Zadržování vody je reakcí těla na hormonální změny, změny prostředí, nemoci, nebo cvičení. Výrazné zadržování vody může způsobovat bolesti končetin a ztuhlost, ale většina lidí tento problém zaznamená nejprve na váze. Pokud netrpíte nějakou chorobou, je možné se zadržované vody zbavit pomocí stravování, cvičení a preventivních opatření. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

Metoda 1 ze 3:
Změna stravování

  1. 1
    Omezte množství soli, kterou konzumujete. Sůl způsobuje zadržování vody v tělesných tkáních.
    • Přestaňte jíst zpracované potraviny, které obsahují největší množství soli. Mezi tyto potraviny patří sýry, brambůrky, cereálie, konzervované potraviny a mražená jídla.
    • Nejezte v restauracích. Jídla z restaurací většinou obsahují mnohem více soli, než doma připravovaná jídla.
    • Jezte potraviny, které absorbují přebytečnou sůl a odvádějí ji z těla. Mezi tyto potraviny patří zejména batáty, řepa, pomeranče, kokosová voda, meruňky, fíky, kantalupy a banány.
  2. 2
    Začněte pít více vody. Měli byste každý den vypít alespoň dva litry vody.
    • Možná máte pocit, že pokud se chcete zbavit zadržované vody, neměli byste pít ještě více, ale ve skutečnosti vyšší konzumace vody zrychluje metabolismus a podporuje funkce orgánů. Voda z těla vyplavuje chemikálie, sůl a další látky, které se v něm drží.
    • Pokud chcete pít něco, co má trochu více chuti než voda, pijte horké nebo ledové bylinné čaje. Můžete také pít vodu s citronem, limetou, nebo okurkou. Nedávejte si do vody žádný cukr, protože ledviny musejí cukr zpracovat a tím se zruší všechny prospěšné účinky vody.
  3. 3
    Jezte více potravin s vysokým obsahem vlákniny. Odborníci doporučují jíst 25-35 g vlákniny denně, ale mnoho dospělých lidí jí pouze 10-15 g denně. Vláknina zlepšuje funkci trávicího systému a pomáhá z těla odvádět přebytečnou vodu a pevný odpad.
    • Jezte více čerstvých plodin. Nejlepšími zdroji vlákniny jsou různé druhy ovoce a zeleniny. Pokud chcete mít zdravé zažívání, musíte jíst jak rozpustnou, tak nerozpustnou vlákninu.
    • Nahrazujte rafinované sacharidy celozrnnými obilovinami. Vybírejte si potraviny s vysokým obsahem vlákniny, jako je celozrnný chleba. Jezte hnědou rýži, quinou a další původní obiloviny, kterými byste měli doplňovat svůj příjem bílkovin a zeleniny.
    • Vlákninu do svého jídelníčku přidávejte postupně, aby si na ni vaše zažívání zvyklo. Lidé, kteří přejdou na stravu o vysokém množství vlákniny mohou zhubnout i 2.2 kg za několik dní.
  4. 4
    Vyhýbejte se vysokému množství kofeinu a jiných diuretik. Tyto látky vám sice pomohou se krátkodobě zbavit zadržované vody, ale také vás dehydrují a ve vyšších dávkách způsobují zadržování vody.
  5. 5
    Jezte potraviny s obsahem kumarinu. Některé zdroje tvrdí, že tato přírodní látka může pomáhat s regulací tekutin v tělesných tkáních. Měli byste ovšem omezit konzumaci kumarinu na zdravé minimum.
    • Posypávejte si kávu a cereálie skořicí. Také heřmánek obsahuje kumarin, takže si můžete dát každý den šálek heřmánkového čaje.
    • Jezte celer a petržel a pravidelně je přidávejte do jídel, která jíte.
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Cvičení

  1. 1
    Každý den co nejvíce choďte. Zadržování vody v nohou je běžným jevem u starších a neaktivních lidí.
    • Měli byste se procházet a procvičovat nohy, pokud dlouho letíte letadlem. Vaše tělo bude při cestování pravděpodobně zadržovat vodu, ale můžete se tomu vyhnout tím, že se budete co nejvíce pohybovat.
  2. 2
    Měli byste co nejméně sedět na jednom místě. Pokud trpíte zadržováním vody, chůze a cvičení alespoň dvakrát denně vám mohou pomoci zbavit se zadržované vody mnohem snáze, než jedno intenzivní cvičení.
  3. 3
    Zhubněte. Lidé, kteří trpí nadváhou nebo obezitou mají vyšší riziko zadržování vody. Začněte se stravovat zdravě a pravidelně cvičit a budete mít větší šanci, že se zbavíte tuku i zadržované vody mnohem rychleji.
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Tipy ohledně zadržování vody

  1. 1
    Pokud zadržujete vodu v nohou, zeptejte se svého lékaře na kompresní punčochy, které mohou zlepšit krevní oběh a zbavit vás zadržené vody.
  2. 2
    Zjistěte, zda nezadržujete vodu kvůli lékům, které berete. Nesteroidní protizánětlivé léky, beta-blokátory a estrogen patří mezi léky, které mohou způsobit zadržování vody. Než je ovšem přestanete brát, poraďte se se svým lékařem.
  3. 3
    Zajděte si na masáž, která zlepšuje krevní oběh. Tato relaxační činnost vás zbaví také stresových hormonů, které způsobují přibírání na váze.
  4. 4
    Pokud je venku horko, zchlaďte se a pokud je venku zima, oblékněte se teple. Extrémní teplotní změny mohou způsobit zadržování vody v těle.
    Reklama

Varování

  • Uvědomte si, že vážné zadržování vody neboli edém může být příznakem srdečního onemocnění, nemoci ledvin, nebo poruchy štítné žlázy a jiných onemocnění. Pokud máte končetiny bolestivé na dotek, měli byste si zajít k lékaři.
Reklama

Věci, které budete potřebovat

  • Voda
  • Potraviny bohaté na draslík
  • Potraviny s obsahem kumarinu
  • Celozrnné obiloviny
  • Čerstvé plodiny
  • Strava bohatá na vlákninu
  • Každodenní procházky
  • Pravidelné cvičení
  • Hubnutí
  • Kompresní punčochy
  • Masáže
  • Zvýšení tělesné aktivity



O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku pracovali dobrovolní autoři, kteří jej v průběhu času upravili a vylepšili. Tento článek byl zobrazen 2 621 krát
Kategorie: Zdraví
Stránka byla zobrazena 2 621 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama