Jak se zbavit nafouknutého břicha

V tomto článku:Okamžitá řešeníZměny stravováníZměňte své zlozvykyReference

Trpíte nafouknutým břichem po jídle, nebo i mezi jídly? Nafouknutí mohou způsobovat některé potraviny a nápoje, příliš mnoho soli, kouření a dokonce i žvýkačky. Když budete věnovat pozornost tomu, co jíte a změníte svůj životní styl, může se vám podařit se nafouknutého břicha zbavit. V tomto článku se dozvíte, co dělat pro to, abyste se zbavit pocitu nafouknutí ihned i dlouhodobě a dokázali tento problém vyřešit jednou provždy.

Část 1
Okamžitá řešení

  1. 1
    Masírujte si břicho. Nafouknuté břicho způsobují nahromaděné plyny v žaludku a ve střevech. Když si břicho promasírujete, uvolníte plyny, které v něm máte usazené a snáze se jich zbavíte. Lehněte si na záda a krouživými pohyby si rukama masírujte břicho. Pokračujte takto alespoň 15 minut, nebo dokud neucítíte, jak se vám plyny uvolňují a odcházejí z těla.
    • Při masáži byste měli mít natažené tělo. Když budete sedět a budete ohnutí, nepodaří se vám dostat plyny z těla ven. Proto byste si při masáži měli lehnout, nebo stoupnout.
    • Můžete také požádat někoho jiného, aby vám břicho promasíroval. Řekněte svému partnerovi, aby vám namasíroval břicho vleže nebo vestoje.
  2. 2
    Zacvičte si. Cvičení je dalším způsobem, jak z těla rychleji dostat nahromaděné plyny. Pokud máte dost času, jděte si alespoň 30 minut zaběhat, zaplavat, nebo zajezdit na kole. Může vám pomoci i půlhodinová rychlá procházka. Jde o to, abyste se hýbali dostatečně dlouho na to, aby plyny mohly z vašeho těla odejít a abyste se tím zbavili pocitu nafouknutého břicha.
    • Pokud máte nafouknuté břicho v práci, nebo někde, kde nemůžete cvičit, zkuste se alespoň 10 minut procházet. Pokud je to možné, vyjděte si několik pater schodů, nebo chvíli na místě skákejte panáka.
    • Při cvičení dýchejte nosem a vydechujte ústy. Když budete polykat vzduch, vaše problémy s nafouknutým břichem se tím ještě zhorší.
  3. 3
    Pijte hodně vody. Voda z těla vyplavuje sůl a tekutiny, takže vám může pomoci zbavit se nafouknutého břicha. Pokud máte nafouknuté břicho, vypijte alespoň několik litrů vody – během hodiny nebo dvou byste měli zaznamenat zlepšení.
    • Pokud neradi pijete čistou vodu, dejte si místo ní bylinný čaj, například mátový.
    • Vyhýbejte se nápojům s obsahem cukru nebo soli, které mohou váš problém zhoršit.
  4. 4
    Pijte pampeliškový čaj. Pampeliškový čaj má spoustu zdravotních účinků a má příznivý vliv také na nafouknuté břicho. Je přirozeně diuretický, takže vám pomůže z těla odvést tekutiny a plyny rychleji a snáze. Koupíte ho v obchodech se zdravou výživou, nebo v lékárnách. Pokud trpíte častými pocity nafouknutého břicha, můžete si pěstovat pampelišky na vlastní zahradě, abyste si mohli vychutnávat čerstvý čaj.
  5. 5
    Berte hořčík. Hořčík se vyskytuje v listové zelenině, v jiných druzích zeleniny a v ořechách. Tento minerál má příznivé účinky na zadržování vody v těle. Pokud chcete rychle zlepšit svůj stav, vezměte si hořčík ve formě tablety, aby vám břicho rychleji splasklo. Běžně se doporučuje brát 200 mg hořčíku denně.[1]
  6. 6
    Vezměte si volně prodejný lék proti zadržování vody. Tyto léky sice nefungují u všech lidí, ale stojí za to je vyzkoušet. Kupte si lék s obsahem simeticonu, což je látka, která vám pomůže zbavit se nahromaděných plynů. [2]

Část 2
Změny stravování

  1. 1
    Jezte probiotika. Jogurt a fermentované potraviny, jako je kefír, obsahují probiotika, což jsou mikroorganismy, které vytvářejí příznivé prostředí ve střevech a zmírňují bolestivou plynatost a pocity nafouknutého břicha. Když si každý den dáte jednu porci jogurtu, pomůže vám to zbavit se plynů a pocitu nafouknutého břicha. [3]
    • Pokud vám jogurt nechutná, můžete místo něj jíst kimči, nebo kyselé zelí.
    • Pokud nechcete jíst jogurt každý den, můžete ho brát ve formě tablet.
  2. 2
    Jezte draslík. Tento minerál pomáhá regulovat množství tekutiny v těle a když ho budete jíst pravidelně, zbaví vás pocitů nafouknutí. Jezte banány, manga, špenát, ořechy a rajčata. Pokud trpíte častým nafouknutím břicha, můžete brát draslík také ve formě doplňků stravy.
  3. 3
    Omezte konzumaci soli. Sůl způsobuje zadržování vody v těle, protože se v těle hromadí. Určité množství soli je zdravé, ale když to s ní budete přehánět, budete nafouknutí. Vyhýbejte se slaným potravinám, jako jsou brambůrky, preclíky, balené potraviny a fast food.
    • Když si budete vařit jídlo sami, budete mít jistotu, že nejíte příliš mnoho soli. V restauracích se používá hodně soli, aby jídlo mělo silnou chuť, ale to bohužel obnáší velké riziko nafouknutého břicha.
    • Čtěte si obaly všech balených jídel, která si chcete koupit. I potraviny, které jsou „zdravé“ často obsahují velkou spoustu soli.
    • Když budete jíst slaná jídla, pijte po nich hodně vody, abyste sůl ze svého těla vyplavili.
  4. 4
    Nejezte příliš mnoho škrobu. Škrob také způsobuje zadržování vody v těle a nafouknuté břicho, takže se vyhýbejte velkému množství sacharidů. Chléb, brambory, krekry, těstoviny a další škroby jezte s mírou. Pokud si všimnete, že po nějakém jídle trpíte pocity nafouknutého břicha, omezte konzumaci tohoto jídla.
  5. 5
    Vyhýbejte se nápojům s bublinkami. Nápoje s bublinkami, jako jsou různé limonády, mohou také způsobovat pocity nafouknutého břicha. Malé vzduchové bublinky způsobují hromadění plynů v žaludku. Pokud trpíte chronickým pocitem nafouknutého břicha, měli byste se těmto nápojům vyhýbat úplně.
  6. 6
    Nejezte náhražky cukru. Umělá sladidla, jako je aspartam, kterými se doslazují sladkosti a limonády, u některých lidí způsobují vážné nafouknutí břicha. Místo umělého cukru si slaďte své nápoje a dezerty medem, sirupem z agáve, nebo javorovým sirupem.

Část 3
Změňte své zlozvyky

  1. 1
    Nepoužívejte brčka. Když budete pít brčkem, budete polykat zbytečně příliš mnoho vzduchu. Vzduch se potom nahromadí ve vašem žaludku a způsobí nafouknuté břicho. Pokud pijete vždy jen brčkem, zkuste se tohoto zlozvyku zbavit. Možná zjistíte, že vám to pomůže.
  2. 2
    Přestaňte žvýkat žvýkačky. Při žvýkání lidé často otvírají ústa a polykají vzduch. Někdy je možné se nafouknutého břicha zbavit jen tím, že přestanete žvýkat žvýkačky. Když si po každém jídle dáte žvýkačku, může to mít na vaše zažívání horší vliv, než sůl a škrob, které jíte!!
    • Místo žvýkačky si dávejte mentolové bonbony, nebo tvrdé bonbony.
    • Pokud se žvýkačky zbavit nechcete, naučte se žvýkat se zavřenými ústy, abyste nepolykali vzduch.
  3. 3
    Všímejte si toho, kolik vzduchu spolykáte, když mluvíte. Máte tendenci mít při mluvení stále otevřená ústa? Každý člověk mluví jinak a někteří lidé při mluvení spolykají velké množství vzduchu, protože kladou důraz na výslovnost atd. Až si budete příště s někým povídat, zaměřte se na to, co dělají vaše ústa. Všímejte si toho, zda nepolykáte příliš mnoho vzduchu a naučte se zavírat ústa vždy, když nebudete mluvit.
  4. 4
    Přestaňte kouřit. Kouření cigaret a doutníků také způsobuje polykání vzduchu a nafouknuté břicho. Když budete kouřit méně, nebo se svého zlozvyku vzdáte úplně, podaří se vám zmírnit vaše příznaky. Zkuste používat nikotinovou náplast.

Tipy

  • Nepotlačujte nutkání jít na toaletu.
  • Vyhýbejte se sacharidovým jídlům pozdě večer, protože škroby v pečivu a těstovinách způsobují zadržování vody. Pokud nechcete být ráno oteklí, jezte večer pouze lehká jídla.
  • Pokud trpíte alergií na některé potraviny a léky, poraďte se svým lékařem.
  • Nafouknuté břicho může znamenat, že máte ve střevech plyny, takže pokud vás bolí břicho, zkuste si několikrát říhnout, nebo se napijte, abyste si mohli říhnout.
  • Vyhýbejte se mléčným produktům.
  • Pijte čaj s citronem a medem.

Věci, které budete potřebovat

  • Výše uvedené potraviny
  • Voda

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 26 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Obecné zdraví

V jiných jazycích:

English: Cure Stomach Bloating, Español: curar la hinchazón del estómago, Italiano: Curare il Gonfiore Addominale, Deutsch: Blähungen behandeln, Русский: вылечить вздутие живота, 中文: 治疗胃胀, Français: traiter des lourdeurs d'estomac, Bahasa Indonesia: Mengatasi Perut Kembung, Nederlands: Van een opgeblazen buik afkomen, العربية: علاج انتفاخ المعدة, ไทย: แก้ท้องอืด, Tiếng Việt: Chữa Chướng bụng Đầy hơi, 한국어: 속이 더부룩할 때 치료법

Stránka byla zobrazena 2 032 krát.
Byl tento článek přesný?