Jak se při běhu neunavit

4 Metody:Před běhemBěhem běhuJak získat motivaciPo běhu

Běhání je jak známo velmi důležitou dovedností, kterou by si měl každý osvojit. Jde o skvělý způsob, jak zhubnout a udržet si zdravé srdce. Umět běhat se také hodí v případě ohrožení – nikdy nevíte, kdy vás napadne nějaké divoké zvíře, nebo podomní prodejce hrnců. Nevýhodou je ovšem to, že není snadné vydržet běžet dlouho. Někdy jsou lidé při běhání tak unavení, že si chtějí lehnout obličejem na zem a odpočívat. Tento článek vám pomůže zlepšit vaše běžecké schopnosti a pokud jste dobrým běžcem, naučí vás také běžet rychleji.

1
Před během

  1. 1
    Buďte zdraví. Snažte se jíst co nejvíce vápníku a co nejvíce vitamínů. Pokud chcete běhat, musíte být zdraví a v dobré kondici. Nepřehánějte to s nezdravým jídlem, držte se odtučněného mléka, pijte hodně vody a jezte co nejvíce čerstvého ovoce a zeleniny. Zdravá a vyvážená strava vám umožní udržet si pevné zdraví a dobrou kondici.
  2. 2
    Věnujte se křížovému tréninku. Kromě běhání byste se měli věnovat i jiným druhům sportů – chůzi, plavání, nebo jízdě na kole. Budete díky tomu silnější a vaše vytrvalost poroste velmi rychle.
    • Hrajte kolektivní sporty, jako je fotbal, baseball, nebo basketbal. Pomůže vám jakékoli aerobní cvičení.
  3. 3
    Zahřejte se. Než začnete cvičit, musíte se zahřát, abyste dali mozku najevo, že se chystáte na intenzivní trénink a potřebujete si dostatečně zahřát svaly. Měli byste se co nejlépe protáhnout. Pokud běžíte, nezapomeňte si protáhnout nohy.

2
Během běhu

  1. 1
    Naučte se správně dýchat. Dýchejte co nejvíce zhluboka. Nadechujte se nosem a vydechujte ústy.
    • Pomáhejte si pomocí dechu. Například se dvakrát rychle nadechněte a dvakrát rychle vydechněte. V případě potřeby se zastavte a odpočiňte si.
  2. 2
    Dodržujte pitný režim. Tělo potřebuje vodu k přežití. Měli byste pít minimálně 8 sklenic vody denně. Než půjdete běhat, vypijte alespoň jednu plnou sklenici. Pokud máte lahev na vodu, naplňte si ji a vezměte si ji s sebou.
  3. 3
    Nesnažte se rovnou sprintovat. Ze začátku běhu byste měli běžet pomalým tempem. Najděte si rychlost, která pro vás bude pohodlná a postupně zrychlujte, dokud nedosáhnete požadované tepové frekvence. Jakmile se vám to podaří, měli byste být schopni uběhnout 400 metrů, aniž byste se unavili. Až se budete cítit unaveně, opět zpomalte a počkejte, až se vaše tělo zotaví. Dejte si trochu studené vody a běžte dál, dokud nedosáhnete svého cíle. Jakmile se naučíte běžet pomalým tempem, aniž byste se unavili, budete moci začít postupně zrychlovat.
  4. 4
    Nezastavujte se. Až se unavíte, neměli byste se zastavit. Pokud ovšem pocítíte extrémní vyčerpání, ihned zpomalte a jděte chvíli volnou chůzí. Pokud při běhu pocítíte bolest, je to jasné znamení, že se přetěžujete.
    • Zaměřte se na vytrvalost – když vydržíte běžet déle, budete moci postupně zrychlovat.

3
Jak získat motivaci

  1. 1
    Poslouchejte při běhu hudbu. Pusťte si hudbu, která vás nutí tančit a najděte si rytmus, který vám umožní běžet stále stejnou rychlostí. Vyberte si písničky, které vám dodávají energii, nahrajte si je do telefonu a vyběhněte se sluchátky!
    • Poslouchejte hudbu, která má stále stejný beat, abyste běželi stále stejně.
    • Představte si, že jste ve filmu a běžíte zachránit svět. Vyberte si hudbu, která vám k tomu bude sedět a uvidíte, že se při běhu skvěle pobavíte.
  2. 2
    Soustřeďte se na cíl a nevzdávejte se motivace. Říkejte si, že se vám podaří vašeho cíle dosáhnout.
    • Myslete na svůj cíl a představujte si všechny lidi, kteří na vás budou za jeho dosažení pyšní.
    • Rozdělte si běh na části. Pokud běžíte 10 km, rozdělte si běh na dva pětikilometrové úseky, z psychického hlediska je to lepší.
    • Pamatujte si všechny své dobré běhy a snažte se nezapomenout na to, jak jste se cítili, když jste doběhl. Tyto vzpomínky vás budou hnát dopředu.
    • Počítejte si kilometry, abyste měli lepší pocit a více motivace. Po uběhnutí jednoho kilometru budete mít před sebou rázem o kilometr kratší cestu!
  3. 3
    Choďte běhat s kamarádem. Když nebudete běhat sami, budete mít větší motivaci. Můžete se navzájem povzbuzovat, nebo spolu soutěžit.

4
Po běhu

  1. 1
    Zchlaďte se. Posledních deset nebo patnáct minut běhu byste měli postupně zpomalovat až dokud pouze nepůjdete. Po skončení běhu se protáhněte a trochu si zacvičte, abyste uvolnili tělo a vyhnuli se bolesti a svalové únavě.
  2. 2
    Dejte si pauzu. Neměli byste běhat každý den, jinak se zbytečně vyčerpáte – jak duševně, tak fyzicky. Dejte si čas od času jeden den volno, nebo místo běhání například posilujte břišní svaly.

Tipy

  • Pokud běháte velké vzdálenosti, nezačínejte příliš rychle, abyste se neunavili.
  • Snažte se udržovat si stále stejnou rychlost, dokud se vám nebude běžet pohodlně. Potom můžete postupně zrychlovat.
  • Než půjdete běhat, zajděte si na toaletu. Budete se cítit lehčí.
  • Každý týden se snažte přidat na rychlosti, ať už běháte na běžícím pásu, nebo chodíte běhat ven.
  • Neměli byste na sebe příliš tlačit. Běhání by mělo být zábavné!
  • Nepřežeňte to. Pokud vám vaše tělo říká, že máte zastavit, udělejte to – má pro to dobrý důvod. Naslouchejte svému tělu a snažte se zajistit, abyste se cítili stále dobře.
  • Staňte se členem nějakého sportovního týmu. Trenér vám poskytne spoustu cenných informací a pomůže vám zlepšovat vaše výkony.
  • Než půjdete běhat, rozhodněte se, jakou cestou poběžíte. Až se dostanete do určitého bodu, budete přesně vědět, jaká vzdálenost vám ještě zbývá.
  • Po dlouhém běhu byste si měli dát sladký sportovní nápoj.
  • Měli byste cvičit stále konzistentně. Když budete konzistentní a budete se držet svého cvičebního plánu a budete na sobě pilně pracovat, výsledky a pokroky přijdou velmi rychle a brzy nebudete při běhu téměř vůbec unavení.
  • Při běhu mějte rovná záda a uvolněné a otevřené dlaně. Nehrbte se, ani nezatínejte dlaně v pěst, jinak se unavíte mnohem dříve.

Varování

  • Nezapomeňte se před během zahřát a po běhu zchladit. Když to neuděláte, vaše tělo bude mít šok a v každém případě vám dá najevo, že se k němu nechováte dobře.
  • Pokud trpíte dýchacími potížemi, například astmatem, vždy běžte pohodlným tempem a nesnažte se běžet příliš dlouho. Když k sobě budete příliš tvrdí, mohli byste při běhu dostat astmatický záchvat, nebo omdlít. Noste si s sebou svůj inhalátor a nepřetěžujte se.
  • Dávejte si pozor, běhání v horkém počasí může způsobit úžeh.
  • Když budete unavení, dejte si pauzu, napijte se vody a potom běžte pomalu dál.

Informace o článku

Kategorie: Sporty a Fitness

V jiných jazycích:

English: Run Without Getting Tired, Español: correr correctamente, Português: Correr Sem Ficar Cansado, Italiano: Correre Senza Stancarsi, Deutsch: Laufen ohne zu ermüden, Français: courir sans se fatiguer, Русский: бегать и не уставать, Bahasa Indonesia: Berlari tanpa Kelelahan, Nederlands: Hardlopen zonder moe te worden, 中文: 不感到疲惫地跑步, ไทย: วิ่งอย่างไรไม่ให้เหนื่อย, हिन्दी: बिना थके दौड़ें, العربية: الجري دون الشعور بالتعب, Tiếng Việt: Chạy mà Không thấy Mệt, 日本語: 疲れずに走る

Stránka byla zobrazena 1 949 krát.

Byl tento článek přesný?