Jak na tvrdší údery

3 Metody:Zdokonalte techniku úderuPosilování svalstvaStínový box

Jestliže jste se už někdy v životě poprali, pak pravděpodobně víte, že vám v takovou dobu běží hlavou různé věci. "Ovládá útočník nějaké bojové umění?" "Má u sebe útočník nějakou zbraň?," to jsou jistě legitimní otázky, ale my za jednu z nejdůležitějších považujeme spíš tuhle: "Budou mé výpady dostatečně silné, abych z boje dokázal v krátkém čase vyjít vítězně?" Někteří lidé můžou dokonce trpět chorobnými představami, že pokud budou napadeni, nebudou se schopni efektivně ubránit, kvůli svým neefektivním úderům. Důležité ale je uvědomit si, že tvrdost svých ran můžete zvýšit. My se vám s tím v tomto článku pokusíme pomoct.

1
Zdokonalte techniku úderu

  1. 1
    Zdokonalte svou techniku úderů. Viděli jste už někdy golfistu odpálit monstrózní ránu špatnou technikou? Viděli jste už někdy hráče baseballu odpálit homerun špatnou technikou? Viděli jste snad nějakého plavce, který by prořezával vodu extrémní rychlostí díky špatné technice? My také ne. Správná technika úderu vám pomůže rány nejen zesílit, ale také zefektivnit, což znamená, že na tvrdší ránu ve výsledku vynaložíte méně energie.
  2. 2
    Nohy a chodidla postavte do správné pozice. Chodidla a nohy jsou jakési kotvy vaší hmotnosti. Udržují vás v rovnováze, ale zároveň umožňují přenést sílu ze spodní poloviny těla do horní, přímo do vaší pěsti. Níže uvádíme několik tipů pro správné zapojení nohou a chodidel.
    • Rozkročte se o něco více než na šířku ramen. Pokud máte pochybnosti, zaujměte raději širší než užší postoj.
    • Patu zadního chodidla zvedvěte a držte ji tak. Udržujte přitom rovnováhu.
    • Prsty na nohou umístěte do směru zamýšleného úderu. Pokud byste prsty mířili mimo svůj cíl, do úderu byste nepřenesli veškerou svou sílu.
    • Kolena držte pokrčená. Během úderu se pak budou moct napnout a dodat tak ráně na síle.
  3. 3
    Sílu vygenerujte otočením boků a trupu. Zkuste následující: udeřte nějaký předmět, aniž byste se přitom pohnuli v bocích nebo trupu. Nic moc, že? Nyní to zkuste s natočením boků a trupu. Minimálně dvojnásobek původní síly? Přemýšlejte o tom: všichni sportovci, typu golfistů, tenistů nebo hráčů baseballu, využívají svých boků a trupu k maximalizaci vygenerované síly. Neexistuje žádný důvod, proč byste z této informace nemohli vytěžit to nejlepší i pro sebe.
    • Použijte boky a zhoupněte se trupem dozadu. Představte si třeba že nabíjíte zbraň (ruku) a potom zopakujte původní pohyb boků zpět, švihněte trupem směrem k cíli a vystřelte pěstí.
  4. 4
    Před úderem nezapomeňte na výdech. Výdech těsně před kontaktem uvolní vaše svaly. Pokud máte s výdechem během úderu problém, vydejte společně s ním nějaký zvuk. Zápasníci to dělají také - ujišťují se tím, že společně s úderem správně vydechnou.
  5. 5
    Hlavu trochu předkloňte, stáhněte bradu a dívejte se celou dobu na cíl. Mírným odkloněním a sklopením hlavy zajistíte, že bude hlava z dosahu případného protiútoku. Pokud byste zůstali normálně vzpřímení, pro útočníka by nebylo nijak těžké udeřit vás přímo do hlavy. Protivníka neustále udržujte v dohledu a na dosah, abyste ho mohli udeřit. Tato pozice je zcela přirozená a umožňuje rychlé vystřelení ruky.
  6. 6
    Dejte si pozor na pozici paže a pěsti. Kromě síly generované pomocí boků, je pro úspěšný úder velmi důležitá také správná tachnika vedení paže a pěsti. Následující tipy vám pomůžou vytěžit z vaší paže i pěsti naprosté maximum.
    • Paži i pěst držte po celou dobu před kontaktem uvolněné. Jakmile se rozhodnete zaútočit, těsně před dopadem na cíl zatněte pěst. Uvolněná ruka mnohem lépe prochází vzduchem, ale zpevněná pěst udeří větší silou.
    • Udeřte přímo, ne po křivce. Možná vás to bude nutit vypálit rukou po delší a zakřivené trajektorii, ale nedělejte to. Pamatujte, že hlavní síla vychází z boků a trupu, ne z cesty, po které paže putuje.
    • Nenapřahujte se ani rukou ani celou paží. Není asi jasnějšího signálu, který můžete svému protivníkovi vyslat, než když se napřáhnete paží a zatnutou pěstí za sebe. Protivník samozřejmě okamžitě uvidí, k čemu se chystáte a vykryje vás.
  7. 7
    Miřte na citlivá místa. Chystáte-li se své údery zacílit, je třeba vybrat vhodná místa - místa, kterým úder způsobí největší poranění:
    • Brada
    • Spánky
    • Solar plexus
    • Žebra
  8. 8
    Naučte se různé techniky boje z jiných bojových sportů. Vhodnými sporty pro rozvoj síly, rychlosti a flexibility jsou například box a bojové sporty (příp. bojová umění).

2
Posilování svalstva

  1. 1
    Jednou z cest jak zvýšit sílu úderu je trénink s boxovacím pytlem. Pytel by neměl být příliš tvrdý, abyste trénink dokončili s krvavými klouby, ale ani příliš lehký, to by vám pak odletěl ke stropu hned po první ráně. Jde prostě o to, aby vám vybavení umožnilo efektivní trénink, a proto nesmí být ani příliš těžké, ani příliš lehké, prostě akorát.
  2. 2
    Jakmile boxovací pytel pořídíte, začněte okamžitě s tréninkem. Využijte výše popsaných technik a cvičte si je na boxovacím pytli. Během úderu nezapomeňte do celého pohybu zapojit boky a trup.
  3. 3
    Postupně začněte do tréninkové rutiny zařazovat menší jednoruční činky. Nepoužívejte jednoručky, které jsou pro vás příliš těžké. Začněte například na 2.5 nebo 5 kilogramech. Pokud s činkami již pravidelně cvičíte, můžete začít i se 7 kilogramovými jednoručkami.
  4. 4
    Trénujte stínové údery s jednoručkami. Takovým tréninkem zvýšíte svou rychlost a odolnost ramen a zároveň i sílu, kterou do úderu vložíte.
    • Začněte prováděním 12-15 opakování jednou rukou, potom přejděte na druhou ruku. Každý den zkuste udělat deset sérií oběma rukama
    • Snažte se zbytečně nepřetrénovat svou dominantní ruku na úkor té druhé. Pokud víte, že jedna z vašich paží je výrazně slabší než ta druhá, zaměřte se na její posílení. Chytrý protivník se bude v boji snažit zaútočit na vaši slabou stranu. Pokud nebudete mít žádné slabé místo nebo ho alespoň nenecháte využít vašeho protivníka, stane se z vás mnohem silnější bojovník.
    • Jakmile si zvyknete na počáteční hmotnost jednoručních činek, začněte postupně závaží navyšovat. Zvyšováním zátěže posílíte paže a zrychlíte své údery.
    • Do boxovacího pytle nikdy nemlaťte, když držíte jednoručky. Se závažím trénujte pouze stínový box.

3
Stínový box

Stínovým boxem můžete zvýšit rychlost svých úderů. Čím rychlejší jste, tím více síly do rány dáte.

  1. 1
    Zkuste několik úderů co nejrychleji za sebou. Pět minut boxujte a následně si dvě minuty odpočiňte. Opakujte pětkrát za sebou.
  2. 2
    Trénujte všechny typy úderů. Tak například - přímé a krátké údery, zvedáky, háky apod.

Tipy

  • Jestliže cítíte, že jsou na vás jednoruční činky příliš lehké, přidejte závaží. Pokud dokážete trénovat se sedmi kily závaží na každé ruce navíc bez větší námahy, pak jste pravděpodobně schopní přerazit útočníkovi čelist jednou ranou. V takovém případě pro vás není cvičení s jednoručkami tak důležité (pokud tedy neplánujete prorazit obrněné vozidlo holou rukou).
  • Jděte si zaplavat a zkuste občas boxovat pod vodou. Výrazně tím posílíte a postupem času začnete pozorovat, že jsou vaše údery rychlejší a tvrdší.
  • Bolestivému natažení svalů nebo vymknutí kloubů zabráníte důkladným protažením a zahřátím.
  • Pěst pevně zatněte až v poslední chvíli před dopadem úderu.

Varování

  • Poznejte limity své síly. Pokud již nyní máte velkou sílu a tvrdé údery, dávejte pozor, abyste po tréninku a dalším posílení neuhodili své boxerské parťáky plnou silou. Budou zvyklí na vaši původní výkonnostní úroveň a nyní byste je mohli vážně zranit.
  • Pamatujte: S činkami v rukou do ničeho nemlaťte!
  • Při tréninku s jednoručkami držte obě činky skutečně pevně. Snadno by vám mohly při úderu z ruky vylétnout a rozbít něco cenného. Pokud se vám potí ruce, navlékněte si nějaké vhodné rukavice, které vytvoří dostatečné tření a činky tak zůstanou na svém místě.
  • Ruce se snažte držet u těla. Když budete pažemi máchat kolem sebe, riskujete vážné zranění loktů.

Informace o článku

Kategorie: Sporty a Fitness | Bojová umění

V jiných jazycích:

English: Punch Harder, Español: golpear más fuerte, Italiano: Dare Pugni Più Forti, Português: Socar Mais Forte, Русский: бить кулаком сильнее, Deutsch: Härter zuschlagen, Français: augmenter la puissance de vos coups de poing, 中文: 更有力地出拳, Bahasa Indonesia: Meninju Lebih Kuat, Nederlands: Harder stompen, العربية: اللكم بقوة أكبر

Stránka byla zobrazena 3 560 krát.

Byl tento článek přesný?