přirozenost.
  2. 2
    Nedopusťte to, aby byl jen jeden rodič ten “milující”. Desetiletí nazpět, nebylo pro otce společensky důležité být láskyplný k dětem. Nicméně doba se změnila. Oba rodiče by měli usilovat o prokázání lásky svým dětem, i když to pro ně není přirozené.
  3. 3
    Udržujte oční kontakt. Během mazlení, držení rukou nebo skládání komplimentů, vás oční kontakt ještě více propojuje a dokazuje, že jste upřímní. Studie ukazují, že zírání do očí někomu, koho milujete (dokonce i u domácích mazlíčků) může zvýšit hladinu hormonu oxytocinu. Díky tomu se můžete oba cítit opravdu dobře a to stojí za snahu.
  4. 4
    Dejte si nějaké cíle. Motivační stratégové věří, že správné návyky mohou být zavedeny tím, že budete ve velkém snít o tom, jak chcete, aby věci byly, jako třeba být více milující rodič. Poté si dejte malé cíle jako “Strávím 20 minut přímou konverzací s dětmi každý den.” Vždy rozdělte větší cíle na ty menší, ať jsou lépe splnitelné a dáte si tím příležitost oslavit svůj úspěch častěji. [13]
  5. 5
    Nebojte se prmluvit si s odborníkem. Pokud netoužíte projevovat náklonnost nebo ji cítíte, ale nevíte jak ji vyjádřit, zvažte konzultaci s poradcem nebo terapeutem—buď sami nebo s partnerem. Vztahy vyžadují práci. Nespojujte si partnerskou poradnu nebo terapii se slabinami. Pokud někoho milujete a chcete, aby to fungovalo, nic by vás nemělo zastavit před vyhledáním pomoci, aby byl váš vztah silnější.
    Reklama

O tomto wikiHow

Paul Chernyak, LPC
Spoluautor od
Licencovaný profesionální poradce
Tento článek spoluautor od Paul Chernyak, LPC. Paul Chernyak je licencovaný profesionální poradce v Chicagu. V roce 2011 vystudoval American School of Professional Psychology. Tento článek byl zobrazen 2 183 krát
Kategorie: Vztahy
Stránka byla zobrazena 2 183 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama