Jak chodit na vysokých podpatcích

V tomto článku:Zlepšete svoji technikuMějte svěží nohyVyberte si správné boty na podpatcích

Podpatky mohou být nejlepším přítelem každé dívky – pomáhají vám být vyšší, vypadat štíhlejší a cítit se sebejistěji. Chůze na velmi vysokých podpatcích může být ale ošemetná, obzvláště pokud na ně nejste zvyklá. Nemusíte se ale bát, naučit se chodit na podpatcích s jistotou chce jen trochu cviku. Dodržujte následující postup a brzy budete chodit na jehlách jako modelky po mole!

1
Zlepšete svoji techniku

  1. 1
    Dělejte malé kroky. Chůze na vysokých podpatcích není to samé, jako když jste se učili v dětství chodit, proto některé z tipů mohou působit kontraproduktivně – dělejte malé a pomalé kroky a dávejte pozor, abyste se nekrčila v kolenou více, než při vaší běžné chůzi. Brzy si všimnete, že vám vysoké podpatky trochu zkracují krok. Čím vyšší podpatky, tím kratší kroky musíte dělat. Nezkoušejte s tím bojovat tak, že budete dělat dlouhé kroky! Ty kratší budou opravdu pohodlnější a budou také vypadat přirozeněji.
  2. 2
    Došlapujte na paty. Cílem je vypadat na podpatcích tak normálně, jak je to jen možné. Když chodíte v rovných botách, také nedošlapujete nejprve na špičku, ale položíte na zem celou nohu najednou. Nemusíte se tedy snažit dělat tohle. V podpatcích nejprve došlápněte na patu a ihned potom přeneste váhu na špičku a takto opakujte při každém kroku.
  3. 3
    Vylepšete si své držení těla. Správná chůze v podpatkách závisí v mnohém na držení těla. Pokud se hrbíte a při chůzi různě prohýbáte, vlastně tím jdete proti původnímu smyslu nošení podpatků – cílem je vypadat sebejistě a pohodlně. Pro správné držení těla:
    • Představte si neviditelnou strunu, která drží vaši hlavu v pozoru – vaše hlava by měla být v jedné linii s páteří a brada by měla být paralelně se zemí. Když chodíte na podpatcích, snažte se nedívat směrem dolů. [1]
    • Stáhněte ramena dozadu a mějte uvolněné paže. Při chůzi jimi můžete lehce pohybovat, abyste si udržela rovnováhu. [2]
    • Zapojte břišní svaly, držte vtažené břicho. Pomůže vám to stát rovněji a také budete vypadat štíhleji. [1]
    • Jemně pokrčte kolena, nikdy byste je neměla mít pevně zablokované. Mějte nohy u sebe a prsty při chůzi směřujte rovně. [2]
  4. 4
    Zkuste si představit, že jdete podél neviditelné linie. Modelky často jednou nohou lehce překřižují druhou, protože díky tomu více pohybují boky. Mnoho žen nosí podpatky proto, aby vypadaly sexy, když tedy přidáte trochu tohoto sexy pohybu ke své chůzi, může to vypadat dobře. Nejlépe toho dosáhnete tak, že si budete představovat, že jdete podél neviditelné rovné čáry, nebo nataženého lana.
    • Nohy by měly dopadat přímo jedna před druhou a prsty u nohou by měly vždy mířit přímo před sebe. Chce to trochu cviku, než se do toho dostanete, ale bude to stát za to! [3]
    • Podívejte se na videa z módních přehlídek a zkuste napodobit chůzi modelek, které uvidíte. Nezapomeňte ale na to, že modelky na přehlídkách svoji chůzi často přehánějí, v reálném životě byste měla být trochu zdrženlivější.
  5. 5
    Zkoušejte si nošení podpatků doma. Noste boty na podpatcích den nebo dva doma, než si je vezmete ven. Pomůže vám to zvyknout si na jejich nošení a také lehce odřete paty, takže nebudou tak klouzat. Ujistěte se ale, že během nošení bot doma děláte vše, co obvykle děláte – chůze, postávání, otáčení atd.
  6. 6
    Rozchoďte si boty. Pokud si nestihnete rozchodit své boty na podpatcích dříve, než si je vezmete ven, připravte se na to, že vás čekají puchýře. Je důležité rozchodit boty, protože díky tomu nejsou tak pevné a přizpůsobí se tvaru vaší nohy. Stačí si je několikrát vzít doma, ale můžete zkusit také:
    • Zkuste nosit podpatky na různém povrchu: Pravděpodobně budete muset chodit po chodníku, po kachlích, kobercích i kluzkých dřevěných podlahách, snažte se tedy naučit se na podpatcích chodit na každém povrchu.
    • Tanec: Pokud si plánujete vzít tyto boty do klubu nebo na večírek, kde budete tancovat, zkuste si tedy v těchto botách zatančit ještě před tím v soukromí svého domova a neberte si je ven, dokud se vám v nich nebude pohybovat pohodlně.
    • Choďte ze schodů. Toto je dovednost, kterou budete muset rozhodně ovládnout, protože schody jsou nejčastějším místem úrazů na podpatcích. Položte celou nohu na každý schod a pomalu scházejte dolů. Když jdete ale nahoru, umístěte na schod pouze špičku nohy, ne podpatek. Přidržujte se zábradlí, abyste se v případě potřeby mohla zachytit a neupadla.
  7. 7
    Noste podpatky venku. Nosit podpatky uvnitř je úplně něco jiného, než nosit je venku. Bez rovného povrchu podlah a měkkých koberců může být chůze v podpatcích desetkrát tak těžká.
    • I malé nerovnosti na povrchu, nebo praskliny v chodníku představují nebezpečí, projděte se tedy v podpatcích několikrát kolem domu a dávejte velký pozor, abyste se vyhnuli nerovným povrchům.
    • Skvělým místem pro cvičení, když už dokážete chodit kolem domu, je vzít si podpatky do supermarketu. Můžete se přidržovat vozíku! [4]
  8. 8
    Nacvičte si stát na podpatcích. Musíte se nejen naučit chodit na vysokých podpatcích, ale také stát na nich. Zní to jednoduše, ale mnoho žen prostě neví, co mají dělat s nohama, když pózují na fotografii, nebo si s někým vestoje povídají. Je tedy důležité mít pohodlné boty, protože je nepříjemné se celý večer přenášet z nohy na nohu.
    • Na podpatcích se správně stojí tak, že pata jedné nohy se dotýká středu druhé nohy a je vytočená směrem od ní.
    • Přeneste váhu na prsty zadní nohy a jakmile budete unavená, vyměňte si nohy a přeneste váhu na druhou nohu.

2
Mějte svěží nohy

  1. 1
    Používejte polštářky a vložky do bot. Kdykoli máte pocit, že vás v botě něco tlačí, nebo dře, použijte polštářky do bot. Existuje mnoho druhů a tvarů polštářků z různých materiálů, které si přilepíte do boty, aby se vám chodilo pohodlněji a vyhnete se tak puchýřům. Pokud jsou vám boty trochu velké a máte pocit, že vám sjíždí z nohy, můžete si je zmenšit pomocí vložek – některé zmenší boty až o celé číslo a zároveň přidají tolik ceněné pohodlí. Používejte tyto inovativní věci často, nemusíte přece trpět nepohodlím.
  2. 2
    Dejte svým nohám pauzu. Když nosíte vysoké podpatky, nejlepší radou, jak předejít bolavým nohám je sednout si, kdykoli je to možné. Ulevíte tím svým nohám a předejdete bolesti a nepohodlí tím, že budete mít nohy stále svěží.
    • Pamatujte na překřížené nohy. Seďte rovně a protahujte své nohy od pasu dolů. Také při takovém sezení můžete ukázat své krásné boty! [4]
    • Snažte se nezouvat si boty, protože vaše nohy během chůze otékají a když si boty sundáte, bude pro vás těžší a bolestivější si je zase nazout.
  3. 3
    Noste sandály na platformě. Boty s pásky, které pevně obepnou nohu a kotník, jsou mnohem pohodlnější a zabraňují tomu, aby se vám noha v botě hýbala, což způsobuje tření a bolest. Boty na platformě vám poskytnou výhody bot na podpatku, ale nebudete muset trpět tím, že byste stála na špičkách. Vaše noha je paralelněji ze zemí a proto jsou tyto boty ideální pro tanec na parketu až do rána!
  4. 4
    Nenoste vysoké podpatky příliš často. Vypadají sice skvěle, ale neotřelého vzhledu s nimi docílíte jen tehdy, když si je necháte na speciální příležitosti. Když je budete nosit příliš často, budou se vám dělat puchýře a také budete zatěžovat bedra. Vaše nohy (a také zbytek těla) potřebují čas na zotavenou.
    • Pokud musíte nosit vysoké podpatky každý den do práce, snažte se boty střídat, stejně jako výšku podpatku. Předejdete tak tlaku a odření nohou z jedněch bot, které byste nosila stále dokola a budete mít také svěží nohy. [5]

3
Vyberte si správné boty na podpatcích

  1. 1
    Nakupujte rozumně. Ne všechny boty se vyrábějí stejně a schopnost chodit na podpatcích závisí také na tom, zda máte správné boty. Vždy choďte nakupovat boty ke konci dne, když jsou vaše nohy lehce oteklé z celodenní chůze a jsou největší. Vybírejte si boty, které jsou vhodné pro tvar vaší nohy, bota by měla být širší, než vaše chodidlo. Vždy si zkoušejte obě boty a projděte se v nich po obchodě. Pokud se nějaké boty nezdají pohodlné hned, pravděpodobně nikdy pohodlné nebudou.
  2. 2
    Začněte s nízkými a vypracujte se až nahoru. Není asi dobrý nápad koupit si rovnou pár bot na velmi vysokém jehlovém podpatku, pokud nejste na podpatky zvyklá – lepší je pomalu se vypracovat a zvyšovat postupně, jak si vaše nohy budou na podpatky zvykat. Existuje mnoho různých typů podpatků, včetně různých výšek, tlouštěk a tvarů. Když budete trénovat nohy nejprve na nižších podpatcích, vaše kotníky se posílí a později pro vás bude chůze na vyšších podpatcích snazší.
    • Začněte s podpatky asi 5-8cm. Zkuste si nejprve raději širší podpatky (místo jehlových), protože vám dodají více rovnováhy. Lépe se také chodí v uzavřených botách, protože vám dobře drží nohu u kotníku a u paty.
    • Vysoké platformy a klíny jsou nejsnadnější, protože je pata připojena ke spodní části boty a tím získáte lepší rovnováhu a pohodlí. Jsou skvělou volbou v případě, že chcete být vyšší, ale necítíte se na nošení jehlových podpatků. Také jsou skvělé na léto a na jaro, můžete je nosit do práce, na prázdniny, nebo třeba i na letní svatbu.
    • Noste matky všech podpatků. Jehlovým podpatkům se také někdy říká „ostny“ a počítají se mezi ně všechny boty s podpatkem alespoň 9cm a výše. Chůze na nich je posledním krokem vašeho tréninku, jakmile se v nich naučíte chodit, můžete jít a dobývat svět!
  3. 3
    Pořiďte si správnou velikost. Mít správnou velikost bot je velmi důležité, obzvláště pokud kupujete boty na podpatcích. Dávejte pozor na to, že různé značky mohou mít různé značení velikostí, takže v jednom obchodě můžete mít velikost 36 a v jiném zase třeba 37. Měli byste si tedy vždy, za každých okolností boty řádně vyzkoušet.
    • Pokud si nevíte rady, vždy si kupte raději trochu větší boty, než trochu menší. Do velkých bot můžete přidat vložky a polštářky, ale z menších bot větší nikdy neuděláte. Příliš malé boty pro vás budou velmi nepohodlné a pravděpodobně budete litovat, že jste si je vůbec kupovala.
    • Nezapomeňte si pravidelně měřit nohu, protože velikost nohy se může u lidí měnit, hlavně během stárnutí. Vaše nohy se prodlužují a také rozšiřují, protože vaše klenba se propadá. [6]

Tipy

  • Pokud máte boty s otevřenou špičkou, dejte si polštářek do boty přímo pod prsty. Nebude vám tak vyklouzávat palec z boty. Nejlépe to funguje, pokud máte malé nohy/tenké prsty.
  • Soustřeďte se na každý svůj krok.
  • Nejprve mohou být lepší kotníkové boty nebo kozačky na podpatku. Dodají vašim nohám více podpory.
  • Kupte si kvalitní boty. Boty od tisícovky a dražší většinou vydrží déle a budou lépe sedět vaší noze. Některé značky dělají boty s pevnějším podpatkem a měkkou vložkou. Pokud hledáte boty pro tanec, poraďte se se svým instruktorem, abyste věděla, jaké boty si máte v obchodě vybrat.
  • Čím větší máte nohu, tím vyšší podpatky budete moci nosit. Nepředpokládejte tedy rovnou, že budete moci nosit stejně vysoké boty jako modelky – mnoho z nich má opravdu velkou nohu, která odpovídá jejich výšce. [3]

Varování

  • Choďte opatrně. Trávník, kočičí hlavy a různé povrchy nebo kanály jsou vašimi nepřáteli. Dokonce i malá prasklina na chodníku vás může zradit, pokud se do ní chytne váš podpatek. Dávejte tedy pozor na každý krok a nikdy nemyslete na to, že byste v podpatcích běžela nebo chodila velmi rychle!
  • Řízení auta v podpatcích není dobrý nápad, obzvláště pokud máte standardní převodovku. Noste si do auta s sebou tenisky. Vyhýbejte se ale také žabkám, protože ty se mohou snadno chytit do pedálů.
  • Bez ohledu na to, jak máte krásné boty, je nenoste pořád. Když budete nosit podpatky příliš často, zničíte si záda a budou vás bolet chodidla. [7]

Informace o článku

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Walk in High Heels, Français: marcher avec des talons hauts, Italiano: Camminare sui Tacchi Alti, Español: caminar con tacones altos, Deutsch: In High Heels laufen, Português: Andar de Salto Alto, Русский: ходить на высоких каблуках, 中文: 穿高跟鞋走路, Nederlands: Op hoge hakken lopen, Bahasa Indonesia: Berjalan dengan Sepatu Hak Tinggi, 日本語: ハイヒールで美しく歩く, العربية: السير بكعب عال, ไทย: เดินบนรองเท้าส้นสูง, Tiếng Việt: Đi Giày cao gót

Stránka byla zobrazena 3 904 krát.
Byl tento článek přesný?