Jak se zbavit celulitidy na zadní straně stehen

V tomto článku:Masáže, krémy a kosmetikaStrava a cvičeníZdvihy stehenVykopáváníŽidleLékařské triky5 Reference

Nevzhledné dolíčky celulitidy jsou genetickým problémem a bohužel neexistuje žádný způsob, jak se jí navždy úplně zbavit. Naštěstí ovšem existují způsoby, jak vzhled celulitidy na stenech alespoň trochu zmírnit, nebo ji dočasně vyléčit. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

Část 1
Masáže, krémy a kosmetika

  1. 1
    Rozmasírujte si celulitidu. Teoreticky by masáže zadní strany stehen měly zlepšit krevní oběh v nohu. Lepší krevní oběh potom zmírňuje vzhled celulitidy.
    • Pokud nemáte k dispozici žádné masážní pomůcky, můžete si zadní strany stehen masírovat prsty. Krouživými pohyby si pevně masírujte zadní stranu stehen 5-10 minut denně. Zaměřte se na oblast stehen, na které máte celulitidu.
    • Můžete zkusit i masážní mýdlo. Tato mýdla obsahují malé částečky, které stimulují krevní oběh a rozkládají ztuhlé tekutiny pod povrchem kůže. Mnoho z těchto mýdel obsahuje také peelingové částečky, které odstraňují mrtvé buňky a toxiny, nebo kofein, který zpevňuje pokožku. [1]
  2. 2
    Používejte peeling. Stejně jako masáže mohou jemné peelingy zlepšit krevní oběh a odstranit z kůže na stehnech toxiny.
    • Najděte si peeling s přírodními látkami, jako jsou kávová zrna, cukr, nebo sůl. Tyto látky jsou pro většinu lidí dostatečně jemné a bezpečné.
    • Peelingy s obsahem kávy vám pomohou zpevnit pleť, protože kofein stahuje a zpevňuje pokožku.
    • Pro nejlepší výsledky si kupte peeling, který obsahuje také olej, například avokádový olej, nebo olej z vitamínu E, který vaši pleť obohatí a hydratuje.
  3. 3
    Kupte si krém nebo sérum proti celulitidě. Zpevňující séra a krémy dnes koupíte již v každé drogerii nebo supermarketu. Odborníci se neshodují na tom, zda jsou tyto krémy efektivní, ale většina lidí tvrdí, že se jim během několika týdnů používání celulitida zmírnila.
    • Většina krémů proti celulitidě má zpevňovat pokožku a obsahuje látky, jako je extrakt z lotosového listu, koenzym Q10 a l-carnitin.
    • Tyto krémy a séra používejte každý den. Během dvou týdnů byste měli zaznamenat první výsledky.
    • Některé z těchto krémů a sér obsahují malé množství stimulantů, které mohou mít při dlouhodobém častém používání neočekávané vedlejší účinky. Někteří lidé také tvrdí, že tyto krémy způsobují otoky kůže, takže vám pomohou dosáhnout pouze dočasných výsledků.
  4. 4
    Zamaskujte celulitidu samoopalovacím krémem. Pokud se celulitidy na zadní straně stehen nemůžete zbavit, můžete použít samoopalovací krém nebo sprej a zakrýt ji.
    • Naneste si samoopalovací produkt na celé nohy. Nedávejte si ho jen na zadní stranu stehen, jinak budete mít pleť barevně nevyváženou a přitáhnete pozornost ke svým stehnům.
    • Tmavá opálená pokožka může celulitidu sice zamaskovat, ale měli byste používat pouze tenkou vrstvu samoopalovacího krému ve vhodné barvě, aby vaše opálení působilo přirozeně a zdravě.
  5. 5
    Zkuste nějakou domácí metodu léčby. Na internetu najdete spoustu domácích přírodních krémů a past, které slibují, že vás zbaví celulitidy. Pokud chcete některý z těchto přípravků vyzkoušet, najděte si nějaký, který vaší pokožce dodá hydrataci a zároveň obsahuje peeling a podporuje krevní oběh.
    • Zde je jeden z receptů na domácí peeling, které najdete na internetu: 125 ml mleté kávy, 15 ml cukru krystal, 30-45 ml olivového oleje, 5 ml glycerínu, 10 ml oleje z vitamínu E. Všechny přísady důkladně promíchejte, aby se dobře propojily. [2]
    • Umyjte si zadní strany stehen horkou vodou, aby se vám otevřely póry. Rukama si tento peeling naneste na stehna a pět minut ho vtírejte do pokožky.
    • Omotejte si kolem nohy s peelingem potravinovou folii, abyste vytvořili vlhko a teplo. Nechejte peeling působit 10 minut a potom si potravinovou folii sundejte a smyjte peeling z nohou. Potom si nohy natřete hydratačním tělovým mlékem.
    • Káva obsahuje kofein a antioxidanty, které dokážou z těla vyhnat toxiny, které způsobují celulitidu. Kromě toho káva také zlepšuje krevní oběh.
    • Cukr v peelingu vám pomůže otevřít póry.
    • Olivový olej, glycerín a vitamín E hydratují pokožku a udržují ji jemnou.

Část 2
Strava a cvičení

  1. 1
    Jezte stravu bohatou na vlákninu a bílkoviny. Jako u každého jiného druhu tuku je nutné se celulitidy zbavit pomocí zdravé a vyvážené stravy bohaté na potraviny, které vašemu tělu pomohou odbourávat tukové buňky.
    • Vláknina, kterou získáte z celozrnných obilovin, ovoce a listové zeleniny, reguluje funkce těla a pomáhá z těla odvádět odpad a toxiny pomocí střev.
    • Bílkoviny, které najdete v mase a ořechách, vám pomohou opravit poškozený kolagen a pojivové tkáně. Díky tomu budete mít pevnější pleť a celulitida na zadní straně vašich stehen se zmírní. Obecně platí, že byste si měli vybírat spíše ryby a ořechy, než červené a tučné maso.
    • Měli byste se vyhýbat také nasyceným tukům a trans tukům. Jde zejména o mastný fast food, brambůrky a sladkosti. Tyto nezdravé potraviny většinou obsahují spoustu trans tuků.
  2. 2
    Jezte správný počet kalorií. Pokud se chcete zbavit celulitidy, musíte spalovat tuk. A pokud chcete spalovat tuk, musíte každý den sníst méně kalorií, než kolik spálíte.
    • Zjistěte si, jaká je vaše ideální hmotnost podle body mass indexu (BMI).
    • Pokud cvičíte třikrát nebo čtyřikrát týdně alespoň 60 minut, znásobte si svoji cílovou váhu 15. Pokud necvičíte, znásobte ji 13. Pokud cvičíte hodinu denně nebo více, znásobte ji 20. Výsledné číslo představuje počet kalorií, které byste měli každý den sníst. [3]
    • Spočítejte si, kolik kalorií každý den sníte a odečtěte od tohoto čísla počet kalorií, které byste měl jíst, abyste zjistili, kolik kalorií byste měli každý den ušetřit, abyste začali hubnout a zbavili se tuku.
  3. 3
    Pijte hodně vody. Když budete pít hodně vody, vaše tělo se bude lépe zbavovat toxinů a tuku, takže se zmírní i vaše celulitida, včetně celulitidy na zadní straně stehen.
    • Voda může také zlepšit sílu kolagenových vláken a pojivových tkání v kůži, takže budete mít pevnější pleť. Díky tomu se vaše celulitida zmírní a budete mít hladší kůži na zadní straně stehen.
    • Měli byste každý den pít o něco více vody. Optimální množství je 8 sklenic po 250 ml denně, ale většina lidí nepije ani zdaleka tolik. Začněte pít každý den o něco více vody a o pokračujte, dokud nedosáhnete vhodného množství. Pokud již pijete dostatek vody, měli byste každý den vypít ještě o jednu nebo dvě sklenice více.
  4. 4
    Jděte na výlet do přírody. Jakákoli forma aerobního cvičení vám pomůže. Aerobní cvičení zlepšuje krevní oběh a umožní vašemu tělu spalovat kalorie rychleji.
    • Můžete také běhat, jezdit na kole, nebo například plavat.
    • Pro nejlepší výsledky byste se aerobnímu cvičení měli věnovat alespoň pětkrát týdně.
    • Pokud chcete celulitidu na stehnech vychodit, měli byste chodit každý den alespoň 45-60 minut v kuse a jednou týdně si odpočinout. Choďte rychle, ale ne příliš rychle. Dávejte si pozor, abyste měli rovná záda, vzpřímenou hlavu a zatažená ramena, ale pokud vám začne docházet dech, nebo vám ztuhnou nohy, zpomalte.
  5. 5
    Začněte posilovat. Kromě aerobního cvičení, které vám rozproudí krev, můžete zkusit také cvičení, které vám pomůže vybudovat si silnější svaly na stehnech, což pomůže zmírnit vzhled celulitidy a tukových buněk.
    • Při efektivním posilování byste se měli zaměřit na stehna a celou spodní polovinu těla. Existuje spousta cviků, které vám mohou pomoci. V tomto vám jich několik ukážeme.

Část 3
Zdvihy stehen

  1. 1
    Lehněte si na břicho a mírně zvedněte nohy.[4] Měli byste ležet na břiše. Zvedněte nohy těsně nad kolenem, abyste měli chodidla asi 10 cm nad zemí.
  2. 2
    Hlavu a krk byste neměli mít položené na zemi, ale neměli byste je ani nepřirozeně zvedat. Mějte hlavu mírně nahoru a překřižte si ruce před obličejem.
  3. 3
    Pokrčte kolena. Pomalu pokrčte kolena a mějte je stále zvednutá. Ze začátku v této poloze vydržte asi 5 vteřin.
    • Nakonec byste v této poloze měli vydržet alespoň 15 vteřin.
    • Kolena byste neměli mít úplně kolmo k zemi.
  4. 4
    Pomalu natáhněte nohy. Velmi pomalu natahujte nohy dozadu za sebe. Zakončete cvik tím, že je natažené položíte opět na zem.
    • Při každém cvičení tento cvik zopakujte alespoň 10x.

Část 4
Vykopávání

  1. 1
    Opřete se o kolena a předloktí. Předloktí by vám mělo ležet na zemi a holeně byste měli mít také položené na zemi.
    • Záda, hlavu a krk mějte v přirozené poloze. Měli byste je mít natažené, ale ne příliš zpevněné a záda by se vám měla svažovat mírně směrem k hlavě.
  2. 2
    Pomalu zvedněte levé stehno. Měli byste stehno zvednout zhruba do 45 stupňů. Mělo by být pokrčené a patou byste měli mířit nahoru.
    • Záda udržujte stále rovná.
    • Vydržte v této poloze alespoň 5 vteřin.
  3. 3
    Vraťte nohu opět na zem a celý cvik zopakujte. Pomalu vraťte levou nohu na zem do původní polohy. Potom ji opět zvedněte a zopakujte celý cvik.
    • Tento cvik byste měli při každém cvičení provést alespoň 5x s každou nohou.
  4. 4
    Zopakujte cvik a tentokrát vystřídejte nohy. Až procvičíte levou nohu, zopakujte celý cvik i s pravou nohou.
    • Udělejte pravou nohou stejný počet cviků jako levou nohou.

Část 5
Židle

  1. 1
    Stoupněte si ke zdi. Měli byste stát rovně s patami zhruba 30 cm od zdi.
    • Chodidla byste měli mít mírně rozkročená, zhruba v šířce ramen.
  2. 2
    Posouvejte se tělem po zdi. Opatrně se zaklánějte a zároveň snižujte dolů, dokud se nedotknete zdi. Měli byste být v podobné poloze, jako kdybyste seděli na židli.
    • Jinými slovy byste měli mít stehna rovnoběžně se zemí.
  3. 3
    Vydržte v této poloze co nejdéle a potom se opět zvedněte. Měli byste v této poloze vydržet 30-120 vteřin. Potom se opatrně zvedněte do původní polohy.
    • Při zvedání do stoje se možná budete muset rukama o něco opřít, abyste neztratili rovnováhu.

Část 6
Lékařské triky

  1. 1
    Zkuste laserovou terapii. Laserová terapie zkapalňuje tuk a uvolňuje ho do lymfatického systému, odkud ho tělo může odstranit.
    • Výsledky se mohou lišit, ale většinou jsou pouze minimální a dočasné.
    • Laserová terapie vám může pomoci snížit množství tuku pod kůží a zpevnit pokožku, ale je nutné proceduru opakovat každých několik měsíců, jinak její účinky rychle zmizí.
  2. 2
    Nepodstupujte liposukci. Liposukce se někdy používá k odstranění celulitidy, ale tato drahá chirurgická procedura může celulitidu ve skutečnosti spíše zhoršit.
    • Při liposukci se odstraňují hluboké vrstvy tuku. Tuk spojen s celulitidou se ovšem nachází hned pod kůží. Když se odstraní hluboký tuk, kůže a tuk pod ní už nemá „podložku,“ takže se vzhled celulitidy může ještě výrazně zhoršit. [5]
  3. 3
    Konzultujte svůj problém s lékařem. Pokud se celulitidy na zadní straně nemůžete zbavit, objednejte se k lékaři a promluvte si o různých zdravých způsobech, jak ji odstranit.
    • Lékař vám může navrhnout plastickou operaci, ale pravděpodobně se zaměří spíše na změny životního stylu a různé léky a doplňky stravy, které vám mohou pomoci zmírnit vzhled celulitidy. Když si promluvíte s lékařem, získáte všechny informace, které budete potřebovat k tomu, abyste si mohli stanovit vhodný jídelníček, tréninkový plán a životní styl.

Věci, které budete potřebovat

  • Masážní mýdlo
  • Peeling (komerční, nebo domácí)
  • Krém nebo sérum proti celulitidě
  • Samoopalovací krém

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku pracovali dobrovolní autoři, kteří jej v průběhu času upravili a vylepšili.

Kategorie: Obecné zdraví

V jiných jazycích:

English: Get Rid of Cellulite on the Back of Thighs, Italiano: Sbarazzarti della Cellulite sul Retro delle Cosce, Português: se Livrar de Celulites na Parte de Trás das Coxas, Español: eliminar la celulitis de la parte posterior de los muslos, 中文: 摆脱大腿后面的皱皮, Deutsch: Zellulitis auf der Rückseite der Oberschenkel loswerden, Русский: избавиться от целлюлита на задней части бедер, Français: se débarrasser de la cellulite sur l'arrière des cuisses, Nederlands: Van cellulitis op de achterkant van je benen afkomen, ไทย: กำจัดเซลลูไลท์บริเวณต้นขาด้านหลัง, العربية: التخلص من السيلوليت خلف الفخذين

Stránka byla zobrazena 2 483 krát.
Byl tento článek přesný?