Jak posílit pokožku

3 Metody:Přípravky pro péči o pokožkuZměny stravováníZměny životního stylu

Naše kůže má v průběhu stárnutí tendenci oslabovat a ztenčuje se. Z toho důvodu je o ni potřeba náležitě pečovat a snažit se ji udržet co nejvíce pružnou a silnou. Ke ztenčení kůže může docházet poklesem hladiny kolagenu a následnou ztrátou elasticity. Kolagen je protein, nacházející se v kůži, kterou pomáhá vyživovat a udržuje její zdraví. Ztenčení pokožky může způsobit také dlouhodobé užívání steroidových mastí, které má na svědomí následnou náchylnost kůže k celkové křehkosti, průsvitnosti a tvorbě modřin. Naštěstí ale máte spoustu možností, kterými kůži dodáte na tloušťce, síle i pevnosti.

1
Přípravky pro péči o pokožku

  1. 1
    Každý den na kůži nanášejte hydratační přípravky. Nejlepších výsledků dosáhnete používáním hydratačních přípravků s obsahem vitaminů C, A, E a beta karotenu. Podpory množení kožních buněk zase dosáhnete přípravky s obsahem látky zvané retin-A (kyselá forma vitaminu A). Takové přípravky jsou k dostání ve formě séra, masti nebo krému.
  2. 2
    Používejte na pokožku olej s vitaminem E. Propíchněte kapsli s vitaminem E a vymačkejte si její obsah do dlaní. Potom si olejem potřete požadovanou část pokožky. Vitamin E pomáhá zesilovat kůži, obzvláště při povrchové aplikaci.
  3. 3
    Při pobytu venku používejte krém na opalování. Každý den svou kůži chraňte krémem na opalování, a to obzvláště v oblastech, kde venkovní teplota dosahuje vysokých hodnot. Vždy používejte přípravky s ochranným faktorem alespoň 15 (pokud máte velmi citlivou nebo bledou pokožku, pak raději vyšším), a to i v polojasných dnech, kdy slunce nezáří přímo. UV paprsky dokážou proniknout i skrze mraky.
  4. 4
    Nepoužívejte steroidové krémy. Pokud je to možné, vyhýbejte se používání steroidových přípravků, které kůži zeslabují. V případě, že vám chce lékař předepsat steroidovou mast na nějaký kožní problém (například ekzém), promluvte si s ním o jiných možnostech. Obvykle bude možné předepsat jiný medikament, který steroidy neobsahuje.
  5. 5
    Nanášejte na kůži přípravky s vitaminem C. Používejte krémy, tělová mléka a další přípravky s obsahem vitaminu C, který dokáže zpevňovat kůži a podporovat tvorbu kolagenu. Při pravidelném užívání pokožka zesílí.
  6. 6
    Používejte balzám s obsahem oleje z kamélie. Olej se dostává z kamélií lisováním jejich semen a můžete ho použít pro zesílení pokožky.
    • Balzám si můžete připravit smícháním několika kapek kaméliového oleje s 1/4 lžičkou vitaminu E v oleji, 3 lžičkami levandulového oleje a jednou lžičkou oleje z petrklíče. Před použitím směs dobře protřepejte. Kůži pak posílíte, budete-li do ní balzám vtírat každý den.
    • Nepoužitý balzám skladujte v ledničce.
  7. 7
    Pro prevenci poškození kůže používejte povrchově antioxidanty. Antioxidanty využijete nejen k prevenci, ale i k léčbě poškozené pokožky. Vybírejte přípravky, které obsahují některé z následujících ingrediencí:
    • Extrakt ze zeleného čaje, vitamin A, vitamin E, tocotrienoly, nitrid boritý, kyselinu lipoovou, dimethylaminoethanol (DMAE), pentapeptidy a rostliny, jako je lotos, měsíček nebo ženšen.

2
Změny stravování

  1. 1
    Jezte potraviny bohaté na vitaminy C a E. Tyto vitaminy dokážou opravovat poškozené tělní tkáně a tím zpomalovat stárnutí. Potraviny s vysokým obsahem vitaminu C také zvyšují produkci kolagenu, který pomáhá postupně zesilovat kůži.
    • Mezi potraviny bohaté na vitamin C patří citrusy, pomeranče, kiwi, brokolice, rajčata nebo květák. Doporučená denní dávka vitaminu C je 75-90 mg.
    • Mezi potraviny bohaté na vitamin E patří olivový olej, avokádo, brokolice, dýně, papája, mango nebo rajčata. Doporučená denní dávka vitaminu E je 15 mg.
    • Mezi potraviny bohaté na vitamin A patří pomeranče, dýně, sladké brambory, špenát nebo mrkev. Doporučená denní dávka vitaminu A je 700-900 mg.
  2. 2
    Každý den vypijte alespoň osm sklenic vody. Voda pomáhá odplavovat odpadní látky a škodlivé toxiny z našeho těla a tím pádem revitalizuje kůži. Také podporuje pružnost kůže a umožňuje její zdravé a přirozené hojení.
    • Kromě pití vody můžete dosáhnout správné míry hydratace také pomocí bylinných čajů a konzumace ovoce a zeleniny s vysokým podílem vody, mezi které patří například vodní melouny, rajčata, řepa nebo celer.
  3. 3
    Užívejte brutnákový nebo rybí olej. Obohaťte svůj jídelníček brutnákovým nebo rybím olejem. Tyto oleje pomáhají posilovat kolagen v podkoží a udržují kůži správně hydratovanou.
    • Rybí i brutnákový olej navíc obsahuje velké množství vitaminu B3, který je pro zdravou kůži také velmi důležitý. Vitamin B3, zvaný nikotinamid (niacinamid), dokáže redukovat vrásky a zlepšovat pružnost kůže.
    • Doporučená denní dávka je u těchto olejů 50 mg. Užívat je můžete ve formě kapslí.
  4. 4
    Jezte vývar. Kostní vývar je známý svými schopnostmi pro podporu imunitního systému. Je vynikajícím zdrojem minerálů a želatiny, takže podporuje mimojiné zdraví kloubů, vlasů, ale hlavně, v našem případě, kůže. Pomáhá zmírňovat celulitidu a podporuje zdraví pojivové tkáně.
    • Vývar připravujte z vysoce kvalitních kostí trávou krmeného skotu, drůbeže nebo divokých ryb. Na každé 4 litry vody dejte zhruba jeden kilogram kostí a přiveďte je k varu. Snižte teplotu a pokračujte ve vaření dalších 24 hodin, pokud vaříte masité kosti nebo 8 hodin, pokud vaříte rybí kosti.
    • Účel velmi dlouhého varu je změkčení kostí, které posléze umožní přes cedník extrahovat želatině podobnou tekutinu. Vývar můžete konzumovat samotný nebo ho přidávat do různých pokrmů.

3
Změny životního stylu

  1. 1
    Snažte se každý den cvičit. Dejte si 40 minut chůze nebo půl hodiny joggingu. Zlepšíte si tím krevní oběh, který pak efektivněji roznáší živiny po těle. Tak zároveň zajistíte pokožce dostatečnou výživu, kterou potřebuje k vlastnímu omlazení a celkovému zdraví.
  2. 2
    Přestaňte kouřit. Kouření v těle zvyšuje hladinu nikotinu a zhoršuje krevní oběh. Výsledkem je potom menší množství živin, které kůže absorbuje a menší množství toxinů, které propustí z těla, díky čemuž se sníží její schopnost hojení a růstu.
    • Kouření také kůži dehydratuje a snižuje množství základních vitaminů a živin. Mezi tyto živiny patří vitamin A, B komplex, vitamin C, vitamin E a minerály - draslík, vápník a zinek.
  3. 3
    Snižte příjem alkoholu. Zkuste snížit konzumaci alkoholických nápojů nebo s ní skoncujte úplně, je-li to možné. Alkohol zvyšuje množství toxinů v těle, což má negativní vliv na kůži, která potom stárne a ztenčuje se.
  4. 4
    Zlepšete krevní oběh masírováním kůže. Masáž pomáhá zlepšovat krevní oběh, který pak účinně roznáší živiny po celém těle, tedy i do kůže, kterou vyživuje a zesiluje.
    • Na kůži naneste masážní olej a celou oblast masírujte alespoň 90 sekund. Nejlepších výsledků dosáhnete, budete-li celou proceduru provádět dvakrát denně.
  5. 5
    Chraňte kůži oblečením s dlouhým rukávem. Vystavováním kůže přímému slunečnímu světlu může docházet k jejímu ztenčování. Proto byste měli nosit dlouhé kalhoty, trička nebo svetry s dlouhým rukávem a klobouk nebo čepici s dostatečně velkým štítkem pro ochranu před UV paprsky.
    • Ultrafialové sluneční záření rozkládá kolagen v kůži a způsobuje tak ztrátu její pružnosti. Kůže se potom ztenčuje a je náchylnější ke vzniku podlitin.

Zdroje a citace

  • Kahl, L. E. (2012). The Washington manual rheumatology subspecialty consult. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
  • Mushlin, S. B., & Greene, H. L. (2009). Decision making in medicine. Edinburgh: Mosby.
  • Becker, D. G., & Park, S. S. (2008). Revision rhinoplasty. New York: Thieme.

Informace o článku

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Thicken Skin, Português: Engrossar a Pele, Español: engrosar la piel, Italiano: Ispessire la Pelle, Русский: сделать кожу плотнее, Français: épaissir la peau, Deutsch: Dickere und festere Haut erhalten, Bahasa Indonesia: Menebalkan Kulit, Nederlands: Je huid dikker maken, Tiếng Việt: Giúp da dày lên

Stránka byla zobrazena 1 101 krát.

Byl tento článek přesný?