Jak obrátit svůj život naruby

V tomto článku:Definujte si problémZasejte séměVypěstujte si své lepší já

Pokud chcete být spokojení se svým životem, musíte být schopni se změnit a přizpůsobovat se změnám. Dobrou zprávou je, že toho můžete dosáhnout sami. První krok je vždy tím nejtěžším, ale když budete mít odhodlání a budete správně naladěni, překonáte každou překážku. Pokud už vás nebaví žít tak, jak žijete nyní, uvědomte si, že můžete svůj život od základu změnit.

Část 1
Definujte si problém

  1. 1
    Určete si své problémy. Bez ohledu na to, co ve vašem světě zrovna probíhá, máte pravděpodobně pocit, že je váš život zaseknutý na mrtvém bodě. Jde o vaši práci? O vaše přátele? Nebo o vaše vztahy, zlozvyky, či o váš obecný pohled na svět? Nebo jde o kombinaci všech těchto faktorů? Bojíte se přiznat si svůj skutečný problém? Než se budete pokoušet něco napravit, musíte zjistit, co je špatně. Naštěstí jistě znáte odpovědi na tyto otázky.
    • Je možné, že je podle vás ve vašem životě „všechno špatně.“ Jeden životní problém často snadno přejde v další a tak dále. Nemusíte z toho mít strach. Jste to vy, kdo si vytváří svůj život. Ať už je nutné spravit jednu věc, nebo všechny věci, nemusíte mít strach, že byste to nedokázali. Musíte jen chtít a věnovat tomu trochu práce. Budete si muset přenastavit mozek, ale v každém případě toho můžete dosáhnout.
  2. 2
    Zjistěte, jaké jsou vaše duševní bloky. Být zaseknutý ve špatné práci není problém – je to jen příznak problému. Bát se ucházet se o lepší práci, nebo být příliš líný na to, abyste změnili svůj přístup, je skutečný problém. Jistě znáte pořekadlo „jste svým nejhorším nepřítelem,“ které se sem teď hodí. Nejste zodpovědní za to, co se vám stalo, ale jste zodpovědní za to, jak jste se k tomu postavili. Jaké vzorce myšlení a chování vám brání chovat se lépe?
    • Uvědomovat si sama sebe je jediným způsobem, jak změnit své myšlení. Když změníte své myšlení, změní se i vaše chování. A když změníte své chování, změní se i to, co se vám děje. Pokud chcete vyřešit nějaký problém, musíte ho řešit v jádru. Zní to možná jako zbytečně namáhavý a zdlouhavý přístup řešení problémů, ale ve skutečnosti to tak není. Tento váš blok v myšlení je nutné změnit ještě dříve, než začnete měnit cokoli jiného.
  3. 3
    Zpochybňujte myšlenky, které vám způsobují nepříjemné pocity. Chcete slyšet něco ohromujícího? Žijete ve světě složeném ze svých myšlenek. Zamyslete se nad tím. Sedněte si a chvíli o tom přemýšlejte. Vše, co se děje kolem vás, je výsledkem vašeho myšlení. Mělo by vás to přivést k několika závěrům:
    • Skvělé! Máte možnost žít svůj život přesně podle sebe. Pokud chcete, můžete si myslet, že jste třeba anglická královna. Pokud chcete být šťastní, můžete být šťastní. Jste jediným člověkem na světě, který může změnit váš život, jste vy.
    • A co lidé, kvůli kterým se cítíte nešťastně? Někteří z nich jsou imaginární. Je pravda, že můžete mít práci, ve které se necítíte dobře, nebo jste ve vztahu, který nikam nevede, nemáte práci, jste závislí na tvrdých drogách, máte sebevražedné myšlenky, nebo se váš život nikam neubírá. Záleží ale na tom, jak vy sami vnímáte svoji situaci. Když budete myslet pozitivně, budete to mít jednodušší. Nebude to snadné, ale bude to alespoň jednodušší. Když to budete brát jako fakt, budete mít z poloviny vyhráno.
  4. 4
    Mějte správný přístup. Pokud chcete, aby se vám děly samé dobré věci, musíte být neustále připraveni na úspěch. Už se vám někdy stalo, že jste si před nějakou důležitou událostí říkali, že neuspějete? Přesně tak! Buď se vám to nepovedlo vůbec, nebo jste tím prošli nervózní, vyděšení a viditelně nejistí. V životě to není jiné – pokud chcete uspět, musíte to očekávat. Pokud tedy máte negativní přístup, musíte to ihned změnit.
    • Začněte pracovat na pozitivním myšlení. Pravděpodobně to nebude snadné, takže začněte jen s 15 minutami denně. Když se vám do hlavy dostane negativní myšlenka, přeformulujte si ji. Ze začátku to nebude přirozené, ale později se to naučíte lépe zvládat. Následujících 15 minut si říkejte místo „můj život je strašný“ například „nejsem spokojený se svým životem a změním to.“ Pracujte na tom tak dlouho, dokud se negativních myšlenek nezbavíte úplně. Když budete myslet pozitivně, bude pro vás mnohem jednodušší začít měnit svůj život.
  5. 5
    Dejte si moc, kterou potřebujete. Novinka: štěstí nedosáhnete tím, že odstraníte své problémy. Na světě je spousta hladových chudých dětí, které se každý den usmívají. Existují lidé, kteří jsou v podobné situaci jako vy a považují se za šťastlivce. Dejte tedy sami sobě moc být šťastní a vnímejte sami sebe jako člověka, který si zaslouží úspěch. Převezměte kontrolu nad svým životem, místo abyste předstírali, že jste jen oběť. Převezměte otěže a pusťte se do toho.
    • Jste na této stránce, takže je jasné, že máte alespoň trochu motivace. Více prozatím ani nepotřebujete. Musíte se rozhodnout něco udělat. Když to uděláte, věci se změní – jinak to ani nejde. Držte se této motivace a stále si ji v sobě chovejte, aby rostla tak dlouho, až nakonec exploduje. Připravte se na velké změny!
  6. 6
    Najděte si vášeň, za kterou si můžete jít. Je těžké obrátit svůj život naruby, když nevíte, jakým směrem se máte ubírat. Když budete mít vášeň, nebo cíl, na kterém budete moci pracovat, budete vědět, kterou cestou se máte vydat, místo abyste hledali jehlu v kupce sena, která tam ani nemusí být. Jaká je tedy vaše vášeň? Kde vidíte sami sebe za půl roku? A kde se vidíte za rok?
    • Vidíte se stále ve stejném městě? Nebo chcete změnit práci? Pracujete na novém projektu nebo obchodním plánu? Chcete studovat vysokou školu? Nebo chcete být v mnohem lepší kondici? Neexistují žádné špatné odpovědi. Můžete si najít i více odpovědí.

Část 2
Zasejte sémě

  1. 1
    Vymyslete si plán. Až budete mít jasný směr, měli byste si vymyslet nezávazný plán, který vám pomůže. Vymyslete si několik věcí, které vám pomohou vydat se na správnou cestu. Nemusíte začínat hned dnes, ani zítra, ale měli byste vědět, co děláte a kterou cestou se chcete ubírat.
    • Máte tedy jasný cíl (začít studovat, zhubnout, přestat kouřit atd.). Jak se k němu dostanete? Pokud to chcete zjistit, musíte si vytvořit plán. Jaké kroky – ať už malé, nebo velké – vám na vaší cestě pomohou? Až přijde vhodná chvíle a budete připraveni, díky svému plánu budete vědět, co přesně vás čeká.
  2. 2
    Zbavte se věci, které vás stahují ke dnu. Ať už chcete přestat kouřit, rozejít se s neperspektivním partnerem, přestěhovat se do svého vlastního bytu, nebo něco jiného, musíte to udělat. Všechny tyto věci vás jen zpomalují a způsobují vám negativní myšlení. Nebude to příjemné, ale jistě víte, že to musíte udělat. Zbavit se toxického kamaráda není nic zábavného, žít v malém stísněném bytě také není příjemné a abstinenční příznaky po užívání drog jsou příšerné. Jsou to ale věci, které můžete zvládnout a když to dokážete, budete díky tomu silnější.
    • Věci, jako je „podat výpověď z práce“ ovšem spadají do jiné kategorie. V dnešní době člověk potřebuje k přežití dostatek peněz. Kdyby to ale bylo nutné, mohli byste v práci podat výpověď a k někomu se na nějakou dobu nastěhovat. Nebo byste mohli o víkendech hledat novou práci. Nikdo netvrdí, že to bude jednoduché, nebo příjemné. Tyto problémy se někdy velmi zhorší a potom se zase zlepší. Musíte být ochotní na sobě tvrdě pracovat.
  3. 3
    Najděte si mentora. Proč? Protože všichni potřebují někoho, kdo má více zkušeností, může jim radit, může se k nim chodit vyplakat a může jim vyprávět o svých úspěších. Pokud máte pocit, že ve vašem životě není nikdo, kdo se někdy dostal na samotné dno, pravděpodobně se mýlíte. Součástí lidského života je mnoho bitev – stačí se jen zeptat. Pravděpodobně neznáte celou historii všech lidí, které máte ve svém okruhu.
    • Je ovšem pravděpodobné, že když se řekne „najděte si mentora,“ vybaví se vám ihned alespoň jeden nebo dva lidi. Obecně jde o velmi přirozený proces. Pokud se musíte někoho ptát, zda bude vaším mentorem, pravděpodobně to není nejvhodnější člověk. Jde pouze o roli, kterou naplní někdo, kdo má více zkušeností a ví toho více, než vy. Musíte jen využít jeho přítomnosti ve vašem životě a komunikovat s ním. V případě potřeby se ho také nebojte požádat o radu.
  4. 4
    Přestaňte si na něco hrát. Neurazte se – všichni něco předstíráme. Všichni přijímáme pozvání na akce, na které se nám nechce, nebo se usmíváme i ve chvílích, kdy bychom nejraději vraždili. Děláme věci, o kterých společnost tvrdí, že jsou v pořádku a dále nad tím nepřemýšlíme. Měli byste si začít klást otázky. Když něco nebudete chtít dělat, nedělejte to. Měli byste se chovat alespoň trochu sobecky a pracovat sami na sobě. Není to ospravedlnění neslušného chování – je to důvod dělat to, co chcete vy sami.
    • Nemusíte se bát, že ostatním lidem ublížíte tím, že budete sami sebou. Když odmítnete nějaké pozvání a řeknete, že se například necítíte moc dobře, není to žádná urážka. Lidé se vás pravděpodobně budou vyptávat, ale vaší povinností není jim cokoli vysvětlovat. Chovejte se jednoduše tak, jak sami chcete. Pokud s tím někdo bude mít problém, je to jen jeho problém.
  5. 5
    Cvičte, spěte a jezte zdravě. Vaše tělo a vaše mysl jsou propojené – když se budete cítit dobře ve svém těle, bude pro vás snazší cítit se dobře i v mysli. Jaké jsou tři základy zdravého těla, které překoná všechny překážky? Cvičení, dostatek kvalitního spánku a zdravé stravování. Pokud na tyto věci nemáte čas, udělejte si ho. Dlužíte to sami sobě.
    • Co se týče cvičení, měli byste cvičit 3-4x týdně. Je na vás, zda budete chodit na kickbox, na procházky se psem, nebo běhat. Najděte si to, co vás baví a držte se toho. Jste skeptičtí a máte pocit, že na tom nezáleží? Výzkumy prokázaly, že díky cvičení se lidé cítí šťastněji![1]
    • Snažte se dostatečně spát – závisí na tom vaše rozhodovací schopnosti. [2] Když máte unavenou mysl a tělo, nemáte dostatek energie na to, abyste byli schopni určit, co je pro vás dobré. Chcete příklad? Ta pizza, kterou jste si dali uprostřed noci byla dobrý nápad, ale pokud jde o váš život, na těchto věcech skutečně záleží. Snažte se tedy spát každý den alespoň 7-9 hodin. Spánek má na zbývajících 15-17 hodin vašeho dne mnohem větší vliv, než byste si mysleli.
    • Vaše stravování také ovlivňuje vaši náladu. [3] Začněte jíst celozrnné produkty, ovoce a zeleninu a držte se nízkotučného masa a mléčných produktů, které vám dodají dostatek energie.
  6. 6
    Najděte si motivaci. Malé věci mohou být ve finále těmi největšími rozdíly. Když ráno vyskočíte z postele, místo abyste několikrát zamačkávali budík, budete se cítit mnohem svěžeji! Poslouchejte příjemnou hudbu, pište sami sobě pozitivní vzkazy, odměňujte se za každý úspěch – všechny tyto maličkosti vám pomohou udržet si správný směr.
    • Nastavte si jako budík nějakou skvělou písničku. Pokud jste stejní jako většina lidí, pravděpodobně se vám ráno nechce vstávat. Když budete začínat svůj den negativně, ovlivní to vaši náladu na celý den. Začínejte tedy každý den pozitivně! Nastavte si budík na nějakou svoji oblíbenou písničku bez ohledu na to, jaký styl vám vyhovuje. Místo toho, abyste při vstávání křičeli „ne“ budete mít skvělou náladu hned po probuzení.

Část 3
Vypěstujte si své lepší já

  1. 1
    Vytvořte si pevný režim. Studie prokázaly, že lidé, kteří jsou spokojení a úspěšní mají většinou pevný režim, který dodržují. Tento režim pravděpodobně nezahrnuje válení se v posteli a jezení kbelíků plných kuřecích křidélek. Důležitější ale je, že jim jejich režim umožňuje zachovat si spoustu energie. Když budete mít pevný režim, budete moci přepínat na autopilota a soustředit se na odpočinek a řešení problémů. Každý den můžete učinit jen omezené množství rozhodnutí a takový režim vám umožní ušetřit si energii na složité úkoly. [4]
    • Váš režim by měl zahrnovat všechny výše zmíněné věci (jídlo, cvičení a spánek) a také všechny věci, které vás dělají šťastnými. Trocha práce, trocha zábavy a trocha práce na sobě v jakékoli formě (meditace, hledání práce, studium atd.).
  2. 2
    Nejdůležitější rozhodnutí dělejte hned po ránu. Proč? Protože ráno nejste emocionálně a fyzicky vyčerpaní. Rozhodování v unaveném stavu je nepříjemné a vede k nerozumnému chování. Večer jsme už tak unavení z toho všeho, co jsme dělali celý den, že je snadné upustit otěže a činit nesprávná rozhodnutí. Vyhýbejte se tomu!
    • Pokud se něco velkého objeví, nechejte to chvíli ležet. Velké problémy a věci musíte řešit s dostatkem energie, abyste mohli najít to nejlepší řešení. Ráno je vždy moudřejší večera!
  3. 3
    Pěstujte náhodnou laskavost. Jedním z nejjednodušších způsobů, jak být spokojený se svým životem, je soustředit se na ostatní. Je to velmi jednoduché a budete z toho mít skvělý pocit – kromě toho, že pomůžete udělat svět lepším místem. Na chvíli budete moci zapomenout na své problémy a pomáhat ostatním řešit ty jejich.
    • Když budete pomáhat ostatním, budete z toho mít extrémně dobrý pocit. Pomůže vám to postavit se na nohy, když vám bude chybět energie pomáhat sami sobě. Ať už tedy chcete darovat věci charitě, nebo dělat dobrovolníka v útulku pro bezdomovce, zkuste si to! Minimálně tím získáte trochu dobré karmy!
  4. 4
    Postavte se do latě! Nikdo nedokáže zrychlit z 0 na 60 za tři vteřiny, takže byste to neměli požadovat ani po sobě. Všichni potřebujeme pomoc ostatních, abychom věděli, kterým směrem se vydat. Žádný olympionik by nešel k závodu rovnou z lavičky. Udělejte tedy vše, co je nutné udělat.
    • Přihlaste se do kurzu, do kterého jste chtěli chodit. Najděte si terapeuta. Začněte si hledat práci mnohem usilovněji. Vyzkoušejte internetovou seznamku. Začněte chodit na setkání anonymních alkoholiků. Zavolejte své matce a omluvte se jí. Začněte chodit do posilovny, kolem které jezdíte každý den z práce. První krok je vždy ten nejtěžší – potom už to půjde samo!
  5. 5
    Dělejte to, co jste vždy chtěli dělat. Máte správné myšlení, máte zdravé tělo a nyní je na čase pustit se do toho, co jste vždy chtěli dělat. Udělejte něco, čeho jste se vždy báli. Musíte se naučit trochu riskovat. Postupně a pomalu se do toho pusťte, bez ohledu na to, jak dlouho vám to bude trvat.
    • Jděte na kurz, na který jste se přihlásili, objednejte se k terapeutovi, kterého jste si našli. Začněte roznášet životopisy a choďte na rande. Uspořádejte rodinný oběd, nebo začněte chodit běhat. Když uvidíte, co všechno jste schopni dokázat, budete ze sebe mít tak dobrý pocit, že nebudete chtít přestat.
  6. 6
    Pravidelně přehodnocujte své úspěchy. Berte to jako dietu pro vaši duši. Pokud dieta nefunguje, je potřeba ji změnit, takže je nutné pravidelně zhodnocovat vaše pokroky. Začínáte se cítit lépe? Mění se věci pomalu, ale jistě k lepšímu? Děláte skutečné pokroky? Stejně jako u cvičení, kde musíte pravidelně zvyšovat intenzitu, je nutné postrkovat dopředu i svoji mysl.
    • To, co vám nyní bohatě stačí, vám za několik týdnů možná už stačit nebude. Snažte se dělat to, s čím jste začínali, ale postupně si přidávejte. V životě je jen málo věcí, kterých se můžete zbavit ze dne na den a tohle mezi ně rozhodně nepatří.
    • Stejně tak platí, že nemusí fungovat to, od čeho to očekáváte. Pokud narazíte na tento problém, promluvte si se svým mentorem a nechejte si poradit. Jde o něco, co musíte překonat, úplně opustit, nebo byste měli pouze najít jinou strategii?
  7. 7
    Nikdy se nevzdávejte. Nyní jste ve velmi křehké pozici: jeden špatný krok a snadno spadnete tam, kde jste byli. Nyní se tedy musíte zaměřit na to, aby vám nedocházela motivace. Soustřeďte se na pozitivní myšlení a myslete na své dýchání. Buďte sami sebou. Když se odmítnete vzdát, budete pokračovat dále.
    • Uvědomte si, že se budete setkávat s překážkami. Budou se vám do cesty stavět neočekávaně a někdy nespravedlivě. Rozbije se vám auto, přijdete o vztah, nebo začnete mít chuť na alkohol. Je důležité tyto překážky očekávat – když se na ně připravíte, nebudete se muset z ničeho obviňovat.

