Dobrá zpráva! Pročištění vašeho tlustého střeva může být na dosah. Existuje spoustu způsobů a některé z nich dokonce můžete mít právě teď v lednici. Pokud budete číst dál, budete v mžiku blíže k detoxikaci.

Metoda 1 ze 3:
U lékaře

  1. 1
    Zeptejte se na klystýr. Pokud máte potíže se střevy, může být klystýr řešením (přestože určitě ne nejzábavnějším). Lékař vám vloží dva prsty do rektálního otvoru a rozmělní stolici - a dostanete sklenici minerálního oleje k jejímu zjemnění. A vy jste si mysleli, že rutinní kontrola byla dostatečně otravná. [1]
    • Existuje věc, jako jsou hydrocolonoterapeutové, jejich kontaktování by však mělo být samozřejmě ušetřeno pro případ, kdy nic jiného nezabírá. Pokud hledáte jen výplach vašeho systému, toto není logická odpověď.
  2. 2
    Popřemýšlejte o výplachu střev. To je něco jako klystýr, i když mnohem dražší. Někteří lékaři na něj nadávají, protože je naprosto nepotřebný a klystýry často fungují stejně. [1] Ale pokud hledáte jedinečný zážitek, pak všemi prostředky.
    • Do vašeho rektálního otvoru je vložena hadička a litry vody procházejí vašim systémem a vše vyplachují. Jakmile je voda ve vašem tlustém střevě, terapeut by měl masírovat vaše břicho, aby se vše dostalo do pohybu. Celý proces může trvat až hodinu. [2]
  3. 3
    Ptejte se. Hydrocolonoterapie není vždy nejbezpečnější procedura, ať už je podstupována doma nebo pod péčí profesionála. A co víc, vláda v současnosti nereguluje žádné produkty pro čištění střev, takže je nejlepší dohodnout se přímo s vaším lékařem. I když výplachy střev obecně nevykazují žádné vážné vedlejší účinky, po jejich podstoupení riskujete následující: [2]
    • Zvracení, nevolnost, křeče
    • Závratě
    • Perforaci střev
    • Infekci
    • Vyčerpání užitečných bakterií
      • Pokud se rozhodnete navštívit hydrocolonoterapii, ujistěte se, že tam kam jdete, mají licenci a vědí, co dělají. Pokud se věci zvrtnou, bude vám mnohem hůř, než vám bylo předtím, a budete mít v kapse o několik set korun méně.
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Prostřednictvím jídelníčku

  1. 1
    Jezte více vlákniny. Představte si jí jako koště, které vymete všechno z vašeho trávicího systému - vláknina je jediná živina, která není strávena a pomáhá smršťování střev. Ve zkratce více vlákniny = prázdnější tlusté střevo. [3]
    • Lněná semínka a ovesné vločky jsou superzdrojem vlákniny - ať už v rozpustné nebo nerozpustné formě. Ovoce (konkrétně jahody a jablka), zelenina, celá zrna a fazole jsou také však dobrým zdrojem. [3]
    • Snažte se přijmout zhruba 20 až 35 gramů vlákniny denně. [3] Budete potřebovat značně navýšit váš příjem ovoce a zeleniny (5 porcí denně) a přejít na celá zrna, ale dobrá zpráva je, že tyto věci jsou všechny vynikající, zdravé a pomáhají také s hubnutím.
  2. 2
    Pijte hodně vody. Dobrá osvěžující čistá voda způsobí, že vše ve vašem těle bude lépe fungovat. Místo vypití osmi 250ml sklenic vody se podívejte na barvu vaší moči. Pokud je bledě žlutá nebo téměř průhledná, odvádíte skvělou práci; pokud je tmavší začněte pít víc!
    • Alkoholické a kofeinové nápoje se nepočítají do vašeho celkového příjmu tekutiny - pouze vás dehydratují. Z těchto a dalších důvodů (prázdné kalorie atd.) je nejlepší se jim vyhýbat.
    • Více pít může pomoci také zmírnit zácpu. Tekutiny ředí stolici a samozřejmě dodávají tekutiny do tlustého střeva, čímž vše vyplachují. [1]
  3. 3
    Konzumujte více kvašených potravin. Věřte nebo ne v kvašených potravinách jsou bakterie, které jsou velmi, velmi dobré pro vás i vaše tlusté střevo. Bez nich se určité živiny nesyntetizují, toxiny neničí a choroby způsobující mikroorganizmy si mohou udělat domov ve vašem trávicím systému. [3] V podstatě dodávají buňkám ve vašem tlustém střevu energii k jejich práci.
    • Jogurt, miso, kimchi a kyselé zelí jsou čtyři příklady kvašených potravin. [3] Kefír a čaj kombucha také při pití zásobují dobrými věcmi. [4]
  4. 4
    Buďte zelení. Alespoň co se týká jídelníčku. Nejen, že chlorofyl dává rostlinám jejich zelenou barvu, ale také zjemňuje tkán v trávicím systému. Kromě toho, že poskytuje vlákninu, může listová zelenina napravit také vaše střeva! [3]
    • Vojtěška, wheatgrass, růžičková kapusta, špenát, hrášek a ječmen jsou vše dobré zdroje chlorofylu. [3] Tekutý chlorofyl je také možnost, ale přilnout k zelenině je o tolik přirozenější. [4]
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Prostřednictvím změn životního stylu

  1. 1
    Provozujte více fyzických aktivit. Malé množství fyzické aktivity je častou příčinou zácpy. Lékaři si stále nejsou jistí proč - ale vinní to jako příčinu onemocnění u starších lidí. [1]
    • I pouhá procházka každý den se počítá do vaší celkové fyzické aktivity. Pokud nepřipadá v úvahu udělat si výlet do posilovny, snažte se být aktivnější kolem domu a využívejte menší příležitosti tu a tam spálit kalorie.
  2. 2
    Poohlédněte se po projímadlech. Je pravděpodobné, že víte co je projímadlo, ale věděli jste, že existuje přes půl tuctu druhů? Všechny dělají to samé, ale fungují trochu odlišnými způsoby. Tady je jen pár:
    • Methylcelulóza je objem tvořící projímadlo. Musí se brát s vodou, jinak bude mít přesně opačný účinek. Mimochodem je to potravinový doplněk s vlákninou. [1]
    • Dulcolax a způsobuje svalové stahy ve vašem trávicím traktu. V poslední době byl kolem rámus, že by se v tomto typu mohl vyskytovat možný karcinogen, nicméně výrobci nahradili nebo plánují ho nahradit něčím bezpečnějším. [1]
    • Hořečnaté mléko je solné projímadlo a používá se k léčbě akutní zácpy. Aby se vše usnadnilo, čerpá se do tlustého střeva voda. [1]
  3. 3
    Kupte si práškové nebo tekuté potravinové doplňky. Existuje mnoho možností a každá lze brát buď orálně, nebo umístit do rektálního otvoru. Ať tak nebo tak, vaše tlusté střevo nakonec vyloučí úplně vše. Zajděte do vašeho nejbližšího obchodu se zdravou výživou, lékárny nebo dokonce na internet. [2]
    • Avšak než si cokoliv koupíte, udělejte si vlastní průzkum. Ne vše je bezpečné nebo účinné. Pokud máte další existující potíže, poraďte se s lékařem, než něco vyzkoušíte,
    Reklama

Tipy

  • Ujistěte se, že máte 1 denně stolici. Jinými slovy se ujistěte, že si dojte na velkou každý den. Pokud ne, promluvte si při další kontrole s vaším lékařem, pokud si nedojdete na velkou po delší dobu (3 a více dní).
  • Zkuste přidat do vašich ranních cereálií a dezertů čerstvé nebo mražené bobuloviny.
  • Snažte se svačit zeleninu namáčenou v humusu nebo ovoce s hrstí oříšků (samotných oříšků, ne těch nezdravých solených).

Reklama

Varování

  • Vyvarujte se alkoholu a kofeinovým nápojům, jako je kola a káva.
  • Zdá se, že mléko a mléčné výrobky zhoršují příznaky zácpy. Snažte se omezit množství mléčných výrobků, které konzumujete, nebo je dočasně úplně vyřadit z vašeho jídelníčku.
  • Vyvarujte se laxativ nebo návštěvy kliniky poskytující hydrocolonoterapii, pokud vám to nedoporučí lékař. Použití těchto technik čištění střev může ve skutečnosti poškodit vaše zdraví.
Reklama

O tomto wikiHow

Pracovnící wikiHow
Spoluautor od:
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Na wikiHow je Tým manažerů obsahu který pečlivě sleduje práci editorů, aby se ujistili, že každý článek splňuje náš standart vysoké kvality. Tento článek byl zobrazen 4 073 krát
Kategorie: Zdraví
Stránka byla zobrazena 4 073 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama