Jak odvodnit tělo

2 Metody:Úprava jídelníčkuÚprava životního stylu

Lidské tělo zadržuje vodu z několika důvodů včetně nadměrného příjmu sodíku a dehydratace, což vede k ukládání subkutánní tekutiny v buňkách. Díky těmto buňkám vypadá kůže nadýchaně a otekle a může schovat svalovou strukturu, na které jste tak tvrdě pracovali.[1] Existuje několik přírodních způsobů, jak se odvodnit, ale mějte na paměti, že tyto tipy by měly sloužit k dočasnému odvodnění. Neberte je jako návod, jak se zbavit váhy. K tomu vám dopomůže změna stravování a cvičení.

1
Úprava jídelníčku

  1. 1
    Pijte více vody. Možná vám bude připadat nelogické pít vodu, když se snažíte tělo odvodnit. Nicméně fakt, že zůstanete hydratovaní, je pro tělo nezbytný, protože pokud jste dobře zavodění, z těla se vyplaví veškeré toxiny (včetně vody) a vaše tělo se vyčistí od všech látek, které způsobují otoky.
    Pokud jste dehydrovaní, vaše tělo si vodu uloží, aby dehydrataci kompenzovalo,
    což vede k většímu objemu vody v těle. Denně byste proto měli vypít alespoň 8 sklenic vody.[2]
    • Zkuste vodu spíše popíjet a ne hltat. Díky pravidelnému popíjení vody bude vaše tělo správně trávit. Pokud vodu zhltáte, nafoukne se vám naopak břicho.[3]
  2. 2
    Snižte příjem soli. Pokud budete jíst velké množství soli, v těle se vám bude zadržovat voda a budete oteklí.[4] Váš denní příjem sodíku by neměl překročit 2000-2500mg, aby vám správně fungoval metabolismus a tělo nezadržovalo vodu.[5]
    • Vyhněte se konzervovaným a mraženým potravinám, protože jako konzervant se používá velké množství soli jako. Raději než do lahůdek zajděte k řezníkovi pro čerstvé maso, protože uzeniny také obsahují mnoho soli.
    • Při vaření se solí šetřete a k dochucení pokrmů použijte raději koření, které sůl neobsahuje. Snížíte tak příjem sodíku.
    • Vyhněte se kupovaným salátovým dresinkům a omáčkám, které také obsahují velké množství sodíku. Sýry jej také obsahují mnoho, proto to s jejich konzumací nepřehánějte.
  3. 3
    Jezte více vlákniny. Konzumace potravin bohatých na vlákninu pomáhá čistit močové cesty, ledviny a střeva a tím se také vyloučí nadbytečná tekutina.[6]
    • Snídejte vlákninu v podobě misky celozrnných cereálií a přidejte si do nich lžíci lněných semínek. Posnídat je můžete i v jogurtu nebo si můžete semínka přidat do v současnosti tolik oblíbeného smoothie. Lněná semínka jsou skvělým zdrojem vlákniny a omega 3 mastných kyselin. Můžete si je semlít v mlýnku na maso a přidávat je k různým pokrmům.
    • K obědu a večeři si dopřejte zeleninu připravenou na páře.
      Zeleninu nevařte a nepečte
      protože by ztratila většinu živin a zdravou vlákninu.[7]
    • Svačte ovoce jako borůvky, jahody, maliny a ostružiny, protože tyto bobule jsou nabité vlákninou a antioxidanty.
  4. 4
    Pijte více kávy, čaje a brusinkové šťávy. Káva a čaj jsou známé pro své diuretické účinky a pomáhají z těla vylučovat tekutiny. Kávu a čaj byste vždy měli doplnit vodou, abyste předcházeli dehydrataci.[8]
    • Popíjet můžete také brusinkovou šťávu, což je přírodní diuretikum a z těla vám vyplaví toxiny a tekutinu.[9]

2
Úprava životního stylu

  1. 1
    Choďte do sauny a páry. Vypocení je jedním z nejrychlejších způsobů, jak se dá nadbytečné vody zbavit. Pokud pro vás sauna a pára není problém, stravte uvnitř 30 minut a pěkně se zapoťte. Vyplavíte tak z těla všechny toxiny a vodu.[10]
    • V sauně byste neměli zůstávat déle než 30 minut, aby u vás nedošlo k dehydrataci.
      Váhu, kterou jste během pocení ztratili pravděpodobně získáte zpět hned poté, co se najíte nebo napijete, ale i přesto je sauna dobrý způsob, jak se zbavit toxinů v těle.
  2. 2
    Vyhněte se alkoholu. Konzumace alkoholu může vést k dehydrataci, díky které si vaše tělo začne ukládat vodu, aby zůstalo hydratované. Před a po cvičení se vzdejte alkoholu a pokud před sebou máte událost, při které chcete vypadat dobře, alkoholu se také vyhněte.[11]
  3. 3
    Cvičte. Cvičení je pro vaše tělo skvělé, protože se zvyšuje hladina kortizolu na zdravou úroveň a díky tomu se snáze vypořádáte se stresem. Díky cvičení také vypotíte z těla toxiny a přebytečnou tekutinu. Začněte více a častěji cvičit a uvidíte, jak rychle se otoků zbavíte.
    • Vysoce intenzivní intervalový trénink
      vám pomůže spalovat tuky a vypotit přebytečnou vodu. Tento typ cvičení je založen na jednoduchých, intenzivních cvicích, po kterých následuje krátká odpočinková pauza. Cvičit můžete s různými posilovacími nástroji, na žíněnce nebo bez závaží. Několik oblíbených programů na cvičení naleznete zde[1].

Varování

  • Před změnou jídelníčku a úpravou životního stylu se vždy raději poraďte s lékařem. Výše uvedené kroky jsou doporučené pouze pro krátkodobé odvodnění. Neslouží k nahrazení zdravé, vyvážené diety a přiměřené pohybové aktivity z dlouhodobého hlediska.

Informace o článku

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Drop Water Weight, Italiano: Perdere Peso Eliminando Liquidi, Deutsch: Wassergewicht abnehmen, Português: Diminuir a Retenção de Água, Français: lutter contre la rétention d’eau, Español: perder peso por la retención de líquidos, Русский: избавиться от лишней жидкости в организме, 中文: 减掉体内水分, Nederlands: Watergewicht kwijtraken, Bahasa Indonesia: Mengurangi Kadar Air Tubuh, العربية: خسارة الوزن المائي, 日本語: 体内水分量を減らす, 한국어: 수분 체중 빼는 법, Tiếng Việt: Giảm trọng lượng do nước, ไทย: ลดน้ำหนักที่มาจากน้ำ

Stránka byla zobrazena 8 009 krát.

Byl tento článek přesný?