Stáhnout PDF Stáhnout PDF

Strie jsou drobné pajizévky v kůži, které se obvykle vyskytují v místech, kde se ukládá tuk. Přestože genetika hraje významnou roli ve výskytu a viditelnosti strií, tak je možné je ošetřovat nejrůznějšími prostředky i doma. V následujícím článku zjistíte více informací o tom, jak se o strie sám starat a jak co nejvíce zabránit jejich vzniku.

Metoda 1
Metoda 1 ze 4:
Vitamín C

  1. 1
    Jezte dostatek potravin s obsahem vitamínu C. Především je jezte v případě, že přibíráte na váze, rychle rostete nebo jste těhotná. Některé studie prokázaly, že vitamín C podporuje produkci kolagenu v těle, díky čemuž se pokožka dokáže sama opravit.
  2. 2
    Pokud nejste těhotná, tak berte doplněk stravy s vitamínem C. Kapsle s 500 mg mohou pomoci zabránit vzniku strií či případně snížit jejich viditelnost.
    • Pokud jste těhotná, poraďte se se svým doktorem, jaký přípravek je pro vás vhodné brát.
    Reklama

Metoda 2
Metoda 2 ze 4:
Hydratujte

  1. 1
    Pokud rostete nebo přibíráte, tak věnujte pozornost pokožce na bocích, stehnech, zadečku, ramenou, prsou a bříšku. Nejlepší výsledky doma získáte, pokud se začnete o strie starat hned zpočátku.
  2. 2
    Naneste kokosové máslo 2- až 3-krát denně na danou oblast. Snažte se začít ošetřovat strie, hned jak se objeví. Pokuste se najít přípravek, který obsahuje minimum chemických látek.
  3. 3
    Naneste na strie olej z pšeničných klíčků 2-krát denně. Studie ukázaly, že čerstvý olej z pšeničných klíčků je zdraví velmi prospěšný.
    Reklama

Metoda 3
Metoda 3 ze 4:
Produkty s retinoidy

  1. 1
    Požádejte doktora o předepsání retinoidů. Retinoidy pro lokální aplikaci zvyšují produkci elastinu a kolagenu v pokožce a je to to nejlepší, co můžete doma používat.
    • Neberte retinoidy, pokud jste těhotná nebo kojíte. Před použitím retinoidů si pečlivě přečtěte příbalový leták a zjistěte si, jaké mají vedlejší účinky.
    • Pokud používáte retinoidy (gel nebo krém), vyhněte se přímému slunci. S retinoidy budete citlivější na sluneční záření a úžeh může pouze poškodit schopnost pokožky léčit strie.
  2. 2
    Používejte kosmetické přípravky s obsahem kyseliny glykolové. Tato alfa-hydroxykyselina podporuje produkci kolagenu v těle. Hledejte přípravky s nejvyšším obsahem této aktivní ingredience.
    • Nejefektivnější přípravky s kyselinou glykolovou jsou k dispozici u dermatologa.
    Reklama

Metoda 4
Metoda 4 ze 4:
Strava a cvičení

  1. 1
    Mějte svoji váhu pod kontrolou. Věčné držení diet a jo-jo efekt vede k natahování a poškozování kůže. Snažte se omezit výkyvy váhy.
  2. 2
    Dělejte posilovací cvičení. Tvorba svalové hmoty posilňuje pokožku a snižuje viditelnost strií.
  3. 3
    Dělejte pravidelně kardio cvičení. Omezte přibírání na váze a pracujte na formování postavy. Snažte se 3- až 6-krát týdně věnovat 30 až 60 minut kardio cvičení. Aktivní životní styl také sníží šance vzniku strií.
  4. 4
    Pijte dostatek vody. Omezte ostatní nápoje, jako je alkohol a slazené nápoje a pijte především vodu. Pleť bude vypadat lépe, když bude dostatečně hydratovaná.
  5. 5
    Jezte zdravou stravu. Jezte stravu bohatou na živiny, vaše pleť bude vypadat lépe.
    • Jezte potraviny s nízkým glykemickým indexem. Vyhýbaní se potravinám, které způsobují prudký vzestup hladiny krevního cukru, pomáhá lepší regulaci hormonů v těle. Měli byste se vyhýbat potravinám s vysokým obsahem cukru, průmyslově zpracovaným potravinám a potravinám z bílé mouky. Snažte se jíst celozrnné potraviny a potraviny, které podporují udržení zdravé pleti.
    • Jezte vlašské ořechy. Vlašské ořechy obsahují měď, která podporuje tvorbu kolagenu v těle. Každý den si dejte na svačinu 1 hrst ořechů.
    • Jezte jogurty. Mléčné bílkoviny zpevňují pleť.
    • Vyzkoušejte granátové jablko, slunečnicová semínka a zelený čaj. Antioxidanty vám vyrovnají hladinu živin v těle a podpoří hydrataci pleti.
    Reklama

Věci, které budete potřebovat

  • Doplněk stravy s vitamínem C
  • Kokosové máslo
  • Krém s retinoidy
  • Přípravky s kyselinou glykolovou
  • Olej z pšeničných klíčků
  • Voda
  • Posilovací cvičení
  • Kardio cvičení
  • Vlašské ořechy
  • Jogurt


Související články

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku pracovali dobrovolní autoři, kteří jej v průběhu času upravili a vylepšili. Tento článek byl zobrazen 2 540 krát
Kategorie: Obecné zdraví

Lékařské prohlášení

Obsah tohoto článku není určen jako náhrada odborné lékařské pomoci, vyšetření, diagnostiky nebo léčby. Před zahájením, změnou nebo ukončením jakéhokoli zdravotního ošetření byste měli vždy kontaktovat svého lékaře nebo jiného kvalifikovaného zdravotnického pracovníka.

Stránka byla zobrazena 2 540 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama