Jak předcházet kocovině

V tomto článku:Před pitímRozumné pitíPo pití

Říká se, že je lepší gram prevence než kilo léčby. Je v pořádku léčit se z kocoviny, ale nebylo by lepší jí v první řadě vůbec nemít? Je pár věcí, které můžete udělat, abyste se připravili na večer s alkoholem a zabránili tomu, že strávíte další den s hlavou v záchodové míse. Bohužel jediný jistý způsob předcházení kocoviny je nepít, ale co je na tom zábavného?

1
Před pitím

  1. 1
    Něco snězte. Obyčejně se odkazuje na "mastný základ", snězení něčeho před večerem mírného pití až těžkého pijáctví rozhodně pomáhá snížit účinky kocoviny. Ve skutečnosti čím více jíte, tím více času zabere alkoholu, než vás ovlivní. To proto, že potraviny pomáhají redukovat vznik acetaldehydu ve vašem žaludku, a je to tato látka, která je pravděpodobně hlavní příčinou kocovin.
    • Tučné potraviny, plné uhlohydrátů, jako je pizza a těstoviny, jsou pro prevenci kocoviny nejlepší, protože tuk zpomaluje vstřebávání alkoholu vaším tělem.
    • Nicméně pokud se snažíte jíst zdravě, dejte si tučnou rybu, která obsahuje zdravé mastné kyseliny, jako je losos, pstruh a makrela.
  2. 2
    Berte vitaminy. Vaše tělo při metabolizování alkoholu využívá hodně vitaminů a živin, zatímco alkohol sám o sobě ničí nezbytné vitaminy B. Vašemu tělu vyčerpanému z těchto vitaminů dá zabrat, než se dostane zpět do formy, což vede k obávané kocovině. Vašim ubohým játrům můžete pomoci tak, že si vezmete vitaminové doplňky před každou větší příležitostí. Pro nejúčinnější výsledky zvolte B komplex, vitamin B6 nebo B12.
    • Potravinové doplňky s vitaminem B seženete ve většině drogérií a lékáren, nebo můžete zvýšit příjem vitaminu B přirozenou cestou, požíváním jater, masa a dalších živočišných produktů, jako je mléko a sýr.
  3. 3
    Dejte si lžíci olivového oleje. Může to znít trochu divně, ale mnoho středozemních kultur odpřísáhne tuto techniku prevence kocoviny. V podstatě je to stejný princip jako jedení mastného jídla před pitím – tuk v olivovém oleji omezí vstřebávání alkoholu vaším tělem. Takže pokud to zvládnete, spolkněte lžíci olivového oleje předtím, než vyrazíte ven.
    • Nebo můžete zvýšit váš příjem olivového oleje nepřímo tím, že si do něj budete namáčet nějaké křupavé pečivo, nebo si s ním pokapete salát.
  4. 4
    Pijte mléko. Často se říká, že mléko zabraňuje kocovině proto, že vytvoří plášť na sliznici žaludku, což může pomoci omezit množství alkoholu, které se vstřebá do vašeho krevního oběhu. I když je málo vědeckých důkazů podporujících názor, že mléko pomáhá předcházet kocovině, mnoho lidí tuto metodu odpřísáhne. Když nic jiného, mléko je zdravý zdroj vápníku a vitaminů B, takže vám nemůže uškodit.

