Jak na někoho zapomenout

V tomto článku:Vyhýbejte se věcem, které vám ho připomínajíZměňte svůj pohled na věcZískejte zpět své štěstí

Na konci vztahu se často zdá, že není možné posunout život dál. Stále myslíte na toho druhého a nedaří se vám myslet na budoucnost. Nemusí to tak ale být vždy. Když změníte své prostředí, převezmete kontrolu nad svým myšlením a budete mít stále co dělat, snadno na toho člověka zapomenete. V tomto článku se dozvíte, jak na někoho zapomenout a začít žít nový život.

Část 1
Vyhýbejte se věcem, které vám ho připomínají

  1. 1
    Ukončete veškerý fyzický kontakt. Není možné na někoho zapomenout, když ho stále vídáte, slyšíte o něm, nebo spolu něco podnikáte. Zkuste tyto tipy:
    • Dejte si pozor, abyste na toho člověka během dne zbytečně nenaráželi. Pokud chodíte oba nakupovat ve stejnou dobu, nebo máte společnou cestu z práce, upravte si svůj denní rozvrh tak, abyste se nepotkávali.
    • Prozatím se vyhýbejte všem akcím, na kterých byste toho člověka mohli potkat. Slušně se omluvte a řekněte hostiteli, že vás to mrzí, ale že si nějakou dobu chcete udržovat odstup.
  2. 2
    Vyřaďte tohoto člověka ze svého elektronického života. V dnešní době často lidi potkáváme pouze na obrazovkách počítačů a mobilních zařízení. I když se nebudete vídat ve skutečném životě, je snadné sledovat, co dělá. Zní to možná trochu krutě, ale je nutné si ho smazat ze všech sociálních sítí, které používáte.
    • Smažte si jeho telefonní číslo a emailovou adresu.
    • Zablokujte si ho na Facebooku, Twitteru, Instagramu atd.
    • Snažte se zajistit, aby vás nemohl kontaktovat. Pokud to bude nutné, změňte si emailovou adresu.
  3. 3
    Požádejte své přátele, aby vám o tom člověku nic nevyprávěli. Může se stát, že se stalo něco hodně zajímavého, ale musíte si dát pozor, abyste o tom neslyšeli. Pokud nějaký kamarád omylem zmíní tohoto člověka, jemně mu připomeňte, že nechcete, aby se o něm před vámi bavil. Řekněte například: „Promiň, ale momentálně o něm opravdu nemohu slyšet. Můžeme se bavit o něčem jiném?“
    • Můžete u tohoto pravidla dělat výjimky: někdy vám pomůže slyšet věci, které vám ostatní lidi řeknou. Je možné, že ten člověk například začal kouřit, přestěhoval se do jiného města, nebo přišel o práci. Řekněte přátelům, že vám mohou říkat pouze věci, které by vám pomohly na tohoto člověka zapomenout.
  4. 4
    Zbavte se všeho, co vám tohoto člověka připomíná. Zbavte se všech věcí, které ve vás vyvolávají bolestné vzpomínky. Když je nebudete mít stále na očích, budete schopni zapomenout na minulost a jít dál.
    • Pokud tyto věci nedokážete vyhodit, zabalte je do krabice a schovejte si ji u rodičů, nebo někde ve sklepě. Všechny tyto věci byste měli mít co nejdál od sebe alespoň na půl roku.
    • Projděte si svůj MP3 přehrávač a smažte si všechny písničky, které vám toho člověka připomínají. Místo nich si tam nahrajte veselé a rychlé písničky, díky kterým se budete cítit sebejistěji.
    • Pokud máte s tímto člověkem dítě nebo domácí zvíře, nemůžete se ho zbavit. Raději se soustřeďte na to, abyste mu dopřáli šťastný život.

Část 2
Změňte svůj pohled na věc

  1. 1
    Nenechejte se ovládnout touhou po pomstě. Uvědomte si, že chtít se někomu pomstít (například tím, že v něm vzbudíte žárlivost, nebo ho přinutíte být vzteklý) znamená na něho stále myslet. Když budete posedlí pomstou, nebudete schopni jít dál, takže se naučte jednoduše zapomenout.
    • Pokud věříte ve vyšší moc, karmu, nebo kosmickou spravedlnost, řekněte si, že se na toho člověka nakonec stejně dostane.
    • Pokud si nemyslíte, že za vás odplatu vykoná někdo jiný nebo něco jiného, smiřte se s tím, že život není vždy fér. To, že vám někdo ublížil, vám nedává právo ubližovat jemu.
    • Připomínejte si citát George Herberta: „Nejlepší pomstou je šťastný život.“ Žijte dál co nejšťastněji a nesnižujte se na úroveň toho druhého tím, že dáte najevo, jak silně vás zasáhlo to, co se stalo. Tím v podstatě ukážete, že vám na tom člověku už nezáleží.
  2. 2
    Určete si čas, který budete moci věnovat vyjadřování svých pocitů. Pokud jste zkusili všechno možné a stále na toho člověka nedokážete zapomenout, zkuste to trochu jinak. Určete si čas (například hodinu denně), kdy si budete moci sednout a napsat si všechny pocity, které vás trápí. Až tento čas vyprší, zavřete sešit, nebo vypněte počítač a věnujte se něčemu jinému. Až budete chtít příště na toho člověka myslet, řekněte si: „Ne, své pocity jsem už vyjádřil. Nebudu marnit čas tím, abych to dělal znovu.“
    • Pokud je to nezbytně nutné, určete si 10-15 minut denně, které budete moci věnovat myšlenkám na toho člověka. Až váš čas vyprší, řekněte si, že se k tomu budete moci vrátit zase následující den. Postupně budete potřebovat stále méně času a nakonec si uvědomíte, že na něho nepotřebujete myslet vůbec.
  3. 3
    Mějte stále na co myslet. Naštěstí je možné ovládat své myšlenky. Pokud na něco nechcete myslet, nemusíte na to myslet. Zaměstnejte se školou, prací, nebo koníčky. Když budete myslet na jiné věci, nebudete se zabývat člověkem, na kterého chcete zapomenout.
    • Pokud zjistíte, že na něho stále myslíte, zaměřte se na něco jiného. Všichni rádi sníme a často sami sebe překvapíme tím, na co myslíme. Když se vám tento člověk dostane do hlavy, řekněte si, že na něho nebudete myslet, nebo že na něho budete myslet později (což možná ani nebude nutné). Najděte si někoho, s kým si budete moci promluvit, zahrajte si nějakou hru, nebo si čtěte. Jednoduše si najděte něco, co vás rozptýlí.
  4. 4
    Neposlouchejte emocionální hudbu a nesledujte emocionální filmy. Snažit se na někoho zapomenout vám může způsobit náladovost a deprese. Jistě máte pocit, že jste velmi zranitelní. To poslední, co byste měli dělat, je vystavovat se podnětům, které tyto pocity podporují. Poslouchejte tedy jen veselou hudbu a sledujte pouze veselé a vtipné filmy a seriály.
    • Požádejte své přátele, aby vám pomohli. Mohou vám připomínat, že byste měli myslet na jiné věci. Když budete potřebovat trochu povzbudit, zavolejte jim a oni vás jistě přivedou na jiné myšlenky.
  5. 5
    Naučte se ocenit sami sebe. Ten, na koho chcete zapomenout, vám pravděpodobně provedl něco špatného. Uvědomte si, že si vás vůbec nevážil a s takovými lidmi byste se neměli chtít stýkat. Když si budete vážit sami sebe, snáze si to uvědomíte. Když se k vám někdo nechová hezky, měli byste ho ze svého života vyřadit a obklopit se pouze lidmi, kteří se k vám budou chovat slušně.
    • Když budete mít sebedůvěru, bude pro vás snadnější se odrazit ode dna a začít žít znovu. Nezapomínejte na to, že jste skvělí! Svět vám leží u nohou – využijte všechny příležitosti. Zamyslete se nad tím, co chcete dělat a dělejte to!

Část 3
Získejte zpět své štěstí

  1. 1
    Věnujte se svým koníčkům a věcem, které vás baví. Udržujte se stále v pohybu a veškerý čas, který jste dříve trávili s tímto člověkem (nebo který byste věnovali myšlenkám na něho) věnujte nějaké nové činnosti. Najděte si nové koníčky, nebo začněte cvičit. Měli byste si najít něco zajímavého, co vás bude bavit a při čem nebudete mít čas myslet na nic jiného.
    • Když se naučíte něco nového, budete ze sebe mít mnohem lepší pocit. Budete se cítit jako nový člověk a velmi snadno zapomenete na toho, kdo vám ublížil. Získáte lepší sebevědomí a budete mnohem klidnější.
  2. 2
    Jezte zdravě a cvičte. Už se vám někdy stalo, že jste nedokázali dělat nic jiného, než se válet na gauči a jíst nezdravé jídlo? Jde o to, že z toho neplyne nic dobrého – když budete líní a nebudete zdraví, budete se cítit špatně. Když budete zdravě jíst a cvičit, budete mít více energie a budete ze sebe mít lepší pocit.
    • Jezte hlavně ovoce, zeleninu, celozrnné pečivo a libové maso. Jezte dostatek vlákniny, bílkovin, komplexních sacharidů a zdravých tuků (ryby, ořechy, olivový olej). Nejezte fast food ani zpracované potraviny, které vám na chvíli dodají energii, ale velmi brzy vás zase zpomalí a nebudete se po nich cítit dobře.
    • Snažte se cvičit alespoň 30 minut každý den. Můžete chodit na procházky, plavat, běhat, nebo třeba tančit. Pokud nemáte čas na to, abyste cvičili půl hodiny v kuse, rozdělte si to na menší části. Stačí když budete chodit po schodech místo jezdění výtahem, nebo když budete méně jezdit autem a více chodit pěšky.
  3. 3
    Obklopte se přáteli a rodinou. Nejlepším způsobem, jak zaměstnat mysl, mít stále co dělat a cítit se pozitivně, je obklopit se lidmi, kterým na vás záleží. Můžete trávit čas s rodinou, s kamarády, s lidmi, se kterými se setkáváte u různých činností, s kolegy a členy vašich sportovních týmů. S nimi se budete stále smát a uvidíte, že budete mít pořád co dělat.
    • Když budete mít pocit, že byste se raději jen zahrabali do postele, klidně to udělejte. Nemusíte chodit na všechny akce, na které vás někdo pozve, ale měli byste se o to snažit. Nejprve se vám možná nebude chtít, ale později budete rádi, že jste šli.
  4. 4
    Dopřejte si dost času. Lidský mozek má schopnost se sám léčit. Staré přísloví, které říká, že „čas léčí všechny rány“, je naprosto pravdivé. Přirozeně se začnete soustředit na přítomnost a přestanete tolik myslet na budoucnost. Pokud je to teprve několik týdnů, uvolněte se a uvědomte si, že to bude nějakou dobu trvat. Když budete trpěliví, váš mozek vám pomůže zapomenout.
    • Proces truchlení je přirozený a většinou není možné ho přeskočit. Má pět fází a vždy nějakou dobu trvá, než ho překonáte. mějte sami se sebou trpělivost a uvidíte, že brzy zaznamenáte velké pokroky.
  5. 5
    Odpusťte a zapomeňte. Když tomu člověku nebudete schopni odpustit, nikdy na něho nezapomenete. Pokud se řídíte našimi radami a přesto nemůžete zapomenout, měli byste se snažit nejprve odpustit. Všichni jsme jen lidé a děláme chyby. Uvědomte si, že život jde dál.
    • Nezapomeňte odpustit i sami sobě. Mnoho lidí chová zášť vůči sobě samým. Uvědomte si, že v dané chvíli jste dělali to, co jste si mysleli, že je správné. To samé platí i pro toho druhého. Nemá smysl nikoho obviňovat. Minulost je minulost a musíte ji také brát jako minulost. Je to tak správné – díky tomu se můžete zaměřit na budoucnost.

Tipy

  • Když na někoho zapomenete, pomůže vám to soustředit se sami na sebe a na svoji budoucnost. Nikdy ale nezapomínejte, co vás tento vztah naučil. Pokud se z něčeho můžete poučit, není to ztracený čas.
  • Nesnažte se toho člověka kontaktovat. Je možné, že se vás pokusí kontaktovat on, ale ani v takovém případě byste ho k sobě neměli pustit. Vzpomeňte si na to, proč jste vztah ukončili.
  • Je velmi těžké zapomenout na dlouhodobý vztah. Měli byste si uvědomit, že nikdo není dokonalý a že si zasloužíte někoho lepšího. Nezapomínejte na to, že život jde dál a lidé nás někdy opouštějí.
  • Nebuďte posedlí tím váš vztah nějak uzavřít. Ukončete veškerou komunikaci, nedělejte žádné scény a nepište tomu člověku žádné dlouhé emaily.
  • Začněte dělat něco, co jste nedělali společně. Učte se nové věci a poznávejte nové lidi.
  • Neměli byste toho člověka začít nenávidět. Když ho budete nenávidět, budete stále naštvaní a nepřestanete na něho myslet. Nebudete schopni na něho zapomenout. *Neposlouchejte žádnou smutnou hudbu, když se necítíte dobře – mohlo by vám to zkomplikovat zapomínání.
  • Nesnažte se získat zpět své věci. Pokud nejde zrovna o diamantový prsten, měli byste se smířit s tím, že jste o ně přišli. DVD, knihy, oblečení, nebo zubní kartáček už nebudete potřebovat. Jde jen o věci. Nestojí to za tu bolest, kterou byste si museli prožít, kdybyste si pro ně přišli. Neměli byste svoji důstojnost měnit za obyčejné věci.
  • Neměli byste si hned hledat někoho nového jen proto, abyste zapomněli. Tyto pokusy nikdy nevychází.


Varování

  • Nikdy se neuchylujte k násilí.
  • Pokud na toho člověka nedokážete přestat myslet i po několika měsících, zajděte si k psychologovi.


Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Vztahy

V jiných jazycích:

English: Forget a Person, Italiano: Dimenticarsi di una Persona, Deutsch: Jemanden vergessen, Português: Se Esquecer de uma Pessoa, Français: oublier une personne, Español: olvidarte de una persona, Nederlands: Een persoon vergeten, Русский: забыть человека, 中文: 忘掉一个人, Bahasa Indonesia: Melupakan Seseorang, ไทย: ลืมใครสักคน, हिन्दी: किसी की यादों से बाहर आयें, العربية: نسيان شخص ما, Tiếng Việt: Quên một Người, 한국어: 이별을 극복하는 방법, 日本語: 人を忘れる, Türkçe: Bir İnsan Nasıl Unutulur

Stránka byla zobrazena 6 470 krát.
Byl tento článek přesný?