Jak rychle zastavit hlad

V tomto článku:Bojujte s hladem rychleOvládejte svůj hlad po celý den

Schopnost ovládnout svůj hlad může být užitečnou dovedností. Pocit hladu může být frustrující a může stěžovat udržení si své váhy anebo dodržení dietního plánu. Mnohokrát je pocit hladu spíše projevem nudy nežli fyzické potřeby. Nicméně pokud vám žaludek „vyhrává“ a vy jste skutečně hladoví, je zde několik věcí, které vám pomohou váš hlad rychle zahnat.

Část 1
Bojujte s hladem rychle

  1. 1
    Zhodnoťte situaci. Kdykoli pociťujete hlad anebo máte chuť k jídlu, udělejte si na minutu anebo dvě přestávku a proveďte rychlou sebereflexi. To vám pomůže rozeznat, co nejlepšího byste mohli s tímto pocitem udělat.
    • Mnohokrát pociťujeme hlad, aniž bychom ve skutečnosti byli fyzicky hladoví. Můžeme se jen nudit, mít žízeň, býti unavení, vystresovaní anebo jen v náladě na něco dobrého k zakousnutí.[1] Jelikož víme, že existuje celá řada důvodů, mimo skutečné fyzické potřeby hladu, které u nás mohou vyvolat pocit hladu, rychlá sebereflexe nám může pomoci.
    • Vezměte si chvíli na přemýšlení. Skutečně vám žaludek vrčí? Skutečně cítíte, že je váš žaludek prázdný? Kdy jste měli poslední jídlo anebo svačinu? Nejste ve stresu, necítíte úzkost anebo nejste naštvaný? Nenudíte se? Ptát se sebe samého na tyto otázky vám může pomoci zjistit, zda jste opravdu hladový.
    • Jste-li skutečně fyzicky hladoví, dejte si naplánovanou svačinku anebo počkejte na své další naplánované jídlo. Můžete také použít některé triky, které vám pomůžou utišit hlad.
    • Pokud nejste skutečně hladoví, najděte si jinou činnost, která vás zaměstná a pomůže vám zapomenout na hlad.
  2. 2
    Pijte vodu anebo čaj. Lidé mnohokrát pociťují hlad a chtějí svačinku anebo jídlo, ale ve skutečnosti cítí pouze žízeň. Signály pro žízeň a hlad jsou podobné a snadno zaměnitelné.[2]
    • Voda vám může pomoci naplnit váš žaludek a odvrátit tak bolestivé pocity hladu. Naplní vám žaludek a vyšle tak signál do mozku, že jste plní.
    • Vypijte dvě plné sklenice, pokud vám kručí v žaludku. Zvažte také popíjení láhve vody průběžně po celý den. To vám také pomůže předejít dehydrataci.
    • Teplá anebo horká voda vás může uspokojit ještě lépe než obyčejná voda. Chuť a teplo napodobují jídlo. Horká káva anebo čaj jsou dobrá volba. Nicméně pokud sledujete svou váhu, držte se variant bez cukru.
  3. 3
    Vyčistěte si zuby. Vyčištění zubů je rychlým způsobem, jak zahnat chuť k jídlu během několika vteřin. Když jste si právě vyčistili zuby, je mnohem méně pravděpodobné, že dostanete chuť na svačinu.[3]
    • Zubní pasta má intenzivní chuť, která může okamžitě snížit vaši chuť na jídlo. Co více, mnoho potravin nechutná právě dobře krátce po té, co jste si vyčistili zuby.
    • Pokuste se nosit s sebou cestovní zubní kartáček pro případ, že byste dostali hlad během dlouhého dne daleko od domova.
  4. 4
    Najděte si vzrušující činnost. Dejte pozor na příznaky vašeho hladu. Pokud si myslíte, že jste hladoví, ale nemáte žádné typické příznaky hladu, mohli byste mít chuť jíst z jiného důvodu.
    • Jedení z nudy je velmi časté. Zaměstnejte svou mysl jinou činností. To vám může pomoci zabavit váš mozek a mysl dokud vás nepřejde pocit hladu.[4]
    • Jděte na rychlou procházku, pohovořte si s přáteli, čtěte dobrou knihu, udělejte nějaké domácí práce anebo surfujte po internetu. Jedna ze studií dokonce hlásí menší chutě k jídlu, když účastníci hráli Tetris.[5]
  5. 5
    Žvýkejte žvýkačky anebo cucejte mentolky. Některé studie ukázali, že žvýkání žvýkačky anebo cucání mentolek pomáhá okamžitě snížit pocit hladu.[6]
    • Pocit žvýkání anebo cucání ve spojení s chutí řekne vašemu mozku, že jste spokojení, což je považováno za důvod, proč tenhle trik tak dobře funguje.[7]
    • Konzumujte žvýkačky a mentolky bez cukru. Tyto všeobecně mají velmi málo kalorií a jsou dobrou metodou k zastavení pocitu hladu, když držíte dietu.

Část 2
Ovládejte svůj hlad po celý den

  1. 1
    Snídejte. I když existuje celá řada triků na okamžitou kontrolu pocitu hladu, bylo prokázáno, že každodenní snídání snižuje chuť k jídlu během celého dne.[8]
    • Vynechávání snídaně může způsobovat mnohem větší pocit hladu během celého dne. Navíc, ti, kteří vynechali snídani, snědli během dne více kalorií.[9]
    • Jedna studie ukázala, že snídaně, která obsahuje tuky, bílkoviny a sacharidy snižuje pocit hladu po zbytek dne.[10]
    • Příklady snídaní předcházejících hlad jsou: míchaná vejce s nízkotučným sýrem a celozrnné pečivo, celozrnné vafle s arašídovým máslem a ovoce anebo ovesné vločky s ořechy a sušeným ovocem.
  2. 2
    Jezte dostatek bílkovin. Bílkoviny mají podíl na mnoha důležitých procesech ve vašem těle. Nicméně, jednou ze zajímavých věcí na bílkovinách je, že vám dopomůžou k pocitu spokojenosti na další dobu ve srovnání s jinými živinami.[11]
    • Zvolte si nemastné zdroje bílkovin (zejména pokud si střežíte vaši váhu) při každém jídle a svačině. Tohle vám pomůže se ujistit, že sníte dostatečné množství, ale také vám poskytne dostatek energie po celý den.
    • Nemastné bílkoviny obsahují tyto možnosti: mořské ryby, drůbež, libové hovězí maso, vepřové maso, vejce, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny a tofu.
  3. 3
    Zvolte si potraviny s vysokým obsahem vlákniny. Je zde řada studií, které dokazují, že lidé se cítí spokojenější a nasycenější z jídla s větším obsahem vlákniny, než lidé, kterých strava ji obsahovala méně.[12]
    • Existuje celá řada mechanizmů, o kterých se předpokládá, že posilují zasycující efekt vlákniny. Jednou z nich je, že jídlo s vlákninou je potřeba více žvýkat, což by mohlo zpomalit rychlost požití a tak vám pomoci k pocitu větší spokojenosti. Vláknina je také objemná a může vám pomoci k pocitu většího fyzického zasycení.[13]
    • Zelenina, ovoce a celozrnné potraviny jsou plné vlákniny. Tyto potraviny budou schopny zasytit vás na delší dobu než jiné druhy jídla.
    • Saláty anebo zeleninové polévky jsou zvláště účinné, jelikož obsahují mnoho vlákniny a málo kalorií.
  4. 4
    Uspokojte své chutě zdravějším způsobem. Může nastat mnoho situací, kdy nebudete fyzicky opravdu hladoví, ale budete mít jen na něco chuť. Příležitostní požitek je v pořádku, obzvláště pokud si vyberete k uspokojení své chutě zdravější způsob.
    • Jsou zde mnohé druhy zdravějších variant typických pochoutek, jako jsou sladkosti, slané anebo křupavé jídlo. Vyberte si chytře, pokud na něco takového dostanete chuť.
    • Jezte ovoce pro uspokojení chuti na sladké. Jablko anebo pomeranč poskytuje vlákninu a vitamíny a zároveň uspokojuje vaši chuť na sladké.
    • Pokud máte chuť na něco slané a křupavé, dejte si malou porci slaných oříšků.
    • Dejte si syrovou zeleninu s omáčkou anebo humusem na uspokojení chuti na pikantní, křupavá jídla.
  5. 5
    Nevynechávejte jídla. Chcete-li si udržet svůj hlad na uzdě, je důležité jíst pravidelně po celý den. Pokud některé jídlo přeskočíte, anebo budete mít mezi jídly příliš dlouhou pauzu, váš pocit hladu bude sílit.[14]
    • Pro dlouhodobé výsledky si najděte stravovací plán, který by vám vyhovoval. Někteří lidé pociťují menší hlad, pokud jedí třikrát denně. Jiní jsou hladoví rychleji. Ti si pak plánují raději 5-6 menších jídel za den.
    • Pokud máte odmlku mezi jídly více jak 4-5 hodin, měli byste si naplánovat svačinu. To vám může pomoci zvládnout váš hlad a chutě na něco dobrého.

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 63 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Plánování a životní styl

V jiných jazycích:

English: Stop Being Hungry Quickly, Español: dejar de tener hambre rápidamente, Italiano: Smettere Velocemente di Avere Fame, Русский: быстро утолить голод, Deutsch: Hunger schnell bekämpfen, Français: lutter rapidement contre l'envie de manger, Nederlands: Snel je gevoel van honger onderdrukken, Bahasa Indonesia: Menghentikan Rasa Lapar dengan Cepat, 中文: 推迟饥饿感, العربية: التوقف عن الشعور بالجوع سريعًا, ไทย: หยุดความหิวอย่างรวดเร็ว, Tiếng Việt: Kiềm chế Cơn đói Nhanh chóng, 한국어: 빨리 배고프지 않게 하는 방법, 日本語: 空腹感をすぐに抑える, Türkçe: Çabuk Acıkmak Nasıl Engellenir

Stránka byla zobrazena 2 275 krát.
Byl tento článek přesný?