2
Rozumné pití

  1. 1
    Držte se jednoho typu alkoholu. Míchání drinků je váš nejhorší nepřítel, pokud jde o kocovinu. To proto, že různé druhy alkoholu obsahují různé přísady, příchutě a další součásti, které, pokud jsou smíchány, mohou způsobit nejhorší kocovinu, jak vaše tělo bojuje se zpracováním všeho najednou. Vyberte si pivo nebo vodku nebo víno nebo rum, ale cokoliv to bude, nemíchejte během jedné noci všechno dohromady. Vyberte si nápoj a držte se ho.
    • Koktejly jsou obzvlášť smrtelné, protože obvykle obsahují dva nebo více druhů alkoholů dohromady. Pokud nemůžete odolat těm jasným barvám a maličkým deštníčkům, zkuste si dát alespoň limit maximálně dva Cosmopolitany!
  2. 2
    Vybírejte si světlé lihoviny. Tmavé lihoviny – jako brandy, whisky, burbon a některé tequilly – mají vyšší koncentraci toxinů nazývaných kongenery, které se vytvářejí během procesu fermentace a destilace alkoholu. Tyto toxiny mohou přispět ke krutosti vaší kocoviny, takže pokud budete pít tvrdý alkohol, držte se světlých lihovin jako je vodka a gin, abyste snížili váš příjem toxinů.
  3. 3
    Střídejte alkoholické nápoje s vodou. Alkohol je diuretikum, což znamená, že vás nutí více močit, což vede k dehydrataci. Dehydratace je jeden z hlavních důvodů příznaků kocoviny jako je žízeň, závratě a bolesti hlavy. Z toho důvodu čím více vody vypijete abyste se rehydratovali před, během a po pití alkoholu, tím méně vážná pravděpodobně bude vaše kocovina další ráno.
    • Dejte si velkou sklenici vody předtím, než začnete pít, potom zkuste vypít sklenici vody za každý alkoholický nápoj, který si dáte v průběhu večera. Vaše tělo vám za to ráno poděkuje.
    • Pití vody mezi alkoholickými nápoji také zpomalí rychlost vaší konzumace alkoholu, což vám zabrání vypít toho příliš mnoho příliš rychle.
  4. 4
    Vyhněte se "lehkým" míchačkám. Míchačky jako je dietní limonáda nebo lehká cola nejsou dobrý nápad, pokud pijete alkohol. To kvůli skutečnosti, že dietní míchačky neobsahují cukr ani kalorie, bez kterých alkohol putuje přímo do krevního oběhu. Pokud se budete držet běžné verze míchaček, udržíte ve vašem systému nějaké kalorie, které by měli fungovat ve váš prospěch, až nastane ráno.
    • Třebaže běžné míchačky jsou lepší než dietní verze, ovocný džus je ještě lepší možnost. Džusy jsou neperlivé – což je dobré, protože jakékoliv perlivé nápoje zvyšují rychlost vstřebávání alkoholu – a zároveň obsahují určité množství vitaminů, které rozhodně neuškodí.
  5. 5
    Se šampaňským a šumivým vínem buďte opatrní. Šampaňské a šumivé víno vám může doslova vlézt přímo do hlavy. Studie ukázaly, že účinkem bublinek v alkoholu je zrychlení dodávky alkoholu skrz váš systém, což způsobuje, že budete rychleji intoxikovaní.
    • Pokud jste na události, jako je svatba, a nemůžete odolat trošce bublinek, snažte se vypít jen jednu sklenici šampaňského během přípitku a po zbytek večera pijte jiný alkohol.
  6. 6
    Poznejte své limity. Poznejte své limity a držte se jich. Krutá realita je, že pokud vypijete příliš mnoho alkoholu, je některá forma kocoviny nevyhnutelná. Kocovina je pro vaše tělo přirozený způsob čištění vašeho těla od toxinů z alkoholu, takže čím více popíjíte, tím horší bude kocovina. Množství alkoholických nápojů, které je třeba k dosažení stavu intoxikace, se liší od člověka k člověku a vědomí si vašich vlastních limitů je důležité. Obvykle se doporučuje, abyste si nedávali více než tři nápoje v rozmezí jedné až dvou hodin, a ne víc než pět nápojů během večera.
    • Dávejte pozor, jak vás různé druhy alkoholu ovlivňují. Nezáleží na tom, co říkají studie, schopnost každé osoby metabolizovat alkohol se liší a ze zkušenosti poznáte které pivo, víno, lihovina nebo likér, pro vás fungují nebo dělají ve vašem těle spoušť. Poslouchejte reakce svého těla a chovejte se podle toho.
    • Mějte na paměti, že bez ohledu na všechna preventivní opatření, která můžete udělat, jediný jistý způsob, jak se vyhnout kocovině, je vůbec nepít. Při neúspěchu byste měli věnovat pozornost množství – čím méně alkoholu zkonzumujete, tím větší je šance vyhnout se kocovině. Jak jednoduché.

3
Po pití

  1. 1
    Rehydratujte se. Jak již bylo zmíněno výše, dehydratace je hlavní příčinou příznaků kocoviny. Abyste s předstihem odvrátili dehydrataci, nalijte si velkou sklenici vody hned, co přijdete domů, a vypijte jí celou, než půjdete spát. Také si nezapomeňte přinést sklenici nebo láhev vody s sebou na noční stolek a usrkávejte kdykoliv se během noci probudíte. Možná budete muset ve 4 ráno vstát a jít si ulevit, ale ráno se budete cítit lépe.
    • Další ráno, bez ohledu na to, jak se cítíte, vypijte další velkou sklenici vody. Pokud je pro váš žaludek voda z lednice příliš těžká, pijte ji v pokojové teplotě.
    • Můžete se také rehydratovat a nahradit ztracené elektrolyty pitím energetických nápojů nebo kokosové vody. Zázvorový tonik pomůže zklidnit žaludek, pomerančový džus vám dodá energii.
    • Vyhněte se ráno po tom, co jste pili, kofeinu, protože vás ještě víc dehydratuje. Pokud opravdu potřebujete nakopnout, omezte se na jeden hrnek kávy, nebo si dejte něco méně intenzivního, jako ledový čaj.
  2. 2
    Dejte si dobrou snídani. Středně zdravá, ale vydatná snídaně po večeru pití, může udělat zázraky. Jídlo usadí váš žaludek a zároveň vám dodá energii. Zkuste nějaký toast s trochou másla a marmelády, nebo ještě lépe míchaná vajíčka. Toast nasákne zbývající alkohol ve vašem žaludku, zatímco vajíčka obsahují bílkoviny a vitaminy B, perfektní na doplnění přirozených zásob vašeho těla.
    • Také byste si měli dát čerstvé ovoce, abyste vytěžili něco z vysokého obsahu vitaminů a vody. Pokud jste na cestě, zkuste ovocné smoothie – zdravé a vydatné!
  3. 3
    Spěte. Když jdete do postele opilí, kvalita vašeho spánku tu noc obvykle není moc dobrá, další ráno se budete cítit unavení a grogy. Po tom co vstanete, napijete se vody a dáte si nějaké jídlo, dovolte si, pokud možno, vrátit se do postele a dát si šlofíka.
    • Vašemu tělu bude trvat několik hodin metabolizovat alkohol, takže můžete několik hodin prospat a snad se budete po probuzení cítit mnohem lépe!
  4. 4
    Rozptylte se. Kocovina může být mnohem horší, pokud jen vysedáváte a dusíte se v tom. Může to být těžké, ale donuťte se vstát, oblékněte se a jděte ven na čerstvý vzduch. Procházka kolem parku nebo řeky může být přesně to, co potřebujete. Pokud to zní jako moc práce, zkuste sledovat film, číst si nebo zavolat přátelům, abyste si poskládali přesně co se v noci dělo...
    • Někteří lidé dokonce obhajují jako skvělý lék na kocovinu cvičení, takže pokud jste pro, zkuste se přimět k běhání a vypotit toxiny. Není to pro lidi se slabým srdcem!
  5. 5
    Vezměte si analgetika. Pokud vás bolí hlava, zkuste si pro zmírnění bolesti vzít nějaké analgetikum, jako je aspirin nebo ibuprofen. Vždy si berte tyto pilulky ráno raději než večer předtím, když máte ještě v těle nějaký alkohol. Alkohol sám ředí krev a analgetika jí naředí ještě víc, což může být nebezpečné.
    • Nikdy neberte pilulky s acetaminofenem, když máte v těle alkohol, protože smíchání těchto dvou látek může být velmi nebezpečné.
    • Pití další den může mít ten účinek, že se budete cítit lépe, ale pamatujte, že vaše tělo bude v určitém okamžiku muset metabolizovat všechen alkohol ve vašem systému, takže pít víc jednoduše prodlužuje strasti zotavování.

Tipy

  • Nekuřte. Kouření stahuje vaše plíce a snižuje průtok kyslíku ve vašem krevním oběhu.
  • Sýr a ořechy jsou dobrá svačina při pití alkoholu, protože vysoký obsah tuku zpomaluje absorpci alkoholu. Pokud jste v baru a pijete, jezte pomalu.
  • Pokud jde o množství zkonzumovaného alkoholu 0,5l piva = 2 dcl vína = 0,4 dcl lihovin. Nemyslete si, že popíjíte méně protože máte bílé víno místo Jacka Danielse s Coca colou.
  • Pokud je vám špatně od žaludku, vezměte si přípravek z lékárny s obsahem antacidu.
  • Pokud jste žena asijského původu, měla byste zvážit pít trochu méně, protože vás metabolismus vás dělá více náchylnou na kocoviny. Ženy mívají pomalejší metabolismus kvůli většímu poměru tělesného tuku, a Asiaté mívají nižší hladinu alkoholdehydrogenázy, enzymu, který odbourává alkohol.
  • Někteří lidé si myslí, že kapsle ostropestřce mariánského zmírňují příznaky kocoviny. Průzkumy na toto téma stále probíhají, ale pokud to na vás funguje, užívejte ho.

Varování

  • Pamatujte: NIKDY neřiďte po tom co jste pili! Není to otázka, zda jste po právní stránce intoxikovaní, je to otázka jestli je nebo není bezpečné řídit, když jste zkonzumovali jakékoliv množství alkoholu. Průzkumy ukazují, že zhoršení začne dlouho předtím, než člověk dosáhne koncentrace alkoholu v krvi potřebné ke spáchání trestného činu řízení pod vlivem omamných látek.
  • NIKDY nekombinujte s alkoholem Paralen, Panadol nebo jiné léky obsahující acetaminofen, protože se mohou vážně poškodit vaše játra! Pokud si musíte vzít nějaké analgetikum, vezměte si aspirin.
  • Vždy čtěte etikety na vitaminech nebo jiných lécích, obzvláště část varování, abyste se ujistili, že se po kombinaci s alkoholem neobjeví nepříznivé vedlejší účinky.
  • Užívání "Anti Ethanolu" nebo jiných kongenery blokujících léků nezabraňuje jedincům opít se. Pouze předchází kocovině nebo zmírňuje její projevy.
  • Buďte opatrní při konzumaci alkoholu a kofeinu. Příliš mnoho kofeinu v kombinaci s příliš mnoho alkoholem může vést k těžkému, možná až fatálnímu, zrychlení srdečního tepu.
  • Jen to, že jste přijali preventivní opatření, neznamená, že se neopijete. Vždy pijte zodpovědně.

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 75 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Prevent a Hangover, Français: éviter la gueule de bois, Italiano: Prevenire una Sbronza, Español: evitar la resaca, Português: Prevenir a Ressaca, Deutsch: Einem Kater vorbeugen, Русский: предотвратить похмелье, 中文: 预防宿醉, Nederlands: Een kater voorkomen en verhelpen, Bahasa Indonesia: Mencegah Hangover

Stránka byla zobrazena 3 401 krát.
Byl tento článek přesný?