Dlouhé zdravé vlasy jsou jedním z nejpřitažlivějších fyzických znaků, ale otázka je, jak je získat. Pravda je taková, že neexistuje žádná zázračná metoda a každý má jiné vlasy. Existuje ale několik věcí, které vám mohou pomoci dodat svým vlasům opět zdraví a podpořit jejich růst. V tomto článku se dozvíte, co udělat pro to, abyste měli krásné a dlouhé vlasy.

Metoda 1 ze 3:
Péče o vlasy

  1. 1
    Nechejte se ostříhat. Než si začnete nechávat vlasy narůst, musíte je mít v co nejlepším stavu. Zní to sice trochu kontraproduktivně, ale pokud chcete, aby vám vlasy rostly, měli byste si je ostříhat. Když si necháte ostříhat konečky o zhruba 1.5 cm, zbavíte se roztřepených konců a připravíte své vlasy na rychlejší růst.
    • Někdy mají lidé problémy s růstem vlasů ne proto, že by jim nerostly dost rychle, ale protože je mají na koncích tak suché a poškozené, že se jim lámou dříve, než mají šanci dorůst do určité délky.
    • Když se to stane, jediným řešením je odstřihnout suché a poškozené vlasy a začít znovu. Pokud se k tomu rozhodnete, budete muset tentokrát o své vlasy pečovat mnohem lépe.
  2. 2
    Zacházejte s vlasy opatrně. Když budete se svými vlasy zacházet příliš hrubě, budete si je poškozovat a lámat a zpomalíte jejich růst. Je důležité se k vlasům chovat jemně při česání i úpravě, jinak je vám budou lámat.
    • Mokré vlasy jsou náchylnější k poškození, než suché vlasy, protože jsou elastičtější a snadno se zlámou. Protože jsou mokré vlasy tak křehké, neměli byste si je za mokra hrubě pročesávat.
    • Pokud si chcete rozčesat mokré vlasy, naneste si na ně sprej pro rozčesávání a potom je velmi opatrně pročesávejte řídkým hřebenem a dávejte pozor, abyste je nelámali. Češte je vždy od konečků směrem ke kořínkům.
    • Nevysušujte si vlasy ručníkem příliš hrubě, abyste si je nezlámali. Jen si z nich jemně vymačkejte vodu do savého ručníku, aby vám z nich neokapávala.
  3. 3
    Myjte si vlasy jen tak často, jak to bude nutné. Je sice důležité mít vlasy čisté, ale když si je budete mýt příliš často, budou se vám vysušovat a budou se vám v nich hromadit šampony a stylingové přípravky. Většinou není potřeba si vlasy mýt každý den, ale stačí to dělat třikrát nebo čtyřikrát týdně.
    • Čím delší, hustší, kudrnatější a upravenější vlasy máte, tím méně často byste si je měli mýt. Pokud se vám vlasy značně mastí a musíte si je mýt každý den, používejte jemný šampon pro každodenní použití, který neobsahuje tak agresivní látky, jako běžné šampony.
    • Používejte hydratační šampony a kondicionéry při každém mytí. Nepoužívejte ovšem šampony s obsahem silikonů, které vlasy vysušují a způsobují jejich lámání.
  4. 4
    Nepoužívejte stylingové nástroje využívající teplo. Je na čase se s tím smířit: stylingové nástroje jsou nepřítelem dlouhých vlasů. Intenzivní teplo z fénů a žehliček způsobí nenapravitelné škody a vlasy se vám vysuší a zlámou. Odložte tedy všechny tyto nástroje (nebo si je k někomu schovejte) a nechejte své vlasy v přirozeném stavu.
    • Pokud tyto nástroje musíte používat, nesmíte zapomenout na produkt pro ochranu proti teplu, který ve vlasech uchová vlhkost a omezí jejich spálení a poškození. Tyto produkty seženete ve formě sprejů, sér, pěnových tužidel a krémů.
    • Pokud používáte fén, nedávejte si ho příliš blízko k vlasům, jinak se vám vlasy budou pálit. Nastavte si fén na studený vzduch. Kupte si iontový fén, který vyzařuje nabité částice, které vám vlasy vysuší mnohem rychleji a omezí tak vystavení teplu.
  5. 5
    Nehrajte si s vlasy. Upravte si vlasy ráno a na zbytek dne s nimi už nic nedělejte. Nenatáčejte si je na prsty, nepročesávejte si je prsty, ani si je probůh nežvýkejte. Když si budete na vlasy stále sahat, vysušíte si je a způsobíte si ještě horší poškození a roztřepené konečky.
    • Pokud vám to pomůže berte své vlasy jako jemnou krajku. Když s nimi budete manipulovat příliš hrubě, poškodíte si je a za chvíli budou vypadat příšerně. Stejně jako v případě jemné krajky byste s nimi měli zacházet velmi jemně a opatrně, zejména při česání, rozčesávání a úpravě.
  6. 6
    Pečujte o své vlasy. Každodenní péče o vlasy je skvělá, ale pokud chcete zajistit, aby vám rostly co nejrychleji, měli byste jim čas od času dopřát trochu lepší péči. Můžete používat hloubkové kondicionéry, za které u kadeřníka zaplatíte spoustu peněz, nebo si můžete koupit vlasové masky, které můžete bez problémů používat v pohodlí svého domova. Proteinové masky jsou obzvláště vhodné, protože vaše vlasy udrží zdravé a silné. Zde uvádíme recepty na domácí vlasové masky pro různé typy vlasů:
    • Pro všechny typy vlasů: avokádo a med: Nakrájejte si dužinu ze zralého avokáda a smíchejte ji se lžící organického medu. Naneste tuto směs na vlasy a nechejte ji působit asi 20 minut. Potom ji ve sprše smyjte. [1]
    • Na suché vlasy: olivový olej a vejce: Smíchejte si tři lžíce extra panenského olivového oleje se dvěma vejci a směs nechejte působit na vlasech 20 minut. Potom ji ve sprše opláchněte. [1]
    • Na mastné vlasy: jablečný ocet a citron: Smíchejte si ¼ šálku jablečného octa s nastrouhanou kůrou z jednoho citronu a naneste směs na 15 minut na vlasy, aby do sebe nasála přebytečnou mastnotu z pokožky hlavy. Potom se opláchněte ve sprše. [1]
    • Na loupající se pokožku hlavy: banán, med a mandle: Smíchejte si půlku zralého banánu s dvěma lžícemi medu a několika kapkami mandlového oleje a nechejte tuto směs 20 minut působit na vlasech.[1]
  7. 7
    Noste účesy, které ochrání vaše vlasy. Když budete nosit účesy, které vlasy budou chránit, vyhnete se jejich poškození. Mezi tyto účesy patří francouzské copy, drdoly a další vyčesané účesy, které vaše vlasy ochrání před vzduchem. Když si schováte konečky vlasů, omezíte jejich vystavení přírodním vlivům a nebude vás lákat si s nimi hrát.
    • Pokud to s růstem vlasů myslíte vážně, měli byste tyto účesy nosit každý den, nebo alespoň tak často, jak to bude možné.
    • Nesvazujte si vlasy ovšem příliš silně, protože byste si je mohli zlámat. Také nepoužívejte gumičky s kovovými prvky, které se mohou do vlasů zamotat a poškodit je.
    • Měli byste své vlasy chránit i pře slunečními paprsky a nosit klobouky nebo šátky vždy, když budete trávit delší dobu na slunci.
  8. 8
    Na noc si vlasy zakrývejte. Noste na noc ochranný saténový nebo hedvábný šátek. Pokud nechcete nosit šátky, měli byste spát v saténovém nebo hedvábném povlečení. Tyto látky ochrání vaše vlasy před zamotáním a vysušením.
    • Nedělejte si na noc z vlasů culík. Místo toho si udělejte pouze volný nízký cop, který vaše vlasy ochrání a zabrání tomu, aby se zamotaly. Jako bonus je budete mít ráno hezky vlnité.
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Obecné rady

  1. 1
    Masírujte si pokožku hlavy. Jemná masáž pokožky hlavy stimuluje krevní oběh a urychluje tak růst vlasů. Můžete to dělat ve sprše při mytí vlasů, nebo se suchými vlasy večer před spaním. Když si budete vlasy pročesávat přírodním kartáčem, dosáhnete stejného efektu.
    • Masáž provádějte tak, že konečky prstů začnete dělat malé krouživé pohyby na čele, kde vám začínají vlasy a budete postupovat po stranách až dozadu ke krku. Netlačte na hlavu nehty, ale pracujte pouze s konečky prstů.
    • Snažte se masírovat si pokožku hlavy deset minut denně – pět minut ráno ve sprše a pět minut večer před spaním. Nevzdávejte to po několika dnech, zvykněte si to dělat každý den.
  2. 2
    Omezte konzumaci kofeinu, alkoholu a cigaret. Kromě toho, že jsou tyto věci špatné pro vaše celkové zdraví také vysušují vaše vlasy. Alkohol, cigarety a kofein mohou značně zpomalit jejich růst.
    • Kouření omezuje krevní oběh v pokožce hlavy, takže jsou vlasy suché a bez života. Kouř z cigaret také mění jejich barvu a zároveň způsobuje nepříjemný zápach, který z vlasů jen tak nedostanete. [2]
    • Alkohol brání správné funkci jater a střev, která nemohou zpracovávat živin. Bez některých důležitých živin, jako jsou vitamíny A a B jsou vlasy mdlé, oslabené a mohou začít dokonce vypadávat.
    • Kofein dehydruje celé tělo, což má negativní dopad i na zdraví vaší pleti a vlasů. Pokud potřebujete svoji ranní kávu, abyste mohli fungovat, nezapomínejte během dne pít dostatek čisté vody.
  3. 3
    Omezte stres. Intenzivní fyzický a emocionální stres může způsobit zpomalení, nebo dokonce zastavení růstu vlasů. Ve vážných případech se může stát, že vlasy začnou dokonce vypadávat. Je tedy důležité se stresu a úzkosti vyhýbat kvůli zdraví svých vlasů, ale také kvůli svému celkovému fyzickému i duševnímu zdraví. [3]
    • Stres ovlivňuje růst vlasů tím, že oslabuje imunitní systém a omezuje schopnost těla vytvářet nové zdravé vlasy, pleť a nehty. Když jste ve stresu, vaše tělo vyžívá všechny dostupné živiny a energii k zachován základních tělesných funkcí, jako je chůze a mluvení a nezbude mu nic na ostatní funkce, jako je růst vlasů.
    • Pokud se chcete zbavit stresu, musíte dostatečně spát, pravidelně cvičit a jíst zdravě.
  4. 4
    Nechejte si vlasy prodloužit. Pokud chcete mít delší vlasy kvůli nějaké speciální události, můžete si je nechat prodloužit, zejména pokud se daná událost již blíží. Vlasy rostou dlouhou dobu, takže je někdy vhodné si je nechat prodloužit, když nemáte trpělivost čekat, až vám dorostou samy.
    • Příčesky si můžete připojit k vlastním vlasům sami, nebo můžete zajít do salonu. Můžete si také koupit prameny umělých vlasů, které si můžete sami nasazovat a sundávat.
    • Pokud nechcete vypadat nevkusně, nemusíte se bát. Prameny umělých vlasů mohou vypadat velmi přirozeně. Musíte si jen koupit kvalitní prameny vyrobené ze 100% lidských vlasů. Jsou sice dražší, ale stojí to za to.
  5. 5
    Mějte realistická očekávání. Neexistuje žádný způsob, jak zajistit, aby vám vlasy začaly růst rychle. Nemůžete je přinutit k tomu, aby rostly rychleji, než je přirozené – jediné, co můžete udělat, je dobře o ně pečovat a zajistit jim vhodné podmínky pro růst. S výjimkou vzácných případů vlasy rostou rychlostí maximálně 15-20 cm za rok.
    • Pokud máte nyní vlasy například po bradu a chcete je mít pod ramena, vezměte si pravítko a odměřte si vzdálenost mezi koncem vašich vlasů a místem, kde je chcete mít. Pokud je to více než 20 cm, pravděpodobně budete muset počkat zhruba rok, nebo ještě déle, než vám dorostou do správné délky.
    • Přirozená rychlost růstu vlasů závisí zejména na genetice, takže každému vlasy rostou jinak rychle. Nechat si narůst vlasy vyžaduje odhodlání velmi dlouho o ně trpělivě pečovat.
  6. 6
    Zjistěte, zda vám vlasy nerostou pomalu kvůli nějakému zdravotnímu problému, nebo kvůli lékům, které berete. V některých případech vlasy rostou pomalu nebo padají kvůli nějaké nemoci nebo některým lékům na předpis, kvůli drogám, které člověk bere, kvůli poruchám příjmu potravy, genetickým poruchám, nebo dalším vážným zdravotním potížím. Pokud máte pocit, že je to i váš případ, měli byste ihned navštívit lékaře.
    • V mnoha případech pomůže vyřešit zdravotní problém, který pomalý růst vlasů způsobuje a vlasy začnou opět růst rychleji.
    • Pokud je u vás na vině nějaký zdravotní problém, mohou vám pomoci některé z volně prodejných léků na urychlení růstu vlasů, nebo léky na předpis. Než začnete nějaké přípravky brát, poraďte se se svým lékařem. [4]
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Strava pro zdravé vlasy

  1. 1
    Jezte lososa. Kromě toho, že losos obsahuje spoustu bílkovin a vitamín D (oba jsou důležité pro zdravé vlasy), obsahuje také omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro zdravé vlasy naprosto nezbytné. Zhruba 3% vlasového vlákna se skládá z těchto mastných kyselin, které se nacházejí také v buněčných membránách v pokožce hlavy a v přirozených olejích, které vlasy vyživují a hydratují. [5]
    • Pokud vám losos nechutná, můžete místo něj jíst slanečky, sardinky, pstruhy, nebo makrely, ale také avokáda a dýňová semena.
  2. 2
    Jezte vlašské ořechy. Vlašské ořechy jsou jedinými ořechy, které obsahují velké množství omega-3 mastných kyselin. Obsahují také biotin a vitamín E, které pomáhají chránit vlasy před poškozením DNA. Vlašské ořechy obsahují také měď, což je minerál, který pomáhá zdržovat vlasy husté a lesklé. [5]
    • Dávejte si do salátů olej z vlašských ořechů, nebo si vlašské ořechy přidávejte do zeleninových pokrmů.
  3. 3
    Jezte ústřice. Ústřice obsahují zinek. Když máte v těle nedostatek zinku, může to vést k vypadávání vlasů (a dokonce i řas) a k suché a loupavé pokožce hlavy. Jen 120 g ústřic obsahuje pět denních dávek zinku. Kromě toho obsahují také spoustu bílkovin. [5]
    • Zinek najdete také v ořeších, hovězím mase, vejcích a cereáliích a celozrnném pečivu.
  4. 4
    Jezte batáty. Sladké brambory jsou zdrojem antioxidantu beta karotenu, který se v těle mění na vitamín A. Vitamín A pomáhá produkovat přirozené oleje, které vyživují pokožku hlavy. Nedostatek tohoto vitamínu vede k suchým vlasům, podrážděné pokožce hlavy a lupům. [5]
    • Mrkve, melouny, manga, dýně a meruňky jsou skvělými zdroji beta karotenu.
  5. 5
    Jezte vejce. Vejce jsou zdrojem bílkovin a obsahují čtyři hlavní minerály: zinek, selen, síru a železo. Železo je obzvláště důležité, protože pomáhá dostávat kyslík do vlasových váčků. Nedostatek železa může způsobit anémii, což je jedna z nejčastějších příčin padání vlasů, zejména u žen. [5]
    • Můžete železo do těla dostat také v živočišných produktech, jako ke kuřecí maso, vepřové maso, ryby a hovězí maso.
  6. 6
    Jezte špenát. Špenát je superpotravina s obsahem železa, beta karotenu, kyseliny listové a vitamínu C, což jsou živiny, které pomáhají udržovat vlasové váčky zdravé a podporují tvorbu olejů, které chrání vlasy. [5]
    • Pokud vám špenát nechutná, zkuste jíst podobně výživné druhy listové zeleniny, jako je brokolice, kapusta a mangold.
  7. 7
    Jezte čočku. Čočka je malá, ale má velkou sílu. Obsahuje spoustu bílkovin, zinku, železa a biotinu, takže se skvěle hodí pro vegetariány, vegany, ale i pro masožravce. [5]
  8. 8
    Jezte řecký jogurt. Řecký jogurt obsahuje spoustu bílkovin, vitamín B5 (kyselinu pantoneovou – látku, kterou často najdete v produktech pro péči o vlasy) a vitamín D, který je podle posledních výzkumů spojen se zdravými vlasovými váčky. [5]
    • Mezi další podobně zdravé mléčné produkty patří sýr Cottage, nízkotučný sýr a odtučněné mléko.
  9. 9
    Jezte borůvky. Borůvky jsou ovoce, které má mnoho zdravotních účinků, ale nejdůležitější je jejich vysoký obsah vitamínu C, který udržuje vlasy v top stavu. Vitamín C je důležitý také pro krevní oběh v pokožce hlavy a podporuje malé cévy, které vyživují vlasové váčky. Pokud máte nedostatek vitamínu C, vlasy se vám budou lámat. [5]
  10. 10
    Jezte drůbež. Co se týče bílkovin, drůbeží maso jich obsahuje nejvíce a kromě toho v něm najdete také zinek, železo a vitamíny B, což jsou živiny, které vám ozdraví vlasy. Protože se vlasy skládají téměř pouze z bílkovin, potraviny bohaté na bílkoviny jim dodají dostatek základních stavebních kamenů. [5]
    • Vhodným zdrojem bílkovin je také libové hovězí maso. .
  11. 11
    Berte doplňky stravy. Přestože je nejlepší stravovat se zdravě a dodávat vlasům potřebné živiny a vitamíny pomocí potravin, můžete brát i vitamíny, které zajistí, že do těla dostanete vše potřebné. Nejlepší vitamíny pro zdravé vlasy jsou biotin, vitamín A, vitamín E, vitamín B5 a inositol. [6]
    • Nezapomeňte se zeptat svého lékaře, zda je pro vás vhodné tyto doplňky stravy brát.
    Reklama

Tipy

  • Používejte vlasové oleje, například arganový olej, který vám vlasy zvlhčí a vyživí. Organický kokosový olej také vlasům dodává sílu a lesk.
  • Používejte látkové gumičky, které vám vlasy nepoškodí tak, jako elastické gumičky. Vlasy se vám s nimi nebudou tolik lámat.
  • Organický kokosový olej je skvělým způsobem, jak získat zdravé a silné vlasy. Vmasírujte si ho do pokožky hlavy a zabalte si vlasy do ručníku nebo do povlaku na polštář. Nechejte si olej na vlasech hodinu, nebo i přes noc (čím déle, tím lépe). Potom si ho z vlasů jemně vymyjte šamponem bez sulfátů.
  • Dělejte to 1-2 týdně, nebo před každým mytím vlasů.
  • Neměli byste si mýt vlasy příliš často, jinak se vám vysuší a budou krepaté.

Reklama

Související články

Jak zrychlit růst nehtů
Jak si učesat nedbalý drdol
Jak si sestříhat vlasy
Jak používat ricinový olej na vlasy
Jak zesvětlit tmavé vlasy
Jak si odbarvit vlasy na bílo
Jak si obarvit vlasy ve stylu ombré
Jak si obarvit vlasy kávou, čajem a kořením
Jak si doma zesvětlit vlasy
Jak si zesvětlit vlasy přírodními metodami
Jak odstranit gelové nehty
Jak uplést francouzský cop
Jak mít hebké a lesklé vlasy díky octu
Jak připravit vlasovou masku z vajec a olivového oleje
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 38 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili. Tento článek byl zobrazen 2 164 krát
Kategorie: Nehty a vlasy
Stránka byla zobrazena 2 164 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama