Jak se častěji usmívat

V tomto článku:Naučte se usmívat se častějiBuďte šťastníReference

Usmívání se má spoustu výhod – lidé díky němu působí přátelštěji a mileji, vypadají přitažlivěji a cítí se lépe. Pro některé lidi je přirozené se usmívat, jiní mají s úsměvem problémy a většinou chodí s vážným výrazem. Pokud patříte mezi ně a chcete se naučit usmívat se častěji, jste na správném místě. V tomto článku najdete tipy a triky, které vám pomohou usmívat se na svět mnohem častěji.

1
Naučte se usmívat se častěji

  1. 1
    Trénujte před zrcadlem. Pokud chcete být v něčem dobří, musíte trénovat. Ani s úsměvem to není jiné. Pokud nejste zvyklí se usmívat přirozeně, budete si na to muset zvyknout a naučit se to. Trénujte si úsměvy před zrcadlem v koupelně, v ložnici, nebo v autě, když budete o samotě. Nebudete se díky tomu cítit trapně. [1]
    • Každé ráno se podívejte do zrcadla a usmějte se na sebe. Zaměřte se na to, abyste se usmívali přirozeně a zapojte i oči. Když jen mírně zvednete koutky úst, nikoho tím nepřesvědčíte.
    • Najděte si úsměv, který se vám bude líbit a snažte se zapamatovat si ho, abyste ho mohli použít v jakékoli situaci.
  2. 2
    Vzpomeňte si na něco veselého, nebo na někoho, koho máte rádi. Není žádným tajemstvím, že se šťastní lidé usmívají, takže toho využijte. Pokud máte pocit, že se musíte smát a chcete, aby byl váš úsměv přirozený, vzpomeňte si na nějakou příjemnou vzpomínku, nebo si vybavte obličej někoho, koho milujete. .
    • Tyto pozitivní obrazy vám okamžitě zlepší náladu a umožní vám usmívat se přirozeněji. Snažte se tedy stále myslet na příjemné věci.
  3. 3
    Pozorujte usměvavé lidi. Každý zná alespoň jednoho člověka, který se neustále usmívá a je to pro něho naprosto přirozené. Jistě také znáte někoho, kdo se téměř nikdy nepřestane usmívat. Tito lidé jsou většinou oblíbení a důvěryhodní – takovou moc má úsměv. Snažte se s těmito lidmi trávit čas a naučte se od nich usmívat se ve všech situacích.
    • Všímejte si toho, jak často se lidé usmívají a proč se usmívají. Dělají to ve chvílích, kdy slyší nebo vidí něco zajímavého? Nebo dokonce i v době, kdy se nic zábavného neděje? Usmívají se proto, že se chtějí chovat slušně, nebo proto, že se cítí šťastně?
    • Až zjistíte, jak se tito lidé chovají během běžných rozhovorů, budete sebejistější a budete jejich chování moci napodobit. Díky tomu se brzy začnete přirozeně usmívat.
  4. 4
    Zapojte partnera. V takových situacích je dobré mít někoho, kdo bude ochoten vám pomoci dosáhnout vašeho cíle. Může jít o vašeho romantického partnera, o nejlepšího kamaráda, nebo třeba jen o kolegu z práce – důležité je jen to, aby měl tento člověk smysl pro humor a vy jste se na něj mohli spolehnout. Jediné, co po něm budete chtít, je to, aby vás v některých situacích jemně popostrčil a upozornil vás, že byste se měli usmívat.
    • Můžete si vymyslet nějaký signál, například mrknutí, nebo nějaké gesto, kterým vám tento člověk dá najevo, že byste se měli usmát.
    • Lidé, kteří se neusmívají, se často rozzlobí, když jim ostatní lidé říkají, že by se měli usmívat. Pokud chcete, aby vás kamarád upozorňoval na to, že se máte usmívat, nesmíte se za to na něho zlobit. Nezapomínejte na to, že jste si o to řekli sami!
  5. 5
    Zvolte si nějaký spouštěč úsměvu. Najděte si něco, co vám bude připomínat, že byste se měli usmívat. Může jít o nějakou běžnou frázi, jako je „prosím“ nebo „děkuji,“ nebo to může být lepící papírek s nápisem ÚSMĚV přilepený na obrazovce vašeho počítače.
    • Jakmile si tento spouštěč najdete, musíte se vědomě snažit usmát se kdykoli na něj narazíte. Ze začátku to možná bude trochu zvláštní, ale pomůže vám to zvyknout si na přirozené úsměvy, což vám zlepší život v každém ohledu.
    • Je dobré si nakreslit malého smajlíka na nějaké místo, kde ho budete mít neustále na očích. Nakreslete si ho třeba na ruku a kdykoli se na něj podíváte, usmějte se, bez ohledu na to, co zrovna děláte a s kým jste.
  6. 6
    Usmívejte se na cizí lidi. Jistě víte, že úsměvy jsou nakažlivé. Když se na někoho usmějete, začne mít nutkání usmát se na vás také. Zkuste tuto teorii vyzkoušet v praxi a snažte se každý den usmát alespoň na jednoho cizího člověka – kolemjdoucího, prodavače, nebo někoho, kdo vedle vás sedí v tramvaji. Představte si, že tento váš úsměv vyvolá řetězovou reakci a vykouzlí úsměv na tváři mnoha dalším lidem.
    • Někteří lidé si budou myslet, že jste divní a neusmějí se na vás. Nenechejte se tím odradit. Berte svůj úsměv jako dobrý skutek, který někomu může zlepšit den.
    • Pokud se na vás ten druhý usměje (což většina lidí udělá), budete spolu sdílet zvláštní chvíli, prchavé spojení, které vám zlepší náladu na celý den.
  7. 7
    Veďte si deník úsměvů. Několik týdnů si každý den zapisujte, jak často jste se usmívali a proč jste se usmívali. Po nějaké době jistě zaznamenáte určitý opakující se vzorec, který vám pomůže zjistit, ve kterých situacích se usmíváte přirozeně.
    • Usmáli jste se proto, že jste si udělali čas a zavolali kamarádce? Nebo proto, že jste šli parkem a viděli jste malou veverku? Jakmile si začnete uvědomovat, co vám na tváři dokáže vykouzlí úsměv, budete tyto věci moci cíleně vyhledávat.
    • Dalším důvodem, proč si vést deník úsměvů je to, že si ho budete moci pročítat, když vám bude zrovna smutno a připomenout si tak skutečně příjemné chvíle. Jistě vám to pomůže opět se přirozeně usmívat.
  8. 8
    Pracujte na svých obličejových svalech. Když uvolníte své obličejové svaly pomocí jednoduchých cviků, bude pro vás úsměv jednodušší. Zde je jedno cvičení, které posiluje svaly, které jsou zapojeny při upřímném úsměvu:
    • Vezměte si tužku a dejte si ji mezi rty. Otevřete ústa a nechejte tužku projíždět po zubech co nejdále do úst. Zastavte ji tím, že do ní kousnete a snažte se v této pozici vydržet alespoň 30 vteřin. Tento cvik provádějte jednou denně.
  9. 9
    Dokud pro vás úsměv nebude automatický, předstírejte to. Ze začátku vám bude nepříjemné usmívat se častěji a budete mít pocit, že to neděláte upřímné. Nevzdávejte se! Ostatní lidé si brzy všimnou, že se víte usmíváte a za nějakou dobu to pro vás bude přirozené.
    • Úsměv je jen o zvyku – když budete často trénovat, brzy se začnete usmívat, aniž byste si to uvědomovali.
    • Když se budete usmívat i očima a nejen ústy, vaše úsměvy budou působit přirozeněji. Upřímné úsměvy většinou zahrnují i oči, takže se snažte toho dosáhnout.

2
Buďte šťastní

  1. 1
    Myslete na všechny příjemné věci, které život nabízí. Za každou negativní myšlenku si vzpomeňte na jednu nebo dvě pozitivní věci ve vašem životě. Přátelé, rodina, čokoláda, běh, víno, pes, oblíbené seriály – jistě si něco najdete.
  2. 2
    Poslouchejte veselou hudbu. Hudba má moc změnit lidem náladu, umožnit jim zapomenout na problémy a dodat jim vnitřní klid. Nezáleží na tom, jakou hudbu si zvolíte – důležité je, aby byla veselá a pozitivní.
  3. 3
    Vyhýbejte se negativním lidem. Úsměv a smích jsou nakažlivé, ale špatný humor a agresivní chování je bohužel také nakažlivé. Proto byste se měli snažit vyhýbat se lidem, kteří pomlouvají, působí ostatním problémy, nebo neustále chodí s rozzlobeným výrazem. Obklopte se šťastnými pozitivními lidmi a uvidíte, že pro vás bude mnohem jednodušší se usmívat.
  4. 4
    Začněte se věnovat nějakému uvolňujícímu koníčku. Čím uvolněnější budete, tím lépe se budete cítit a tím snazší pro vás bude usmívat se. Koníčky vám umožní trávit čas sami se sebou a užívat si bez nátlaku ostatních lidí. Začněte dělat jógu, nebo třeba rybařit. Pokud nemáte dost času, udělejte si alespoň hodinu a dejte si příjemnou horkou koupel.
  5. 5
    Dělejte spontánní věci. Život je jedno velké dobrodružství a měli byste se snažit z něj vytěžit maximum. Dodejte svému životu trochu vzrušení a snažte se čas od času dělat spontánní věci, jako je procházka v dešti, kreslení náhodných lidí a věcí, nebo neplánované akce s přáteli. Získáte díky tomu skvělé vzpomínky, díky kterým budete mít důvod se častěji usmívat.
  6. 6
    Každý den udělejte jeden dobrý skutek. Když každý den pro někoho uděláte něco hezkého, budete mít ze sebe lepší pocit a uděláte svět lepším místem. Nemusíte dělat nic velkého – stačí jen darovat peníze charitě, podržet výtah pro člověka, který dobíhá, nebo koupit kávu člověku, který za vámi stojí ve frontě – vymýšlejte věci, kterými byste ostatním lidem mohli usnadnit život. Jejich úsměvy vám za to zlepší náladu.
  7. 7
    Udělejte si čas i na smích. Říká se, že smích je nejlepším lékem. Nezanedbávejte smích a každý den si pusťte nějaké vtipné video, přečtěte si komickou knihu, nebo si popovídejte s vtipným kamarádem. Při smíchu se uvolňují endorfiny, díky kterým se budete automaticky cítit lépe a bude pro vás snadné se usmívat.
  8. 8
    Obklopujte se dobrými přáteli a rodinou. Travte čas s lidmi, které máte rádi a budete zdravější a šťastnější. Někdy vás sice budou přivádět k šílenství, ale jistě byste je nevyměnili za nic na světě. Udělejte si čas na své nejbližší, užívejte si jejich společnost a naučte se ocenit jejich přínos vašemu životu. Když se vám to podaří, budete mít už navždy důvod se usmívat.

Tipy

  • Pečujte o své zuby, používejte mentolové bonbony a snažte se zajistit, aby byl váš úsměv co nejpřitažlivější.

Varování

  • Úsměv je nakažlivý!

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Duševní zdraví a psychická rovnováha

V jiných jazycích:

English: Smile More Often, Italiano: Sorridere più Spesso, Português: Sorrir com Mais Frequência, Español: sonreír más seguido, Deutsch: Öfter Lächeln, 中文: 多点微笑, Русский: улыбаться чаще, Français: sourire plus souvent, Nederlands: Vaker glimlachen, Bahasa Indonesia: Agar Lebih Sering Tersenyum, 한국어: 더 자주 웃는 방법, हिन्दी: अधिक मुस्कुराएँ, ไทย: ยิ้มให้บ่อยขึ้น, العربية: التعوّد على الابتسام أكثر, Tiếng Việt: Mỉm cười Một cách Thường xuyên hơn

Stránka byla zobrazena 1 964 krát.
Byl tento článek přesný?