Jak si vybudovat sebevědomí

1 Metody:Budování sebevědomí

Chcete být sebevědomí a cítit se sebevědomě, ale co když nemáte žádné sebevědomí? Jak se dostanete z bodu A do bodu B? Skutečné sebevědomí nelze získat přes noc. Chce to odhodlání a také je nutné si uvědomit, že jste dobrým člověkem, který si zaslouží respekt a lásku.

Budování sebevědomí

  1. 1
    Poznejte své nejistoty. Co říká hlas uvnitř vaší hlavy? Kvůli čemu se za sebe stydíte? Může to být cokoli od akné, výčitek svědomí, přátel ve škole až po traumatické zážitky z minulosti. Ať už se cítíte nejistě, podřadně nebo zahanbeně, pojmenujte tento pocit a napište si ho. Můžete tento papír potom roztrhat na kusy a začít s pozitivním přístupem.
  2. 2
    Promluvte si o tom s rodinou a přáteli. Řekněte jim, co máte na srci. Každý den byste se měli postupně zbavovat těchto problémů, jeden po druhém. Neexistuje žádné rychlé řešení. Musíte najít jádro svého problémy a zaměřit se na něj. Pochopte, že musíte řešit každý problém zvlášť. Zjistěte, zda jde o nějakou emoci z minulosti a zda pro vás stále tento pocit platí i nyní. To samozřejmě neznamená, že se musíte zbavit všeho, z čeho máte špatný pocit (často to jednoduše ani nejde). Musíte se naučit akceptovat sami sebe, svoji minulost, okolnosti tak jak jsou a nemyslet na všechno rovnou jako na „špatné“ věci.
  3. 3
    Odrazte se od svých chyb. Pamatujte, že nikdo není dokonalý. I ti nejvíce sebevědomí lidé mají své nejistoty. Někdy máme v životě pocit, že nám něco chybí. Taková je ale realita. Pamatujte, že život je plný překážek. Často také tyto pocity nejistoty samy zmizí, podle toho kde jsme, s kým jsme, jakou máme náladu nebo jak se cítíme. Jinými slovy, tyto pocity nejsou stálé.
  4. 4
    Doceňte své úspěchy. Každý je v něčem dobrý, najděte si tedy věci, ve kterých vynikáte a zaměřte se na svůj talent. Dovolte si být na sebe pyšní. Uznávejte sami sebe za to, co jste dokázali. Podřadnost je stavem mysli, v němž sami sebe považujete za oběť. Nedovolte, abyste byli obětí. Najděte si něco, co máte rádi. Každý se narodí s určitým talentem a silnými stránkami. Můžete si ty své ještě vylepšit a stát se profesionálem. Pokud je pro vás těžké najít dvě nebo tři činnosti, které si vždy užíváte, zamyslete se nad tím, co dělají ostatní a co byste také rádi dělali a zkuste se například zapsat do nějakého klubu. Když se budete věnovat svým vášním, nejen že to na vás bude mít terapeutický účinek, ale také se budete cítit jedineční a uznávaní. To vše vám pomůže získat lepší sebevědomí. Navíc když budete dělat mnoho různých činností, budete nejen sebevědomější, ale také budete mít větší šanci, že si najdete dobré kamarády.
  5. 5
    Buďte vděční za to, co máte. Mnohokrát je kořenem nejistoty a nedostatku sebevědomí pocit toho, že nemáte dostatek něčeho, co byste chtěli, ať už jde o emocionální potřeby, štěstí, peníze atd. Když si uvědomíte a budete vděční za to, co již máte, pomůže vám to bojovat s pocitem neúplnosti a nespokojenosti. Najděte svůj vnitřní klid a najdete také své sebevědomí.
  6. 6
    Buďte pozitivní, i když se tak zrovna necítíte. Vyhýbejte se sebelítosti a lítosti ostatních. Nikdy ostatním nedovolte, aby způsobili, že se budete cítit podřadně – mohou, pouze pokud jim to dovolíte. Pokud budete pokračovat v sebenenávisti a sebelítosti, ostatní tomu uvěří a budou se tak k vám chovat také. Mluvte o sobě, své budoucnosti a pokrocích pozitivně. Nebojte se přenést své silné stránky a vlastnosti na ostatní. Když to uděláte, podpoříte své vlastní nápady a podpoříte také ostatní v jejich růstu.
  7. 7
    Přijímejte lichotky s grácií. Rozhodně neprotáčejte oči a neříkejte: „Jo, to určitě,“ ani nekrčte rameny. Berte si lichotky k srdci a odpovídejte pozitivně („Děkuju“ a úsměv funguje nejlépe).
  8. 8
    Usmívejte se na sebe v zrcadle. Studie ohledně „teorie obličejové zpětné vazby“ naznačuje, že výrazy ve tváři mohou váš mozek povzbudit k registrování určitých emocí. Když se na sebe tedy budete každý den usmívat v zrcadle, budete se cítit spokojenější sami se sebou a také sebevědomější.
  9. 9
    'Klidně to hrajte! Můžete se usmívat, abyste se cítili šťastněji a stejně to platí i o sebevědomí. Předstírejte, že jste naprosto sebevědomým člověkem, pohybujte se tak a vnímejte, jaký je to pocit.
  10. 10
    Dodržujte své principy. Může to být těžké, ale pokud nemáte nic, v co můžete věřit, nemáte vlastně vůbec nic. Pokud za ničím nestojíte, nic vás nenadchne. Nezáleží na tom, co se vám v životě stalo – vždy můžete říct, že ode dneška se budete řídit svými principy a svými nejlepšími schopnostmi.
  11. 11
    Pomáhejte ostatním. Když víte, že jste na lidi okolo sebe milí a snažíte se jim usnadnit život (i když to znamená pouze být milejší na servírku, která vám ráno donese kávu), budete vědět, že jste pozitivní silou v jejich životech a to vám velmi posílí sebevědomí.
  12. 12
    Vyhněte se perfekcionismu. Perfekcionismus vás ochromí a zabrání vám dosáhnout svých cílů.

Tipy

  • Dávejte si pozor, abyste sami o sobě přemýšleli pozitivně. Pokaždé, když vám vaše mysl říká, že na něco nemáte, zastavte se a řekněte si, že to dokážete. Měli byste se alespoň pokusit vše zvládnout. Naučíte se tak také něco sami o sobě.
  • Cvičte a jezte zdravě. Cvičení zvyšuje hladinu endorfinů a způsobuje, že se budete cítit šťastnější a zdravější. Je to jednoduchý a účinný způsob, jak si posílit sebevědomí.
  • Vyhněte se perfekcionismu. Perfekcionismus vás ochromí a zabrání vám v dosažení vašich cílů.
  • Když se cítíte velmi nejistě, napište si na papír své pozitivní vlastnosti a přečtěte si je nahlas. Taková zpětná vazba vám může ukázat překvapivé výsledky.
  • Nebojte se překročit své fyzické i mentální limity. Takový tlak vám pomůže zjistit, že věcí lze snadno dosáhnout a díky tomu vylepší vaše schopnosti. Překročte svoji zónu komfortu.
  • Můžete si zlepšit sebevědomí také pomocí techniky sebe-hypnózy Best Me, díky které můžete zažít svůj plánovaný úspěch či dosáhnout dlouhodobého cíle a tím snížit svůj stres.

Varování

  • Nebuďte příliš hodní na všechny, většinou se toho někdo bude snažit využít.
  • Nepleťte si sebevědomí s hlasitostí. Někteří lidé, kterých je všude plno, tím zakrývají své nejistoty. Pokud jste sami se sebou spokojení, jste sebevědomí.
  • Nepřemýšlejte příliš nad svými chybami a nebuďte zaseknutí na tom, co se vám někdy nepovedlo. Může se stát, že tyto chyby budou zdravým kontrastem vašich silných stránek. Také vás mohou dokonce vylepšit. není nic lepšího, než být skvělí v něčem, co vám kdysi nešlo.

Informace o článku

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Build Self Confidence, Español: desarrollar confianza en ti mismo, Deutsch: Hilfe beim Aufbau von Selbstbewusstsein, Português: Desenvolver sua Autoconfiança, Italiano: Acquisire Fiducia in se Stessi, Français: bâtir sa confiance en soi, Русский: стать увереннее в себе, 中文: 做个自信的人, Bahasa Indonesia: Membangun Rasa Percaya Diri, العربية: اكتساب الثقة بالنفس, ไทย: สร้างความมั่นใจในตนเอง, हिन्दी: स्वयं में आत्मविश्वास जगायें, 한국어: 자신감을 회복하는 방법, Tiếng Việt: Xây dựng Sự tự tin, 日本語: 自信をつける, Nederlands: Meer zelfvertrouwen krijgen

Stránka byla zobrazena 3 619 krát.

Byl tento článek přesný?