Jak se cítit šťastnější

3 Metody:Změna myšleníZměňte své jednáníRozvoj šťastnějších návyků

Možná si myslíte, že není nic, co byste mohli udělat, abyste se cítili trochu šťastnější. Ve skutečnosti je štěstí ve vašich rukou, nehledě na situaci, ve které se nacházíte. Pokud chcete být šťastnější, musíte být ochotní změnit svůj pohled na svět, abyste byli schopní přijmout cokoliv, co život přinese, zatímco se budete pokoušet změnit věci, které nefungují. Pokud se chcete cítit šťastnější okamžitě, následujte tyto kroky.

1
Změna myšlení

  1. 1
    Myslete pozitivněji. Nejjednodušší způsob jak se stát šťastnější je vynaložit úsilí na to být optimističtější. Můžete si myslet, že jsou někteří lidé negativnější než jiní, ale to je jen líné myšlení, které vám může bránit v tom jak být šťastnější než dnes. Vaši osobní situaci nemusíte mít pod kontrolou, ale vždy můžete kontrolovat svůj pohled na věc a budete-li se snažit dívat na světlé stránky situace na rozdíl od soustředění se na negativní aspekty, můžete být šťastnější osobou.
    • Abyste mysleli pozitivněji, musíte být připraveni kontrolovat své myšlenky. Všímejte si, když se vkrádají negativní myšlenky a bojujte s nimi těmi pozitivními – a logickými. Kolik z vašich negativních myšlenek jsou jen součástí “ nejhoršího scénáře“ nebo vašeho trvaní na očekávání jakékoliv nejhorší situace?
    • Nejjednodušší způsob jak myslet pozitivněji je obklopit se pozitivními lidmi. Jejich optimistická energie se na vás přenese.
  2. 2
    Udělejte si seznam vděku. Připomínejte si všechny věci, za které byste měli být vděční, budete tak šťastnější. Vezměte si tužku a papír do tiché místnosti a napište alespoň 10-15 věcí, za které jste vděční. Mohou být tak velké jako kamarádi a rodina ve vašem životě i tak malé jako nová zahrada, kterou jste vybudovali u domu. Přemýšlejte nad vším, co vám vytvoří úsměv na tváři a co udělá váš život šťastnější. Až budete mít vše sepsané, uvidíte, za co máte být vděční a z čeho být šťastní. [1]
    • Nechte si seznam po ruce a rozšiřujte ho každou neděli. Vytvořte si rituál a čtěte ho pokaždé, když se k němu vrátíte, nebo si ho přečtěte na konci každého roku, abyste věděli, kolik štěstí v životě máte.
    • Chcete-li jinou variantu na tento způsob, můžete si udělat “sklenici štěstí.“ Napište si na kousek papírku něco, co vás dělá šťastným a vhoďte ho do sklenice. Počkejte, až se sklenice naplní, nebo do konce roku a poté se bavte všemi těmi vtipnými vzpomínkami, které vás učinili šťastnými.
  3. 3
    Važte si maličkostí. Pokud chcete být šťastnější, musíte zapracovat na ocenění malých radostí ve svém životě stejně jako těch velkých. Zastavte se a přičichněte si k růži. Doslova – se zastavte a zkontrolujte všechny květiny, rostoucí u domu, a podívejte se, jak úžasné jsou. Zkuste malý moučník v blízké kavárně a vychutnejte si jeho bohaté a komplikované chutě. Chvilku se pozastavte nad vtipnou zprávou, kterou vám poslal kamarád. Tyto malé věci vám nemusí připadat důležité, ale dávají smysl.
    • Dejte si za cíl zapsat si alespoň pět maličkostí, které vás učinili šťastným každý den. Jakmile s tím jednou začnete, bude vám to připadat přirozené a přistihnete se při tom, že se usmíváte nad věcmi, které by vám dříve nepřišly zvláštní.
  4. 4
    Žijte přítomností. Dalším trikem jak být šťastnější je naučit se přijmout přítomnost namísto litování minulosti či se nechat děsit budoucností. Naučte se užívat si rozhovorů, které vedete, namísto přemýšlení nad tím, co budete dělat dále nebo se trápit tím, co jste řekli před dvaceti minutami. Naučte se oceňovat věci, které máte před sebou, příjemně strávený čas a odvrátit se od myšlenek na cokoliv mimo vaše momentální prožitky. Očividně to vyžaduje hodně odhodlání, ale jakmile se tomu dostanete na kloub, uvidíte, že úroveň vašeho štěstí výrazně vzroste.[2]
    • Žít přítomností vyžaduje cvik a můžete se to naučit rychleji, když budete provozovat jógu nebo meditace.
  5. 5
    Udělejte si čas na zpětnou vazbu. Najdete-li si čas pro zhodnocení svých prožitků a pozastavíte se a zauvažujete nad tím, co vám přinesl den, můžete být šťastnější. Možná nejste příliš šťastní, protože se cítíte jako byste jen proplouvali životem a neuděláte si čas zeptat se sami sebe ”co se sakra právě stalo? ” Najděte si každý den čas – nebo alespoň každý týden – kdy si klidně sednete, budete hledět do nějaké scenérie a budete přemýšlet o všech událostech, které se vám staly. Budete se cítit klidněji a začnete se cítit méně ochromeni vším co je před vámi a ano, udělá vás to šťastnějšími.
    • Ačkoliv můžete zpětnou vazbu nejlépe provést na vlastní pěst, pokud se vám stále něco honí hlavou, telefonát příteli, se kterým si o tom promluvíte, vám také může pomoci přemýšlet o událostech vašeho života z jiného úhlu pohledu.
  6. 6
    Přestaňte se srovnávat s ostatními. Pokud se naučíte koukat na svůj život ve vlastních podmínkách namísto toho, abyste si přáli mít tolik peněz jako přátelé, nebo stejně úžasné tělo jako osoba vedle vás, pak budete schopní se zbavit hořkosti a závisti. Připomínejte se, že každá osoba s něčím bojuje a má i své silné stránky a že nemůžete mít všechno – stejně tak ostatní. Soustřeďte se na své vlastní zájmy namísto rozhlížení se po ostatních a budete se rychle cítit šťastnější.
    • Můžete si myslet, že znáte osobu co má “ vše,“ ale je pravděpodobné, že někdo může najít něco, co vám také bude závidět.
  7. 7
    Buďte více soucitní. Tenzin Gyatso, 14. Dalai Lama jednou řekl, “pokud chcete, aby byli ostatní šťastnější, projevujte soucit; pokud chcete být šťastní, projevujte soucit.“ Můžete si myslet, že soucit s ostatními nemá nic společného s úrovní štěstí, ale ve skutečnosti z vás může schopnost soucítit s přítelem či někým cizím v těžké situaci udělat ucelenější, sebevědomou a vděčnou osobu. Pokud jste tak zaneprázdnění posedlostí svými vlastními problémy a nikdy se nerozhlížíte, abyste viděli, jak se cítí ostatní lidé, jste předurčeni k tomu být méně šťastní než opravdu soucitný člověk.[3]
    • Příště až budete trávit čas s přítelem, pokuste se vyvinout zvláštní úsilí na soucit. Pochopte situaci z pohledu přítele a zeptejte se na další otázky ohledně jeho pocitů a ukažte, že se opravdu zajímáte.

2
Změňte své jednání

  1. 1
    Stravte více času se svými milovanými. Strávení více času s lidmi, které milujete – a lidmi, kteří vás dělají šťastnými – vás zaručeně udělá šťastnějšími. Pokud máte pocit, že jste na dně, zavolejte přátelům nebo někomu z rodiny a namísto útrap naplánujte nějakou zábavu na později. Můžete mít pocit, že se vaše depresivní nálada přenese na ostatní, ale namísto toho vás čas strávený s přáteli povzbudí a budete se cítit šťastnější.
    • Je dobré trávit čas se šťastnými lidmi. Smích – a štěstí – jsou opravdu nakažlivé, a měli byste se obklopovat lidmi, kteří se cítí šťastně, pokud se chcete také cítit šťastný. Ve skutečnosti dle harvardské studie spolu s fondem UC San Diego není štěstí ovlivněno jen individuální cestou člověka, ale také jeho společností.[4]
    • Není dobré trávit čas s lidmi, kteří si stěžují. Lidé, kteří jsou vždy negativní, rádi si stěžují a vidí v každé situaci to nejhorší, vám zaručí, že uvidíte to nejhorší také. Vyhýbejte se těmto lidem jak jen můžete, obzvláště pokud se snažíte zlepšit svou náladu.
  2. 2
    Spravte vše co je rozbité. Další způsob jak se cítit šťastněji je podívat se pořádně na svůj život a změnit vše co lze změnit, abyste se cítili šťastnější. I když možná nebudete schopni udělat dramatické změny jako z ničeho nic změnit zaměstnání, jsou tu i malé věci, které mohou udělat veliký rozdíl. Pokud tedy něco nefunguje jak má, udělá vás náprava šťastnějšími.
    • Určitě si nenajdete vhodnější zaměstnání přes noc. Ale co můžete změnit je přístup k vaší práci – pamatujte, že zaměstnání není to, kde vše končí a začíná a že máte i jiné věci, které vás mohou činit šťastnějšími.
    • Malé věci mohou mít velký dopad. Pokud jste podráždění po celý den z hodinového sezení v zácpě na cestě do práce každé ráno, vstaňte ráno o půl hodiny dříve a vyhněte se tak dopravní zácpě.
    • Možná jste nešťastní, protože tušíte, že jste sobečtí, nepřátelští, špatní posluchači nebo že nejste dobří přátelé. No, dělejte, co můžete, abyste se v těchto oblastech zlepšili – Pokud budete spokojenější sami se sebou, potom se budete celkově cítit šťastnější.
  3. 3
    Snažte se trávit více času venku. Stačí jít ven, dýchat čerstvý vzduch a nechat sluneční paprsky dopadat na tvář a zaručeně se budete cítit šťastnější. Pokud musíte dělat něco, co se dá provést i venku, změňte plán a přizpůsobte se slunci. Pokud jste se zrovna chystali číst knihu v tmavém nevzdušném pokoji, běžte si namísto toho číst do parku. Pokud jste s přítelem na obědě v kavárně, řekněte si o místo na zahrádce. Pobyt venku – v případě že nejste uprostřed bouřky – vám zaručí, že se budete cítit šťastnější.
    • Vyzkoušejte cvičení venku místo posilovny. Uběhnutí 5 km na slunci vás učiní ještě šťastnější – a bude to větší legrace – než běh na běžícím pásu čelem ke zdi.
  4. 4
    Minimalizujte stres. I když je nemožné zbavit se najednou všeho stresu, budete-li se snažit o jeho minimalizaci, budete se okamžitě cítit šťastnější. Začněte malými drobnostmi – ukliďte a zorganizujte si prostor tak abyste se každé ráno nestresovali hledáním věcí, které si oblečete. Učiňte svůj společenský diář o 25% volnější, abyste měli více času sami na sebe. Vyhněte se lidem a situacím, které vám způsobují veliký stres. Budete překvapeni, jak velký dopad to bude mít na úroveň vašeho štěstí.
    • Vyzkoušejte meditaci. Meditace vám může pomoci zklidnit mysl a tělo a žít okamžikem namísto starostí se všemi věcmi kolem vás.
    • Napište do magazínu. Může vám to pomoci udržet si přehled o životě a můžete se cítit méně ochromeni vším okolo.
    • Pokud se opravdu cítíte tak stresovaní, že sotva zvládáte každodenní život, poté zvažte konzultaci s terapeutem.
  5. 5
    Změňte svou zaběhlou rutinu. Pokud se chcete cítit šťastnější, pak je možná vše co potřebujete jen malá změna. Pokud jste nešťastní, může to být způsobeno tím, že se cítíte zapadlí v rutině a je vám zle když děláte ty staré stejné věci den co den. Zkuste si dát něco jiného k snídani. Zacvičte si jógu v noci namísto rána. Vyrazte si s novým přítelem namísto těch starých. Jděte do práce pěšky namísto jízdy autem. Všechny tyto malé věci vás mohou vzpružit a učinit tak šťastnější.
    • Jen to, že budete dělat jednu novou věc denně, i když se vám to nutně nemusí líbit více než ty staré, vás může učinit šťastnější.
  6. 6
    Zkuste strávit více času následováním svých vášní. Kdokoliv by se cítil šťastněji, pokud on nebo ona stráví více času děláním věcí, které on nebo ona opravdu milují. Pokud jste fanatik do fotografií, travte více času focením. Pokud milujete psaní básní, vstaňte ráno o půl hodiny dříve a pracujte na svém díle. Pokud milujete vaření, udělejte si čas a vařte alespoň dvakrát týdně. Možná si nemyslíte, že je následování vášní hodné vašeho času, když máte tolik jiných ”praktických” věcí na práci, ale rozhodně to bude mít vliv na úroveň vašeho štěstí.
    • Podívejte se na svůj rozvrh. Zjistěte, jestli jsou způsoby, jak můžete být efektivnější, abyste našli čas na svou vášeň, nebo jestli tam jsou nějaké ne až tak zábavné činnosti, které můžete od života jednoduše odstřihnout, abyste uvolnili čas pro věci, které milujete.

3
Rozvoj šťastnějších návyků

  1. 1
    Dopřejte si dostatek spánku. Vytvoření návyku spát alespoň 7 nebo 8 hodin každou noc, vás rozhodně učiní šťastnějšími. Budete překvapení, jak moc vám kvalitní spánek v noci může vylepšit náladu – a jak moc si můžete díky špatnému spánku myslet, že každého nenávidíte a že je svět strašné místo. Šťastnější lidé mají péči o své tělo a duši za prioritu a mělo by to být něco, co budete upřednostňovat i vy, pokud se chcete také cítit šťastněji.[5]
    • Zkuste jít do postele zhruba ve stejný čas každou noc a probouzet se také ve stejný čas každé ráno.
  2. 2
    Pravidelně cvičte. Je dokázáno, že pravidelné cvičení činí lidi šťastnější a dokonce jen 30 minut cvičení každý den může mít výrazný dopad na to, jak šťastní se cítíte. Možná se vám nechce vyrazit do posilovny nebo se jít proběhnout, když máte pocit, že jste na dně, ale je to přesně to co vás povzbudí. Pokud vás cvičení o samotě nudí, jděte na jógu ve skupině, tanec, lekce posilování barre nebo se připojte k nějakému sportovnímu týmu.[6]
    • Zvolte fyzickou aktivitu namísto dopravních prostředků vždy, když to jde. Dokonce i 15 minutová procházka do obchodu namísto jízdy autem nebo vyšlápnutí čtyř pater do kanceláře namísto použití výtahu váš může učinit šťastnější.
  3. 3
    Více se smějte. Studie ukazují, že opravdový smích činí lidi šťastnější. Dokonce, i když nemáte pocit, že je čemu se smát, pokus smát se více než obvykle zmate vaší mysl a bude se cítit šťastněji. Když se budete smát na lidi kolem sebe, budou se na vás také usmívat a být obklopen lidmi, kteří se usmívají, vás také učiní šťastnější. Takže úsměv je win-win situace, dokonce i když byste se raději mračili.[7]
    • Hrajte to, dokud to nepůjde samo. Můžete mít zpočátku pocit, že je váš úsměv hraný, ale budete překvapeni, jak rychle se ve skutečnosti začnete cítit šťastnější, když se snažíte usmívat i když se na to velmi necítíte.
  4. 4
    Udělejte si čas na štěstí. Podívejte se na svůj den a sledujte věci, které vás činí nejšťastnější. I když nemůžete začít pracovat jen hodinu denně a razit s přáteli ven na pět hodin každý den, můžete udělat malé úpravy a trávit více času děláním věcí, které vás opravdu činí šťastnějšími. Pokud zjistíte, že vás činí šťastnými jóga, tak zkraťte čas strávený sledováním televize o dvě hodiny každý týden a cvičte místo toho jógu; pokud zjistíte, že setkání s nejlepším přítelem vás rozesměje, zkraťte ty šťastné hodinky se svými spolupracovníky a namísto toho si udělejte více času na přítele.
    • Možná jste se příliš nezamýšleli nad tím, která část dne vás opravdu činí nejšťastnějšími. Udělejte si seznam všeho, co každý den děláte a zjistěte, odkud přichází nejvíce štěstí.
  5. 5
    Dělejte pěkné věci pro ostatní. Jedna studie ukazuje, že lidé, kteří v práci dostali bonus navíc, byli nejšťastnější, když utratili podstatnou část bonusu na ostatní lidi. To neznamená, že byste měli všechny své peníze vynaložit na nejlepšího přítele, ale že byste měli vynaložit větší úsilí na to, abyste dělali pěkné věci pro ostatní, ať už pomáháte příteli zvládnout rozchod jen tím, že jste s ním, nebo dobrovolničíte v útulku pro bezdomovce. Žádný skutek není 100% nesobecký, a je v pořádku pomáhat ostatním a zároveň pomáhat sám sobě cítit se šťastněji.[8]
    • Měli byste dělat alespoň několik pěkných věcí každý týden “ jen tak“. Zaručeně se budete cítit lépe.
    • Nedělejte pěkné věci pro přítelkyni, jen když má narozeniny. Dejte jí krásný dárek jen proto, že jste na ni mysleli a uvidíte, jak dobře to oběma udělá.
  6. 6
    Udělejte si čas “sami na sebe. Pokud chcete být šťastnější, musíte strávit více času přemýšlením o sobě. To neznamená, že byste měli být úplně sobečtí, ale znamená to, že byste si měli naplánovat čas, kdy můžete být o samotě jen sám se svými myšlenkami, nápady a oblíbenými aktivitami. Váš život může být hektický, ale vždy se najde čas vmáčknout hodinku nebo půl a být jen sám se sebou, ať už se procházíte, píšete do magazínu nebo jen uvažujete o předešlém týdnu.
    • Čas strávený sám se sebou vám umožní uvolnit a zmírnit stres a cítit se lépe.
    • Nenechte přítele, aby jeho plán na poslední chvíli narušil čas, který máte pro sebe. Zacházejte se schůzkou se svým já jako by to byla schůzka s vaší oblíbenou celebritou.
  7. 7
    Vzdejte se kontroly. Pokud se opravdu chcete cítit šťastnější, musíte nechat jít myšlenku, že byste měli mít kontrolu nad všemi věcmi, které vás potkají – od úspěchů a neúspěchů v pracovním životě až po zdraví vašeho domácího mazlíčka. Ve skutečnosti se má věc tak, že nemáte kontrolu nad většinou věcí, které se vám dějí, včetně toho jak dlouho budete žít. Čím dříve to přijmete, tím dříve si uvědomíte, že nemáte kontrolu nad tím, co život přináší – ale že můžete ovládat reakci na tyto podněty. Moc být šťastný nebo smutný je ve vašich rukou.
    • Samozřejmě je trochu děsivé si přiznat, že je většina věcí ve vašem životě ovládána silami nad námi. Ale čím dříve si to přiznáte, tím dříve budete schopni vidět, že je vaše vlastní štěstí pod vaší kontrolou.

Tipy

  • Jezte pořádné a zdravé jídlo! Vaše tělo může mít pocit uspokojení, což ho činí šťastnějším.
  • Když jste smutní nebo naštvaní, je někdy lepší najít tiché místo, kde budete sami. Pozorování a sledování předmětů pomáhá. Udržujte svou mysl zabavenou, aby ji přešel vztek nebo smutek.
  • Buďte vděční za to, co máte.
  • Cvičte! Povzbuzuje to cirkulaci a uvolňuje hormony štěstí.
  • Pokud s vámi nikdo nechce mluvit a jste naštvaní, je dobré dát ránu do polštáře nebo zmáčknout měkkou hračku. Pokud jste smutní, je dobré se ze všeho vyplakat, poté už nemáte proč plakat. Pokud je jiný důvod, proč nejste šťastní, můžete přemýšlet nad řešením.
  • Zkuste přenášet své vlastní štěstí na ostatní.

Varování

  • Pokud nemáte rodiče, sourozence, přítele nebo kamarádku, žádné příbuzné, nikoho s kým byste si promluvili, snažte se udržovat věci v souvislosti, ne jen z negativ obviňovat jiné a usmívat se.

Informace o článku

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Feel Happier, Español: ser más feliz, Français: être plus heureux, 中文: 更快乐, Deutsch: Sich glücklicher fühlen, Italiano: Sentirsi più Felici, Русский: стать счастливее, Português: Ser Mais Feliz, Bahasa Indonesia: Merasa Lebih Bahagia, Nederlands: Gelukkiger worden, العربية: الشعور بالسعادة, Tiếng Việt: Cảm thấy hạnh phúc hơn

Stránka byla zobrazena 3 519 krát.

Byl tento článek přesný?