Tipy

  • Pokud nevěříte ve vyšší moc, zkuste strávit trochu času v přírodě. Je důležité zpomalit, uvolnit se a soustředit se na něco většího, než jste vy. Obyčejný list rostliny je krásný a funkční. Všímejte si toho, jak se pohupuje ve větru, nebo jak se od něho odráží světlo. Pokud máte rádi vědu, zamyslete se nad principy, které vás fascinují, nad hvězdami a vesmírem, nebo nad fascinujícími chemickými reakcemi. Když se na chvíli fyzicky i duševně zklidníte, budete se cítit mnohem lépe.

Informace o článku

Kategorie: Plánování a životní styl

V jiných jazycích:

English: Turn Your Life Around, Italiano: Rivoluzionare la Propria Vita, Русский: в корне изменить свою жизнь, Français: transformer sa vie, 中文: 改变你的生活, Português: Mudar sua Vida para Melhor, Español: darle un giro a tu vida, Deutsch: Dein Leben wieder in die Spur bringen, Bahasa Indonesia: Mengubah Hidup, Nederlands: Je leven ten goede veranderen, العربية: تغيير حياتك, ไทย: พลิกชีวิตให้ดีขึ้น, हिन्दी: अपने जीवन को पूरी तरह बदलें, Tiếng Việt: Xoay chuyển Cuộc sống của Bạn

Stránka byla zobrazena 2 711 krát.
Byl tento článek přesný?