Po těžkém rozchodu má mnoho lidí pocit, že už nikdy nebudou schopní nikoho milovat. Až ale začnete dávat dohromady kousky svého srdce, uvidíte, že brzy budete schopní opět žít a milovat. Pokud chcete vědět, jak si vyléčit zlomené srdce a začít si opět užívat života, v tomto článku se dozvíte, jak na to.

Metoda 1 ze 4:
Dovolte si truchlit

  1. 1
    Dejte volný průchod svým emocím. Není ostuda mít zlomené srdce. Když budete své pocity potlačovat, budete truchlit mnohem déle a budete se cítit hůře. Ze začátku je vždy lepší být k sobě ohledně svých pocitů upřímný.
    • Když budete sami, plačte tak dlouho, jak budete chtít. Snažte se ovšem neplakat příliš na veřejnosti, ale když se vám to nepodaří, nemusíte se za to stydět.
    • Buďte upřímní také ke svým přátelům a rodině a řekněte jim, že si procházíte těžkým obdobím. Nemá smysl popírat to, jak špatně se cítíte.
    • Zapisujte si všechny své smutné myšlenky do deníku. Když je dostanete ven, budete se cítit mnohem lépe.
    • Je v pořádku být k sobě a k ostatním lidem upřímný ohledně svých pocitů, ale neměli byste si své srdce vylévat na sociálních sítích. Nesdílejte na Facebooku ani na Twitteru nic o tom, jak špatně se po rozchodu cítíte. Když budete své nejniternější pocity sdílet s lidmi, které v podstatě neznáte, ztrapníte tím je i sebe a v budoucnu toho budete litovat.
    • Truchlit znamená nevídat se s bývalým partnerem. Nesnažte se mu dokázat, že jste se přes rozchod přenesli tím, že s ním budete chodit na večeře, nebo mu budete psát vždy, když vám ho něco připomene. Pokud spolu nežijete, nebo nemusíte být v kontaktu z logistických důvodů, měli byste se jeden druhému co nejvíce vyhýbat. Pomůže vám to zotavit se z rozchodu mnohem rychleji. Až na to budete připravení, budete se moci kamarádit, ale musíte si uvědomit, že to nemusí vždy fungovat.
  2. 2
    Nenuťte se ke společenskému životu. Pokud jste prožili nepříjemný rozchod, nemusíte se nutit chodit každý den ven s přáteli. Když se budete nutit chodit mezi lidi a komunikovat s přáteli a cizími lidmi dříve, než na to budete připravení, pouze si tím zhoršíte svoji bolest. Udělejte to takto:
    • Pokud nemáte chuť chodit na hlučné večírky, zůstávejte doma a věnujte se raději něčemu jinému.
    • Pokud s bývalým partnerem navštěvujete stejná místa a znáte stejné lidi, vyhýbejte se akcím, na kterých byste ho mohli potkat (pokud ovšem nemáte pocit, že to zvládnete).
    • Dávejte si pozor, abyste to nepřeháněli s alkoholem. Když budete venku, neměli byste příliš pít, jinak by se vám mohly emoce vymknout z rukou.
    • Nemusíte sice chodit příliš často mezi lidi, ale neměli byste se izolovat od ostatních. Pozvěte si kamaráda na večeři k sobě domů, volejte si s rodiči, nebo si pište emaily s kamarády, kteří bydlí v jiných zemích.
  3. 3
    Důkladně se zamyslete nad vaším vztahem. Po prvním týdnu nebo dvou, až se vám myšlenky dají trochu dohromady, byste se měli zamyslet nad vaším vztahem a nad člověkem, který vám zlomil srdce. Zde je návod, jak na to:
    • Napište si všechny pozitivní věci, které vám váš vztah dal, například sebevědomí, lásku k přírodě, nebo lepší schopnost komunikovat s lidmi.
    • Napište si také to, co vám váš vztah vzal. Možná jste se nemohli dostatečně věnovat svým kamarádům, nebo jste mysleli příliš často na partnera a nestarali jste se sami o sebe.
    • Napište si vlastnosti bývalého partnera, kterými vám zlomil srdce. Uvědomte si, že váš partner měl spoustu dobrých vlastností, ale že to byl člověk jako každý jiný a že měl i své chyby. Čím více negativních vlastností najdete, tím lépe.
    • Napište si všechny případy, kdy jste měli pocit, že už nikdy nebudete schopní nikoho milovat, nebo že už nikdy nenajdete tak silnou lásku, ale ve skutečnosti jste brzy potkali někoho, do koho jste se zamilovali ještě silněji. Pokud je to poprvé, co se takto cítíte, nic si z toho nedělejte.
    Reklama

Metoda 2 ze 4:
Travte čas se svými blízkými

  1. 1
    Travte čas s rodinou. Až si dopřejete dostatek času na truchlení, měli byste se pomalu vracet ke svému běžnému životu. Vaše rodina jsou lidé, kteří vás milují ze všeho nejvíce a budou vám k dispozici v těžkých časech, jako například když se budete snažit vyléčit si zlomené srdce.
    • Snažte se vídat svoji rodinu co nejčastěji. Pokud vaše rodina žije daleko, možná je vhodná doba udělat si týdenní dovolenou a navštívit ji.
    • Pokud nemůžete svoji rodinu vidět, volejte jim. Řekněte jim, jak se cítíte a nechejte se od nich utěšit.
    • Pokud jste měli nějakou činnost, kterou jste s rodinou rádi dělali, například pečení koláčů, nebo nedělní sledování fotbalových zápasů, začněte se tomu věnovat znovu.
    • Požádejte členy rodiny o radu. Vaše rodina vás pravděpodobně miluje tak moc, že řekne cokoli, abyste se cítili lépe, ale přesto je můžete požádat o radu.
  2. 2
    Travte čas se svými nejbližšími přáteli. Svoji rodinu sice znáte nejdéle, ale vaši přátelé jsou lidé, kteří vám a vašemu bývalému vztahu pravděpodobně rozumí nejlépe. Pravděpodobně také znají vašeho bývalého partnera, vědí o vašich problémech a mohou vám poskytnout cenné rady. Zde je návod, jak na to:
    • Až se na to budete cítit, začněte opět trávit více času se svými přáteli. I když budete mít pocit, že s vámi není zábava, přátelé vás jistě rozesmějí a umožní vám zapomenout na vaše zlomené srdce.
    • Využijte příležitosti a naplánujte si výlet s kamarády, na který jste se už dlouho chystali. Ať už poletíte do Mexika, nebo si zajedete jen kousek od vašeho města, změna prostředí a zábava s přáteli vám udělá dobře a umožní vám cítit se mnohem lépe.
    • Chovejte se hloupě. Pozvěte své kamarády na večírek ve stylu 80. let, nebo uspořádejte taneční večírek.
    • Nezapomínejte ovšem na to, že i vaši přátelé mají své limity a že jejich trpělivost není nekonečná. Když budete neustále jen naříkat a stěžovat si na své zlomené srdce, může se stát, že vám brzy přestanou brát telefony
    • Když budete trávit čas s nejbližšími přáteli, začnete se brzy cítit lépe, ale neměli byste trávit příliš mnoho času s páry. I když se vaši přátelé budou snažit neprojevovat si před vámi lásku, mohli byste se mezi zamilovanými páry cítit nepříjemně.
    • Můžete si se svými přáteli promluvit o vašem rozchodu, ale dávejte si pozor na to, abyste nemluvili stále o jedné věci, jinak je tím začnete nudit a otravovat. Kromě toho se budete cítit hůře i vy.
  3. 3
    Kontaktujte staré přátele. Pokud jste byli dlouho ve vážném vztahu, pravděpodobně jste se museli postupně zbavit několika starých přátel, protože jste na ně neměli dostatek času. Zkuste to napravit následujícími způsoby:
    • Když zjistíte, že se k vám do města přestěhoval nějaký váš bývalý spolužák ze základní nebo střední školy, nebojte se mu zavolat. Můžete si spolu promluvit a možná zjistíte, že je váš vztah po letech pevnější, než kdy dříve.
    • Pokud jste se s někým přestali bavit proto, že se odstěhoval pryč, zavolejte mu a zeptejte se ho, jak se má. Pravděpodobně zjistíte, že vám tento člověk moc chyběl.
    • Pokud se některý z vašich přátel přestěhoval do zahraničí, pošlete mu dopis. Pomůže vám to nalézt k sobě opět cestu.
    Reklama

Metoda 3 ze 4:
Mějte stále co dělat

  1. 1
    Zapracujte na svém sebevědomí. Po rozchodu se pravděpodobně nebudete cítit ve své kůži. I když k tomu nebudete mít žádný důvod, měli byste pracovat na tom, abyste se co nejdříve opět cítili dobře. Zde je několik způsobů, jak toho dosáhnout.
    • Rozmazlujte se. Nechejte se ostříhat, zajděte si na pedikúru a manikúru, nebo si kupte nějaké nové oblečení. Když budete mít pocit, že vám to více sluší, budete ze sebe mít celkově mnohem lepší pocit.
    • Mějte rádi své tělo. Nemusíte chodit každý den na hodinu do posilovny, ale když budete chodit běhat ven, cvičit Pilates a jíst zdravě a vyváženě, budete se cítit fyzicky mnohem lépe, takže tím ulevíte od bolesti i své mysli.
    • Buďte užiteční. Věnujte se dobrovolnické práci například v místní knihovně nebo v kulturním domě, nebo pomáhejte kamarádům s prací na zahradě. Budete ze sebe mít mnohem lepší pocit.
  2. 2
    Najděte si nového koníčka. Nyní když jste sami pravděpodobně zjistíte, že máte spoustu volného času, takže máte ideální příležitost k tomu najít si nového koníčka. Vyberte si něco, co jste vždy chtěli dělat, nebo si jen tak náhodně najděte něco, co vám zní zajímavě. Zde je několik tipů:
    • Naučte se nějaký cizí jazyk. Zlepšíte si tím paměť, získáte lepší předpoklady při hledání práce a budete celkově zajímavější.
    • Začněte hrát nějaký sport. Staňte se členem fotbalového týmu, nebo hrajte plážový volejbal. Možná zjistíte, že na sport máte talent a kromě toho si také najdete nové přátele.
    • Zapište se na hodiny umění. Zjistěte, zda vám jde keramika, olejová malba, nebo třeba výroba šperků.
    • Zapište se na lekce improvizace. Objevujte svoji komickou stránku a schopnost smát se bez ohledu na okolnosti.
  3. 3
    Naučte se být o samotě. Neměli byste sice trávit příliš mnoho času sami, ale také byste si měli dát pozor na to, abyste se zbytečně nezahltili povinnostmi a činnostmi. Je nutné si vždy vyhradit dostatek času na sebe. Během vztahu jste tohoto času pravděpodobně neměli dost, takže byste si to měli užívat. Měli byste se na to těšit, ne z toho mít strach. Udělejte to následovně:
    • Vyjadřujte se. Malujte, kreslete, pište poezii, nebo zkuste napsat povídku. Jen si dejte pozor na to, aby vaše výtvory nebyly všechny o vašem bývalém partnerovi.
    • Rozvíjejte svoji lásku pro literaturu. Zkuste každý týden přečíst jednu knihu a důkladně se nad ní zamyslet. Pokud budete mít pocit, že se tím příliš izolujete, staňte se členem nějakého čtenářského klubu.
    • Každý den si zajděte na půlhodinovou procházku, abyste měli dostatek času přemýšlet o svém životě.
    • Každý den si své myšlenky zapisujte do deníku.
  4. 4
    Dělejte věci, které jste během vašeho vztahu dělat nemohli. Nezapomínejte na to, že přestože vás bolí srdce, single život má spoustu výhod. Můžete dělat vše, co jste chtěli dělat, když jste byli ve vztahu, ale nemohli jste to dělat. Zde je návod, jak využít toho, že nemáte dlouhodobý vztah:
    • Jděte na koncert kapely, kterou váš bývalý partner neposlouchal. Možná jste nemohli navštěvovat koncerty svých oblíbených kapel, protože se jejich hudba vašemu partnerovi nelíbila.
    • Jezte jídla, která váš bývalý partner nesnášel. Pokud byl váš bývalý partner vegetarián a vy máte rádi maso, zajděte si do nějaké nové restaurace na hamburger. Pokud váš bývalý partner nejedl mexické jídlo, které vy ovšem milujete, pozvěte si své přátele na mexickou večeři.
    • Sledujte seriály, na které se s vámi váš bývalý partner nechtěl dívat. Neměli byste svůj smutek utápět sledováním televize, ale můžete si najít nějaký kvalitní seriál a podívat se na něho. Bude to zábava a kromě toho se budete mít na co těšit.
    • Nedělejte věci, které váš bývalý partner nesnášel, jen abyste si tím něco dokázali. Berte to pouze jako příležitost věnovat se věcem, které máte rádi.
    Reklama

Metoda 4 ze 4:
Začněte opět milovat

  1. 1
    Ujistěte se, že jste připraveni na to začít s někým chodit. Než se pustíte po hlavě do dalšího vztahu, musíte mít jistotu, že máte srdce zahojení, abyste se necítili zbytečně hůře, když potkáte někoho, kdo nebude tak dobrý, jako váš bývalý partner, nebo abyste někomu zbytečně neublížili. Zde je návod na to, jak poznat, že jste připravení:
    • Připravení budete, až přestanete myslet na svého bývalého partnera. Je možné, že na svého bývalého partnera budete několikrát denně myslet a čas od času se vám může stát, že budete chtít vrátit čas, ale obecně byste se měli soustředit na přítomnost, na své cíle a na svoji budoucnost.
    • Nesrovnávejte všechny lidi se svým bývalým partnerem. Je důležité přistupovat ke každému potenciálnímu partnerovi otevřeně. Když budete hledat jen takové lidi, kteří se vyrovnají vašemu bývalému partnerovi, nebudete ještě připraveni na nový vztah.
    • Neměli byste chtít s někým chodit jen proto, abyste tím naštvali svého bývalého partnera. Pokud si chcete někoho najít jen proto, aby váš bývalý partner viděl vaše fotky na Facebooku, pravděpodobně jste se s rozchodem ještě nevypořádali.
    • Pokud se cítíte příjemně a optimisticky a máte pocit, že máte šanci si najít novou lásku, pravděpodobně jste na to již připravení.
    • Nebuďte frustrovaní, když se vám nepodaří zapomenout na vašeho bývalého partnera. Pokud již uběhlo šest měsíců, nebo dokonce rok a by stále myslíte na svého bývalého partnera, neznamená to, že byste neměli s nikým chodit. Někdy nám trvá, než se přeneseme přes rozchod a když se budete snažit to zvládnout a nebudete myslet na minulost, váš nový vztah tím neutrpí.
  2. 2
    Začněte randit jen pro zábavu. Až budete připraveni opět začít s někým chodit, nemusíte po hlavě skákat do nového vztahu. Začněte zvolna a pomalu a uvidíte, co se stane. Když nebudete spěchat, dosáhnete nejlepších výsledků. Zde je návod, jak na to:
    • Nedělejte ukvapené závěry. Pokud na vás nový potenciální partner neudělá moc dobrý dojem, dejte mu šanci. Možná se příliš soustředíte na to, aby mezi vámi přeskočila jiskra a nevšímáte si toho, že mezi vámi roste něco silného.
    • Udržujte si nadhled. Když začnete chodit s někým novým, mluvte o svých kamarádech, o svých zájmech a o věcech, které byste jednou chtěli dokázat. Nemusíte vést hluboké filozofické debaty o tom, co pro vás znamená štěstí, nebo co hledáte u svého budoucího životního partnera. Mohli byste tím svého nového potenciálního partnera vyděsit. Bavte se raději o zábavných věcech a hlubší témata si nechejte na později.
    • Nemluvte o svém bývalém partnerovi. Když na to přijde řeč, můžete se o něm jen lehce zmínit a říct několik slov o tom, proč váš vztah skončil, ale snažte se vyhýbat se tomuto tématu. Až s novým partnerem budete mluvit o osobnějších tématech, můžete se tím zabývat, ale neměli byste o tom mluvit sami od sebe, jinak to bude vypadat, že se nedokážete vzdát minulosti.
  3. 3
    Otevřete se dalšímu vážnějšímu vztahu. Až přestanete myslet na svého bývalého partnera, zajdete si několikrát na rande a budete připraveni opět milost, měli byste si začít hledat nový smysluplný vztah. Chraňte si své city a dávejte na sebe pozor:
    • Buďte ohledně svého bývalého vztahu upřímní. Až s někým budete chodit několik měsíců a váš vztah začne být vážnější, nebojte se novému partnerovi říct vše o svém bývalém vztahu. Když budete své bolestivé vzpomínky nosit v sobě, nebudete schopni se pustit do nového vztahu. Jen si dejte pozor na to, abyste o bývalém partnerovi nemluvili tak moc, aby si nový partner myslel, že jste jím posedlí.
    • Snažte se neudělat v novém vztahu stejné chyby, jako v tom bývalém. Pokud jste připraveni na další vážný vztah, znamená to, že jste se zamysleli nad tím, co se ve vašem bývalém vztahu nepodařilo. Každý vztah je sice úplně jiný, ale měli byste si z bývalého vztahu něco odnést a poučit se. Například byste neměli brát nic jako samozřejmost, nebo byste neměli s partnerem trávit veškerý svůj volný čas.
    • Nesrovnávejte svůj nový vztah se svým bývalým vztahem. Můžete se z bývalého vztahu poučit, ale nový vztah byste měli brát jako něco úplně nového. Snažte se pracovat na tom, aby byl tento vztah co nejlepší.
    • Buďte otevření lásce. Až budete skutečně připravení investovat do nového vztahu vše, co je potřeba, nebojte se to udělat. Vždy existuje riziko, že si opět ublížíte, ale pokud jste se dobře zamysleli a našli jste si vhodného partnera, toto riziko stojí za to, že se zamilujete.
    Reklama

Tipy

  • Uvědomte si, že všechny rány se nějakou dobu hojí. Pokud se necítíte lépe v době, kdy jste to očekávali, nemusíte kvůli tomu mít špatný pocit. Nikdo se z rozchodu nedostane zázračně přes noc.

Reklama

Související články

Jak poznat člověka s asociální poruchou osobnosti
Jak se zbavit nejistoty a mít rád sám sebe
Jak se zbavit všech emocí
Jak se ochránit před toxickými lidmi
Jak převzít kontrolu nad svými emocemi
Jak odpustit sám sobě
Jak se přestat cítit osaměle
Jak poznat, zda trpíte bipolární poruchou
Jak se uvolnit a zbavit se stresu
Jak být duševně a emocionálně silný
Jak poznat, zda je člověk sociopat
Jak zapomenout na nepříjemnou vzpomínku
Jak zjistit, zda jste duševně nemocní
Jak si udržet dobrou náladu
Reklama

O tomto wikiHow

Pracovnící wikiHow
Spoluautor od:
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Na wikiHow je Tým manažerů obsahu který pečlivě sleduje práci editorů, aby se ujistili, že každý článek splňuje náš standart vysoké kvality. Tento článek byl zobrazen 1 092 krát
Stránka byla zobrazena 1 092 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama