Jak ráno dobře začít den

3 Metody:Příprava a vstáváníSoustřeďte se na fyzickou a duševní pohoduRáno buďte produktivní

Ne každému se daří ráno vykročit tou správnou nohou. Abyste se do nového dne mohli vrhnout plní energie, potřebujete to trochu naplánovat. Chcete-li se ráno začít skvělý den, potřebujete se připravit už večer předtím. Ráno byste se měli probudit odpočinutí a ve správný čas a mít po ruce ingredience na skvělou snídani. Ráno je také ideální doba, kdy se můžete starat o svou mysl a tělo, abyste se připravili na nadcházející den. Časné ranní hodiny můžete také využít na maximum k tomu, abyste získali náskok v produktivitě.

1
Příprava a vstávání

  1. 1
    Na ráno se připravte už předchozí večer. Před spaní si vyberte oblečení včetně spodního prádla a šperků. Připravte si všechno na nějaké vhodné místo, abyste si ráno nemuseli dělat starosti s tím, co si vezmete na sebe, nebo s hledáním ztracené náušnice či ponožky.[1]
    • Pokud si do práce nebo školy berete vlastní oběd, připravte si ho už večer, abyste se ráno mohli soustředit na jiné věci.
    • Perte dostatečně často, abyste měli čisté oblečení, ze kterého si každý den můžete do práce nebo do školy sestavit pěkný outfit.
  2. 2
    Před spaním roztáhněte závěsy nebo žaluzie. Přirozené světlo východu slunce může pomoci vašemu tělu, aby se připravilo na probuzení. Pokud máte celou noc zataženo, můžete o tento důležitý podnět přijít. Pokud ráno necháte do místnosti proudit světlo, pravděpodobně se při zazvonění budíku probudíte s větší energií.[2]
  3. 3
    Dostatečně se vyspěte. Každý z nás v průměru potřebuje každou noc přibližně 8 hodin spánku. Někdo funguje se 6 hodinami, ale jiní potřebují aspoň 9. Zjistěte, kolik hodin potřebujete, abyste prožili produktivní den, a potom si zorganizujte čas tak, abyste mohli spát tak dlouho, jak potřebujete.[3]
  4. 4
    Každý den se probouzejte ve stejnou dobu. Odborníci se shodují, že je důležité, abyste se každý den probudili ve stejný čas. Díky tomu si dokážete dostatečně odpočinout, protože tělo ví, kdy vám dát signál, že je čas jít spát. Psychologové dokonce tvrdí, že lidé trpící na úzkosti nebo deprese se některých symptomů mohou zbavit, pokud se budou probouzet stále ve stejný čas.[4]
    • I o víkendu se probouzejte ve stejnou dobu, nejenom v pracovní dny.
  5. 5
    Nepoužívejte tlačítko opakovaného buzení. Všichni někdy chceme vstávání o pár minut oddálit, ale těch devět minut navíc nekvalitního spánku vám moc nepomůže v tom, abyste dobře začali den. Pokud většinou máte tendenci zmáčknout tlačítko opakovaného buzení a oddálit tak vstávání, když jste ještě rozespalí, zkuste aplikaci pro chytrý telefon, která vás donutí vyřešit nějaký matematický problém nebo hádanku, než můžete budík vypnout nebo oddálit. Dostatečně se tak probudíte, abyste si byli vědomi svého rozhodnutí.[5]

2
Soustřeďte se na fyzickou a duševní pohodu

  1. 1
    Soustředění a klid vám dodá meditace. Mnoho lidí praktikuje po ránu nějaký druh duchovní činnosti, jako je meditace nebo modlitba. Nechte si na tuto aktivitu dostatek času. Pomůže vám vyčistit mysl pro rušný den, který vás čeká, a v klidu se soustředit na to, co je nejdůležitější.[6]
    • Existuje mnoho způsobů, jak meditovat. Někteří lidé prostě jen zhluboka dýchají a soustředí na nádechy a výdechy. Jiní používají nahrávky nebo videa řízené meditace, které si můžete zakoupit nebo najít online. V řízené meditaci obvykle zní relaxační hudba a hlas vás provází dýcháním, vyčištěním mysli nebo soustředěním.[7]
  2. 2
    Hýbejte se. Ranním cvičením můžete tělu i mysli skvěle dodat energii do nadcházejícího dne. Lidé, kteří cvičí ráno, u pravidelného pohybu vydrží častěji než lidé, kteří se hýbají v jinou denní dobu. Ranní cvičení dokáže také výborně předcházet stresu a úzkostem a snižuje krevní tlak.[8]
    • Protáhněte se. Protahování snižuje krevní tlak, potlačuje záněty v těle a dokonce podporuje hubnutí. Vyzkoušejte ranní jógu nebo pár jednoduchých protahovacích cviků.[9]
    • Sportovní oblečení si připravte už večer předem. Nebo pokud cvičíte v pohodlném volnočasovém oblečení, můžete si ho dokonce na sebe vzít jako pyžamo. Díky této strategii můžete rovnou z postele vyskočit na běžecký pás.[10]
    • Přihlaste se na nějaké cvičení s kamarádem, abyste byli motivovaní. Když se zaregistrujete na nějakou lekci, zaplatíte ji předem a kamarád na vás bude čekat, vydržíte u ranního cvičení s větší pravděpodobností a díky tomu ráno skvěle nastartujete den.
  3. 3
    Dejte si dobrou snídani. Existuje spousta návodů a rad, co nejlepšího snídat. Někteří přísahají, že nejlepší jsou zelené koktejly (ovoce a kapusta nebo špenát jsou běžné přísady).[11] Jiní zase věří, že nejlepší jsou snídaně bohaté na bílkoviny. Zjistěte, co vám nejvíc vyhovuje, a pamatujte, že tělo i mysl jídlo ráno opravdu potřebují. Jinak nebudete mít palivo na prožití produktivního dne.[12]
    • Zdravá snídaně může zahrnovat celozrnné obiloviny, libové bílkovíny, nízkotučné mléčné výrobky, ovoce a zeleninu.[13]
  4. 4
    Buďte s lidmi, které máte rádi. Ráno je skvělý čas k tomu, abyste strávili čas s lidmi, na kterými vám záleží. Pokud žijete s partnerem či partnerkou a dětmi, zkuste s nimi pobýt, než vyrazíte do práce a do školy. Pokud žijete sami, můžete ráno zatelefonovat přátelům nebo rodině, popovídat si s nimi online nebo dokonce napsat osobní zprávy těm, na kterým vám záleží.[14]
    • Přátelům a rodině se také můžete ozvat během cesty do práce nebo do školy. Můžete jim napsat, zatímco jste v metru, nebo jim zavolat, když jdete nebo jedete do práce.
  5. 5
    Vyjádřete vděčnost. Někteří z nejúspěšnějších lidí na světě každé ráno sepisují věci, za které jsou vděční. Můžete být vděční za lidi, místa nebo možnosti. Nechte si ráno trochu času a napište tři věci, za které jste vděční, abyste den začali pozitivně.[15]
    • Noste s sebou malý zápisník a zapisujte si do něj seznamy věcí, za které jste vděční, nebo si seznam uložte do mobilu. Když si projdete předchozí vyjádření vděčnosti, začnete se cítit pozitivněji, takže pomocí zápisků, za co jste v průběhu času vděční.

3
Ráno buďte produktivní

  1. 1
    Mějte důležité informace pod kontrolou. Pokud jsou zahraniční trhy nebo mezinárodní zprávy důležité pro váš pracovní život, jako první věc po probuzení si udělejte přehled zásadních informací. To samé platí pro e-mail nebo sociální sítě. Můžete si přečíst o tom, co se stalo přes noc, a pomocí čtení a komunikace se připravit na produktivní den.
    • Nečtěte větší množství nových zdrojů, ale navštivte stránky, na kterých se shromažďují zprávy, které jsou pro vás důležité. Tímto způsobem ušetříte čas a energii a před snídaní budete mít víc informací než kdy jindy.
  2. 2
    Pracujte na „srdcovém“ projektu. Pokud máte projekt, pro který jste zapálení, nebo cíl, kterého se snažíte dosáhnout, pracujte na něm hned ráno. Tyto projekty (jako tvorba rodokmenu nebo psaní románu) nezvládnete udělat, pokud je neumístíte na vršek žebříčku priorit. Ráno se vám na těchto projektech může pracovat nejlépe, protože přes den se už ponoříte do jiných aktivit a rozhodnutí.[16]
  3. 3
    Ráno pracujte na nejdůležitějším projektu. Ráno vám umožňuje ukrojit si čas k tomu, abyste se mohli věnovat nejdůležitějšímu projektu na seznamu. Když budete pracovat na věcech, které mají nejvyšší prioritu, budete se moct soustředit na jednu věc, než vám rušný den nabourá čas.[17]
  4. 4
    Každé ráno dělejte stejné věci. Odborníci na produktivity se shodují, že úspěšní podnikatelé často mívají ranní rituály, podle kterých postupují.[18] Psychologové tvrdí, že pravidelné ranní aktivity vám mohou pomoci každé ráno začít pozitivně.[19]
    • Zkuste se probouzet ve stejný čas, dávat si na snídani stejnou věc a provádět stejnou hygienu. Někteří lidé dokonce každý den nosí stejný outfit, aby nemuseli ráno dělat tolik rozhodnutí.

Varování

  • Před spaním nikdy nepijte kávu nebo jiné nápoje s kofeinem.

Zdroje a citace

Informace o článku

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Get a Good Start in the Morning, Español: iniciar bien la mañana, ไทย: วิธีเริ่มต้นเช้าวันใหม่ที่ดี, 한국어: 아침을 기운차게 시작하는 방법, Português: Começar o Dia Bem, Italiano: Partire col Piede Giusto al Mattino, Français: commencer la journée du bon pied, Bahasa Indonesia: Mengawali Pagi Hari dengan Baik, Nederlands: De ochtend goed beginnen, Русский: хорошо начать утро, العربية: الحصول على بداية جيدة لنهارك, 日本語: 朝に良い1日のスタートを切る, Tiếng Việt: Có khởi đầu tốt vào buổi sáng, Deutsch: Einen guten Start am Morgen haben, 中文: 开启美好的早晨

Stránka byla zobrazena 1 170 krát.

Byl tento článek přesný?