Jak se učit na test

V tomto článku:Úspěšně studijní návykyEfektivní učeníSnížení úzkosti před testem

Nezdá se vám, že se testy objevují jako houby po dešti? Když uděláte jeden test, druhý číhá hned za rohem. Ukažte testům, kdo je tady šéf a nandejte jim to. Brzy budete dostávat jedničky a dvojky.

1
Úspěšně studijní návyky

  1. 1
    Udělejte si studijní rozvrh. Řízení čau je klíčem k učení na test nebo testy. Pokud si rozplánujete čas, budete se cítit méně uspěchaní a budete se moci vyhnout nedělnímu šprtání do 3 ráno. Rozplánujte si týden před testem, abyste váš čas využili co nejefektivněji.
    • Snažte se učit v průběhu týdne, ne jen jednu noc. Vracení se k informacím je přesouvá z krátkodobé paměti (druh paměti, který zmizí téměř okamžitě) do dlouhodobé, kde je můžete uložit na později. V ideálním případě se na učivo trochu podívejte každý den.
  2. 2
    Začněte co nejdříve. Pokud začnete co nejdříve, už se nikdy nebudete muset starat o dohánění. Přečtěte si úkoly v učebnici, dělejte domácí úkoly a choďte na hodiny. Vaše samostudium pak bude mnohem jednodušší.
    • Uspořádejte si zápisník a složku pro předmět. Udržujte všechny vaše poznámky pohromadě, než je budete o tři měsíce později potřebovat vytáhnout. Schovejte si osnovu předmětu, abyste jí mohli použít jako přehled hodin. Nezapomínejte studovat denně, nenechávejte to na poslední chvíli.
  3. 3
    Vyspěte se. Správně, zmiňujeme to, jak byste měli správně spát, místo změny vašich běžných návyků a vstávání kvůli studiu brzy, protože to může pokazit vaše REM cykly spánku. Dostaňte se, co nejblíže k 8 hodinám spánku. Vaše známky (a rodiče) vám za to poděkují.
    • Předtím, než půjdete do postele, si projděte nejtěžší pojmy. Potom až půjdete na kutě, váš mozek bude mít hodiny a hodiny, aby je uložil. Ostatní můžete řešit odpoledne – pro maximální zapamatování nechte těžké věci usadit přes noc.
  4. 4
    Udělejte si čas na snídani. Studie ukazují, že studenti, kteří se před testem nasnídají, si vedou lépe. Ale mělo by to být něco lehkého a zdravého – soustředění na hroudu vajíček, slaniny a sýra ve vašem žaludku, vám nepomůže. Držte se ovoce, zeleniny, celozrnného pečiva a lehkých mléčných výrobků.
    • Ve skutečnosti průzkumy ukazují, že záleží i na vašem jídelníčku celý týden před testem. Studenti, jejichž jídelníček byl bohatý na tuky a sacharidy si vedli hůře než ti na ovoci, zelenině a celozrnných potravinách. Udělejte sobě, svému tělu i své mysli laskavost správnou stravou.
  5. 5
    Vyhněte se nalejvárně na poslední chvíli. Studium noc před testem to jenom ztíží – budete nevyspalí, grogy a vaše mysl nebude v nejlepší formě. Nemůžete chtít sesbírat kvanta informací během jedné noci; je nemožné jich pojmout tolik najednou. Upřímně, bude to horší.
    • Pokud v tom nevidíte logiku, věřte vědě. Studie ukazují, že ti, kteří se učí dlouho do noci před zkouškou, mají průměrné známky. Pokud vám stačí trojka, šprtejte na poslední chvíli. Ale pokud chcete něco lepšího, vyhněte se tomu.
  6. 6
    Učte se hned po probuzení a předtím než půjdete spát. Ráno je vaše mysl svěží a čistá. Přestože si nebudete myslet, že to takhle funguje (jak jednoduché!), bude se zdát, že vaše mysl má hned po probuzení víc místa pro absorbování informací. V noci mozek vylučuje chemické látky, které upevňují informace ve vaší paměti, takže studium před tím, než jdete spát (a když vstáváte) je sázka na jistotu. Když poznáte vzorce chování vašeho mozku, můžete je využít!
    • Průzkumy ukazují, že čím blíže ke spánku je přijímána informace, tím lépe se udrží. Takže si opakujte těšně před spaním! Navíc se také ukazuje, že dobrý spánek vede k lepší paměti. Pamatujete, jak jsme říkali, nešprtejte do noci? Tady to je.

2
Efektivní učení

  1. 1
    Sestavte si studijní skupiny. Podle Dukovy Univerzity mají nejefektivnější studijní skupiny 3 nebo 4 členy. Jeden z nich by měl být považován za vedoucího nebo delegáta – udržuje skupinu v chodu. Zařiďte svačinu, hudbu a předem si domluvte učivo. Mluvení o učivu vás přiměje přečíst si ho, uslyšíte o něm a budete o něm dál mluvit – mnohem lepší pro paměť.
    • Je dobrý nápad strávit první část vašeho sezení prací na pojmech. Často jsou ignorovány. Diskutujte o pojmech z látky příslušného týdne nebo hlavních bodech testu. Když o tom budete diskutovat, bude to mnohem zajímavější (a zapamatovatelnější). Potom pracujte na konkrétních problémech. Když pokryjete základní pojmy, problémy do sebe budou mnohem lépe zapadat.
  2. 2
    Vyberte si několik různých míst, kde budete studovat. Současné průzkumy ukazují, že se vaše paměť zlepšuje, pokud přijímáte informace na několika prostředích. Vědci nevědí přesně proč, ale má to něco společného s obohacováním informací a tvořením asociací s více sadami podnětů (což zakóduje informace hlouběji).
    • Pokud můžete studovat tam, kde budete psát test, udělejte to. Pokud jste slyšeli o paměti závislé na kontextu, víte, o co se jedná. Je pravděpodobné, že váš mozek si bude lépe vybavovat informace v prostředí, ve kterém se je naučil. Takže pokud můžete jít se svojí studijní skupinou do třídy, udělejte to!
  3. 3
    Dávejte si během učení přestávky. Ať už se učíte doma nebo ve škole, ujistěte se, že si uděláte chvilku mimo vaše poznámky. Dojděte si pro vodu nebo svačinu. Ale ujistěte se, že si dáte přestávku jen na několik minut, kolem 5-10. Nedělejte si pauzy moc dlouhé, nebo vypadnete z úkolu a nebudete se učit!
    • Mějte na paměti, že si děláte přestávku jen proto, že váš mozek potřebuje utřídit informace, které právě přijal. Vaše pozornost vzroste a paměť bude mnohem, mnohem lepší. Neflákáte se – jenom jednoduše studujete nejlepším způsobem pro váš mozek.
  4. 4
    Sáhněte po správných potravinách. Současné průzkumy ukázaly, že kakao je superpotravinou pro mozek. Tmavá čokoláda má podobný efekt, ale ujistěte se, že má více než 70% kakaa. Takže si dejte šálek kakaa nebo tyčinku a nemusíte se cítit provinile!
    • Káva a čaj – trochu kofeinu – také neuškodí. Zůstat plní energie je velkou součástí vstřebávání informace. Nebudete o několik hodin později přetažení!
    • Ryby, ořechy a olivový olej (vše bohaté na Omega 3) jsou také superpotravinami pro mozek. Dejte si před testem jídlo bohaté na tyto složky a váš mozek bude připravený.
  5. 5
    Udělejte z učení zábavu. Napište si informace na poznámkové papírky a vyzdobte je. Ujistěte se, že kartičky neobsahují celou esej informací nebo nebude možné je rozluštit. Můžete pak udělat kvíz sobě i ostatním a pracovat s kartičkami když čekáte na autobus, jdete na vyučování nebo jen zabíjíte čas.
    • Také si pravděpodobněji něco zapamatujete, pokud si to spojíte s bláznivým příběhem. Snažíte se zapamatovat si, že jediná válka, která probíhala během prezidentského období Woodrowa Wilsona, byla První světová válka? Dobře, Woodrowovy iniciály jsou WW, takže si ho představte na vrcholku světa s jedním z těch obrovských pěnových prstů. Nebo jeden velký volejbalový míč značky Wilson, natřený jako země, který si mezi sebou přehazují Spojené státy a Německo. Podle toho si to budete pamatovat.
    • Je mnohem snazší si zapamatovat grafy a obrázky, než nudné zdlouhavé věty. Pokud si učivo můžete udělat více interaktivní a vizuálně potěšující, udělejte to. Vrátí se vám to.
    • Používejte také mnemotechnické pomůcky. Váš mozek si může zapamatovat jen určité množství věcí, takže pokud můžete, shrňte více informací do jednoho slova (např. šetři se osle), budete tak schopní maximalizovat vaší paměť.
  6. 6
    Rozdělte si učivo na části. Nejsnazším způsobem jak to udělat je použít vaše zvýrazňovače. Použijte žlutou pro pojmy, růžovou pro data, modrou pro statistiky atd. Když se učíte, snažte se postihnout všechny různé typy informací, aby se váš mozek nepřeplnil čísly, daty nebo těžko zpracovatelnými informacemi. Netrénovali byste basketbal tak, že byste celý den zkoušeli jen zavěšovat, nebo ano?
    • Tímto způsobem, bude při učení poměrně snadné odlišovat velké pojmy proti menším drobnostem. Když si učivo procházíte, prostě se zaměřte na velké věci. Když se do toho opravdu dostanete, ponořte se do detailů.
    • Ukázalo se, že studium různých typů materiálu během jednoho sezení nechává hlubší a déletrvající dojem v mozku. Z tohoto důvodu také muzikanti trénují stupnice, skladby a rytmiku a atleti mají silové, rychlostní a dovednostní tréninky. Takže jednoho odpoledne zaútočte na všechny ty barvy!

3
Snížení úzkosti před testem

  1. 1
    Udělejte si zkušební test. Je to užitečné ze dvou důvodů: A) Budete méně nervózni až dojde na skutečný test (což by mohlo být pro vaši známku škodlivé) a B) budete si vést lépe. Současná studie na univerzitě Berkley ukázala, že studenti, kteří byli tázáni na informace, které se právě naučili si vedli lépe než ti, kteří byli požádání, aby zdokumentovali, to co se učili.
    • Takže si napište zkušební test a nechte vašeho přítele udělat to samé. Potom si je můžete vzájemně oznámkovat a sklidit výhody. A pokud do toho můžete zahrnout vaší studijní skupinu, tím lépe. Čím skutečněji to bude působit, tím více připravení se budete cítit a budete, když nastane den testu.
  2. 2
    Zopakujte si učivo ještě ráno – pokud to zklidní vaše nervy. Je to dobré z úplně stejných dvou důvodů, které byly popsány v předchozím kroku. Chcete být tak klidní a uvolnění, jak bude možné, a opakování těsně před testem to umožní. Navíc si tím udržíte informace (pamatujete, jak je mozek čistší hned po probuzení?). Takže na cestě na hodinu vytáhněte naposledy vaše kartičky.
    • Zabývejte se pouze jednoduchými záležitostmi. Snaha dostat do vašeho mozku velké, složité pojmy, když máte deset minut času po cestě, vám neposlouží. Skončíte vypsychování – opačný efekt toho, co jste chtěli! Prostě rozehřejte váš mozek.
  3. 3
    Dostaňte se před hodinou do formy. Někteří lidé zacházejí tak daleko, že meditují. Jóga také pomáhá! Nápomocné bude cokoliv, co zklidní váš dech a dostane vás do formy. Co vás dostane do správného rozpoložení?
    • Zvažte poslech klasické hudby. Přestože vás to neudělá chytřejší, jak někteří lidé (dříve) věřili, může to vylepšit vaší paměť. Chcete-li abychom byli konkrétní, poslouchejte hudbu, která má 60 úderů za minutu. Tehdy budou účinky největší.
  4. 4
    Dorazte brzy. Pokud poběžíte na poslední chvíli, budete vystresovaní, dokonce i když ovládáte látku. Dorazte brzy, vytáhněte své materiály, zeptejte se kamaráda na pár otázek (a nechte je udělat to samé), dejte si žvýkačku a usaďte se. Je čas s tím zatočit.
  5. 5
    Odpovězte nejprve na jednoduché otázky. Snadný způsob jak se vystresovat a ztratit klid je zaměřit se otázky, na které neznáte odpověď. Začnete se tak starat o čas a myslet na to, že jste se neučili dostatečně. Nespadněte do pasti – přejděte k tomu, co víte. Potom se můžete vrhnout na těžší věci.
    • Čím více času strávíte u otázky, tím více riskujete další zamýšlení se. Měli byste věřit své intuici. Těžce jste dřeli! Nepochybujte o sobě. Vraťte se k věci později, měli byste mít čistší mysl.
  6. 6
    Udělejte si opakování zábavnější a víc dekorativní, aby se zdálo, že máte věci pod kontrolou a více se vám chtělo si opakovat.
  7. 7
    Poslech určité písničky během opakování otevře přihrádku ve vašem mozku! Během testu si vzpomenete – když jsem si opakovala chemii, slyšela jsem tu a tu písničku během opakování téhle části předmětu, což vám dá 95% šanci lépe si vzpomenout!

Tipy

  • Každý víkend si vezměte vaše poznámky a pro každý kurz/předmět si udělejte souhrn poznámek, které jste si ten týden udělali. Když nastane zkouškové období, budete s předpřipravenými poznámkami napřed.
  • Zabývejte se jen jedním pojmem najednou, začněte od nejtěžšího. Potom se sám otestujte. Snažte se, aby vaše otázky byli těžší než testové otázky.
  • Pijte hodně vody, hodně jezte a spěte, abyste měli během testu více energie. Kručení v břiše může být hrozně rušivé.
  • Vytvořte si kartičky a změňte je v zábavnou hru. Studium nemusí být nudné!
  • Každý večer se za dostatečné studium odměňte. Zahrajte si nějakou hru nebo si dejte jinou speciální odměnu.
  • Udělejte nejprve váš nejméně oblíbený předmět, zbytek se bude zdát snadný.
  • Při opakování si čtěte nahlas.
  • Když si pročítáte své poznámky, vezměte si tři různé barvy. Mohou to být zvýrazňovače, propisky, fixy, pastelky atd. ale zvýrazňovače se používají nejsnáze. Zvýrazněte nadpisy jednou barvou, pojmy nebo důležitá slova jinou a další důležité informace poslední barvou. To vám pomůže zaměřit se na to, co potřebujete vědět.
  • Datujte si své poznámky. Pokud budete schopní snadno najít informaci z hodiny z minulého úterý, ušetří vám to čas.

Varování

  • Pokud budete znepokojení, budete se cítit při testu méně sebevědomě. Snažte se nestresovat; je to jen jeden test. Jeden z mnoha!
  • Nečekejte s učením na poslední chvíli. Učení noc před testem může způsobit, že váš mozek bude příliš unavený a během testu zapomenete na každý kousek informací, které jste nasbírali během učení.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Vzdělání a Komunikace

V jiných jazycích:

English: Study for a Test, Français: étudier en vue d'une évaluation, Español: estudiar para una prueba, Deutsch: Richtig für einen Test lernen, Português: Estudar para uma Prova, Nederlands: Studeren voor een proefwerk, Русский: подготовиться к экзамену, 中文: 复习准备考试, Bahasa Indonesia: Belajar untuk Menghadapi Tes, Italiano: Studiare per un Compito in Classe, العربية: المذاكرة من أجل الامتحانات, 日本語: テストに備えて勉強する, ไทย: อ่านหนังสือสอบ, Tiếng Việt: Ôn tập cho bài kiểm tra, 한국어: 시험공부하는 방법

Stránka byla zobrazena 4 476 krát.
Byl tento článek přesný?