Jak ráno vstát

V tomto článku:Příprava předchozí večerRanní vstávání

Už vás nebaví desetkrát zamáčknout tlačítko opakovaného buzení, než se musíte přimět vylézt z postele. Nejenom že to plýtvá váš čas a způsobuje to zpoždění, ale také se díky tomu cítíte grogy a neinspirování začít svůj den, jakmile se vaše nohy dotknou podlahy. Pokud jste odhodlání vstávat se správným myšlením, musíte si vytvořit neprůstřelný plán pro úspěch, který začíná předchozí večer. Dodržujte následující kroky a už nikdy nebudete muset mačkat tlačítko opakovaného buzení.

1
Příprava předchozí večer

  1. 1
    Správně jezte. [1] Konzumace špatných potravin ve špatnou dobu může způsobit žaludeční nevolnost nebo způsobit, že pro vaší mysl prostě bude těžké vypnout a pro vaše tělo upadnout do klidného spánku. Abyste přešli do dobrého spánku, měli byste jíst zdravé potraviny doprovázené sklenicí mléka s medem. Pokud se chcete ujistit, že sebou nebudete během noci házet a převalovat se, vyvarujte se následujících potravin:
    • Alkoholické nápoje. Přestože si můžete myslet, že sklenice whiskey nebo vína vás pomůže uspat, ve skutečnosti může mít opačný účinek. Přestože vám alkohol může pomoci rychleji usnout, zabrání vám upadnout do hlubokého spánku a je pravděpodobnější, že vás bude během noci budit, nebo vás vzbudí ráno dříve než jste zamýšleli, aniž byste byli schopní jít zpět do postele.
    • Pálivé potraviny nebo potraviny, které jsou bohaté na tuky.
    • Káva. Přestože bez ní někteří lidé nemohou žít, snažte se nedělat z kávy součást vaší každodenní rutiny. Můžete si dovolit hrnek tu a tam, když ho opravdu potřebujete, jako tehdy, když musíte vstávat mnohem dříve než obvykle, nebo po noci, kdy jste šli do postele mnohem později než obvykle.
    • Čokoláda nebo sladká svačinka. To může zvýšit hladinu vašeho krevního cukru a způsobit, že pro vás bude pro těžší usnout nebo zůstat spát.
      • Snažte se večeřet několik hodin předtím, než jdete do postele. Pokud nacpete hromadu jídla do žaludku a hned potom usnete, nebudete mít čas potravu strávit a budete se během noci cítit nepříjemně. Usnout rychleji vám může pomoci jen malá lehká svačinka před spaním, jako je banán nebo hrst mandlí.
  2. 2
    Trénujte vstávání. Může to znít hloupě, ale pokud jste ráno při vstávání opravdu zoufalí, je to skvělý trik. Správně – měli byste si opravdu obléci pyžamo, připravit podmínky pro spánek ve vaší místnosti a nastavit si budík. Lehněte si do postele na minutku než zazvoní a přestavte si, co budete dělat, když budík zazvoní. Potom, když zazvoní, vypněte ho a okamžitě vstaňte a chovejte se, jako byste se chystali odstartovat svůj den.
    • Pokud to uděláte 10krát nebo tak, vaše tělo začne být pomalu zvyklé vstát co nejdříve, co zazvoní váš budík.
    • Pokud si myslíte, že je to příliš extrémní opatření, měli byste si místo toho jen představit vstávání. Několik minut předtím, než usnete, si zkuste představit v mysli zvuk vašeho budíku a představte si, jak ho vypnete a vstanete začít svůj den. Představte si, jak skvělý to bude pocit, když jste právě začali svůj den bez toho, abyste byli grogy a trvalo vám věčnost rozběhnout se.
  3. 3
    Nastavte si budík. Váš budík může být nejdůležitější částí plánu ráno vstát. Jen v případě, že se bojíte, že zaspíte, byste si svůj budík měli nastavit tak, aby zvonil více než jednou. Pokud opravdu potřebujete extra motivaci, můžete si několik budíků nastavit i proto, abyste si ještě ztížili zůstat spát. Tady je několik dalších věcí, které můžete udělat:
    • Dejte svůj budík na druhou stranu místnosti. Tak budete muset vstát, abyste ho vypnuli, čímž pro vás bude těžší znovu usnout.
    • Dejte budík na jiné těžko dosažitelné místo. Můžete ho dát vysoko na poličku nebo dokonce pod vaší postel. Jen se ujistěte, že je dostatečně blízko, abyste ho slyšeli a že pro vás není nebezpečné ho vypínat.
    • Pokud jste ke svému novému plánu hry opravdu odhodlaní, měli byste si pořídit nový budík s novým zvukem. Vaše mysl může být už naprogramována spát i přes váš starý budík a nový zvuk dá vašemu systému šok, který může potřebovat.
    • Pokud máte iPhone nebo jiný telefon, který vám umožňuje nastavit k budíku zprávu, napište si malou motivační poznámku, která s ním přijde. Něco jednoduchého jako "Vstaň, aby ses mohl jít po ránu proběhnout! Vím, že to dokážeš!" může pomoci motivovat a dokonce vás přimět k úsměvu.
  4. 4
    Dělejte drobné korky, které vám usnadní vstávání. To je jednoduché. Jsou jen tři nebo čtyři věci, které můžete udělat, aby pro vás myšlenka vstávání nebyla další den tak bolestivá. Také to je při vstávání další den určitá zkratka a celý proces bude jednodušší a bude trvat kratší dobu. Tady je několik věcí, které můžete udělat:
    • Rozvrhněte si oblečení na další den. Místo toho, abyste museli potmě hledat čisté spodní prádlo, budete připravení vyrazit.
    • Pokud rádi vstáváte a cítíte se pohodlně, připravte si župan jako odměnu za vstávání.
    • Nastavte si kávovar předem. Pokud pijete čaj (doporučeno), ujistěte se, že je vaše konvice plná vody. Můžete si dokonce dát sáček s čajem do prázdného hrnku.
    • Dejte si vedle postele sklenici vody. Měli byste se napít vody hned, jak se probudíte, a takto to bude snadnější, než abyste si jí museli jít nalít do kuchyně. Také když se probudíte uprostřed noci a budete se cítit dehydrovaní, úplně se díky tomu nevzbudíte tím, že si budete muset jít nalít vodu do kuchyně.
    • Nechte si za vstávání malou odměnu. Pokud chcete dokoukat posledních patnáct minut vaší oblíbené show, připravte si jí na DVR. Pokud se těšíte na přečtení si oblíbeného časopisu, připravte si ho do snídaňového kouta.
  5. 5
    Jděte do postele se správně naladěnou myslí. Měli byste jít do postele bez starostí, spokojení se sebou a lidmi kolem vás a vzrušení tím, co vám další den přinese. Může to znít jako hrdinský úkol, ale je jen pár věcí, které můžete udělat, abyste si pomohli usnout klidně.
    • Nechoďte do postele vzteklí. Bude pro vás těžší usnout a můžete se uprostřed noci budit. Pokd jste se pohádali se svým přítelem nebo partnerem, zkuste to vyřešit, co nejlépe můžete, předtím, než spočinete hlavou na polštáři.
    • Hodinu před spaním zpomalte. To znamená žádné zprávy, žádná hlasitá televize, žádné prohlížení internetu a žádná intenzivní konverzace. Čtěte si odpočinkovou knížku a poslouchejte trochu klasické hudby. Meditujte. Dělejte co potřebujete, abyste snížili tlak.
    • Řekněte si proč se těšíte na ranní vstávání. Opravdu se těšíte na ten domácí borůvkový muffin? Těšíte se až se potkáte se starým přítelem na oběd? Jste napumpování na osvěžující pracovní den? Zkuste vymyslet alespoň tři důvody, proč opravdu chcete vstát.
    • Vytvořte plán hry. I když máte před sebou relativně volný den, udělejte si plán, který bude těžké splnit, když vstanete příliš pozdě. Díky tomu se budete cítit sebejistěji, produktivněji a vzrušeni úkoly, které vás čekají.
  6. 6
    Jděte do postele ve správnou dobu. Klíčem je důslednost. Vyspat se dobře neznamená spát 8 hodin kdykoliv můžete. Ve skutečnosti spát 8 hodin je pro některé lidi příliš a mohou být dokonce díky tomu grogy. Vysledujte, kolik spánku ve skutečnosti potřebujete, což by mělo být něco mezi šesti a osmi hodinami. Ujistěte se, že dostáváte toto stejné množství spánku téměř každou noc.
    • Také byste měli chodit do postele a vstávat každý den téměř ve stejný čas. Je v pořádku trošku si pospat a jít trochu déle do postele o víkendech, ale pokud je mezi vstáváním a ukládáním se ke spánku dramatický rozdíl každý den, vaše tělo bude zmatené a nebude schopné spadnout do rutiny.
    • Jděte do postele, když jste unavení. Pokud jste zvyklí chodit do postele o hodinu později, ale neudržíte se na nohou, udělejte výjimku a prostě jděte spát. Další den se budete cítit mnohem lépe.

2
Ranní vstávání

  1. 1
    Začněte se svým zdravým ranním rituálem. Měli byste dělat cokoliv, co na vás po zamáčknutí budíku funguje nejlépe. Nicméně je několik triků, které jsou prospěšné úplně pro všechny a i pro největšího spáče bude snazší cítit se bdělejší. Tady je to, co uděláte:
    • Zamáčkněte svůj budík.
    • Zhluboka se nadechněte a naplňte plíce vzduchem.
    • Pořádně se protáhněte, abyste probrali své končetiny.
    • Stoupněte si.
    • Usmějte se. Usmání se pro sebe způsobí, že se budete cítit ohledně startu svého dne pozitivnější. Dokonce i když si kvůli tomu připadáte úplně hloupě, budete se cítit lépe.
    • Pokud máte pocit, že váš systém stále není bdělý, vykročte na váš balkón nebo přední verandu a několikrát se zhluboka nadechněte čerstvého ranního vzduchu.
  2. 2
    Jděte do koupelny. Cesta do koupelny vám pomůže k pocitu svěžesti a může vám pomoci dostat se do vašeho ranního rituálu. Čištění vašich zubů a česání způsobí, že se budete cítit svěžejší a jasná světla v koupelně vás pomalu proberou.
    • Cákněte si na obličej studenou vodu.
    • Pokud se vám vstávalo špatně, opravdu byste se měli ráno osprchovat. To probere váš systém. Použijte spíš studenější vodu. Nic vás nepřiměje vrátit se do postele rychleji, než teplá koupel.
    • Pokud vám to pomáhá probrat se, mějte v koupelně rádio, které vysílá vaší oblíbenou hudbu nebo talk show.
  3. 3
    Dejte si zdravou snídani. [2] Správná snídaně vám může pomoci probrat se a budete se díky ní cítit zdravě a plní energie během celého dne. Špatná snídaně může způsobit, že se budete cítit líně, nafoukle a příliš unavení na cokoliv. Tady jsou některé potraviny, které byste měli jíst:
    • Ovesné vločky nebo celozrnné pečivo.
    • Ovoce, jogurt a cereálie.
    • Listovou zeleninu jako je špenát nebo kapusta. Pokud vám nepřipadá správné jíst ráno listovou zeleninu, můžete si jí rozmixovat na vynikající smoothie.
    • Vajíčka. Vajíčka jsou plná bílkovin.
    • Šunku. Jen se ujistěte, že je libová.
    • Vyvarujte se potravin, které jsou namočené v tuku, másle nebo javorovém sirupu.
  4. 4
    Zacvičte si. Cvičení je skvělý způsob, jak dostat vaše tělo do pohybu, zvýšit hladinu energie a začít se cítit svěže. Pokud nemáte čas na kompletní cvičení, je i tak několik věcí, které můžete udělat pro probrání vašeho těla a rozpumpování se do dne.
    • Běžte se proběhnout po sousedství. Vaše plíce se budou cítit zdravěji a vy se budete cítit bdělejší, když si uvědomíte, kolik lidí také vstává.
    • Zajděte si na ranní lekci jógy. To pročistí vaší mysl a připraví vás na den. Pokud nemáte čas jít na hodinu, udělejte si doma trochu času na provedení několika pozic nebo meditaci.
    • Dejte si jen desetiminutovou procházku. Možná budete potřebovat nechat něco na poště nebo si chcete vyzvednout kelímek dobré kávy. Pokud si tam uděláte procházku, pročistí to vaší hlavu.

Tipy

  • Zamyslete se nad něčím, na co se těšíte, ráno si to připomeňte a bude vás to stimulovat.

Nezapomeňte očekávat od plánu, který jste si udělali, to nejlepší a věřte tomu, že to bude brilantní! Skvělé!

  • Protáhněte si všechny končetiny. Začněte protažením svého krku a postupujte dál, dokud si neprotáhnete kotníky.
  • Jakmile vstanete dejte si sklenici ledové vody. Ledovost pomůže probrat vaše tělo.
  • Zvažte zapojit svůj iPod a pustit si nějakou hudbu, kterou máte opravdu rádi. To probudí váš mozek. (Ujistěte se, že to nebudete dělat večer, protože budete mít potíže ze stejného důvodu usnout).
  • Zkuste dát svůj budík nebo telefon na druhý konec místnosti, abyste museli kvůli jeho vypnutí vstát z postele. Jakmile budete na nohách, budete se cítit více probraní a připravení pohnout věcmi.
  • Zapište si něco dobrého, na co se další den můžete těšit, a dejte si to vedle postele, aby vás to přimělo chtít vstát.
  • Večer předtím si udělejte přehled toho, co plánujete další den dělat. Prohlédněte si ho při vstávání, abyste se těšili na dělání věcí ve svém rozvrhu.
  • Nechte trochu roztažené závěsy, aby se dovnitř mohlo dostat trochu slunečního světla.
  • Ujistěte se, že si dáte zdravou snídani, abyste se cítili více probuzení a připravení začít den.
  • Pokud máte starosti kvůli nadcházející události nebo testu další den, myslete pozitivně. Myslete si "Povedu si skvěle! nebo "Bude to hračka!"
  • Pokud se v noci budíte kvůli hluku, zkuste nosit špunty do uší. Pokud vás z nich bolí oči zapněte větrák pro vytvoření nějakého bílého šumu, který přehluší zvuky na ulici.
  • Jděte do postele o něco dříve, abyste si odpočinuli a bylo snadnější vstát.
  • Dejte si na probrání studenou sprchu.

Informace o článku

Kategorie: Plánování a životní styl

V jiných jazycích:

English: Get Up in the Morning, Español: levantarse por la mañana, Italiano: Alzarsi al Mattino, Português: se Levantar de Manhã, Français: bien se lever le matin, Deutsch: Morgens leichter aufstehen, 中文: 在早晨顺利起床, Русский: легко проснуться утром, Nederlands: Opstaan, العربية: الاستيقاظ في وقت مبكر, हिन्दी: जल्दी उठें सुबह (kaise kare, jaldi, uthe), 한국어: 아침에 잘 일어나는 방법, ไทย: ตื่นนอนตอนเช้า, Tiếng Việt: Thức dậy vào Buổi sáng

Stránka byla zobrazena 2 197 krát.
Byl tento článek přesný?