Stáhnout PDF Stáhnout PDF

Někdy je čas na změnu. Stává se to, když náš život se stane rutinou a naše zvyky a zájmy nás začnou nudit. Máme pro vás však dobrou zprávu. Vše můžete změnit a to hned teď. Nezapomeňte však, že jste to pouze vy, kdo rozhoduje o tom, zda je váš život zajímavý či ne. Je jedno, čemu se věnujete, pokud vás to baví. Jste tedy připraveni udělat ve svém životě změnu?

Část 1 ze 3:
Jak rozvíjet dynamické zájmy

  1. 1
    Najděte si nový koníček. Existují stovky různých věcí, kterým se můžete věnovat a ne vždy je na ně potřeba hodně peněz. Pokud máte málo peněz, tak stačí si vzít do ruky tužku a kus papíru a začít se učit kreslit. Pokud nemáte absolutně žádné peníze, tak můžete začít chodit na procházky do přírody nebo kolem řeky nebo se můžete začít učit HTML či CSS. Pokud jste ochotní investovat nějaké peníze, tak můžete zkusit lekce tance nebo hraní na nějaký hudební nástroj. Také můžete vyzkoušet potápění, plavání, jógu, vaření, lukostřelbu nebo cyklistiku - a to je jen špička ledovce. Může to znít triviálně, ale můžete si vytvořit svůj vlastní životní styl a pojmenovat si jej. Máte rádi balet, Emo a rybaření? Pojmenujte se Emo-Aqua-rina! Váš život hned zní zajímavěji.
    • Když budete dělat to, co vás baví, tak nejen, že se nebudete v životě nudit a budete celkově šťastnější, ale budete také zajímavější pro vaše okolí, díky čemuž si můžete získat i nové kamarády. Budete mít skvělé dovednosti, o kterých se můžete bavit s ostatními.
  2. 2
    Udělejte si nějaký online kurz. Pokud máte internet, tak máte i přístup ke vzdělání. Technologie jsou úžasné, takže je netřeba se vymlouvat. Větší stránky, jako je Coursera [1] nebo Khan Academy[2] , nabízejí online kurzy zdarma. Také existují stránky od MIT nebo Harvardu, které všem umožňují online přístup k některým z jejich přednášek a předmětů. Nejenže se nebudete nudit, ale navíc budete rozšiřovat své vědomosti. Výhra po všech stránkách.
    • A není to jak na vysoké škole, kde si musíte vzít některé předměty. Máte možnost si volně procházet seznam s přístupnými lekcemi a vybrat si 1 nebo 2, které vás fascinují. A pokud u toho nevydržíte až do konce? Nic se neděje.
  3. 3
    Zapojte se do organizace, v kterou věříte. Už jste někdy potkali někoho, kdo věnuje veškerý svůj čas lidem, kteří se nachází v obtížných životních situacích? Nestává se to často, ale pokud jste někoho takového potkali, tak s největší pravděpodobností jste ním byli unešení. Proč nemůžete být taky takoví? Je jedno, jestli se jedná o dobrovolnictví v nemocnici, domově důchodců nebo v útulku. V každém případě uděláte něco dobrého pro společnost.
    • Udělejte něco dobrého pro ostatní, budete se tak cítit lépe. Navíc budete obklopeni zajímavými lidmi, kteří mají podobné názory a kteří chtějí lepší svět stejně jako vy.
  4. 4
    Buďte aktivní netradičními způsoby. Je skvělé být běžec nebo chodit pravidelně do posilovny. Ale co třeba zkusit lezení po skalách, pole dancing nebo vysokohorskou turistiku? Je to dobré jak pro vaše tělo, tak i pro vaši mysl. A je to dost „cool“.
    • Jedná se o skvělý způsob, jak se dostat do kondice a poznat nové lidi. Přidejte se k nějaké dobrodružné skupině nebo k horolezeckému klubu. Necítíte se na to? A co třeba místní lezecký klub nebo jezdecký klub? Existuje spousta klubů a skupin, kde se můžete skvěle pobavit a nepotřebujete ke vstupu žádné speciální dovednosti či zkušenosti.
  5. 5
    Udělejte něco, o čem se vám nikdy nesnilo. Všichni máme tendence se uzavírat do malých „krabiček“. Rádi bychom něco udělali, ale zároveň si myslíme, že nám to v ničem neprospěje. Dejte si minutku a popřemýšlejte, jestli existuje něco, co si myslíte, že byste nikdy nedokázali udělat a rozhodněte se to vyzkoušet. Nikdy byste se nekoupali v moři nazí? Udělejte to. Nikdy jste nedrželi pavouka? Udělejte to. Můžete překvapit sami sebe.
    • Nemusí se jednat o něco děsivého. Může to být dokonce i koncert country hudby, pokud jste si mysleli, že byste na něj nikdy nešli. Celé je to o tom, dostat se z vlastní komfortní zóny a stát se dynamičtějším člověkem. A navíc se jedná o způsob zjistit, jestli danou věc opravdu nemáte rádi či ne.
  6. 6
    Běžte pryč od počítače. Dobře, až po tomto článku. Dejte si výzvu a nastavte si limit na čas na Facebooku, Twitteru či jakékoliv jiné stránce. Postupně zjistíte, kolik hodin jste promarnili bezmyšlenkovitým procházením internetu, když místo toho jste mohli něco vyrábět, bavit se s někým z rodiny nebo pomáhat kamarádovi. Váš život se stane zajímavější a vy se stanete všestrannější osobou, omezíte-li svůj čas na počítači.
    • Nekončete s počítačem ráz na ráz, každý potřebuje svoji dávku. Začněte pouhým omezováním. Jakmile jste 30 minut nebo hodinu na Facebooku či podobných stránkách, vypněte je. Běžte si číst knížku nebo se učit nějakou novou dovednost. Nemusíte se vzdát počítače úplně. Pište si deník o tom, jak je váš život zajímavější oproti tomu, jaký byl předtím. Můžete být překvapeni, jak moc váš život je zajímavý!
    Reklama

Část 2 ze 3:
Jak si udržet vzrušující život

  1. 1
    Zatřeste svojí rutinou. Je jedno, jestli si ostatní lidé myslí, že jste zajímaví nebo ne. Jediný názor, který se počítá, je ten váš. K tomu, abyste pozměnili svoji každodenní rutinu, stačí udělat jen pár malých krůčků. Vstaňte o 15 minut dříve, udělejte si něco jiného k snídani a sedněte si na balkón s novinami Nebo běžte do kina. Běžte na rande během obědové pauzy. Nemusí to být nic velkého, stačí, když to bude něco jiného, než obvykle.
    • Zkuste každý den udělat jednu věc jinak. Ať už se jedná o jinou cestu do práce, uvaření teplé večere nebo zavolání někomu, s kým jste už celé roky nemluvili – zkuste to. Jde o překvapování vás samotných, ne ostatních.
  2. 2
    Najděte si místní akce, jako jsou trhy, festivaly, koncerty. Vyberte si něco, co vás zaujalo a zajděte na to. Často (především v létě) se koná spousta akcí, na které ani nepotřebujete hodně peněz. Takto vypadnete z rutiny a budete sami sebe překvapovat a nabírat novou energii do života.
    • Akce pořádané ve vašem okolí můžete najít v novinách, na internetu, na letácích na ulici nebo v kavárnách nebo se zeptejte svých přátel či cizích lidí (např. servírka v kavárně). Seznámíte se navíc s novými lidmi, takže se budete moct cítit dvojnásobně produktivní.
  3. 3
    Prozkoumejte místo, v kterém bydlíte. Když jedete někam na dovolenou, tak se vám vaše destinace vždy zdá mnohem zajímavější, než místo, kde bydlíte. Pravdou však je, že i v místě, kde bydlíte, se toho hodně děje a vy jste se jen neobtěžovali si to pořádně zjistit. Otevřete oči a zjistěte, co vám dosud unikalo.
    • Běžte do místního turistického centra a zjistěte si, jaké atrakce jsou ve vašem okolí nabízeny turistům. Může se jednat o muzea, projížďky na loďkách, galerie nebo pamětihodnosti, kterých jste si nikdy předtím nevšimli nebo vás nezajímaly.
  4. 4
    Přijměte všechna pozvání. Pokud neustále vymýšlíte výmluvy, proč nejít na nějakou akci, tak lidé na vás nakonec zapomenou a přestanou vás zvát. I když vás některá akce nezajímá, dejte jí šanci a zajděte na ni. Nemusíte tam být až do konce, stačí jen chvilka.
    • Čas strávený s přáteli vám okamžitě zvedne náladu. Pokud váš život zahrnuje pouze práci, práci a další práci, tak je na čase na chvíli odložit pocity viny a zodpovědnosti a jít ven a bavit se. Zasloužíte si to.
  5. 5
    Udělejte něco spontánního. V neděli ráno pravděpodobně trávíte čas na Facebooku, díváním se na televizi nebo prostě poleháváním v posteli. Kdykoliv se přistihnete při něčem takovém, využijte příležitosti a běžte něco dělat. Zarezervujte si noc v místním hotelu. Zajděte si na snídani do kavárny. Sedněte si do auta a běžte se někam projet. Nechte se překvapit sami sebou.
    • Jednou za čas si vyhraďte den na „nicnedělání“ – den, na který nebudete mít žádné plány. Jakmile ten den přijde, udělejte cokoliv, co se vám objeví na mysli. Může to být dívání se na film, výlet na hory nebo cokoliv jiného. Pouze následujte svůj instinkt.
  6. 6
    Uspořádejte party s přáteli. Nejenže vás organizování party dostatečně zaneprázdní, ale navíc se budete moct těšit na skvělou noc, na kterou pak budete s radostí vzpomínat. Vaši přátelé vás budou pravděpodobně zásobovat nápady na věci, které můžete vyzkoušet.
    • Sami vytvářejte příležitosti. Jste venku na koncertu? Kupte kytaristovi drink a začněte s ním konverzaci. Zajděte na jídlo se svými novými spoluhráči z fotbalu. Někdy budete muset sami nějakou příležitost vytvořit a nečekat, než za vámi nějaká přijde.
  7. 7
    Naplánujte si nějaký výlet. Nebuďte o víkendu doma, ale naplánujte si nějaký víkendový výlet. Nemusíte si brát volno v práci a nemusí se ani jednat o nic drahého. Stačí, když se zajedete podívat někam o sto kilometrů dál, kde si můžete užívat víkendu a pokojového servisu. Prostě někam vyrazte a bavte se!
    • Je ve vaší blízkosti nějaké místo, které jste vždy chtěli navštívit, ale nikdy k tomu zatím nedošlo? Využijte první možné příležitosti a místo navštivte. Nevadí, že tam budete pouze jedno odpoledne. I to se počítá. Zahrajte si na chvíli na turistu. Jedná se o skvělou možnost si odpočinout, naučit se něco nového a vypadnout z každodenní rutiny.
    Reklama

Část 3 ze 3:
Jak mít skvělý pocit ze života

  1. 1
    Zbavte se všeho, co vás obtěžuje. Někdy se stáváme příliš pohodlní. Děláme práci pouze pro peníze, jsme ve vztahu pouze ze zvyku a celkově děláme to, co bychom raději nedělali. Pokud zjistíte, že se něco takového děje i ve vašem životě, skončete s tím. Bude to zpočátku těžké, ale později za to budete vděční.
    • V takovýchto momentech musíte pečlivě zvážit všechna pro a proti. Můžete si dovolit se přestěhovat nebo dát výpověď v práci? Je váš vztah o ničem a je nejlepší s ním skončit? Snažte se podívat na věc ze všech úhlů pohledu předtím, než uděláte jakýkoliv velký krok.
    • Nemůžete jen tak s něčím skončit? V tom případě popřemýšlejte o tom, co můžete změnit, aby vás daná věc začala bavit. Požádejte v práci o nový projekt, častěji cestujte nebo s partnerem podnikněte něco zábavného a šíleného. Vše se dá změnit.
  2. 2
    Udělejte si pořádek. Pořádek doma, pořádek v mysli. Konečně budete mít prostor jen na zábavné věci. Uklizením si navíc dokážete, že opravdu jste rozhodnuti něco změnit a dostat ze sebe to nejlepší. Čistý domov vám zlepší náladu, budete více uspořádaní, nebudete muset hledat věci příliš dlouho a nebudete se muset bát k sobě pozvat přátele.
    • Poté, co se zbavíte všech nadbytečných věcí a nepořádku, vaše pokoje budou působit jasnější a větší a vám se tak bude lépe ráno vstávat a budete mít více energie pro nadcházející den. Každý by si měl užívat svůj domov a čistota vám to umožní.
  3. 3
    Přestaňte se zaměřovat na negativa. Příště, až budete někam pozvaní nebo máte něco na práci, nenechte se tím pohltit a nenahlížejte na to jen z té negativní stránky. Pokud se zaměříte na pozitiva, tak zjistíte, že vás více baví i ty nejmenší věci. Je příliš jednoduché se nechat pohltit negativy. Nikdy však nezažijete šťastný život, pokud na všem uvidíte pouze to špatné.
    • Pokud máte na mysli nějakou negativní myšlenku, tak se snažte ji obrátit naruby a podívat se na ni z pozitivní stránky. Nakonec to pro vás bude přirozené. Například, pokud si myslíte: „Je to tak obtížné…“, tak si řekněte: „…, ale budu se cítit skvěle, když to dokážu!“
  4. 4
    Zajímejte se pouze o to, co si vy myslíte. Myšlenka, že váš život není zajímavý je blbost. Život každého z nás je nějak zajímavý, už je proto, že každý jsme jiný. Snažte se soustředit na to, co je zajímavé pro vás a ne pro ostatní. Pokud to neuděláte, tak si budete připadat nudní a nedostateční.
    • To je také důvod, proč vaše definice toho, co je „zajímavé“, je velmi důležitá. Pokud si myslíte, že mít 4 práce a nulový spánek je zajímavé, jděte do toho. Pokud si myslíte, že „zajímavé“ znamená procestovat celý svět, jděte do toho. Pokud pro vás „být zajímavý“ znamená umět mnoho různých věcí, jděte do toho. Každý považuje za zajímavé něco úplně jiného a záleží jen na vás, co „být zajímavý“ znamená právě pro vás.
  5. 5
    Změňte své stravovaní. Pokud jde o stravovaní, mějte na mysli dvě věci:
    • Jezte vyrovnanou stravu. Vyrovnaná strava je dobrá pro vaše zdraví, ale je také skvělá pro vaši náladu. Špatná strava vám bude ubírat energii a vy se budete cítit vyčerpaní a nemocní. Navíc, díky starání se o své tělo se budete lépe cítit a budete mít vyšší sebevědomí a celkově budete šťastnější.
    • Zkoušejte něco nového. Najděte si nějaké nové recepty na vyzkoušení. Příští pátek zkuste něco z etiopské kuchyně. Vyzkoušejte něco, co jste nikdy předtím neměli. Nezvyklá jídla vás udělají zajímavou osobou alespoň třikrát denně. To není zas tak špatné.
  6. 6
    Odpočiňte si. Ať už se jedná o pravidelné masáže nebo horkou vanu či minuty hlubokého dýchání, potřebujete něco, co vás zklidní. Každý člověk se potřebuje na několik hodin uvolnit po hektickém týdnu a uniknout stresu z práce a práce v domácnosti. I 15 minut s knížkou se počítá.
    • Někteří lidé se věnují józe a meditaci. Jiní se raději uvolní hraním her na počítači. Nic z toho není špatně nebo dobře. Relaxujte tak, jak vám to vyhovuje. Jde přece o to, abyste znovu nabrali všechny své síly a byli připraveni čelit dalším povinnostem.
  7. 7
    Pohybujte se v blízkosti šťastných lidí. Vyhněte se lidem, kteří si neustále na něco stěžují a vyhledávejte lidi, kteří mají skvělý smysl pro humor a mají pozitivní náhled na život. Zjistíte, že jejich optimismus je nakažlivý. Tito lidé budou s největší pravděpodobností právě ti, kteří v životě vyhledávají samé zajímavé, nové věci.
    • Poslední nápad? Věnujte se více své rodině. Postupně, jak stárneme, si začneme uvědomovat, že mnohé cenné chvíle s rodinou jsou nenávratně pryč. Dejte se do většího kontaktu s vaší rodinou. Pravděpodobně taky dělají něco zajímavého a budou jen rádi, když se k nim připojíte.
    Reklama

Varování

  • Nesoustřeďte se příliš na to, jak zlepšit svůj život. Může se tak stát, že zapomenete užívat si to, co právě děláte!
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 29 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili. Tento článek byl zobrazen 3 473 krát
Stránka byla zobrazena 3 473 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama