Jak překonat závislost na masturbaci

V tomto článku:Vyhýbejte se nuděZměňte svůj způsob myšleníReference

1
Vyhýbejte se nudě

  1. 1
    Najděte si jinou činnost, která vyplní váš čas. Nadšení pro novou činnost nahradí touhu masturbovat a ve chvílích pokušení budete mít šidítko, ke kterému se můžete upnout. Vyzkoušejte například následující tipy:
    • Buďte tvořiví. Proces přeměny sexuálních potřeb ve tvoření a umění je něco, co s úspěchem dokázali poustevníci a mniši po celá staletí. Začněte psát básně, učte se hrát na hudební nástroj, malovat, kreslit, zkrátka cokoliv, co vám dodá pocit, že něco vytváříte.
    • Dejte se na sport. Vyniknout ve sportu vyžaduje disciplínu a odhodlání. Začněte běhat nebo plavat, nebo vyzkoušejte kolektivní sporty jako fotbal, basketbal či tenis. Jakékoliv cvičení uvolňuje z těla napětí, přináší pocit štěstí a zvyšuje sebevědomí. Jóga je další forma pohybu, který navíc uklidňuje a tím pomáhá předcházet nutkavé potřebě masturbovat.
    • Jezte zdravě. Ovoce a zelenina mají na tělo pozitivní účinek a dodají vám potřebné látky, abyste se celý den cítili svěží a plní energie.
    • Najděte si nový koníček a rozvíjejte své schopnosti. Vytyčit si cíl, pro jehož dosažení budete muset vynaložit nemalé úsilí, vám pomůže přeprogramovat mozek k tomu, aby nacházel uspokojení v plnění úkolů, jež jste si předsevzali, místo instantního uspokojení masturbací. Zlepšujte své dovednosti, ať už si vyberete vaření, truhlařinu, lukostřelbu, řečnictví nebo zahradničení.
    • Staňte se dobrovolníkem. Věnujte svůj čas a energii pomoci těm, kteří neměli tolik štěstí, jako vy. Zapojte se do práce v centru pro lidi bez domova, volnočasovém centru pro chudé děti, úklidu lesa se spolkem pro ochranu přírody, nebo pomoci ve zvířecím útulku. Budete mít dobrý pocit z nezištné pomoci druhým a méně času na to, se nudit.
  2. 2
    Vypracujte si plán, jak se vyhnout masturbaci ve vašich "rizikových" chvílích. Například máte-li nutkání masturbovat večer před spaním, stoupněte si a raději dělejte tak dlouho kliky, až se unavíte a budete toužit už jen po spánku. Onanujete ve sprše? Začněte se sprchovat zásadně studenou vodou, abyste dobu sprchování zkrátili jen na nezbytně nutnou.
    • Pokud se vás tento problém týká po příchodu domů ze školy nebo z práce, dbejte na to, abyste neměli čas nudit se. Máte-li toho tak málo na práci, že vám myšlenky neustále zabíhají k sexu, zaplňte svůj denní rozvrh. Je mnohem snazší se vyhnout masturbaci, pokud máte tak nabitý plán, že v něm není místo na zbytečná rozptýlení.
    • Jestliže se nutkání dostavuje ráno, spěte ve více, než jedné vrstvě oblečení. Sebeuspokojení tak bude vyžadovat větší úsilí.
  3. 3
    Omezte čas, který trávíte o samotě. Pokud často masturbujete proto, že se cítíte osamělí, najděte způsob, jak trávit co nejvíce času ve společnosti. Zapojte se do různých klubů a spolků, přijímejte od známých pozvání k různým akcím a sami zvěte ostatní. Neseďte doma, rozšiřujte svůj okruh přátel. Požádejte kamaráda/kamarádku, ať vám zařídí rande naslepo a připojte se k některé ze sociálních sítí.
    • Nebuďte sami doma. Pokud většinou masturbujete v době, než se rodiče či manžel/ka vrátí domů, jděte na ty dvě hodiny na procházku, do fitness centra nebo do kavárny.
    • I když jsou všichni vaši přátelé zaneprázdnění, zamezit nutkání k masturbaci můžete jednoduše tak, že budete mezi lidmi. Místo toho, abyste se na fotbalový zápas dívali sami doma, jděte do sport baru. I když nebudete s přáteli, na veřejnosti svou touhu masturbovat bez problémů ovládnete.
  4. 4
    Přestaňte se na počítači dívat na porno. Možná že tolik masturbujete jednoduše proto, že víte, že stačí pár kliknutí a můžete sledovat porno. Nemáte-li dostatečně pevnou vůli, abyste s tím přestali, zvažte následující tipy, jak na to:
    • Nainstalujte program, který porno blokuje. Ano, budete znát heslo a způsob, jak program obejít, ale jen objevení okna s nápisem „blokováno“ vám připomene vaše priority. Můžete také napsat náhodné heslo do textového editoru, pak jej zkopírovat jako heslo, a textový soubor následně vymazat. Pak nebudete schopni blokování obsahu obejít. Je to ten nejlepší způsob, jak zůstat silní a se závislostí bojovat.
    • Pokud pociťujete neodolatelnou touhu masturbovat při sledování porna na počítači, přesuňte počítač do místnosti, kde vás mohou vidět ostatní členové domácnosti.
    • Pokud máte sbírku porna na kazetách nebo DVD, zbavte se jí. Co nejrychleji.
  5. 5
    Buďte trpěliví a vytrvalí. Porazit závislost na masturbaci se vám s největší pravděpodobností nepodaří ze dne na den. Je to proces, který vyžaduje odhodlání a je normální, že občas pokušení neodoláte a čas od času polevíte. Nejnáročnější je vytrvat, takže si hned na začátku slibte, že občasné chyby vás neodvrátí z cesty k cíli.
    • Naplánujte si systém odměn. Za každý dílčí úspěch se pochvalte a odměňte. Například pokud zvládnete celé dva týdny bez masturbace, dopřejte si pořádnou porci zmrzliny, nebo novou počítačovou hru.
    • Systém odměn funguje dobře, jen se ujistěte, že se neodměňujete tím, na čem se snažíte zbavit závislosti – v tomto případě tedy masturbací. Pokud si řeknete, že se masturbací odměníte za týden bez ní, jen ji změníte na něco, po čem ještě víc toužíte.

2
Změňte svůj způsob myšlení

  1. 1
    Přestaňte se trestat. Podívejte se na to takhle: pokud neustále přemýšlíte o tom, že někteří lidé masturbaci odsuzují, myslíte tak vlastně pořád na samotnou masturbaci. Nevyměňte jednu závislost za jinou – nic tak nevyřešíte. Místo toho si přiznejte, že máte problém, ale že jeho překonání se dá zvládnout a vy to dokážete.
    • Pamatujte na to, že lidé zkrátka masturbují. Studie ukazují, že 95% mužů a 89% žen někdy v životě masturbovalo.[1] Nemusíte ze za to stydět, nejste v tom sami.
    • Neutápějte se v sebelítosti, smutku a zklamání sebou samými. Raději se závislostí bojujte.
  2. 2
    Nevěřte mýtům, které o masturbaci kolují. Pokud se závislosti na ní chcete zbavit, měli byste to dělat z osobních důvodů, nikoli z náboženských či nepravdivých zdravotních. Jediné skutečné zdravotní riziko je bolest a odření pokožky z příliš časté masturbace, ale tomu se dá předcházet tak, že se sami sebe nebudete dotýkat tak často. Toto je stručný výčet věcí, které vašemu tělu masturbace nezpůsobí:
    • Masturbace nezpůsobuje neplodnost, předčasnou ejakulaci ani impotenci.
    • Masturbace nezpůsobuje demenci.
    • Masturbace nezpůsobuje slepotu ani potíže se zrakem.
    • Masturbace nezpůsobuje častější nutkání k močení.
  3. 3
    Věřte, že se váš stav zlepší. Pokud opravdu věříte, že svou závislost na masturbaci dokážete překonat, podaří se vám to. Možná vaším cílem není úplně přestat masturbovat, ale jen to omezit na přijatelnější četnost, například jednou až dvakrát denně. To je úplně v pořádku. Věříte-li, že tuto bitvu skutečně můžete vyhrát, máte mnohem větší šanci na úspěch, než když o sobě neustále pochybujete.
    • Je pravděpodobné, že přijdou dny, kdy to jednoduše nezvládnete. Pokud se jeden den neovládnete a budete masturbovat, i když jste si slíbili, že to neuděláte, je chyba si říct "tenhle pokus je už stejně ztracený, tak co na tom," a pak zbytek dne kompulzivně masturbovat. Je to stejné, jako kdybyste si řekli, že když jste snědli sušenku, je dieta stejně fu4 a tak už nezáleží na tom, že sníte celý dort.
  4. 4
    Někdy je nezbytné vyhledat odbornou pomoc. Vyzkoušeli jste všechno, a přesto se vám nedaří závislost dostat pod kontrolu? Možná je čas se svěřit odborníkovi. Není za co se stydět, mnoho lidí bojuje s různými druhy závislostí. Vyhledat pomoc chce odvahu a většina lidí to uvidí přesně takto.
    • Požádejte o radu představitele své církve. Pokud patříte k nějaké náboženské skupině, zvažte poprosit o pomoc právě zde. Mějte na paměti tři věci: Za prvé, tito lidé se stali představenými proto, že cítí poslání pomáhat lidem. Za druhé, je velmi pravděpodobné, že se s někým, závislým na masturbaci již v minulosti setkali. A za třetí, jsou vázání zpovědním tajemstvím. Sjednejte si soukromou schůzku se svým pastorem, farářem, rabínem, imámem nebo jiným církevním představeným a zeptejte se, jak vám může pomoci.
    • Zajděte za lékařským odborníkem. Sexuologové, psychologové, psychiatři, ti všichni jsou vycvičeni k tomu, aby pomáhali lidem překonat různé stupně závislostí. Začněte na všeobecnější úrovni, kdy odborník posoudí závažnost závislosti a případně vás doporučí k dalšímu odborníkovi, bude-li toho zapotřebí. Existuje mnoho způsobů léčby závislosti, od kognitivně behaviorální psychoterapie až po medikamenty.

Tipy

  • Když cítíte neodolatelnou touhu masturbovat, jděte na krátkou procházku, nebo si zaběhat. Snažte se vždy něčím zaměstnat, když na vás přijde potřeba masturbovat.
  • Neseďte na posteli. Používejte židli a snažte se být ve společnosti dalších lidí.
  • Vsugerujte si, že se na vás dívá rodina nebo někdo jiný.
  • Dávejte si malé, splnitelné cíle. Začněte se 3 dny bez masturbace. Překonejte třetí den a pak už budete VĚDĚT, že to dokážete. Zkuste vydržet týden, pak 10 dní, 14 dní, 17 dní, atd.
  • Když je potřeba velmi silná, dejte si studenou sprchu! Nejen že vám zklidní mysl, má i mnoho dalších pozitivních účinků na zdraví a vaši energii.
  • Zaposlouchejte se do hudby (bez sexuálního podtextu).
  • Každý večer cvičte. Budete pak před spaním, což je pro masturbaci riziková doba, unavení a dáte přednost spánku.
  • Je jednodušší přestat masturbovat, pokud jste ve vztahu a partner/ka vám pomůže. Společný čas můžete trávit sledováním filmů, nakupováním, sportováním. Pomůže vám to na nutkání masturbovat zapomenout, a fyzický kontakt naplní vaši sexuální potřebu.
  • Zvažte, proč přesně chcete s masturbováním přestat. Vytvořte si zdravé návyky a radujte se z každodenních úspěchů.
  • Kultivujte své myšlenky čtením knih před spaním.
  • Máte-li problém s masturbací ve sprše, nastavte si alarm na krátkou dobu, a snažte se očistu těla stihnout v limitu. Pak ze sprchy okamžitě odejděte.
  • Když se vám do mysli vkrade myšlenka, která vás vzruší a vy budete mít pokušní masturbovat, přinuťte se myslet na něco jiného, třeba fotbal, nakupování atd.
  • Zkuste půst. Odepřít si každý den na pár hodin jídlo a pití vaši mysl odvede od myšlenek na sex. Budete-li to dělat pravidelně, získáte nad svou potřebou větší kontrolu.

Varování

  • Pamatujte, že představení církví a lékařští profesionálové jsou jen lidé, kteří mohou také dělat chyby. Pokud se vám rada nebude zamlouvat, vyhledejte další názor.
  • Některé filmy, počítačové hry a knihy mají sexuální obsah, jako atraktivní postavy, nebo přímo zobrazují erotiku (líbání, mazlení i přímo milování). Pokud se tedy rozhodnete hrát hry, abyste se zabavili, buďte opatrní!

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 309 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Stop a Masturbation Addiction, Français: arrêter la masturbation, Español: dejar de masturbarse, Deutsch: Masturbationssucht loswerden, Português: Parar de se Masturbar, Русский: избавиться от зависимости от мастурбации, Nederlands: Stoppen met je masturbatieverslaving, Italiano: Frenare la Dipendenza da Masturbazione, 中文: 阻止自慰成瘾, 日本語: マスターベーション依存症の克服, Bahasa Indonesia: Menghentikan Kecanduan Masturbasi, ไทย: วิธีหยุดอาการเสพติดการช่วยตัวเอง, العربية: التوقف عن ممارسة العادة السرية, Tiếng Việt: Ngừng thói quen thủ dâm, 한국어: 자위 중독에서 벗어나는 법, हिन्दी: मास्टर्बेशन एडिक्शन (Masturbation Addiction) पर रोक लगाएँ, Türkçe: Mastürbasyon Bağımlılığı Nasıl Bırakılır

Stránka byla zobrazena 23 098 krát.
Byl tento článek přesný?