Jak si nechat narůst delší vlasy

3 Metody:Vytvořte si správné návyky pro zdravé vlasyVyhněte se nástrahámZvažte další faktory

Nechat si narůst dlouhé, zdravé vlasy vyžaduje velké odhodlání a trpělivost. Naštěstí existuje několik metod, jak zvýšit vaše šance na úspěch. Věnujte se svým vlasům, udržujte je zdravé a pak už jen sledujte, jak se mění v krásné, dlouhé kadeře.

1
Vytvořte si správné návyky pro zdravé vlasy

  1. 1
    Vlasy pravidelně zastřihujte. Poškození vašich vlasů postupuje od konečků, proto je musíte často a správně zastřihovat. Pravidelním zkracováním zajistíte svým vlasům zdraví od kořínků ke konečkům.
    • Nechte si vlasy zastřihnout každých 8-12 týdnů. Zdá se to být nelogické a kontraproduktivní, ale i zastříhávání vlasů o jeden centimetr znatelně urychlí jejich růst.
      • Pokud zjistíte poškození vlasů před uplynutím doporučovaných 2-3 měsíců, nechte si je zastřihnout kdykoli je to třeba.
    • Jestliže vám váš nabitý rozvrh neumožňuje pravidelné návštěvy kadeřníka, investujte do vlasových nůžek a starejte se o zkracování svých vlasů sami.
    • Výrazně poškozené vlasy je třeba nešetřit a pustit se do nich. Veškerou poškozenou část musíte odstranit, i když to bude znamenat ustřižení velkého kusu vlasů. Pokud byste poškozené vlasy nechali růst, ani zdaleka byste nedosáhli požadované rychlosti a délky.
  2. 2
    Vlasy umyjte ve vlažné vodě. Opláchněte je studenou vodou. Chladná voda uzavře póry vaší pokožky a udrží v ní veškeré živiny potřebné pro zdravý růst vašich vlasů. Horká voda naopak kůži otevírá a nechá veškeré zdravé enzymy vyprchat.
    • Horká voda navíc může vlasy oslabit a způsobit jejich vypadávání.[1]
  3. 3
    Kartáč používejte co nejméně. Pokud se vaše vlasy po umytí neustále samovolně kroutí a splétají, použijte hřeben se širokými zuby. Časté kartáčování vytrhává dosud neodrostlé vlasy.
  4. 4
    Drhněte a stimulujte. Stejně tak, jako se bez stimulace neobejde náš mozek, neobejde se bez ní ani pokožka hlavy. Při mytí vlasů si dejte načas a alespoň 1-3 minuty ji důkladně masírujte.
    • Pokud máte dlouhé nehty, snažte se jimi nepoškrábat. Pokožka na hlavě je velice citlivá a jakékoli její poškození by vás mohlo vzdálit od kýženého cíle-dlouhých vlasů.
  5. 5
    Použijte pomůcky, které nepoškodí vaše vlasy. Nástroje s kovovými hranami a těsnými místy můžou vaše vlasy zachytávat, poškozovat a vytrhávat. A to jsme ještě nezmínili případně způsobenou bolest!
    • Gumičky pro uvazování ohonu nebo jiných vlasových kreací za žádných okolností nepoužívejte. Každý, kdo to zkusil vám také rád poví proč: Gumičky vytrhávají vlasy a přetrhávají celé prameny. Pokud už jste se dopustili téhle nerozvážnosti, gumičku z vlasů vystříhejte.
    • Obecně vhodnou a bezpečnou volbou pro svazování vlasů jsou např. různé tyčinky a pomůcky s co nejmenším množstvím kovových částí. Dobrou volbou je cokoli, co z vlasů snadno vytáhnete bez jakékoli pomoci dalších nástrojů.

2
Vyhněte se nástrahám

  1. 1
    Vyhýbejte se teplu. To znamená žádné vysoušeče vlasů, žádné kulmy, žádné žehličky na vlasy a žádné kulmofény. Vysoká teplota ničí vaše vlasy a to kompletně od kořínků ke konečkům. To nejlepší, co můžete udělat, je teplu se úplně vyhnout.
  2. 2
    Nepoužívejte žádné agresivní chemikálie. Žádné ondulace, peroxid ani narovnávání vlasů za pomoci chemikálií. Pokud už máte nabarvené vlasy, používejte pravidelně šampon a kondicionér, určený pro váš typ vlasů.
    • Barva s malým obsahem peroxidu je mnohem méně škodlivá než permanentní barvy. I přesto je jakékoli barvení komerčními produkty nadbytečné. Toužíte-li bezpodmínečně po barvených vlasech, použijte produkt bez peroxidu nebo hennu na vlasy.
    • Správně zvolené produkty dokážou prodloužit odolnost barvy a oddálit vás tak od potřeby použít nějakou barvu opětovně. Zvažte investici do produktů, které budou na vaše vlasy působit preventivně a zachovají jejich zdraví.
  3. 3
    Zanechte také vlasových kreací, které škodí pokožce. Množství různých účesů a vlasových stylizací jsou svým charakterem velmi nešetrné ke kůži i vlasům. Je snadné přestat vytvářet zbytečný tlak na vlasy a zrychlit tak jejich růst a zlepšit zdraví.

    • Různé afro copánky a velmi těsné ohony můžou časem vést i k plešatění určitých částí hlavy, pokud je nosíte příliš často. Extrémně zatěžují vlasové váčky a odstřihují je od přísunu živin ke konečkům.
    • Prodloužené vlasy můžou na první pohled vypadat krásně, ale vaše pravé vlasy zanechají po odstranění ve špatném stavu. Přidáním jakékoli nepřirozené věci do vlasů zpomalujete jejich růst
    • Dredy se nedají „rozplést“. Zbavíte se jich jedině tak, že je celé odstřihnete. Vydáte-li se touto cestou, uvědomte si, že je to opravdu dlouhodobý proces.

3
Zvažte další faktory

  1. 1
    Zjistěte veškeré ingredience obsažené ve vámi používaných produktech. Stejně jako rozlišujeme různé druhy kůže, tak rozlišujeme různé druhy vlasů. Udržováním vlasů správnými produkty zajistíte jejich zdravý a rychlejší růst.
    • Některé typy vlasů reagují špatně na silikon, obsažený ve většině produktů proti krepatění vlasů. [2] Zkuste větší množství různých produktů a zjistěte, který z nich na vaše vlasy funguje nejlépe.
    • Nemějte potřebu mýt vlasy každý den. Přirozené oleje potřebují čas, aby se ve vašich vlasech správně vytvořily-častým omýváním vlasy i kůži vysoušíte.
    • Provádějte hloubková ošetření. K pravidelnému šamponování a používání kondicionéru přidejte několikrát do měsíce i hloubkovou péči. Extra proteiny dodají vašim vlasům na zdraví a lesku.
  2. 2
    Jezte zdravou stravu. To obecně znamená jídlo bohaté na železo, zinek a vitamin C. Strava pro zdravé vlasy=strava pro zdravé tělo. Takže to, co je dobré pro vás a vaše tělo, je dobré i pro vaše vlasy.
    • Dodejte svým kadeřím živiny z potravin bohatých na železo, jako jsou např. špenát, fazole nebo maso. Zajistíte tím folikulům dostatečný přísun kyslíku.
    • Pořádné „základy“ pro růst vlasů zajistíte potravinami s vysokým obsahem bílkovin-ryby, vejce, ořechy, sójové produkty apod. Vlasy jsou samy o sobě tvořené z většiny keratinem, tedy proteinem.
    • Zinek vlasy chrání před poškozením. Dobrým zdrojem zinku jsou cereálie, ústřice, arašídové máslo a různá semínka.
    • Zařaďte do své stravy ovoce a zeleninu. Obsahují vitamíny A, C a E, tedy antioxidanty, které udržují vlasy i kůži zdravé.
    • Nikdy a za žádných okolností nešiďte své stravovací návyky. Tím, že svému tělu odepřete základní potřebné živiny, se nejen budete cítit slabí a unavení, ale navíc zpomalíte růst vlasů a nehtů a vaše kůže bude vypadat matně a nezdravě.
  3. 3
    Převezměte kontrolu nad svými stresory. Dobře jezte, pravidelně cvičte a dopřávejte si dobrého nočního spánku. To všechno vám pomůže bojovat s každodenním stresem. Intenzivní stres jakéhokoli druhu může vést k různým fyzickým symptomům, včetně omezení nebo úplného zastavení růstu vlasů.
    • Vaše tělo je samo o sobě plné živin. Naneštěstí to není pro vaše vlasy úplnou prioritou. Hlavní část z nich spotřebujete na vyživování mozku a dalších vitálních orgánů. Pokud upřednostníte péči o své tělo, tělo se zase zpětně postará o vás.
    • Pravidelným cvičením vyprodukujete vyšší hladinu endorfinů. Uvolňování většího množství endorfinů vede ke snížení stresu. Pokud nevenčíte psa pro jeho vlastní potěšení, venčete ho kvůli svým vlasům.
  4. 4
    Promluvte si se svým lékařem. V případě, že pozorujete podivně pomalý růst svých vlasů, může to být způsobeno nějakým zdravotním problémem, se kterým se bude potřeba vypořádat.
    • Určitou roli v kvalitě a růstu vlasů hraje také genetická výbava vaší rodiny. Zeptejte se svých příbuzných na určité znaky, kterými se vaše rodina po generace vyznačuje.
    • Pomalý růst vlasů nebo jejich ztráta může být způsobená určitými medikamenty. Konzultujte vedlejší účinky svých léků s lékařem nebo jiným odborníkem. Často se dají najít alternativní možnosti léčby.
    • Nechte se zkontrolovat, zda nemáte infekci v pokožce na hlavě. Takové infekce se dají snadno vyléčit a vrátit tak růst vlasů zpět do normálu.

Tipy

  • Vlasy myjte jen každý druhý den. Každodenním umýváním byste bránili vzniku přirozených olejů a mazu, který vaše vlasy chrání.
  • Pokud se vaše vlasy během spánku motají do sebe, noste na noc šátek nebo nějakou pohodlnou pletenou čepici.
  • Masírujte pokožku hlavy. Vlasům prospívá zdravá kůže a dobrá krevní cirkulace. Stimulujte svou kůži prsty nebo měkkým kartáčem s přírodními štětinami. Vyhněte se kartáčům se štětinami z umělé hmoty nebo kovu, ty jsou příliš hrubé.
  • Najděte obrázek vašeho vysněného účesu z dlouhých vlasů a často si ho prohlížejte. Zůstanete tak motivovaní setrvat u svého snažení.
  • Používejte dobrý kondicionér. Kondicionérem zabráníte zlomení nebo poškození konečků, které vás donutí často zastřihovat vlasy. Jinak byste totiž přerušili veškerý progres, který jste svým snažením doposud dosáhli.
  • Berte B-komplex. Nedostatek vitamínu B má za následek vypadávání vlasů a ztrátu jejich síly.
  • Zkuste inverzní metodu. Inverzní metoda se provádí následovně-vmasírujte esenciální olej do své kůže na hlavě a stimulujte tak krevní tok. Použít můžete např. kokosový olej, olivový olej, ricínový olej atd. Pro urychlení účinků olej před použitím 15 vteřin ohřejte v mikrovlnce. Naneste olej na vlasy, skloňte hlavu a důkladně masírujte.
  • Zkraťte vlasy vzadu. Může se to zdát nelogické, ale při růstu vlasů ve vrstvách je lepší zkrátit vlasy v zadní části a nechat strany a předek, aby zadek dohnaly. Vyhnete se tím zvláštní „přechodové“ fázi.
  • Zvažte, jestli jste připravení převzít takový časový závazek. Vlasy rostou rychlostí asi 1.25 cm za měsíc-šest měsíců budete tedy čekat na 7.5 cm velký přírůstek. Přeměna krátkého mikáda v účes sahající až po ramena může trvat i více než rok.
  • Pro udržení vlasů mimo oči používejte různé sponky, klipsy a stuhy.
  • Pro okamžitý efekt dlouhých vlasů, zatímco vaše skutečné teprve rostou, můžete připevnit dočasné připínací příčesky.

Varování

  • Nenoste vlasy svázané v těsných ohonech, drdolech nebo copech. Nadměrný tlak na vlasové váčky zvyšuje vypadávání vlasů.
  • Nepoužívejte nalepovací příčesy a umělé vlasy. Jejich připevněním byste mohli své vlasy poškodit nebo omezit jejich růst.

Informace o článku

<featured_article>

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Grow Longer Hair, Português: Deixar o Cabelo Crescer, Italiano: Farsi Crescere i Capelli, Español: hacer crecer el cabello largo, Français: faire pousser ses cheveux, Deutsch: Haare lang wachsen lassen, Nederlands: Je haar mooi lang laten groeien, 中文: 拥有更长的头发, Русский: отрастить более длинные волосы, Bahasa Indonesia: Membuat Rambut Lebih Panjang, العربية: الحصول علي شعر طويل, हिन्दी: बाल लंबे करें (Lambe Baal Paane ke Tareeke), 한국어: 머리카락을 길게 기르는 법, Tiếng Việt: Nuôi Tóc dài, ไทย: ไว้ผมให้ยาวขึ้น

Stránka byla zobrazena 2 487 krát.

Byl tento článek přesný?