Jak bruslit na In line bruslích

V tomto článku:Pořízení výbavyZačínáníJak zůstat v bezpečíReference

V Americe se bruslení na In-line bruslích často říká "rollerblading," protože Rollerblade Inc. byla jednou z prvních firem, která vyráběla in-line brusle v 70. letech minulého století. Bruslení na In-line bruslích je zábavné a všestranné, jako lední bruslení na betonu. Je to skvělý způsob, jak sportovat a bavit se. Pokud chcete znát základní pomůcky a techniky, můžete začít s poznáváním tohoto venkovního sportu.

Část 1
Pořízení výbavy

  1. 1
    Nechte si určit velikost bruslí. Ve většině obchodů se sportovními potřebami by vaše velikost bot měla sedět i na brusle. In-line brusle by měly být docela těsné, tak aby pata seděla vzadu napevno a kotníky byly podpořené v kolmé poloze, ale ne nepohodlné. Je důležité, abyste se vyhnuli bruslím, které jsou kdekoliv volné, protože byste si snadno mohli zlomit nebo vyvrtnout kotník.
    • Existuje několik typů In-line bruslí: multifunkční, rychlostní, fitness a freestylové brusle a také speciální profesionální brusle. Obyčejné multifunkční brusle jsou dobré pro začátečníky. Vyzkoušejte si různé páry, abyste viděli, které vám nejlépe sedí.
    • Postavte se v brusli. Paty by v ní měli být napevno a neměly by se uvnitř brusle pohybovat a měli byste být schopni pohybovat prsty. Zkontrolujte, že je vnitřní vyztužení tlusté, a že má brusle vycpanou oblast prstů pro pohodlí.
  2. 2
    Kupte si vhodnou helmu. Nikdy nejezděte na bruslích bez helmy, která bude v případě, že spadnete, chránit vaši hlavu. Při špatné viditelnosti také noste reflexní prvky, aby vás řidiči viděli. Pořiďte si kvalitní certifikovanou helmu.
    • Helmy by měly být certifikované pro bruslení a měly by na hlavě těsně sedět. Pořiďte si helmu s nastavitelnou délkou zapínání u brady a utáhněte, aby se helma na hlavě neposouvala.[1]
  3. 3
    Pořiďte si další bezpečnostní pomůcky. Možná vídáte lidi na bruslích bez jakýchkoliv chráničů, ale je důležité při začátcích nějaké základní mít. Nejsou drahé a ušetří vám drahá a vážná zranění. Pořídit byste si měli:
    • Chrániče zápěstí. Klasické chrániče budou krýt vrchní část ruky. Některé mají i "kluzovou podušku", která kryje dlaň.
    • Chrániče na lokty. Sedí na oblast okolo loktů a při pádu chrání tuto zranitelnou část těla.
    • Chrániče na kolena. Ujistěte se, že vám sedí a dají se upevnit tak, aby se při bruslení neposouvaly.
  4. 4
    Při bruslení noste vhodné ochranné oblečení. Noste dlouhé rukávy a oblečení, které bude při bruslení pohodlné, abyste se vyhnuli škrábancům. Vzhledem k tomu, že je bruslení sport vezměte si prodyšné elastické oblečení, které není příliš silné, aby vám nebylo příliš teplo.
  5. 5
    Vždy noste chrániče. To, že se v bruslení zlepšíte, neznamená, že jste nezranitelní. Stejně můžete zakopnout o větev nebo kámen. Stejně můžete spadnout. Chrániče jsou důležité, abyste si něco nezlomili a abyste se vyhnuli jiným problémům spojeným s pádem na tvrdý povrch. Nesnažte se být za tvrďáky a jezdit bez chráničů, protože byste tím riskovali vážné zranění.

Část 2
Začínání

  1. 1
    Na trénování najdete rovné a suché vybetonované místo. Prázdná parkoviště, chodníky a jiná rovná vybetonovaná místa jsou skvělá pro bruslařské začátky. Ujistěte se, že je tam bruslení povolené, abyste se nikomu nepletli do cesty.
    • Podívejte se po nepoužívaných parkovištích. Velké otevřené plochy v blízkosti firem jsou o víkendech na trénování perfektní.
    • Porozhlídněte se v místních parcích. Pěšiny a hřiště by mohly být vhodné na bruslení. Jen se ujistěte, že tam bruslení není zakázané a že se nikomu nebudete plést.
    • Na mnoha místech jsou speciální skate parky samozřejmostí, ale těm byste se jako začátečníci měli vyhnout. Jsou skvělé, když jste zkušení, ale na začátku byste si tam mohli připadat trapně a ostatní by mohli na vaše poměry jezdit příliš rychle.
  2. 2
    Trénujte postoj a udržování rovnováhy na bruslích. Stůjte přitom blízko zdi, nebo nějaké jiné opory v "připravené poloze," s nohama asi 15-25 cm od sebe do tvaru písmena V a s ohnutými koleny.
    • Nakloňte se trochu dopředu a natáhněte před sebou ruce, abyste drželi rovnováhu. Dívejte se přímo před sebe. Ze začátku trénujte udržování rovnováhy v této poloze, abyste si na ni a na brusle zvykli.
    • Mějte nohy od sebe v šíři ramen a kolena lehce ohnutá, abyste udrželi rovnováhu a stabilitu.
    • Ze začátku si můžete na brusle zvykat tak, že se v nich trochu projdete po trávě. Pak se vraťte na rovný povrch a postavte se do přípravné pozice.
  3. 3
    Dělejte malé kroky, abyste se cítili příjemně. Když začínáte s bruslením, můžete si připadat trochu jako že prostě chodíte v kluzkých botách. Nejlepším způsobem, jak se naučit bruslit, je naučit se udržovat váhu na špičkách. Předtím, než se silně odpíchnete a opravdu rozjedete, dělejte malé kroky, nebo vám ujedou nohy.
    • Při trénování se snažte jet vždy o trochu rychleji, abyste zlepšovali vaši schopnost udržovat rovnováhu při rychlém pohybu. Nejezděte ale příliš rychle.
    • Při tom, když se budete snažit udržet si rovnováhu, se vám asi budou rozjíždět nohy do stran. Udržujte rovnováhu a zkoušejte nohy přisunout blíže k sobě.
  4. 4
    Až se budete cítit jistěji, tak se odstrčte. Když uděláte jednou nohou krok, tak se druhou odstrčte a klouzejte dopředu, na přední noze. Přesuňte odrazovou nohu dopředu a přeneste na ni váhu. Pak se odstrčte druhou nohou. Dále střídejte nohy. A už bruslíte.[2]
    • Naučte se při jízdě držet rovnováhu na každé z nohou. Během pohybu přenášejte váhu ze zadní nohy na přední. Než si na to zvyknete, tak to dělejte pomalu.
    • Po čase zkoušejte jezdit po jedné noze. Čím jistěji se budete cítit na každé noze, tím lépe budete bruslit. Jeďte po levé noze, pak po pravé, střídejte to a tu nohu, po které nejedete, mějte zvednutou, abyste získali více jistoty.
  5. 5
    Naučte se zastavit pomocí brzdy. Ač začátečníci rádi brzdí tím, že do něčeho narazí, existuje spousta různých způsobů zastavení bez toho, abyste to museli narvat do zdi. Když se na bruslích budete umět dobře zastavit, tak se na nich budete cítit lépe.
    • Většina in-line bruslí má vzadu brzdu. Abyste zastavili, musíte dát jedno chodidlo před druhé, zvednout prsty a naklonit se přitom dozadu, aby se brzda třela o zem a vy zpomalili. Učte se to při nízké rychlosti.[3]
    • Až se budete na bruslích cítit jistěji, můžete pohybovat kotníky směrem dovnitř a ven, aby byly do tvaru písmena V, nebo položte jednu nohu kolmo druhé, abyste vytvořili tvar písmena T. To je technika, která se často používá na ledu a umožní vám použít kolečka jako brzdy a tak zpomalit.

Část 3
Jak zůstat v bezpečí

  1. 1
    Naučte se správně padat. Když padáte, ohněte kolena, natáhněte ruce a padejte dopředu tak, abyste zachytili svoji váhu chrániči zápěstí a zastavte. Pokud to budete dělat správně, měli byste spadnou přímo na chrániče kolen a jiné chrániče a budete moci vstát a zkusit znovu jet.
    • Každý bruslař někdy spadne. Obvykle se to nestane když začínáte, ale až když už se na bruslích začínáte cítit dobře a suverénně. Pro bezpečí je nutné vždy nosit chrániče.
  2. 2
    Jeďte pomalu. Je důležité bruslit rozumnou rychlostí, i když už vám to jde. Je samozřejmě zábavné jezdit rychle, ale je důležité si dát pozor na překážky, které by mohli být ve vaší cestě, aby vaše jízda byla co možná nejbezpečnější.
  3. 3
    Buďte ostražití. Je vaší povinností si při bruslení dávat pozor na lidi okolo vás, ne naopak. Ukažte ostatním lidem na pěšině, v parku a podobně, že svým bruslení neohrožujete jejich užívání si těchto míst. Mezi věci, na které byste si měli dávat pozor patří:
    • Vždy dávejte pozor na chodce, lidi na procházce, malé děti, lidi, kteří si vás nevšimli, cyklisty a všechny náhlé změny ve vašem okolí.
  4. 4
    Pokračujte s trénováním. Až si budete jistí s držením rovnováhy, posouváním se a zastavováním, tak se můžete začít učit složitější prvky jako otočky a pak se začít chystat na rampy, závody, rázné brždění nebo dokonce soutěže.

Tipy

  • Noste s sebou vodu pro případ, že budete dehydratovaní. Navíc ji můžete použít k čištění ranek tak, abyste se zvládli dostat zpátky domů.
  • Budete-li si kupovat použité brusle, zkontrolujte, že jsou v dobrém stavu.
  • Nejlepším způsobem bruslení pro začátečníky po tom, co jste se naučili dělat kroky, je vytvářet tvar písmena 'v' tím, že k sobě budete dávat paty. Pak začněte stoupat dopředu, vytvářet 'v' a brzy uvidíte, že se opravdu posouváte. Nedělejte vysoké nebo široké kroky a udržujte kolena ohnutá.
  • Na úplném začátku s sebou mějte někoho, kdo vás přidrží.
  • V teplém počasí si s sebou vezměte vodu. A zvažte nanesení opalovacího krému, klobouk a dobře krycí oblečení.
  • Trénujte na suchém betonu. Déšť může způsobit, že beton bude velmi kluzký.
  • Podívejte se po možných úpravách bruslí. Existuje spousta možností jako třeba výměna prostředních koleček atd.
  • Zkontrolujte výrobcem nabízenou záruku, abyste se ujistili, že je dlouhá.

Věci, které budete potřebovat

  • In-line brusle
  • Chrániče
  • Voda

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 28 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Sporty a Fitness

V jiných jazycích:

English: Inline Skate, Español: patinar en línea, Italiano: Pattinare in Linea, Русский: научиться кататься на роликах, Português: Andar de Patins Inline, Deutsch: Inlineskaten lernen, Bahasa Indonesia: Bermain Inline Skate, Français: faire du patin en ligne, 日本語: インラインスケートをする, العربية: التزلج الخطي

Stránka byla zobrazena 2 061 krát.
Byl tento článek přesný?