Jak se přinutit jít na velkou

3 Metody:První denDruhý denTřetí den a dále

Nepravidelné vyprazdňování způsobuje bolest břicha, snížení chuti k jídlu a pocity nafouknutí. Pokud jste nebyli na toaletě již několik dní, existuje několik způsobů, jak si pomoci. Začněte s jemnějšími metodami a v případě potřeby přejděte k účinnějším metodám léčby zácpy.

1
První den

  1. 1
    Pijte hodně tekutin. Měli byste každý den vypít alespoň dva litry vody. Když nebudete mít ve střevech dostatek tekutiny, zpomalí se vám zažívání a budete mít tvrdou stolici.
  2. 2
    Dejte si jeden nebo dva šálky kávy nebo čaje s kofeinem. Při zpracování kofeinu si tělo bere vodu ze střev, takže se zrychlí peristaltika. Neměli byste to s kofeinem ovšem přehánět, abyste nebyli dehydrovaní.
    • Teplé nápoje jako je čaj nebo káva vám také pomohou dosáhnout pravidelnějšího vyprazdňování. Zvykněte si je pít ráno. [1]
  3. 3
    Jděte na dlouhou procházku, nebo si zacvičte. Při cvičení rozpohybujete střeva a podpoříte trávení. I v případě, že se kvůli zácpě cítíte špatně, byste neměli ležet nebo sedět – jděte ven a pohybujte se. [2]
  4. 4
    Neberte léky proti bolesti. Aspirin, ibuprofen a další léky proti bolesti způsobují zácpu a měli byste se jim vyhýbat. V případě potřeby si vezměte vlákninu nebo projímadlo. [3]
  5. 5
    Snězte 4-6 sušených švestek. Sušené švestky obsahují spoustu vlákniny a zrychlují zažívání. Při jednom klinickém testu se zjistilo, že sušené švestky uleví od zácpy až 70% pacientům. [4]
  6. 6
    Pokud jste v posledních 24 hodinách nesnědli dostatek vlákniny, vezměte si vlákninu ve formě doplňku stravy. Seženete ji bez předpisu v lékárně.
  7. 7
    Nevzdalujte se od toalety a v případě potřeby ihned jděte. Možná máte zácpu proto, že zadržujete vyprazdňování i v době, kdy se vám skutečně chce. V takovém případě se vám stolice vysuší a dojde k zácpě.
    • Pokud cestujete nebo měníte svůj denní režim, je velká pravděpodobnost, že budete trpět zácpou. Začněte jíst více bílého jogurtu a sušených švestek a nevzdalujte se od toalety. Pokud letíte letadlem, kupte si místo do uličky a pokud jedete autem, zastavujte na benzinových pumpách.
    • Udělejte si doma na toaletě pohodlí. Zavřete za sebou dveře a ujistěte se, že vás nebude nikdo vyrušovat.
    • Pokud vám tyto strategie nepomohou, můžete se objednat k lékaři na biofeedback a naučit se uvolňovat a zatínat svaly pánevního dna.
  8. 8
    Při vyprazdňování se snažte být vždy v klidu. Nevyvíjejte na sebe tlak a nestresujte se.

2
Druhý den

  1. 1
    Omezte mléčné produkty. Nesnášenlivost laktózy a mléčných produktů často způsobuje zácpu. Pokud si chcete dát nějaký mléčný výrobek, vyhněte se sýrům a mléku a dejte si raději přírodní bílý jogurt s obsahem bakterií, které podporují zažívání. [5]
  2. 2
    Jezte hodně ovoce a zeleniny. K snídani si dejte ovocné smoothie, k obědu si dejte salát s listovou zeleninou, jako je špenát, nebo kapusta a k večeři si dejte například sladké brambory. Místo ovoce si k snídani můžete dát také sklenici teplé vody s citronem a mrkev. Pokud chcete mít pravidelné zažívání, musíte jíst dostatek vlákniny, takže nezapomínejte ani na celozrnné produkty a luštěniny. [6]
  3. 3
    Začněte jíst více tuku. Pokud jíte zdravou organickou stravu, ale přesto trpíte zácpou, pravděpodobně nejíte dostatek tuků. Dejte si avokádo, burákové máslo, nebo olivový či kokosový olej.
  4. 4
    Vezměte si projímadlo. Nepřekračujte doporučenou denní dávku. Většina laxativ se bere jednou za 12 hodin.
  5. 5
    Stále dodržujte všechna pravidla, která jste začali dodržovat první den léčby zácpy. Pijte hodně vody, cvičte a jezte dostatek vlákniny.

3
Třetí den a dále

  1. 1
    Vezměte si osmotické projímadlo. Hořčíkové mléko vám zjemní stolici a podpoří zažívání.[7]
  2. 2
    Udělejte si klystýr z fosforečnanu sodného. Klystýr se zavádí do konečníku. Již po několika minutách byste měli pocítit nucení na velkou.
    • Tyto klystýry koupíte ve většině lékáren.
  3. 3
    Objednejte se k lékaři. Pokud jste zkusili vše a stále se vám nepodařilo zbavit se zácpy, objednejte se k lékaři – je možné, že máte zablokovaná střeva.

Varování

  • Když začnete jíst více vlákniny, pravděpodobně budete trpět nadýmáním. Plyny vám pomohou upravit zažívání, ale ze začátku se pravděpodobně budete cítit trochu nepříjemně.
  • Některá antidepresiva způsobují zácpu. Pokud berete antidepresiva, nevysazujte je bez předchozí konzultace s lékařem. Pravděpodobně bude lepší vzít si projímadlo. [8]
  • Dávejte si pozor na zácpu v důsledku nemoci. Pokud máte potíže se štítnou žlázou, praskliny v konečníku, rakovinu tlustého střeva, zánětlivé onemocnění střev, cukrovku, vysoký krevní tlak (léčený) nebo depresi, zácpa může být způsobena těmito stavy. [9]

Věci, které budete potřebovat

  • Voda
  • Čaj/káva
  • Atletické boty
  • Sušené švestky
  • Jogurt
  • Čerstvé plodiny
  • Zdravé tuky
  • Projímadlo
  • Hořčíkové mléko
  • Klystýr z fosforečnanu sodného

Informace o článku

Kategorie: Obecné zdraví

V jiných jazycích:

English: Make Yourself Poop, Italiano: Riuscire ad Andare di Corpo, Русский: хорошо покакать, Español: hacer que defeques, Português: Fazer Você Mesmo Defecar, Français: vaincre votre constipation, Deutsch: Abführen, 中文: 促进排便, Nederlands: Zorgen dat je moet poepen, العربية: تسهيل عملية التبرز, ไทย: ทำให้ปวดท้องถ่าย, Tiếng Việt: Chữa Đại tiện Khó, 한국어: 대변보는 것을 촉진하는 방법, Bahasa Indonesia: Melancarkan Buang Air Besar

Stránka byla zobrazena 4 516 krát.

Byl tento článek přesný?