Stáhnout PDF Stáhnout PDF

Metoda 1
Metoda 1 ze 3:
Seeking Help

  1. 1
    Poznejte, kdy vyhledat pomoc. Masturbace je přirozené a zdravé chování. I když často masturbujete, nemusíte mít závislost. Pokud nemůžete ovládat své myšlenky nebo nutkání nebo vám masturbace brání v účasti ve škole nebo práci, možná je na čase vyhledat pomoc. Nestyďte se a pamatujte si, že mnoho lidí má podobné problémy. Vyhledat pomoc je odvážný čin a většina lidí, které požádáte, to tak uvidí.[1]
  2. 2
    Domluvte si schůzku s lékařem. Poradci, psychologové a psychiatři jsou vyškoleni, aby pomáhali lidem s různou úrovní závislosti. Začněte tím, že uvidíte terapeuta ve vaší oblasti, který může posoudit vaši závislost a v případě potřeby vás odkáže na specializovanější pomoc.[2]
  3. 3
    Proberte se svým terapeutem, jak masturbace ovlivňuje váš život. Někteří lidé mohou používat masturbaci jako způsob, jak je odvést od jiných pocitů, emocí a problémů. Pokuste se být otevřený svému terapeutovi, když diskutujete o dopadu, který má masturbace na váš život.[3]
    • Může trvat několik sezení, než se s terapeutem budete cítit dobře. To je přirozené. Udělejte si čas, který potřebujete.
    • Pokud se cítíte prázdní, smutní nebo naštvaní před nebo po masturbaci, podělte se o tyto podrobnosti se svým terapeutem. Mohou vám pomoci určit zdroj vašich pocitů.
  4. 4
    Diskutujte o svých možnostech léčby. Někdo považuje závislost na masturbaci za formu závislosti na sexu. Váš terapeut vám může doporučit kombinaci léků a kognitivně behaviorální terapie, které vám pomohou se s tím vypořádat.[4]

Metoda 2
Metoda 2 ze 3:
Vyhýbejte se nudě a soustřeďte se

  1. 1
    Najděte si jinou činnost, která vyplní váš čas. Nadšení pro novou činnost nahradí touhu masturbovat a ve chvílích pokušení budete mít šidítko, ke kterému se můžete upnout. Vyzkoušejte například následující tipy:
    • Buďte tvořiví. Proces přeměny sexuálních potřeb ve tvoření a umění je něco, co s úspěchem dokázali poustevníci a mniši po celá staletí. Začněte psát básně, učte se hrát na hudební nástroj, malovat, kreslit, zkrátka cokoliv, co vám dodá pocit, že něco vytváříte.
    • Dejte se na sport. Vyniknout ve sportu vyžaduje disciplínu a odhodlání. Začněte běhat nebo plavat, nebo vyzkoušejte kolektivní sporty jako fotbal, basketbal či tenis. Jakékoliv cvičení uvolňuje z těla napětí, přináší pocit štěstí a zvyšuje sebevědomí. Jóga je další forma pohybu, který navíc uklidňuje a tím pomáhá předcházet nutkavé potřebě masturbovat.
    • Jezte zdravě. Ovoce a zelenina mají na tělo pozitivní účinek a dodají vám potřebné látky, abyste se celý den cítili svěží a plní energie.
    • Najděte si nový koníček a rozvíjejte své schopnosti. Vytyčit si cíl, pro jehož dosažení budete muset vynaložit nemalé úsilí, vám pomůže přeprogramovat mozek k tomu, aby nacházel uspokojení v plnění úkolů, jež jste si předsevzali, místo instantního uspokojení masturbací. Zlepšujte své dovednosti, ať už si vyberete vaření, truhlařinu, lukostřelbu, řečnictví nebo zahradničení.
    • Staňte se dobrovolníkem. Věnujte svůj čas a energii pomoci těm, kteří neměli tolik štěstí, jako vy. Zapojte se do práce v centru pro lidi bez domova, volnočasovém centru pro chudé děti, úklidu lesa se spolkem pro ochranu přírody, nebo pomoci ve zvířecím útulku. Budete mít dobrý pocit z nezištné pomoci druhým a méně času na to, se nudit.
  2. 2
    Vypracujte si plán, jak se vyhnout masturbaci ve vašich "rizikových" chvílích. Například máte-li nutkání masturbovat večer před spaním, stoupněte si a raději dělejte tak dlouho kliky, až se unavíte a budete toužit už jen po spánku. Onanujete ve sprše? Začněte se sprchovat zásadně studenou vodou, abyste dobu sprchování zkrátili jen na nezbytně nutnou.[5]
    • Pokud se vás tento problém týká po příchodu domů ze školy nebo z práce, dbejte na to, abyste neměli čas nudit se. Máte-li toho tak málo na práci, že vám myšlenky neustále zabíhají k sexu, zaplňte svůj denní rozvrh. Je mnohem snazší se vyhnout masturbaci, pokud máte tak nabitý plán, že v něm není místo na zbytečná rozptýlení.
    • Jestliže se nutkání dostavuje ráno, spěte ve více, než jedné vrstvě oblečení. Sebeuspokojení tak bude vyžadovat větší úsilí.
  3. 3
    Omezte čas, který trávíte o samotě. Pokud často masturbujete proto, že se cítíte osamělí, najděte způsob, jak trávit co nejvíce času ve společnosti. Zapojte se do různých klubů a spolků, přijímejte od známých pozvání k různým akcím a sami zvěte ostatní. Neseďte doma, rozšiřujte svůj okruh přátel. Požádejte kamaráda/kamarádku, ať vám zařídí rande naslepo a připojte se k některé ze sociálních sítí.[6]
    • Nebuďte sami doma. Pokud většinou masturbujete v době, než se rodiče či manžel/ka vrátí domů, jděte na ty dvě hodiny na procházku, do fitness centra nebo do kavárny.
    • I když jsou všichni vaši přátelé zaneprázdnění, zamezit nutkání k masturbaci můžete jednoduše tak, že budete mezi lidmi. Místo toho, abyste se na fotbalový zápas dívali sami doma, jděte do sport baru. I když nebudete s přáteli, na veřejnosti svou touhu masturbovat bez problémů ovládnete.
  4. 4
    Přestaňte se na počítači dívat na porno. Možná že tolik masturbujete jednoduše proto, že víte, že stačí pár kliknutí a můžete sledovat porno. Nemáte-li dostatečně pevnou vůli, abyste s tím přestali, zvažte následující tipy, jak na to:
    • Nainstalujte program, který porno blokuje. Ano, budete znát heslo a způsob, jak program obejít, ale jen objevení okna s nápisem „blokováno“ vám připomene vaše priority. Můžete také napsat náhodné heslo do textového editoru, pak jej zkopírovat jako heslo, a textový soubor následně vymazat. Pak nebudete schopni blokování obsahu obejít. Je to ten nejlepší způsob, jak zůstat silní a se závislostí bojovat.
    • Pokud pociťujete neodolatelnou touhu masturbovat při sledování porna na počítači, přesuňte počítač do místnosti, kde vás mohou vidět ostatní členové domácnosti.
    • Pokud máte sbírku porna na kazetách nebo DVD, zbavte se jí. Co nejrychleji.
  5. 5
    Buďte trpěliví a vytrvalí. Porazit závislost na masturbaci se vám s největší pravděpodobností nepodaří ze dne na den. Je to proces, který vyžaduje odhodlání a je normální, že občas pokušení neodoláte a čas od času polevíte. Nejnáročnější je vytrvat, takže si hned na začátku slibte, že občasné chyby vás neodvrátí z cesty k cíli.
    • Naplánujte si systém odměn. Za každý dílčí úspěch se pochvalte a odměňte. Například pokud zvládnete celé dva týdny bez masturbace, dopřejte si pořádnou porci zmrzliny, nebo novou počítačovou hru.

Metoda 3
Metoda 3 ze 3:
Změňte svůj způsob myšlení

  1. 1
    Přestaňte se trestat. Podívejte se na to takhle: pokud neustále přemýšlíte o tom, že někteří lidé masturbaci odsuzují, myslíte tak vlastně pořád na samotnou masturbaci. Nevyměňte jednu závislost za jinou – nic tak nevyřešíte. Místo toho si přiznejte, že máte problém, ale že jeho překonání se dá zvládnout a vy to dokážete.[7]
  2. 2
    Nevěřte mýtům, které o masturbaci kolují. Pokud se závislosti na ní chcete zbavit, měli byste to dělat z osobních důvodů, nikoli z náboženských či nepravdivých zdravotních. Jediné skutečné zdravotní riziko je bolest a odření pokožky z příliš časté masturbace, ale tomu se dá předcházet tak, že se sami sebe nebudete dotýkat tak často. Toto je stručný výčet věcí, které vašemu tělu masturbace nezpůsobí:[8]
    • Masturbace nezpůsobuje neplodnost, předčasnou ejakulaci ani impotenci.
    • Masturbace nezpůsobuje demenci.
    • Masturbace nezpůsobuje slepotu ani potíže se zrakem.
    • Masturbace nezpůsobuje častější nutkání k močení.
  3. 3
    Věřte, že se váš stav zlepší. Pokud opravdu věříte, že svou závislost na masturbaci dokážete překonat, podaří se vám to. Možná vaším cílem není úplně přestat masturbovat, ale jen to omezit na přijatelnější četnost, například jednou až dvakrát denně. To je úplně v pořádku.
    • Věříte-li, že tuto bitvu skutečně můžete vyhrát, máte mnohem větší šanci na úspěch, než když o sobě neustále pochybujete.

Tipy

  • Když cítíte neodolatelnou touhu masturbovat, jděte na krátkou procházku, nebo si zaběhat. Snažte se vždy něčím zaměstnat, když na vás přijde potřeba masturbovat.
  • Neseďte na posteli. Používejte židli a snažte se být ve společnosti dalších lidí.
  • Vsugerujte si, že se na vás dívá rodina nebo někdo jiný.
  • Dávejte si malé, splnitelné cíle. Začněte se 3 dny bez masturbace. Překonejte třetí den a pak už budete VĚDĚT, že to dokážete. Zkuste vydržet týden, pak 10 dní, 14 dní, 17 dní, atd.
  • Když je potřeba velmi silná, dejte si studenou sprchu! Nejen že vám zklidní mysl, má i mnoho dalších pozitivních účinků na zdraví a vaši energii.
  • Zaposlouchejte se do hudby (bez sexuálního podtextu).
  • Každý večer cvičte. Budete pak před spaním, což je pro masturbaci riziková doba, unavení a dáte přednost spánku.
  • Je jednodušší přestat masturbovat, pokud jste ve vztahu a partner/ka vám pomůže. Společný čas můžete trávit sledováním filmů, nakupováním, sportováním. Pomůže vám to na nutkání masturbovat zapomenout, a fyzický kontakt naplní vaši sexuální potřebu.
  • Zvažte, proč přesně chcete s masturbováním přestat. Vytvořte si zdravé návyky a radujte se z každodenních úspěchů.
  • Kultivujte své myšlenky čtením knih před spaním.
  • Máte-li problém s masturbací ve sprše, nastavte si alarm na krátkou dobu, a snažte se očistu těla stihnout v limitu. Pak ze sprchy okamžitě odejděte.
  • Když se vám do mysli vkrade myšlenka, která vás vzruší a vy budete mít pokušní masturbovat, přinuťte se myslet na něco jiného, třeba fotbal, nakupování atd.
  • Zkuste půst. Odepřít si každý den na pár hodin jídlo a pití vaši mysl odvede od myšlenek na sex. Budete-li to dělat pravidelně, získáte nad svou potřebou větší kontrolu.

Varování

  • Pamatujte, že představení církví a lékařští profesionálové jsou jen lidé, kteří mohou také dělat chyby. Pokud se vám rada nebude zamlouvat, vyhledejte další názor.
  • Některé filmy, počítačové hry a knihy mají sexuální obsah, jako atraktivní postavy, nebo přímo zobrazují erotiku (líbání, mazlení i přímo milování). Pokud se tedy rozhodnete hrát hry, abyste se zabavili, buďte opatrní!

Pomohl vám tento článek?