Jak se cítit hezká

V tomto článku:Buďte krásná uvnitřBuďte krásná zvenčíBuďte krásná

Jen vy sama se můžete rozhodnout, zda jste nebo nejste opravdu krásná. Jediné, co pro to musíte udělat, je změnit své myšlení a posílit vlastní sebevědomí a sebedůvěru. A ano, lehce se to řekne, ale hůř udělá.

1
Buďte krásná uvnitř

  1. 1
    Uvědomte si svou vlastní krásu. Je to nejdůležitější krok k tomu, abyste si připadala krásná. Pochopte, že krása vychází z vás, ne z žádného vnějšího zdroje. Musíte si to ale neustále sama sobě připomínat.
    • Sepište si seznam všech svých dobrých vlastností. Zahrňte i drobnosti, třeba to, že jste někomu pomohla s těžkou taškou, vyslechla kamarádku, která má trápení, nebo máte úžasný smysl pro humor.
    • Každé ráno, když se probudíte, se v koupelně podívejte do zrcadla a nahlas si řekněte "jsem báječná" a "jsem šťastná." Čím více si toho řeknete, tím spíše svůj mozek přesvědčíte, že je to pravda.
    • Napište si seznam věcí, které si myslíte, že jsou na vás krásné. Možná máte velké hnědé oči, roztomilý nos, plné rty nebo příjemný smích. Pokud si sama na nic nevzpomenete, zeptejte se blízkého kamaráda nebo třeba člena rodiny.
    • Když začnete mít negativní myšlenky a pochybovat o sobě, na svůj seznam si vzpomeňte.
  2. 2
    Negativní myšlenky přesvědčí mozek, aby jim věřil a myslel si, že jsou pravdivé. Pokud si myslíme, že jsme oškliví, naše mysl o tom bude přesvědčena. Musíte zapracovat na tom, abyste se jimi nedali ovlivnit a nepodlehli jim.[1]
    • Když na vás přijdou negativní myšlenky, nebojte se je pojmenovat pravým jménem. Například: "Mám strašně ošklivý nos." Řekněte si raději: "Mám myšlenku na to, že můj nos je ošklivý." Od myšlenky se tak odstřihnete, protože se s ní neztotožníte.
    • Nechte negativní myšlenky odejít. Vy nejste vaše myšlenka, ale pro sebevědomí mohou být negativní myšlenky zničující.
    • Nahraďte negativní myšlenku pozitivní. I když té pozitivní myšlence nevěříte, můžete ošálit mozek, který jí věřit začne.[2]
  3. 3
    Vybudujte si sebevědomí. Každý má nějaké dobré vlastnosti, jak uvnitř, tak z venku, nejdůležitější ale je uvědomit si, že lidé jsou víc, než jen slupka na povrchu. Je skvělé obdivovat lidi (a sebe) na základě fyzické přitažlivosti, ale mnohem lepší je hledat to, co je uvnitř. Vždycky se najde někdo krásnější, úspěšnější, s romantičtějším partnerem.
    • Nesuďte sama sebe příliš příkře. Člověk je sám sobě nejhorším nepřítelem. Dopřejte si svobodu a nebojte se dnů, kdy si nepřipadáte přitažlivá. Sebedůvěra je o tom, že si věříte i tehdy, když nemáte zrovna svůj den.
    • Nesuďte ani ostatní lidi. To, co si myslíte o ostatních lidech, vypovídá mnohem víc o vás samotné. Snažte se myslet pozitivně a v dobrém i na lidi kolem sebe. Dobře to ovlivní váš pohled na sebe.[3]
    • Nesrovnávejte se s ostatními. Tím budete jen ztrácet sebevědomí. Kromě toho, ta žena s dokonalými vlasy má možná velmi náročný a nešťastný život v jiných směrech.
    • Hrajte to tak dlouho, až se to stane skutečností. Mozek se dá ošálit k tomu, aby vám vybudoval sebedůvěru. Chovejte se tak, jako už byste věřila, že jste krásná a brzy tomu začnete opravdu věřit.[4]
    • Nestavte svoje štěstí na tom, že musíte mít romantického partnera, abyste měla hodnotu. Vaše hodnota a sebevědomí záleží jen a jen na vás. Pokud své štěstí vkládáte až příliš do rukou ostatních lidí, sebevědomí vás to nenaučí.
    • Naučte se fotit selfie. Jen vy máte kontrolu nad fotkou a můžete ji vyfotit tak, aby vynikly vaše nejhezčí rysy. Ve dnech, kdy se necítíte hezká, pak selfie vytáhněte a připomeňte si, jak krásná doopravdy jste!

2
Buďte krásná zvenčí

  1. 1
    Změňte svůj vzhled. Změna vaší vizáže vám může rychle pozdvihnout sebevědomí, pokud už léta vypadáte stejně. Navíc to může být i zábava!
    • Změňte svůj účes. Dejte se ostříhat, učešte si pěšinku na druhé straně, nechte si udělat melír, nebo si klidně obarvěte hlavu na růžovo.
    • Vyzkoušejte kouřové líčení očí, nebo se naličte jasně červenou rtěnkou.
      • Nechte se zdarma kompletně nalíčit. Zajděte si do prodejny s kosmetikou ve větším obchodním domě, a požádejte o pomoc při zkoušení nových barev. Jestliže pořád nosíte jen stíny ve fialové barvě, poproste prodavačku, ať vám pomůže vybrat broskvové stíny, které vás promění. Domů budete odcházet s krásným novým líčením, které vás může inspirovat.
    • Kupte si něco nového na sebe. Nový kousek může změnit celý váš šatník, ať už je to košile, sukně nebo třeba jenom šála.
  2. 2
    Noste oblečení make up a doplňky, ve kterých se VY SAMA cítíte krásná a sebevědomá. Oblečení, ve kterém vám je dobře, je lepší, než oblečení, které je sice "v módě", ale které vás nebaví nosit. Pokud se cítíte nepohodlně, bude to vidět i na venek.
    • Oblečení by vám mělo padnout. Je těžké se cítit uvolněně, když se vám v pase zařezávají džíny a podprsenka vám na kůži nechává otlačeniny.
  3. 3
    Rozmazlujte se. Dopřejte si nějaký čas o samotě a udělejte něco příjemného, u čeho můžete relaxovat – uvolníte se a pomůže to i vašemu sebevědomí, protože budete mít pozitivně naladěnou mysl.
    • Udělejte si domácí pedikúru, abyste se mohla cítit krásná opravdu od hlavy k patě. Jak moc se rozdovádíte, to je jen na vás! Nasaďte si na prsty jeden nebo dva prstýnky. Nalakujte si každý nehet jinou barvou, použijte lak se třpytkami, nebo vyzkoušejte barvu, na kterou si zatím netroufáte na nehtech rukou.
    • Dopřejte si péči o pokožku. Když se budete rozmazlovat, bude to na vás vidět. Udělejte si peeling nebo domácí pleťovou masku, abyste měla sametově hladkou pleť.
  4. 4
    Pracujte na tom, abyste byla zdravá. Nejenom, že zdraví je přitažlivé, ale znamená, že i vaše mysl je zdravá! Pomůže vám při boji s depresí a ochrání vás před nemocemi. Je těžké si připadat hezká, když jste nachlazená.
    • Spánek je pro zdraví velmi důležitý. Nedostatek spánku je zátěž pro nervový systém a může i a sklony k depresi a nemocem. Pokud nemůžete spát doporučených 8 až 9 hodin během noci, snažte se to dohnat někdy během dne.[5]
    • Cvičení uvolňuje endorfiny a serotonin, které mají blahodárný vliv na vaši náladu a na zdraví. Existuje mnoho různých druhů cvičení, počítá se i tanec, procházka, jóga nebo aerobik. Vyzkoušet můžete i zumbu. Cvičení navíc může být zábava![6]
    • Naučte se, jak meditovat. Meditace vám může pomoci zbavit se negativních myšlenek. Pomáhá i jako prostředek proti depresi, poruchám příjmu potravy a stresu.[7]
    • Smějte se. Sejděte se s kamarádkou a zavzpomínejte na veselé příhody, které jste zažily, nebo si pusťte vtipnou komedii. Smích dokáže ulevit od bolesti a pomůže vyrovnat se s náročnými životními situacemi, navíc zlepšuje náladu.[8]
    • Nasajte sluneční paprsky. Slunce je nejlepší známý zlepšovák nálady. Je pravdou, že v některých zemích na severu Evropy, kde je v zimě hodně málo slunce, mají vyšší výskyt deprese (při slunění dávejte pozor a nezapomínejte na ochranu proti UV záření).

3
Buďte krásná

  1. 1
    Buďte hodná, milá a respektujte ostatní lidi. Lidé podvědomě dobře reagují na fyzickou přitažlivost, ale studie potvrdily, že svůj postoj přehodnotí na základě toho, jak se druhý chová.[9][10]
    • Naslouchejte lidem, když mluví.Nemusíte být vrba a donekonečna poslouchat něčí trápení, ale lidé si všimnou, pokud máte zájem o to, co říkají.
    • Laskavost je jeden z nejdůležitějších faktorů, které zvýší vaši přitažlivost, alespoň podle psychologa Paula Blooma z univerzity v Yale.[11] Znamená to pomáhat ostatním, když je to zapotřebí a druhé lidi nesoudit (přečtěte si tipy výše).
  2. 2
    Rozhodněte se, jak sami definujete přitažlivost. Pamatujte na to, že opravdová krása se skrývá v očích pozorovatele. Jiné kulturní skupiny mají jiná měřítka krásy. Posedlost fyzickým vzhledem ve skutečnosti začala až v šedesátých letech minulého století.[12][13]
    • Pamatujte, že lidé v časopisech, filmech a televizních pořadech mají za sebou celou armádu kadeřníků, vizážistům osvětlovačů a v neposlední řadě photoshop. Samozřejmě, že nebudete vypadat jako oni. Tihle lidé vlastně v televizi také vypadají úplně jinak, než ve skutečnosti.[14][15]

Tipy

  • Říkejte si, že někde tam venku je člověk, který se na vás podívá a všechno, co vy na sobě považujete za nedokonalé, pro něj naopak bude perfektní. Pro každého člověka existuje alespoň jeden další člověk, který si o něm myslí, že je krásný úplně ve všech směrech.
  • Udržujte si dobrou náladu. Kdykoliv máte pochybnosti o svém odrazu v zrcadle, neoblékejte si ten nevýrazný, nudný šedý kabát, který vaše rozpoložení přesně vystihuje. Oblékněte si jasné barvy, které vás vrátí zpátky do hry. Zkuste například červenou, je to barva s největším množstvím energie z celého spektra.
  • Najděte si takové oblečení a doplňky, které přesně vyjadřují věci, které máte ráda, podobně, jako to děláte při výběru knížek, seriálů, filmů, koníčků nebo sportu. Když budete nosit věci, které jsou pro vás osobní, budete mít větší sebevědomí, protože budete sama sebou.
  • Buďte sama sebou a najděte si svůj vlastní styl! Nemusíte nikoho napodobovat, abyste se mohla cítit krásná.

Varování

  • Pokud se opravdu cítíte tak, že vám sebevědomí a pocit krásy přinese jen plastická operace, poraďte se nejprve se svým lékařem.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Osobnostní rysy a vlastnosti

V jiných jazycích:

English: Feel Pretty, Español: sentirte linda, Deutsch: Sich hübsch finden, Italiano: Sentirsi Belli, Русский: почувствовать себя красивой, Português: Se Sentir Bonita, 中文: 感觉自己很漂亮, Bahasa Indonesia: Merasa Cantik, Nederlands: Je mooi voelen, العربية: الشعور بأنكِ جميلة

Stránka byla zobrazena 4 372 krát.
Byl tento článek přesný?