Jak se zbavit nafouknutého břicha při PMS

V tomto článku:Změna stravováníZměny životního styluBerte doplňky stravy a léky

Většina žen během svého menstruačního cyklu trpí alespoň mírnými příznaky PMS (premenstruačního syndromu). Mezi běžné příznaky PMS patří nafouknuté břicho, což je důsledek zadržování vody v těle, které je spojeno s hormonálními změnami. Některé ženy se během PMS nemohou zbavit vody, kterou jejich tělo zadržuje, ale existují způsoby, které vám pomohou cítit se alespoň trochu lépe.

1
Změna stravování

  1. 1
    Pijte více vody. Zní to sice zvláštně, že byste měli pít vodu, když v těle vodu zadržujete, ale ve skutečnosti jde o nejlepší způsob, jak se zadržené vody zbavit. [1] Když budete pít více vody, vaše tělo se začne zbavovat vody, kterou si ukládá.
  2. 2
    Omezte konzumaci soli. Týden před menstruací omezte konzumaci soli, abyste se vyhnuli zadržování vody v těle. [2] Uvědomte si, že nejvíce soli obsahují zpracované potraviny a umělé potraviny. Vyhýbejte se všem těmto jídlům, nebo si dávejte jídla s nízkým obsahem soli.
  3. 3
    Vyhýbejte se škrobu, cukru a rafinovaným sacharidům. Při PMS tyto potraviny mohou způsobit horší zpracovávání estrogenu v těle. Kromě toho také zvyšují hladinu krevního cukru, což podporuje zadržování vody a způsobuje nafouknuté břicho.
  4. 4
    Jezte zdravé potraviny. Když budete jíst více vlákniny (více čerstvého ovoce a zeleniny), budete mít srovnanější hladinu hormonů. [3] Vláknina se váže na estrogen v těle, takže se díky ní snáze zbavíte přebytku tohoto hormonu.
  5. 5
    Dejte si každý den 6 malých porcí jídla, místo tří velkých jídel. Když budete jíst častěji, ale po malých porcích, vyhnete se přecpanosti, která často doprovází zadržování vody. Také regulujete hladinu krevního cukru, což vám umožní zbavit se pocitu nafouknutého břicha. [4]
  6. 6
    Přestaňte jíst mléčné produkty. Některé ženy zjistily, že když přestanou jíst mléčné produkty, srovnají se jim hladiny hormonů, takže se cítí zdravěji a netrpí nafouknutým břichem spojeným s PMS. [5] Platí to zejména pro lidi, kteří trpí nesnášenlivostí na laktózu, kterou nemají potvrzenou.[6]

2
Změny životního stylu

  1. 1
    Začněte více cvičit. Během PMS se vám pravděpodobně nebude chtít vůbec cvičit, ale když budete jen sedět a nebudete se hýbat, podpoříte tím zadržování vody v těle. Nejlepší je cvičit každý den, ale během PMS je to obzvláště důležité. [7]
    • Každý den se 30 minut věnujte aerobnímu cvičení.
    • Zajděte si na svižnou procházku, což vás zbaví stresu, dodá vám vitamín D, který vám zlepší náladu a podpoří odvodnění těla.
  2. 2
    Zhubněte. Nadváha může zhoršit příznaky menstruace a PMS, včetně nafouknutého břicha. Když budete mít zdravou hmotnost, zbavíte se nafouknutého břicha spojeného s PMS a budete se cítit obecně zdravěji.
  3. 3
    Zbavte se stresu. Stres může mít vážné dopady na vaše zdraví. Když budete neustále ve stresu, vaše tělo (včetně hormonálního systému) bude ve stresu, což může zhoršit příznaky PMS, jako je pocit nafouknutého břicha.[8]

