Jak se zbavit tuku ze spodní části břicha

2 Metody:Jak být štíhlejšíSledujte své pokroky a udržte si motivaci

Přebytečný tuk na břiše nevypadá hezky a není snadné se ho zbavit. Kromě toho je ale také nebezpečný, protože bývá spojován s různými nemocemi. V tomto článku se dozvíte, jak se tohoto tuku zbavit jednou provždy.

1
Jak být štíhlejší

  1. 1
    Omezte přísun kalorií. Pokud jde o hubnutí, není možné zhubnout pouze na jedné části těla. Pokud chcete zhubnout, budete muset zhubnout z celého těla a omezit přísun kalorií. Můžete to udělat dvěma způsoby (ideálně oběma): jezením menších porcí jídla a výběrem méně kalorických potravin.
    • Měli byste jíst ovoce, zeleninu, bílkoviny a celozrnné produkty. Omezte cukry, tuky a prázdné kalorie, které vašemu tělu nedodávají žádné živiny a způsobují ukládání tuku na břiše.
  2. 2
    Dávejte si pozor na přidané cukry. Mnoho lékařů věří, že cukr je hlavní příčinou epidemické obezity a že je nebezpečnější, než tuk. Přebytečný cukr způsobuje nárůst hladiny inzulinu, což je hormon, který způsobuje ukládání tuku. [1]
    • Zvykněte si číst si obaly potravin a dávejte si pozor na skryté cukry v nápojích, omáčkách, cereáliích a pečivu.
    • Pokud máte chuť na něco sladkého, vyberte si něco zdravého, například med, hořkou čokoládu, sušené ovoce, nebo třeba řecký jogurt.
    • Uvědomte si, že čím více cukru budete jíst, tím více ho vaše tělo bude vyžadovat. Ze začátku nebude snadné omezit množství cukru, které jíte, ale vaše tělo si na to brzy zvykne a už pro vás nebude problém ho nejíst.
  3. 3
    Zbavte se stresu. Stres způsobuje nárůst hormonu kortizolu, který způsobuje ukládání tuku na břiše. [2] Stres u mnoha lidí způsobuje také emocionální jezení a zbytečné přejídání.
    • Zbavte se stresu a lidí, kteří vám stres způsobují. Měli byste také omezit množství stresu a úzkosti, které cítíte každý den. Pokuste se uspořádat si čas tak, abyste nemuseli neustále spěchat.
    • Pokud máte potíže se stresem, zkuste si každý den na chvíli sednout, zavřít oči, zaměřit se na svůj dech a vyčistit si hlavu od všech myšlenek a starostí.
  4. 4
    Pijte hodně vody. Je důležité dostatečně pít, aby vaše tělo správně fungovalo, ale spousta studií prokázala, že voda lidem také pomáhá rychleji hubnout. [3] Je to zejména proto, že vám voda zaplní žaludek, takže necítíte hlad a nepřejídáte se.
    • Snažte se vypít alespoň 8 sklenic vody denně. Dejte si jednu nebo dvě sklenice před každým jídlem, abyste měli menší chuť jíst a zasytili se rychleji.
  5. 5
    Věnujte se aerobními cvičení. Aerobní cvičení spaluje kalorie a zrychluje metabolismus, takže vám umožní zhubnout rychleji. Měli byste cvičit alespoň 30 minut v kuse 5 dní v týdnu. Můžete běhat, chodit na procházky, jezdit na kole, nebo třeba plavat.
    • Najděte si cvičení, které vás bude bavit. Když pro vás bude cvičení příjemné, budete mít větší šanci, že u něho vydržíte déle.
  6. 6
    Nevynechávejte jídla. Zní to sice trochu kontraproduktivně, ale když budete vynechávat jídla, budete hubnout pomaleji. Nejlepším způsobem, jak zrychlit metabolismus, je jíst často a po malých porcích. Je tedy lepší dát si každý den šest menších jídel, než tři velká.
  7. 7
    Prozatím vynechejte cviky na břicho. Sklapovačky vám sice pomohou dosáhnout pevnějších svalů, ale protože na nich máte zatím vrstvu tuku, nebylo by to vidět. Nejprve se zaměřte na to, abyste se tohoto tuku zbavili a potom můžete začít posilovat.

2
Sledujte své pokroky a udržte si motivaci

  1. 1
    Najděte si někoho, kdo bude cvičit a hubnout s vámi. Hubnout o samotě je někdy těžké, zejména pokud máte kolem sebe lidi, kteří se stravují nezdravě a necvičí. Najděte si partnera, se kterým si budete navzájem dodávat motivaci, sdílet tipy a triky a společně cvičit.
    • Pokud jste soutěživí, pomůže vám najít si partnera, protože budete chtít dosahovat lepších výsledků, než on.
  2. 2
    Veďte si deník. Studie prokázaly, že lidé, kteří si zapisují vše, co každý den snědí, hubnou rychleji, než lidé, kteří si nic nezapisují. [4] Je to zejména proto, že když si budete vše zapisovat, budete mít pocit zodpovědnosti.
    • Můžete použít nějaký online kalorický deník, například My Fitness Pal nebo Calorie King. Na těchto stránkách si můžete psát vše, co sníte a počítat si i kalorie.
  3. 3
    Měřte se. Zapisujte si své pokroky a pravidelně se měřte. Měřte se vždy v nejužší části pasu a na spodní části břicha, asi tři centimetry pod pupíkem.
    • Jednou týdně se zvažte, abyste věděli, jaké děláte pokroky. Pro nejpřesnější výsledky se važte ráno, ještě než si dáte snídani. Je nejlepší vážit se bez oblečení.

Tipy

  • Při dietě byste se měli snažit mít stále co dělat, abyste nemuseli myslet na jídlo.
  • Soustřeďte se na práci, na školu, na koníčky, travte čas s přáteli atd., abyste neměli neustále na něco chuť.
  • Naučte se rozlišovat mezi hladem a nudou. Pokud nemáte takový hlad, abyste si chtěli dát ovoce nebo zeleninu, pravděpodobně se pouze nudíte. Pokud máte chuť na konkrétní jídlo, nemáte hlad, ale chybí vám chuť tohoto jídla.
  • Zelený čaj a kajenský pepř urychlují metabolismus a podporují hubnutí.
  • Když budete žvýkat žvýkačku, nebudete mít takovou chuť k jídlu, protože si vaše tělo bude myslet, že jíte.
  • Nenahrazujte cukr aspartamem a dalšími umělými sladidly, protože jejich účinek na inzulin je stejný.

Informace o článku

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Get Rid of Lower Belly Fat, Deutsch: Bauchfett loswerden, Italiano: Disfarti della Pancetta, Español: deshacerse de la grasa del vientre, Português: se Livrar da Gordura Abdominal, Français: se débarrasser de la graisse du ventre, Русский: избавиться от жира в нижней части живота, 中文: 摆脱下腹部脂肪, Nederlands: Vet van de onderbuik kwijtraken, Bahasa Indonesia: Menghilangkan Lemak Perut Bagian Bawah, ไทย: กำจัดไขมันหน้าท้อง, العربية: التخلُّص من دهون البطن السفلية, 한국어: 뱃살 빼는 법, Tiếng Việt: Giảm mỡ bụng dưới, 日本語: 下腹の脂肪を落とす

Stránka byla zobrazena 4 079 krát.

Byl tento článek přesný?