Jak si křupnout krkem

V tomto článku:Pěst a miskaMiska a nataženíPohyb hlavouPěnový válecPochopte, co se děje, když si křupete krkemNáklon hlavy6 Reference

Křupavý zvuk, který slyšíte, když pohnete zády nebo krkem určitým způsobem, může být tvořící se a rychle zborcená zvuková bublina, sama o sobě neškodná věc. Křupání krkem může přinést dočasnou úlevu, ačkoliv je téměř vždy nejlepší nechat se napravit odborníkem s licencí, jako je chiropraktik. Uvědomte si, že křupání si vlastním krkem může mít vážné nezamýšlené důsledky. [1] Křupání krkem může vytvořit malou trhlinu ve sliznici vertebrální tepny, což může nakonec vést k mrtvici. [2][3] Uvědomte si tato rizika předtím, než se pustíte do jakékoliv domácí léčby.

1
Pěst a miska

  1. 1
    Dejte ruku v pěst.
  2. 2
    Dejte si pěst na bradu, ale mírně doprava.
  3. 3
    Zatlačte doleva. Měli byste slyšet křupání.
  4. 4
    Dejte si otevřenou dlaň přes spodek brady a zatlačte doprava, abyste křupli druhou stranu.
  5. 5
    Ujistěte se, že slyšíte křupání. Pokud ne, zkuste si křupnout jednu stranu a potom zkuste znovu druhou.

2
Miska a natažení

  1. 1
    Abyste si křupli levou stranu krku, dejte si bradu do levé ruky. Vaše brada by měla být v prohlubni mezi dlaní a prsty spočívajícími na levé tváři.
    • Je dobrý nápad třít si krk, masírovat ho, nebo si krk pořádně párkrát protáhnout, než začnete protahovat a uvolňovat krk.
  2. 2
    Natáhněte pravou ruku kolem zadní části vaší hlavy. Ruku pevně opřete do vlasů za vaším levým uchem.
  3. 3
    Otočte hlavu. Jemně ale pevně otočte hlavu mezi vašima rukama proti směru hodinových ručiček, tlačte bradu dlaní proti doleva, zatímco budete táhnout hlavu pravou rukou do opačného směru. Dělejte to, dokud vaše krční svaly nebudou úplně protažené, ale ne přetažené.
    • Často uslyšíte a pocítíte několik křupnutí, jak se krční svaly natáhnou, ale protože křupání kloubů často vyžaduje úplně natáhnout palcový nebo prstové klouby před trochu hlubším zatlačením, abyste dosáhli kavitace kloubů (křupání), může být třeba protáhnout jednu stranu krku úplně. Přidejte prostě trochu víc tlaku, abyste spustili celý sled křupnutí.
  4. 4
    Křupněte si pravou stranu krku v opačném směru. Dejte bradu do misky pravé dlaně, chyťte si vlasy za pravým uchem levou rukou a otočte po směru hodinových ručiček.
  5. 5
    Protáhněte si jednoduše a kontrolovaně celou délku krku. Použijte jen tolik tlaku, kolik je třeba k protažení krku. Prosím, buďte opatrní, abyste si při této metodě nepoškodili krk!! Přestaňte pokud cítíte bolest.

3
Pohyb hlavou

  1. 1
    Pokud je háčkem zadní strana vašeho krku (nalevo nebo napravo od krční páteře), pomalu zatlačte na vaši páteř, ale nezraňte se!
  2. 2
    Pohněte hlavou zpátky. Pokud to bolí nalevo, otočte hlavu doprava. Pokud to bolí napravo, otočte hlavu doleva houpáním hlavy dopředu a dozadu, postupně se budete dostávat blíže k rameni.
  3. 3
    Pokračujte v uvolňování vašich krčních svalů otáčením hlavou krouživým pohybem. Věnujte trochu víc pozornosti místům, které bolí.
  4. 4
    Pokud pocítíte bolest, okamžitě přestaňte a třete si krk. Měli byste cítit křupnutí, jak úplně uvolníte napětí ve svém krku.

4
Pěnový válec

  1. 1
    Dejte malý, pěnový válec na podlahu a položte se na záda tak, aby váš krk pohodlně spočíval na pěnovém válci.
  2. 2
    Zvedněte záda hýždě mírně nad zem a začněte rolovat svá záda a krk přes pěnový válec. Přejeďte si takto válcem přes celý krk až k dolním zádům.
    • Pokud potřebujete krk stabilizovat, spleťte si při pohybu přes válec ruce za hlavou.
  3. 3
    Příležitostně přejeďte pěnovým válcem až úplně dolů na vaše záda.
  4. 4
    Se stále vyklenutými zády propracujte válcem oblast vašeho krku. Zkuste zůstat co nejvíce uvolnění.
  5. 5
    Pohybujte se přes válec dokud neuslyšíte křupnutí a neucítíte úlevu.

5
Pochopte, co se děje, když si křupete krkem

  1. 1
    Pochopte, že křupání signalizuje uvolnění plynu ze synoviální výstelky. Když si křupnete kloubem, zády nebo krkem, vaše kloubní pouzdro se napne, čímž se vynutí uvolnění kyslíku, dusíku a oxidu uhličitého. [4] To vytvoří vzduchovou bublinu, která se potom sama zhroutí. To je to co způsobuje to zřetelné křupnutí, které si spojujeme s křupáním kloubu.
  2. 2
    Uvědomte si, že křupání kloubů nepovede k artritidě. Přestože je s křupáním vašich kloubů spojeno několik jiných rizik, obzvlášť v případě vašeho krku, artritida mezi ně nepatří. Donald L. Unger si 30 let křupal klouby na jedné ruce, aniž by si někdy křupl klouby na druhé ruce, čímž zpochybnil tvrzení, že křupání kloubů vede k artritidě. [5]
  3. 3
    Uvědomte si, že křupání vašimi zády nebo krkem je spojené s úlevou, ale pouze s dočasnou úlevou. Pokud si opakovaně potřebujete křupnout krkem, abyste ulevili krku, ramenům a oblasti páteře, pravděpodobně existuje hlubší problém, který si zasluhuje lékařskou pozornost. Oddělení kloubů způsobem popsaným výše přináší dočasnou úlevu, ale pouze tu - dočasnou.
    • Lidé často zjišťují, že aby stejně ulevili krční oblasti, musí si krkem křupat častěji a častěji. Křupání často natahuje vazy v přilehlém okolí, což je dělá méně stabilními. [6] Méně stabilní vazy potom méně pravděpodobně adekvátně podpírají váhu vaší hlavy, což vede k prohloubení bolesti.
  4. 4
    Uvědomte si, že křupání vašich kloubů neznamená nutně signál napravení páteře. Mnoho lidí zamění zvuk křupání se skutečným napravením. Nemusí to tak nutně být (často to tak není). Pro napravení navštivte licencovaného fyzioterapeuta nebo chiropraktika.
  5. 5
    Pokud máte jakékoliv pochybnosti o účinnosti domácí léčby, nebo trpíte skrytými příznaky, které se mohou prezentovat bolestí nebo ztuhlostí, navštivte lékaře. Opatrnosti nikdy nezbývá. Křupání krku může vyústit v celou spoustu zdravotních potíží.

6
Náklon hlavy

  1. 1
    Nakloňte hlavu na stranu.
  2. 2
    Uvolněte krk a nechte ho viset a straně. Měli byste slyšet, jak váš krk křupne.
  3. 3
    Pokud nekřupne, zatlačte druhou stranu, než na kterou je nakloněna vaše hlava, dolů.

Tipy

  • Zkuste si protáhnout krk nakloněním hlavy na stranu, dopředu a dozadu. Nikdy neotáčejte krk krouživým pohybem. Můžete si krk vážně poškodit.
  • Pokud cítíte bolest, okamžitě přestaňte.
  • Měňte tlak, který používáte, v závislosti na tom, jak vaše tělo reaguje na pohyb. Pokud se cítíte nepříjemně, povolte uchopení; pokud necítíte úlevu, zkuste víc zatlačit proti kůži.
  • Během procesu mějte ruce pevné, jako když někoho masírujete.
  • Pokud pociťujete potřebu křupnout si s krkem často, promluvte si s lékařem nebo chiropraktikem, protože pro tyto potíže je obvykle důvod. Je lepší napravit problém než pouze ulevit příznakům.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Crack Your Neck, Español: hacer crujir el cuello, Deutsch: Den Nacken entspannen, Português: Estalar o Pescoço, Italiano: Far Schioccare il Collo, Русский: правильно выправить шею, Français: craquer les os de son cou, 中文: 伸展颈部, Nederlands: Je nek kraken, Bahasa Indonesia: Membuat Leher Berderak, 日本語: 首を鳴らす, Tiếng Việt: Bẻ Khớp Cổ, العربية: طقطقة الرقبة, ไทย: หักคอให้หายปวดเมื่อย

Stránka byla zobrazena 8 778 krát.
Byl tento článek přesný?