3
Berte doplňky stravy a léky

  1. 1
    Berte vápník a hořčík. Pokud nejíte každý den alespoň 1200 mg vápníku, začněte ho brát v tabletách. [9] Vápník, hořčík a draslík zmírňují pocit nafouknutí. [10]
    • Mezi potraviny s vysokým obsahem vápníku patří mléčné produkty, kapusta, pomeranče, ovesné vločky a mandle. [11]
    • Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří listová zelenina, dýňová a sezamová semena a cereálie. [12]
  2. 2
    Pijte mátový čaj. Máta vám uleví od bolesti a má diuretické účinky, takže několik šálků mátového čaje denně vás může zbavit nafouknutého břicha. Kromě toho vám popíjení čaje v klidu může ulevit také od stresu. [13]
  3. 3
    TBerte volně prodejné léky proti bolesti. Některé léky proti bolesti při menstruaci, jako je Pamprin nebo Midol mají mírné diuretické účinky, takže vás zbaví nafouknutého břicha a pomohou vám zbavit se zadržované vody. Také mají protizánětlivé účinky, takže vám pomohou i s jinými otoky na těle. [14]
  4. 4
    Vezměte si diuretikum. Volně prodejná diuretika mohou vašemu tělu pomoci zbavit se zadržovaných tekutin. [15]
  5. 5
    Zkuste přírodní diuretika. Některé potraviny a nápoje mají přirozeně diuretické účinky. Kokosová voda, celer, okurek, hrozny a zelený čaj vám mohou pomoci zbavit se zadržované vody. [16] Kopřiva, zázvor a jalovec mají také diuretické účinky. [17]
  6. 6
    TBerte hormonální antikoncepci. Hormonální antikoncepce při správném užívání pomáhá zmírňovat projevy PMS a příznaky menstruace. Zeptejte se svého gynekologa, která antikoncepce je pro vás nejvhodnější. [18]

Tipy

  • Nekombinujte diuretika s kofeinem – obě tyto látky dehydrují a mohou vám zhoršit příznaky PMS, jako jsou bolesti hlavy a nespavost.
  • Přestože nafouknutí břicha a další příznaky PMS postihují ženy každého věku, největší vliv mají na ženy ve věku 25-35 let.
  • Některé druhy hormonální antikoncepce mohou způsobovat zadržování vody, zatímco jiné mají opačné účinky. Pokud berete antikoncepci a máte problémy s PMS, promluvte si s lékařem o výměně léků.
  • Uvědomte si, že u některých žen se příznaky PMS s věkem zhoršují, takže je možné, že je to i váš případ.
  • Pokud se chcete zbavit nepříjemných příznaků PMS, pijte čaj Holland and Barratt pro zeštíhlení a slaďte si ho medem.


Varování

  • V týdnu před menstruací se vyhýbejte alkoholu. Konzumace alkoholu zhoršuje příznaky PMS, jako je zadržování vody a pocit nafouknutého břicha.
  • Přebytečná voda v těle může být příznakem jiných onemocnění. Pokud se vám nedaří se nafouknutí zbavit, nebo se nafouknutí nezbavíte ani s příchodem menstruace, zajděte si k lékaři.
  • Nekombinujte diuretika a protizánětlivé léky. Tato kombinace by vám mohla poškodit ledviny.[19]

Reference

  1. http://www.drdonnica.com/toptips/00002375.htm
  2. http://www.drdonnica.com/toptips/00002375.htm
  3. http://www.mayoclinic.org/healthy-living/womens-health/in-depth/water-retention/art-20044983?pg=1
  4. http://drhyman.com/blog/2010/09/17/how-to-eliminate-pms-in-5-simple-steps/#close
  5. http://drhyman.com/blog/2010/09/17/how-to-eliminate-pms-in-5-simple-steps/#close
  6. http://www.drdonnica.com/toptips/00002375.htm
  7. http://www.mayoclinic.org/healthy-living/womens-health/in-depth/water-retention/art-20044983?pg=1
  8. http://drhyman.com/blog/2010/09/17/how-to-eliminate-pms-in-5-simple-steps/#close
  9. http://www.mayoclinic.org/healthy-living/womens-health/in-depth/water-retention/art-20044983?pg=2
Ukázat více... (10)

Informace o článku

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 11 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Kategorie: Obecné zdraví

V jiných jazycích:

English: Reduce PMS Bloating, Español: reducir la hinchazón del síndrome premenstrual, Português: Reduzir o Inchaço Causado pela TPM, Italiano: Ridurre il Gonfiore Causato dalla Sindrome Premestruale, Deutsch: PMS Blähungen vermindern, Русский: избавиться от вздутия живота при ПМС, Français: réduire l'enflure causée par le syndrome prémenstruel (SPM), Bahasa Indonesia: Meredakan Kembung Akibat PMS, Nederlands: Het opgeblazen gevoel door PMS verminderen, العربية: تخفيف الانتفاخ الحادث قبل الدورة الشهرية

Stránka byla zobrazena 3 842 krát.
Byl tento článek přesný?