Jak rychle zhubnout díky dietě "Pět soust"

V tomto článku:Dodržujte dietu Pět soustJak tato dieta fungujeUsnadněte si to8 Reference

Dieta Pět soust je jednou z mnoha diet, které mají ve světě velký úspěch díky svému tvůrci dr. Alwinu Lewisovi a dr. Ozovi a jeho televiznímu seriálu. Dr. Oz veřejně řekl, že tak nízký příjem potravy je z dlouhodobého hlediska (po mnoho týdnů) nezdravý a nebezpečný, [1]ale přesto je tato dieta velmi oblíbená. Pokud chcete rychle zhubnout, tato dieta vám krátkodobě může pomoci, přestože pro vás není z dlouhodobého hlediska zdravá.

Část 1
Dodržujte dietu Pět soust

  1. 1
    Pijte tolik nápojů, kolik chcete, ale nepijte nic, co obsahuje kalorie. Dr. Alwin Lewis tvrdí, že součástí této diety je pití velkého množství tekutin, abyste se cítili sytí a nebyli dehydrovaní. [2] Můžete pít i dietní limonády – jen je nutné nepít nic, co obsahuje nějaké kalorie. Příliš mnoho nápojů s bublinkami, jako jsou dietní limonády, ovšem není pro vaše zdraví dobré.
    • Doktor Lewis doporučuje dát si k snídani velký šálek černé kávy a rozpustný multivitamin. Tvrdí, že tělo během noci přejde do režimu hladovění a čím déle si tento stav udržíte, tím více zhubnete. [3] Nezapomínejte tedy pít, zejména po ránu, abyste si nechali svá drahocenná sousta na později a hubli co nejrychleji.
  2. 2
    K obědu si dejte pět středně velkých soust jakéhokoli jídla. O tento princip u této diety v podstatě jde – jde o upravený půst. Můžete si dát pět soust salátu, pět soust humra, nebo pět soust tyčinky Snickers (doktor Lewis tvrdí, že Snickers je snadným způsobem, jak tuto dietu prvních několik dní začít). Pokud chcete mít největší úspěchy, měli byste těchto pět soust co nejvíce střídat – například tři sousta hamburgeru, jedno sousto jablka a jedno sousto mrkve.
    • Čím méně budete potraviny střídat, tím nezdravější dieta bude. Podaří se vám zhubnout, protože budete jíst málo kalorií, ale nedostanete do těla všechny potřebné živiny.
    • I když se rozhodnete střídat sousta, která budete jíst, stále pravděpodobně nebudete mít dostatek živin a minerálů. Měli byste jíst salát, nebo zeleninu na páře, která vám dodá enzymy a další živiny (například brokolice obsahuje velké množství bílkovin). Nebuďte překvapení, když se budete cítit unaveně, nebo budete trpět mírnou nevolností (možná díky tomu alespoň nebudete mít chuť k jídlu). Měli byste si vybírat potraviny, které mají vysoký obsah kalorií a obsahují zdravé tuky (olivový olej, ořechy atd.), omega-3 mastné kyseliny ze sladkovodních ryb a různé další bílkoviny, které tělu dodají dostatek energie.
  3. 3
    K večeři si dejte opět pět soust jakéhokoli jídla. Večeře má stejná pravidla, jako oběd: pět středně velkých soust jakéhokoli jídla (ideálně různých jídel). Každé sousto musíte pomalu a důkladně požvýkat. Vaše tělo potřebuje potřebné živiny, aby mohlo správně fungovat a spalovat tuk, který máte v těle uložen. Nezapomeňte si dát velkou sklenici vody před jídlem, během jídla, i po jídle.
    • Jedním z důvodů, proč lidé mají tuto dietu rádi, je to, že při ní můžete jíst cokoli. Můžete si dát pět soustu dortu, sušenek, nebo třeba zmrzliny. Měli byste si ale dát pozor na to, abyste nepodléhali svým největším pokušením a jedli vyváženě.
  4. 4
    Berte multivitamin s minerály a každý den berte jednu kapsli čistého koncentrovaného rybího oleje s omega-3 kyselinami. Dr. Lewis si uvědomuje, že tak malé množství jídla tělu nedodá všechny vitamíny a minerály, které potřebuje, aby mohlo fungovat, zejména dlouhodobě. Proto tedy doporučuje, aby všichni lidé na této dietě každý den brali multivitamin. Pokud chcete, aby vaše tělo fungovalo, musíte toto pravidlo dodržovat.
    • Možná máte pocit, že je to zbytečné, ale neměli byste to vynechávat. Tato dieta je sama o sobě nezdravá, takže když nebudete brát vitamíny, budete ještě nezdravější.
    • Multivitaminy ve formě gumových bonbonů jsou sladké a zbaví vás hladu – a kromě toho je můžete brát jako jedno sousto navíc!
  5. 5
    Dodržujte pitný režim, aby vám nezačaly selhávat ledviny. Několik z vašich denních soust by mělo obsahovat bílkoviny. Každý den byste měli sníst alespoň dvě sousta bílkovin (například středně velká Snickerska obsahuje několik gramů bílkovin). Je snadné získávat všechny kalorie ze sacharidů a tuků – vegetariáni toto riziko podstupují každý den.
    • Nejjednodušší je jíst ořechy, maso, kuřecí a krůtí maso, hovězí maso a ryby, které obsahují nejvíce bílkovin. Také tofu obsahuje bílkoviny a pokud chcete, můžete si dávat protein v prášku do nápojů.
  6. 6
    Pokud chcete, můžete si mezi jídly dát svačinu o jednom soustu. Dr. Lewis tvrdí, že smíte za den sníst 12 soust jídla, takže pokud chcete, můžete si dát jedno sousto i mezi jídly. Toto jedno sousto bude v podstatě vaše odměna. [4]
    • Dejte si na tom záležet. Tato sousta by vás měla uspokojit a měla by vás zbavit hladu. Nejlepší je dát si něco tučného, například kousek sýra, který obsahuje také bílkoviny.

Část 2
Jak tato dieta funguje

  1. 1
    Uvědomte si, že jde o nárazovou dietu, která je v podstatě jednou z forem půstu (krátkodobého hladovění). Přestože byla uvedena v seriálu Dr. Oz jako trendová dieta, sám Dr. Oz v pořadu vyjádřil své obavy. Je to pozoruhodné, protože není moc věcí, které by Dr. Oz zatracoval.
    • Tuto dietu byste neměli brát jako životní styl, stejně jako například Atkinsovu dietu, nebo vegetariánství. Je založena na stravování lidí, kteří si nechali podvázat žaludek a nemohou sníst více, než několik soust denně.
      • Nedělejte si starosti. Důkazy naznačují, že lékaři, kteří provádějí chirurgické zákroky pro hubnutí a následně dohlížejí na své pacienty potvrdili, že lidé mohou bez problémů přežít na malém množství potravy měsíce, a na o něco větším množství potravy po celý zbytek života (například 4-5 velmi malých jídel denně a na tekuté stravě, jako jsou mléčné koktejly, které jim dodají dostatek kalorií) – i několik desítek let.
      • Uvědomte si, že jediným zdrojem energie v těle je glukózový cukr a pokud jste velmi nemocní, budete muset dostávat výživu nitrožilně, abyste měli dostatek energie na několik dnů, než vám začnou podávat potravu v tekuté stravě přímo do žaludku. Takto se krmí v nemocnici lidé, kteří nemohou polykat, například po mrtvici, nebo v kómatu. Je tedy jasné, že tělo na takové stravě přežije i desetiletí, ale v žádném případě to není optimální.
  2. 2
    Nedodržujte tuto dietu dlouhodobě. Neměli byste ji držet déle, než maximálně dva týdny. Dávejte si vždy na několik dní pauzu, aby se vaše tělo vrátilo k normálnímu chodu. Tato dieta bude velmi účinná, protože téměř nebudete jíst, ale v žádném případě není možné ji držet dlouhodobě.
    • Až tuto dietu vyzkoušíte, nebude pro vás snadné jíst velké porce jídla. Zkuste si tuto dietu na několik dnů a zjistěte si, co si o ní vaše tělo myslí. Možná zjistíte, že pro vás nyní bude snadnější jíst menší porce jídla.
  3. 3
    Uvědomte si, že u této diety jde o prosté omezení kalorií a přechod do hladovění. Nejde o žádný magický trik – tato dieta stojí na hladovění a omezuje množství kalorií, které vaše tělo získá. Kdybyste jedli každý den zhruba 400 kalorií, dosáhli byste podobných výsledků, podle toho, co přesně byste jedli.
    • Můžete si vymyslet podobnou dietu i sami. Můžete například jíst také 5 soust ke každému jídlu, ale zařadit do svého jídelníčku i snídani. Udělali byste tím krok správným směrem, každý den byste získali více živin a přesto by se vám podařilo zhubnout. Zkuste si tuto dietu upravit podle sebe, aby pro vás byla zvladatelnější a zdravější.
  4. 4
    Uvědomte si, že BMI nižší než 18.5 je pro většinu lidí nezdravé. Jedním z cílů doktora Lewise je, aby jeho pacienti měli BMI 18.5. Je pro vaši informaci: pro většinu lidí to není zdravé. Sám dr. Oz řekl, že by podle tohoto vzorce měl vážit jen 63 kg. [5] Taková hmotnost není ani přitažlivá, ani zdravá.
    • Nedávné výzkumy potvrdily, že anorektičtí lidé mají vyšší riziko úmrtí, než obézní lidé. [6] Jde v podstatě o to, že trochu váhy navíc je pro vaše tělo zdravější. Snažte se udržovat si zdravé BMI, ne BMI, které vám doporučuje někdo, do vás nikdy v životě neviděl.
    • Neměli byste klást důraz na BMI. Jde o dvě stě let starý vzorec, který bere v potaz velké množství lidí a nepočítá s jinými faktory, než je výška a váha. Dokonce i filmové hvězdy jsou někdy klasifikovány jako obézní. [7] BMI byste nikdy neměli brát jako rozhodující ukazatel.

Část 3
Usnadněte si to

  1. 1
    Dávejte si větší sousta. Máte možnost si dát pouze pět soust k jednomu jídlu, takže si dejte záležet, aby to stálo za to. Tuto dietu byste rozhodně neměli flákat. I když bude každé vaše sousto velké, podaří se vám zhubnout. Ve skutečnosti je to tak, že čím větší sousta si budete dívat, tím větší šanci budete mít, že u diety vydržíte. Bude to tak zdravější pro vaše tělo a snazší pro vaši mysl.
    • Nebojte se, že tím své hubnutí zpomalíte. Stále budete jíst jen pět soust denně během krátké doby. Zbytek času bude vaše tělo jídlo zpracovávat a bude fungovat díky tukovým zásobám a svalové tkáni. Když budete jíst příliš malá sousta, tělo začne spotřebovávat pouze svaly, protože mu budou chybět kalorie a bílkoviny.
  2. 2
    Jezte různé potraviny. Pokud se rozhodnete sníst jednu Snickersku denně během celé své diety, bude to pro vás obtížné. Bude to mnohem obtížnější, než by mohlo být. Nejjednodušší je potraviny střídat. Jezte různé potraviny, včetně těch s obsahem tuků (vaše tělo tuky potřebuje, zejména v tomto období).
    • Pokud vám to ještě nedošlo, je opravdu nutné jíst. Musíte jíst různé potraviny, abyste do těla dostali všechny potřebné živiny. Musíte své tělo udržovat naživu a neznudit své chuťové buňky – jezte tedy různé potraviny, i kdyby to mělo znamenat, že od každé z nich sníte jen jedno sousto.
  3. 3
    Zamyslete se nad tím, kolik peněz ušetříte. Máte pocit, že vám dochází pevná vůle? Dr. Lewis tvrdí, že byste měli zatnout zuby a myslet na pokroky, které děláte. [8] Také se zamyslete nad tím, kolik peněz díky této dietě ušetříte. Jedno běžné jídlo vám může vydržet několik dní!
    • Je možné, že to bude jediná výhoda této diety. Když si nebudete kupovat speciální jídla a nebudete muset platit za členství v nějaké skupině, budete pouze jíst méně, takže ušetříte.
  4. 4
    Nedělejte to příliš dlouho. Není možné u této diety vydržet dlouhodobě. Nemůžete celý život žít o 10-12 soustech denně. Až nebudete schopni u této diety vydržet, váha se vám pomalu opět vrátí, ale pravděpodobně pro vás nějakou dobu nebude snadné jíst běžně velké porce. Tato dieta je tedy pouze dočasným řešením.
    • První dva dny budou nejhorší. Po třetím dni už to pro vás bude snadné. Vaše tělo si zvykne na to, že nepřijímá velké množství jídla a žaludek se vám stáhne. Čím déle budete pokračovat, tím snazší to pro vás bude. Neznamená to ovšem, že je to pro vaše tělo zdravé. Vaše tělo se postupně bude vypínat, takže byste měli každých několik dní chvíli jíst normálně, abyste měli dost energie.

Varování

  • Tuto dietu držte vždy jen několik dní a střídejte ji s běžným stravováním. Není zdravé ji držet velmi dlouho.
  • Dejte si pozor, abyste nepřišli o své svaly. Když budete příliš hubení, nebudete mít žádný tuk, který byste mohli spalovat.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Lose Weight Fast on the 5 Bites Diet, Português: Emagrecer com a Dieta das 5 Mordidas, Русский: потерять вес, следуя диете "5 кусков", Deutsch: Mit der 5 Bissen Diät schnell abnehmen, Español: adelgazar rápidamente con la dieta de los cinco bocados, Italiano: Dimagrire Rapidamente con la Dieta dei 5 Morsi, Français: maigrir rapidement avec le régime de cinq bouchées par repas, Bahasa Indonesia: Cepat Menurunkan Berat Badan dengan Diet 5 Gigitan, Nederlands: Snel afvallen met het 5 happen dieet, العربية: خسارة الوزن باستخدام حمية القضمات الخمس

Stránka byla zobrazena 1 360 krát.
Byl tento článek přesný?