Jak se starat o své vlasy

Údržba vašich vlasů je, pokud dodržujete správné kroky, relativně jednoduchá. Vlasy jsou složeny z proteinů, takže vhodný jídelníček a správná hygiena jsou základ pro udržení přitažlivých kadeří. Tady je zároveň několik dalších tipů pro péči o vlasy a rad, co můžete pro získání neuvěřitelně krásných vlasů udělat doma.

Postup

  1. 1
    Myjte si vlasy vysoce kvalitním šamponem a šetrně. Hodně lidí trvá na tom, že příliš časté mytí vlasů je zanechává vysušené, zbavené přirozené mastnoty a poškozené. Myjte si vlasy šamponem nanejvýš obden. Někteří lidé si myjí vlasy jen dvakrát týdně.
    • Vyzkoušejte šampony, které neobsahují sulfáty nebo parabeny. Sulfáty jsou chemické látky, které způsobují, že šampony pění. Parabeny jsou konzervační látky, které při dlouhodobém užívání způsobují podráždění a oční potíže. Obě tyto chemické látky nejsou pro vás ani pro životní prostředí zdravé, takže zkuste používat šampony s přirozenými čistícími prostředky.
    • Vyberte si šampon, který je vhodný pro váš typ vlasů. Nepoužívejte prostě jakýkoliv šampon; sáhněte po šamponu, který pracuje pro vás!
      • Kudrnaté nebo hrubé vlasy pravděpodobně chtějí zjemňující a zkrepatění minimalizující šampon.
      • Rovné nebo mastné vlasy pravděpodobně chtějí jemný šampon vyvinutý pro každodenní mytí.
      • Barvené vlasy potřebují pravděpodobně šampon, který je obohacen o extrakty nebo aminokyseliny, protože trvalá a barvení vlasů je podstatně poškozuje.
      • Suché vlasy pravděpodobně potřebují šampon s glycerinem a kolagenem, které pomohou obnovit hydrataci vlasů.
  2. 2
    Používejte kondicionér v závislosti na typu vašich vlasů, jejich délce a poškození. Dobrým pravidlem je použít kondicionér pokaždé, když si myjete vlasy šamponem, ačkoliv hodně upravované nebo barvené vlasy mohou potřebovat o něco víc péče než přirozené.
    • Používejte jednou týdně hloubkovou kúru. Používejte v obchodech dostupné produkty, nebo si troufněte vyzkoušet na vlastní pěst domácí kúry.
    • Držte se těchto kroků a vyberte si správný kondicionér v závislosti na typu vašich vlasů:
      • Pro jemné vlasy: Pokud máte hodně zplihlé vlasy, vyzkoušejte před mytím ošetření rostlinným olejem. Použijte například levandulový nebo tea-tree olej a zapracujte ho do vašich kutikul před použitím šamponu. Vypláchněte šampon a naneste kondicionér od poloviny vlasů ke konečkům. Před opláchnutím nechte minutu působit.
      • Pro středníhusté vlasy, použijte zvlhčovač s přirozenými hydráty. Používejte jemný kondicionér. Naneste ho na celou vaší hlavu a nechte působit 2-3 minuty.
    • Buďte opatrní při použití produktů s přílišným obsahem proteinů. Příliš mnoho proteinů může zanechat vaše vlasy vysušené a křehké. Ačkoliv je protein stavebním kamenem zdravých vlasů, používejte kondicionéry s vyváženým složením.
    • Sérum pro kontrolu roztřepených vlasů může být v malém množství používáno k jejich zkrocení. Ujistěte se, že ho nepoužíváte příliš mnoho, a myjte si vlasy jednou týdně hloubkově čistícím šamponem, abyste zabránili hromadění séra, které zanechá vlasy matné a vločkovité.
  3. 3
    Nekartáčujte si vlasy příliš. Kartáčování vlasů stimuluje folikuly, které podporují růst, ale přílišné nebo příliš časté kartáčování vlasů, způsobuje vlasům poškození vedoucí k roztřepeným konečkům. [1]
  4. 4
    Nechte vlasy přirozeně uschnout. Potom, co vylezete ze sprchy, zabalte si vlasy do bavlněného trička. Ručníky se vyrábí z látky, která je pro vaše vlasy hodně hrubá a způsobuje roztřepení konečků. Vyvarujte se kartáčování mokrých vlasů, budou křehké a slabé. K vyčesání uzlíků z mokrých vlasů použijte jen hřeben s širokými zuby.
    • Snažte se nepoužívat fén na vlasy. Zdravé vlasy nereagují dobře na teplo. Vlasy mohou snadno utrpět od tepla poškození, obzvlášť při použití fénu. Pokud fén musíte použít, sušte si vlasy na nejnižší teplotu a použití fénu omezte na jednou týdně.
    • Pokud se sprchujete před spaním, dejte si vlasy nahoru do drdolu a nechte je volně uschnout přes noc. Vaše vlasy by měli být ráno suché.
  5. 5
    Pravidelně si vlasy stříhejte. Nejlepší způsob, jak se zbavit roztřepených konečků je – udělat to sami. Vezměte nůžky a zaútočte na roztřepené konečky asi půl centimetru nad roztřepením. Mnoho žen s perfektními vlasy nikdy nemá roztřepené konečky, protože je pro ně prioritou nechat si vlasy ostříhat nebo si je ostříhat samy každých 6 – 8 týdnů.
  6. 6
    Barvěte si vlasy šetrně, pokud vůbec. Barvení nebo trvalá vašim vlasům může hodně sebrat. Lidé, kteří mají přírodní vlasy se často nepotýkají se stejnými problémy se suchými, poškozenými vlasy.
    • Pokud si barvíte vlasy, snažte se to dělat jen jednou za čas. Dejte si přestávku od barvení a dopřejte vlasům trochu oddychu. Měly by zareagovat příznivě.
  7. 7
    Upravujte si vlasy přirozeně a minimalizujte jejich poškození. Úprava vlasů sama o sobě je příliš nepoškodí, ale opakování jednoho účesu několikrát týdně vážně zatěžuje vaše vlasy.
    • Pokud možno, vyvarujte se trvalé, krepování, žehlení, vlnění a zesvětlování nebo opakovanému barvení vlasů. Chcete jít v sobotu večer ven a potřebujete si vyžehlit vlasy. To je v pořádku. Ale udělejte z toho jen vzácnou příležitost a ne stálou záležitost.
    • Nepoužívejte gumičky ke svazování nebo jiné úpravě vlasů. Gumičky podporují zadrhávání a vytrhávání vlasů.
    • Snažte se nenosit účesy, které těsně připevňují nebo stahují vlasy. Účesy jako jsou copánky nebo utažené ohony mohou způsobit poškození kořínků nebo namáhat folikuly.
    • Místo toho experimentujte s výčesy: jednoduché ohony nebo drdoly vypadají upraveně a vyžadují velmi málo vlasových produktů. Můžete si také nechat vlasy rozpuštěné a vzít si čelenku.
  8. 8
    Jezte zdravě a dejte vašim vlasům správné množství vitaminů. Poněvadž jsou vaše vlasy vytvořeny z proteinů, ujistěte se, že jíte vyváženou stravu bohatou na netučné bílkoviny, celozrnné potraviny, ovoce a zeleninu. Zdravý jídelníček zajistí lépe vypadající a pocitově lepší vlasy.
    • Ujistěte se, že dostáváte dostatek vitaminu C (posiluje vlasy), železa (pomáhá okysličovat cévy), zinku (opravuje tkáně a podporuje jejich růst) a omega 3 mastných kyselin (podporují růst zdravých vlasů).
    • Dejte vlasům čas, aby ukázali novou záři. Vaše strava nebude mít okamžitý vliv na vlasy, které už máte, ale pomůže nově rostoucím vlasům.
  9. 9
    Zbavte váš život stresu. Fyzické i psychické stresory nedovolí vašim vlasům ukázat celý svůj potenciál. Stres může způsobit vypadávání vlasů, takže se snažte nenechat stres nad vámi zvítězit. To znamená najděte si zdravé průchody vašeho stresu: jóga, jízda na kole, meditace i jiné druhy cvičení fungují skvěle.

Tipy

  • Po tom, co dokončíte šamponování a použití kondicionéru, opláchněte si vlasy studenou vodou, aby byly vlasy zářivé a vypadaly ještě mnohem přitažlivěji, než kdy předtím.
  • Hloubkové kondicionéry jsou velmi dobré pro vaše vlasy. Udržují je jemné, zdravé a hydratované.
  • Po osprchování zkuste raději než kartáč použít hřeben se širokými zuby nebo vaše prsty.
  • Často si masírujte pokožku hlavy: pomáhá to jejímu prokrvování a rychlejšímu růstu vašich vlasů.
  • Stres má větší vliv, než si myslíte. Meditace, stejně jako cvičení, může být velmi nápomocná.
  • Při sušení ručníkem netřete vlasy moc prudce. Roztřepuje je to. Zkuste používat ručník z mikrovláken, protože nasakuje více vlhkosti.
  • Pokud doopravdy musíte používat teplo, ujistěte se, že nejprve použijete ochranný sprej. Je to velmi levná záležitost.
  • Většina lidí používá více šamponu, než je potřeba. V závislosti na délce vašich vlasů, pravděpodobně potřebujete množství zhruba o velikosti pětikoruny.
  • Nespěte s mokrými nebo vlhkými vlasy. Oslabuje to folikuly a způsobuje, že jsou vlasy křehké. Vysušte si vlasy před spaním u kořínků na nízkou teplotu.
  • K posílení vašich vlasů a nehtů může pomoci také každodenní užívání potravinových doplňků s biotinem.
  • Nefénujte si vlasy příliš často. Časté fénování nebo používání jiných tepelných pomůcek, může namáhat vaše vlasy.
  • Před použitím šamponu si propláchněte vlasy octem. Vaše vlasy budou vypadat lesklé a čistší; navíc to léčí lupy. Použijte 1 díl octa (přednostně organický jablečný ocet) a 3 díly teplé vody, potom si vlasy opláchněte a umyjte jako obvykle.
  • Dejte si večer než půjdete do sprchy na vlasy olej, vaše vlasy tak získají lesk.
  • Myjte si vlasy třikrát týdně bylinným šamponem, který si můžete připravit doma s použitím ibiškových listů a aloe; prostě vytvořte jemnou pastu, naneste jí na vlasy a po 15ti minutách vymyjte.
  • Rozčesávací sprej pomáhá s uzlíky, takže si nemusíte vytrhávat vlasy, zatímco se je pokoušíte rozčesat.
  • Vaše vlasy můžete přirozeně posílit smícháním mrkve a Vitaminové vody v mixéru a vetřením směsi před mytím do vlasů. Ujistěte se, že směs dobře vymyjete.

Varování

  • Kulmy a žehličky na vlasy mohou při neopatrnosti způsobit popálení. Při jejich používání dávejte pozor na to, co děláte.

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 97 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Nehty a vlasy

V jiných jazycích:

English: Take Care of Your Hair, Español: cuidar el cabello, Italiano: Prenderti Cura dei Capelli, Português: Cuidar dos Cabelos, Nederlands: Je haar goed verzorgen, Français: prendre soin de vos cheveux, Deutsch: Haare pflegen, Русский: ухаживать за волосами, Bahasa Indonesia: Merawat Rambut, 中文: 护理你的头发, 日本語: 髪のメンテナンス, Tiếng Việt: Chăm sóc Mái tóc Khỏe đẹp, हिन्दी: बालों की देखभाल करें, ไทย: ดูแลเส้นผม, العربية: العناية بالشعر, 한국어: 머리카락 관리하는 방법

Stránka byla zobrazena 2 411 krát.
Byl tento článek přesný?