Jak nemít strach z toho aby vás někdo miloval nebo jste se zamilovali

Spoluautor Moshe Ratson, MFT

V tomto článku:Pochopte svůj strachPoraďte si se svým strachem11 Reference

Bojíte se zamilovat? Děsí vás myšlenka, že vás někdo miluje? Jizvy z lásky mohou vést k tomu, že se budete lásce vyhýbat ze strachu, že vám bude ublíženo znovu. Pokud máte strach někoho milovat nebo být milováni, zde je několik způsobů jak se svým strachem bojovat. Můžete identifikovat zdroje strachu, adresovat negativní myšlenky, a promluvit si o svých obavách s přítelem nebo partnerem. Někdy jsou obavy ze zamilování tak veliké, že možná bude potřeba poradna, abyste se s nimi vyrovnali, ale nejprve se můžete pokusit některé z těchto obav překonat sami.

Část 1
Pochopte svůj strach

  1. 1
    Přemýšlejte, proč se bojíte zamilovat nebo být milováni. Prvním krokem ke zvládnutí problémů s láskou je identifikovat strach, který vás drží zpět. Existuje mnoho různých typů obav, které mohou způsobit, že se daná osoba bojí někoho milovat nebo být milována. [1]
    • Uvažujte o svých pocitech a pokuste se přijít na to, co je váš hlavní problém. Čeho se obáváte, že se stane, když si dovolíte se zamilovat nebo se nechat milovat?
    • Zkuste o svých pocitech psát, abyste je prozkoumali více do hloubky. Psaní o obavách týkajících se lásky může pomoci identifikovat kořeny strachu a samotný akt psaní vám může pomoci některé pocity také překonat.
  2. 2
    Přemýšlejte o svých minulých vztazích. Jeden způsob jak začít s pochopením strachu spojeného s láskou je zpětně se zamyslet nad předešlými vztahy. Uvažujte nad problémy, které ve vztahu vyvstaly a jak jste se na těchto problémech podíleli. [2]
    • S čím jste ve vztahu bojovali? O čem jste se hádali? Pokud jste se rozešli, jaký byl k rozchodu důvod? Jakým způsobem jste k problémům ve vztahu přispěli? Jaké myšlenky způsobily, že jste odpovídali tak jak jste odpovídali?
  3. 3
    Přemýšlejte o dětství. Někdy se mohou zkušenosti z dětství podílet na naší schopnosti milovat nebo být milováni. Pokud máte nějaké špatné zkušenosti jako dítě, můžete si tyto pocity přenést do vztahu v dospělosti. Zvažte věci, které se staly v dětství vám nebo ve vašem okolí a jak vás mohly v dospělosti ovlivnit. [3]
    • Vyskytovalo se ve vaší domácnosti mnoho hádek, když jste byli děti? Cítili jste se odmítnutí nebo nemilování jedním nebo více rodiči? Jak jste se v takových situacích cítili?
  4. 4
    Zvažte některé z nejběžnějších obav ohledně zamilovanosti. Mnoho lidí se bojí, když dojde na to někoho milovat a být milován. Mezi tyto obavy patří strach z toho, že vám někdo ublíží, strach, že někomu ublížíte vy, a strach ze závazku. Zvažte tyto různé typy strachu a zkuste určit, zda jsou vaše pocity spojené s některou z těchto kategorií strachu.[4]
    • Strach z toho, že nám někdo ublíží Pokud vám někdo ublížil v předešlém vztahu, víte jak je to bolestivé a možná se chcete ochránit, abyste se takhle už nikdy necítili. Jako výsledek se tedy možná snažíte chránit sebe sama před tím, abyste se zamilovali a vyhnuli se tak těmto bolestivým emocím.
    • Strach z toho, že někomu ublížíte Možná jste lidem v předešlých vztazích ublížili a cítíte se kvůli tomu provinile. Výsledkem je, že se možná nechcete dostat do dalšího vztahu a způsobit stejnou bolest někomu dalšímu na kom vám záleží.
    • Strach ze závazku Možná vás děsí myšlenka být nějaké osobě zavázáni po zbytek života proto si nedovolíte být s někým příliš spojení.
    • Strach ze ztráty identity Někteří lidé si myslí, že když se zamilují, znamená to, že se musí vzdát určitých částí své identity, což může v někom vyvolávat strach a způsobit, že se bude vyhýbat lásce.
  5. 5
    Zjistěte, zda se považujete za osobu, kterou stojí za to milovat. Někteří lidé mají problém milovat nebo být milováni protože nevěří, že si zaslouží lásku nebo, že jsou hodni toho, aby je někdo miloval. Tato domněnka může pramenit ze zanedbané péče v dětství, odmítnutí, nebo z jiných zkušeností, které vám způsobily pocit, že si nezasloužíte být milováni.[5]
  6. 6
    Rozhodněte se, jestli máte existenciální krizi týkající se lásky. Někteří lidé se bojí milovat, protože je to nutí přemýšlet o jejich smrtelnosti. Milovat někoho a být milován, může způsobit, že bude myšlenka na smrt děsivější, protože máte více co ztratit. Někteří lidé se mohou dokonce zamilování vyhýbat z důvodu těchto negativních děsivých pocitů.[6]

Část 2
Poraďte si se svým strachem

  1. 1
    Čelte svým negativním myšlenkám. Kromě minulých vztahů a zkušeností z dětství, můžete zamilovanosti předcházet také z důvodu negativního myšlení. Někteří lidé si myslí, že negativní myšlenky o sobě nebo partnerovi vztahu ubližují. Nenechte negativní myšlenky procházet vaší myslí bez určení a změny pohledu na věc. Když to tak budete dělat, pomůže vám to změnit myšlení a přestanete posilovat své obavy někoho milovat nebo být milováni. Příště až budete mít negativní myšlenku, změňte jí na pozitivní. [7]
    • Například bojíte-li se odmítnutí, můžete smýšlet takto, “Na takovou ženu opravdu nemám. Odmítne mě.” Nebo cítíte-li, že si nezasloužíte být milováni, můžete smýšlet takto, “Jsi tak ošklivý, že tě nikdo nikdy nebude milovat, tak se ani nesnaž.”
    • takové myšlenky jsou pro vaše sebevědomí a schopnost někoho milovat a být milován zničující, Budete potřebovat zapracovat na tom, abyste je utišili a pozměnili je.
    • Příště až se přistihnete při negativním myšlení, zastavte se a myšlenku změňte. Pokud si říkáte, “Na takovou ženu opravdu nemám. Odmítne mě,” změňte to v něco více pozitivního. Třeba v něco jako, “Je to nádherná žena. Jsem zvědavý, kam tento vztah dojde.”
  2. 2
    Zapracujte na pozitivním myšlení o lásce. Můžete těžit také z pozitivních myšlenek při mluvení k sobě sama o lásce. Zkuste používat pozitivní každodenní ujišťování, abyste rozvinuli pozitivní pocity o lásce. Každodenní pozitivní ujišťování vám může pomoci zvládat negativní emoce, které jsou možná součástí vašeho strachu z lásky. Udělejte si každý den chvilku, podívejte se na sebe v zrcadle a řekněte něco pozitivního o lásce. Můžete říct něco, čemu v lásce věříte nebo něco čemu byste v lásce chtěli věřit. [8] Mezi některé příklady toho, co byste si mohli říct, patří:
    • “Zasloužím si lásku.”
    • “Jednou budu mít naplňující a láskyplný vztah.”
    • “Láska je úžasná věc.”
  3. 3
    Dovolte si být zranitelní. Zranitelnost je definovaná jako risk a nejistota, která jde ruku v ruce s emocionálním odhalením[9]. Lidé, kteří se bojí milovat nebo být milováni mají většinou ve vztahu obranné mechanismy. Pokud chcete překonat svůj strach ze zamilovanosti, budete muset zmírnit obranu a připustit si že jste vůči partnerovi zranitelní. Může to znít strašlivě, ale je to důležitý krok, abyste se cítili pohodlněji s láskou. Běžná obrana proti pocitům zranitelnosti zahrnuje ustoupení do světa fantazie nebo představování si sebe sama méně ideálním způsobem.[10]
    • Určete obranu, kterou používáte, abyste se ochránili před pocitem zranitelnosti. Jaké jsou vaše obranné mechanismy? Jak je můžete snížit, abyste si připustili, že jste více zranitelní?
    • Ve svém dalším vztahu se pokuste nakouknout do budoucnosti — za použití minulých vzpomínek na štěstí jako ujištění do budoucna nebo vyvolání původního závazku a vzájemného příslibu.
  4. 4
    Promluvte si o svých obavách s partnerem nebo přítelem, kterému důvěřujete. Promluvit si s někým o svých obavách a pocitech vám může pomoci vyrovnat se se strachem ze zamilování. Pokud jste ve vztahu, zvažte sdílení těchto pocitů se svým partnerem. To že partnerovi povíte, jak se cítíte, může otevřít možnosti pro větší intimitu ve vztahu. Ujistěte se, že uskutečňujete tuto diskuzi, když jste s partnerem oba klidní, ne po nebo během hádky. [11]
    • Pokud nejste ve vztahu nebo nejste na promluvu s partnerem ohledně svých pocitů připraveni, promluvte si místo toho s důvěrným přítelem.
    • Zkuste začít něčím jako, “Myslím si, že mé problémy v předešlém/ nynějším vztahu byly způsobeny některou z mých obav ohledně lásky. Snažím se s těmito pocity pracovat, aby takové problémy nepokračovaly. Byl bys ochotný to se mnou prodiskutovat?”
  5. 5
    Pokud problémy pokračují, zvažte promluvu s poradcem. Někdy jsou obavy ze zamilovanosti tak silné, že potřebujete pomoc poradce. Pokud problémy pokračují i přes vaše pokusy věci zlepšit, zvažte si o těchto záležitostech promluvit s poradcem. Může vám pomoci dostat se k jádru problémů a vypořádat se s nimi, abyste mohli mít zdravější vztahy v budoucnu.

Tipy

  • Buďte trpěliví a vytrvalí. Může to nějaký čas trvat, než zvládnete své obavy ohledně toho někoho milovat nebo být milovaný. Pokračujte v práci a vyhledejte pomoc, pokud neděláte pokroky, jaké byste chtěli.
  • Láska je úžasná. Někdo vás může zranit, ale vždy budete opět milovat.

Varování

  • Pokud vám někdo ve vztahu ubližuje, vyhledejte pomoc, abyste se ze vztahu dostali. Můžete zavolat na linku pro týrané ženy. Pokud jste byla v minulosti týraná, mějte na mysli, že možná nebudete schopná se se svým strachem z lásky vyrovnat sama.

Informace o článku

Spoluautorem tohoto článku je Moshe Ratson, MFT. Moshe Ratson je výkonným ředitelem spiral2grow Marriage & Family Therapy, kliniky koučování a terapie v New Yorku. Svůj titul MS v oboru manželství a rodinné terapie získal na Iona College a svou profesi vykonává již více než 10 let.

Kategorie: Vztahy

V jiných jazycích:

English: Stop Being Afraid of Being Loved or Falling in Love, Italiano: Smettere di Aver Paura di Amare o di Essere Amato, Español: dejar de tenerle miedo al amor, Deutsch: Die Angst vor der Liebe verlieren, Português: Parar de Ter Medo de Ser Amado(a) ou de Amar, Русский: перестать бояться любви, Français: arrêter d'avoir peur d'aimer ou d'être aimé, Bahasa Indonesia: Menghentikan Perasaan Takut Jatuh Cinta atau Dicintai, Tiếng Việt: Chấm dứt Tình trạng "Sợ yêu", ไทย: หยุดกลัวที่จะถูกรักหรือตกหลุมรัก, Nederlands: Niet meer bang zijn voor de liefde, العربية: التوقف عن الخوف من أن تشعر بالحُبِ أو أن تُحَب, 中文: 不再害怕爱或被爱, 한국어: 사랑받거나 사랑에 빠지는 두려움을 극복하는 방법

Stránka byla zobrazena 8 674 krát.
Byl tento článek přesný?