Jak se zbavit tuku na břiše pomocí pití vody

Spoluautor Sami Skow

V tomto článku:Pití vody podporuje trvalý úbytek váhyVodní půst pro dočasný úbytek váhy14 Reference

Jestliže se vám nedaří zhubnout na břichu pomocí pití vody, můžete využít pití vody k celkovému úbytku váhy. Pití dostatečného množství vody na denním pořádku vám pomůže shodit permanentní kila, ale není zde žádný způsob, jak je shodit rychleji. Vodní půst vám může pomoci shodit několik kilo v krátkém čase, ale buďte si vědomi toho, že jakmile skončí váš půst, kila se vrátí.

1
Pití vody podporuje trvalý úbytek váhy

  1. 1
    Každý den pijte dost vody, abyste se zasytili. [1] Klinika Mayo doporučuje dospělým ženám vypít 9 sklenic vody denně, a mužům 13 sklenic denně. [2] Nejenže díky tomu bude vaše tělo hydratované a zdravé — zároveň je to prevence, aby vaše tělo nepletlo hlad se žízní. Jestliže pijete dostatek vody, kterým zaplníte žaludek, můžete oklamat své tělo opačně, aby si myslelo, že je plné jídla, zatímco bude plné nekalorické vody.
    • Pamatujte, že tyto míry jsou obecná pravidla a množství potřebné vody se bude lišit na základě vaší váhy a vaší aktivity.
    • Mějte láhev s vodou vždy při sobě, abyste se mohli kdykoliv během dne napít.
    • Zjistěte si, kolik má vaše láhev mililitrů, a ujistěte se, že ji doplňujete natolik, že vypijete tolik vody, kolik jste si stanovili.
    • Jestliže se cítíte hladoví, vypijte sklenici vody a počkejte deset minut. Máte-li pořád hlad, dejte si lehkou svačinu. Nicméně často zjistíte, že sklenice vody odvrátí vaši chuť na svačinu.
  2. 2
    Nahraďte kalorické nápoje vodou. [3] Jeden z nejjednodušších způsobů snížit velké množství kalorií, které přijímáte, je přestat tyto kalorie pít. Energetický nápoj, kterým začínáte den, limonáda k obědu a piva s přáteli na konci dne — to je spousta prázdných kalorií navrch vašeho aktuálního jídelníčku.
    • Pár alkoholických nápojů s přáteli mohou být důležitou součástí vašeho společenského života. Ale ujistěte se, že to nepřeháníte. Mějte u sebe vodu, když pijete alkohol, udrží vaše tělo hydratované a nevypijete příliš alkoholických kalorií. Cílem je poměr jedna na jednu alkoholických nápojů a sklenic vody.
  3. 3
    Zahrňte kávu a čaj. Jestliže jste jedním z těch lidí, kteří mají problém se po ránu nastartovat, nezoufejte! Experti počítají kávu a čaj jako součást vašeho denního příjmu tekutin. [4] Jestliže jste v minulosti spoléhali na energetické nápoje, tyto čisté kofeinové nápoje jsou mnohem lepší variantou, pro start do nového dne.
    • Nepřidávejte kalorie do těchto nápojů zbytečnými přísadami. Karamelové latté nebo frappuccino jsou nápoje plné cukru a kalorií z mléka, šlehačky a sirupu. Obyčejný šálek kávy, na druhou stranu, má pouze 2 kalorie a žádný tuk! [5]
    • Uvědomte si, že vaše tělo musí stále spálit kofein, což vyžaduje vodu. Ujistěte se, že vypijete tolik vody, abyste to vašemu metabolizmu umožnili.
  4. 4
    Ochuťte si vodu ovocem. Jestliže vám chybí ochucené nápoje, na které jste byli zvyklí, vyrobte si vlastní, můžete si udělat ochucený nápoj bez cukru a kalorií. Nakrájejte si vaše oblíbené ovoce — jahody, citrony, okurky — a dejte je do džbánku s vodou a uložte do lednice. Po několika hodinách bude voda ochucená a vy budete mít výborný, nízkokalorický nápoj.
  5. 5
    Pijte vodu mezi sousty během jídla. Voda vám pomůže strávit jídlo zajištěním správné funkce ledvin. [6] Další výhoda pití během jídla je, že se nepřejíte. Může trvat 12-20 minut než si vaše tělo uvědomí, že už jste se zasytili, takže pokud jíte příliš rychle, můžete jíst více, než potřebujete. [7]
    • Rychlí jedlíci se často cítí přeplnění a leniví po jídle. Díky pití vody mezi každým soustem, budete jíst déle a tím dáte prostor vašemu mozku, aby si uvědomil, jak plný váš žaludek je.
  6. 6
    Pijte vodu před a během cvičení. Výzkumy ukazují, že pití vody zvyšuje váš metabolizmus a umožňuje vašemu tělu spalovat kalorie trochu více, než normálně. [8] Přestože se metabolizmus nezrychlil nějak převratně, je to výrazné a je to jednoduché! Výzkumníci odhadují, že pokud zvýšíte svůj denní příjem vody o 6 sklenic za den, můžete shodit 2 kila navíc, během jednoho roku.
    • Ujistěte se, že vypijete dostatek vody, abyste doplnili, co vypotíte během cvičení. Pokud tak neuděláte, můžete si způsobit dehydrataci, což vede k různým zdravotním rizikům.

2
Vodní půst pro dočasný úbytek váhy

  1. 1
    Pochopte, že vodní půst nepřináší permanentní výsledky. Vodní půst znamená, že člověk nepije a nejí nic jiného než vodu po určitou dobu. Výsledkem je rychlý úbytek váhy, protože vaše tělo nepřijímá žádné kalorie z jídla. Váha, kterou shodíte během vodního půstu, se vrátí, jakmile znovu začnete jíst. Popravdě, vzhledem k tomu, že váš metabolizmus bude zpomalený, nedostatkem příjmu energie z jídla, vaše váha se může vyhoupnout ještě výš, než byla před vodním půstem, až začnete jíst. [9]
    • Jestliže se snažíte o trvalý úbytek váhy, měli byste pít spoustu vody a mít v rovnováze zdravé jídlo a pravidelné cvičení.
    • Nicméně, pokoušíte-li se zhubnout několik kil kvůli nějaké události, vodní půst pro vás může být rychlým řešením.
  2. 2
    Vezměte v úvahu zdravotní omezení kvůli vodnímu půstu. [10] Lidské tělo je neskutečně pružné a dokáže vydržet dlouhý čas bez jídla — tak dlouho, dokud není dehydratované. [11] Půst, který trvá pár dnů není pro většinu lidí škodlivý, dokud pijí hodně vody — což budete chtít každopádně, abyste oklamali vaše břicho, aby si myslelo, že jste něco snědli.
    • Nicméně lidé se zdravotními problémy by neměli podstupovat půst za žádných okolností. Například diabetici potřebují během dne regulovat pomocí jídla jejich cukr v krvi. Než začnete půst, raději to konzultujte se svým lékařem.
    • Děti, starší lidé, těhotné nebo kojící ženy a lidé s chronickými nemocemi, by neměli půst podstupovat.
    • I zdraví lidé mohou pocítit negativní vedlejší účinky během půstu. Když přestanete jíst, tělo nemá dostatek energie; nakonec se budete cítit unaveni a budete mít závratě. Také vám může být nevolno, nebo můžete mít zácpu a samozřejmě budete mít hlad.
    • Možná byste mohli zvážit začít detox zdravým jídlem. Soustřeďte se na dietní proteiny, zeleninu, ovoce, oříšky (tj. mandle a kešu), a složité sacharidy jako sladké brambory, hnědá rýže a Quinoa, nejméně po dobu 48 hodin.
  3. 3
    Dodržujte půst pouze několik dní. Na internetu možná uvidíte, že někdo doporučuje držet půst 21 nebo 30 dní, ale to je extrémně nebezpečné, pokud to není prováděno pod dohledem doktora. Pokud se rozhodnete držet půst, dodržujte jej pouze tři, nebo čtyři dny před událostí, na kterou se připravujete. Krom toho, budete tak vyčerpaní, a budete mít takové závratě, že můžete ublížit sobě, nebo někomu jinému při normálních denních činnostech. [12]
  4. 4
    Naplánujte si hladovku na klidné dny. Pokud vás v práci čeká velká uzávěrka, nebo se chystáte na výlet, neměli byste podstupovat hladovku. Vedlejší účinky hladovky by vám mohly bránit v koncentraci a nakonec pokazíte to, na čem pracujete, nebo budete ohrožovat sebe i okolí, pokud budete řídit auto.
    • Nesnažte se cvičit během půstu, i když máte nějaké kalorie ke spálení. Budete se akorát cítit příšerně! Během hladovky je ideální když se nestresujete, a nemáte před sebou náročné dny, takže můžete jen odpočívat.
  5. 5
    Skončete s půstem před událostí, na kterou se připravujete. Chcete v den události vypadat skvěle, nechcete, aby vám bylo špatně, cítit se unaveně a mít závratě! Nezačínejte s nezdravým jídlem hned po půstu, může vám to způsobit zažívací potíže. Místo toho jezte zdravě, nízkokalorická jídla jako ovoce a zeleninu, abyste byli připraveni na váš velký den.

Co můžete doopravdy očekávat?

  • Možná ze začátku snížíte vaši váhu o hodně pitím vody, ale mnohem reálnější je, že budete shazovat okolo 1 kg za týden. [13]
  • Pravděpodobně zhubnete i na jiných místech než břicho, na pažích, stehnech a bocích.
  • Začít pít více vody je dobrý start, ale nejspíš budete muset udělat i další změny.
  • Hubnout o určité množství kilogramů může trvat nějakou chvíli. Buďte trpěliví, až si začnete měnit jídelníček a životní styl k lepšímu.

Varování

  • Buďte opatrní a nepřežeňte to s hydratováním! Dospělý člověk, jehož srdce, ledviny a hypofýza fungují pořádně, by musel vypít více než dva galony vody, aby si vytvořil intoxikaci vodou. Tento stav je nejběžnější u lidí, jejichž činnost ledvin je narušená, stává se to, když doktoři, sestřičky, nebo zdravotní služba podávají větší množství vody, v infuzích a lécích, než tělo tohoto člověka dokáže vyloučit. [14]

Related wikiHows

Informace o článku

Spoluautorem tohoto článku je Sami Skow. Sami Skow je ACE certifikovaný poradce pro výživu a zdraví v New Jersey. Této profesi se věnuje od roku 2014.

Kategorie: Dietetika & potraviny

V jiných jazycích:

English: Lose Belly Fat by Drinking Water, Español: perder grasa del estómago tomando agua, Italiano: Perdere la Pancia Bevendo Acqua, Português: Perder Gordura na Barriga Bebendo Água, Русский: избавиться от жира на животе с помощью питьевой воды, Deutsch: Bauchfett verlieren durch Wassertrinken, Français: perdre du ventre en buvant de l'eau, Bahasa Indonesia: Menghancurkan Lemak Perut dengan Meminum Air, Tiếng Việt: Giảm Mỡ bụng Bằng cách Uống nước, ไทย: ลดพุงด้วยการดื่มน้ำ, 中文: 通过喝水减去小腹赘肉, 한국어: 물 마셔서 뱃살 빼기, Nederlands: Buikvet kwijtraken door water te drinken, 日本語: 水を飲んでお腹の脂肪を減らす, العربية: التخلص من دهون البطن عن طريق شرب المياه

Stránka byla zobrazena 3 918 krát.
Byl tento článek přesný?