Chcete vidět lépe, ale nechcete nosit brýle, čočky nebo podstupovat operaci? Přestože se stále neví, zda je možné vylepšit zrak přírodními prostředky, můžete zkusit několik tipů a cvičení. Zde je návod.

Metoda 1 ze 3:
Cvičení s tužkou

  1. 1
    Vezměte si tužku a uprostřed si ji označte tečkou nebo číslem. U tohoto cvičení se budete soustředit na tužku a na označený bod a budete ji přibližovat k očím nebo naopak oddalovat. Toto cvičení by mělo upravit dvojité vidění a šilhání,eyes[1] , ale neuškodí vám ani u jiných problémů. Je zdarma, nebolí a jediné, co k němu potřebujete, jsou oči a tužka.
  2. 2
    Držte si tužku před obličejem v délce paže. Mějte ji stále vertikálně, aby guma mířila na zem nebo ke stropu. [2]
    • Pokud vám někdo pomáhá a drží tužku za vás, natáhněte ruku, abyste věděli, kam tužku umístit.
  3. 3
    Zaměřte se očima na označený bod na tužce. Nepokračujte k dalšímu kroku, dokud nebudete mít zaostřeno na tento bod.
  4. 4
    Pomalu přibližujte tužku směrem k obličeji a stále se dívejte na označený bod. Pohybujte s tužkou rovně směrem k nosu.
    • Během pohybování tužky se oči budou muset naučit zaostřit na stejné místo.
  5. 5
    Až se vám tužka rozdvojí, zastavte se. Jakmile tužku uvidíte dvakrát, přestaňte ji přibližovat k očím.
  6. 6
    Na několik vteřin se podívejte jinam, nebo zavřete oči. Nehýbejte hlavou ani tužkou, ale zadívejte se někam jinam. Zaměřte se na něco jiného a nestarejte se o tužku alespoň 5 vteřin. Pokud vám to nejde, zavřete na chvíli oči.
  7. 7
    Podívejte se znovu na tužku. Až si oči odpočinou, znovu se podívejte na tužku a snažte se ji vidět jen jednou.
    • Pokud tužku stále vidíte rozdvojeně, znovu si odpočiňte a za několik vteřin to zkuste znovu. Nevzdávejte to hned po druhém pokusu – za chvíli se to zlepší. Prostě přejděte k dalšímu kroku.
  8. 8
    Pomalu tužku odtahujte od obličeje. Stále se soustřeďte na označený bod. Pokračujte tak dlouho, dokud tužka nebude zase ve vzdálenosti paže.
  9. 9
    Zopakujte celé cvičení. Toto cvičení vám přinese nejlepší výsledky, když ho budete opakovat každý den. Každý den si tedy na 5 minut sedněte a trénujte.
    • Pokud nedokážete sledovat čas, nebo vás to nebaví, poslouchejte u toho hudbu. Například dvě písničky jsou asi pět minut, čtyři písničky jsou asi deset minut.
    Reklama

Metoda 2 ze 3:
Změny životního stylu

  1. 1
    Jezte jídla, která podporují zdravé oči. Není sice možné zlepšit si zrak pouze jídlem, ale můžete se alespoň postarat o to, aby vaše oči měly všechny živiny, které potřebují. Zařaďte do svého jídelníčku tato jídla:[3]
    • Listová zelenina (kapusta, špenát, zelí) je skvělá, stejně jako mrkve.
    • Omega-3 mastné kyseliny (ryby – tuňák, losos) jsou pro vaše tělo prospěšné.
    • Citrusové ovoce a šťávy (pomeranče, citrony, limetky a grep) vašemu tělu také prospívají.
    • Nemasné bílkoviny (banány, ořechy, fazole).
    • Multivitamin s obsahem omega-3 mastných kyselin, lutein, zinek a vitamíny C a E.
  2. 2
    Přestaňte kouřit. Kouření vede ke zhoršení zraku a také různým očním zánětům.[4] [5] Pokud vám nejde přestat kouřit, zkuste vyhledat odbornou pomoc, nebo začněte chodit do nějaké podpůrné skupiny.
  3. 3
    Noste sluneční brýle. Přílišné vystavení slunečním paprskům může stejně jako kouření způsobovat oční nemoci a záněty.[6] .
    Reklama

Metoda 3 ze 3:
Profesionální zraková terapie

  1. 1
    Najděte si zrakového terapeuta. Zraková terapie má několik odnoží. Ty hlavní jsou:
    • Ortoptika. Ortoptik se zaměřujte na pohyby očí a jejich koordinaci. Pokud vidíte dvojitě, šilháte nebo máte podobné problémy s očima, tento lékař vám pomůže. Zeptejte se na podobné vyšetření svého praktického lékaře, nebo si najděte ortoptika na internetu.
    • Behaviorální optometrie. Behaviorální optik vám pomůže vylepšit zrakové schopnosti. Pokud máte problémy vybavit si vizuální informace nebo nedokážete rozluštit složité vizuální vjemy (například mapy nebo hádanky), zajděte si k tomuto optikovi.
  2. 2
    Zjistěte si, zda vám terapii proplatí zdravotní pojišťovna. Některé pojišťovny tuto terapii pokrývají. Pokud vám záleží na penězích, kontaktujte svoji zdravotní pojišťovnu a zjistěte si to. Budete možná potřebovat doporučení od specialisty (například od neurologa).
  3. 3
    Připravte se na to, že budete muset přijít několikrát. Jako u logopedie je potřeba tuto terapii provádět delší dobu a docházet na sezení pravidelně. Pokud si potřebujete přeorganizovat svůj kalendář, nechejte se omluvit ve škole nebo v práci.
  4. 4
    Dělejte domácí úkoly. Studie prokázaly, že vizuální terapie nejlépe funguje při kombinaci pravidelných sezení a domácího cvičení. [7] . Pokud vám terapeut uloží cvičení na doma, snažte se je provádět pravidelně a poctivě.
    Reklama

Tipy

  • Jezte mrkve, jsou plné vitamínu A, který vaše oči potřebují.
  • Každý den ráno otevřete okno a zadívejte se do dálky. Vyberte si nějaký vzdálený strom a dívejte se a něho alespoň 5 minut. Po několika týdnech se váš zrak zlepší.

3-4x denně si oplachujte oči studenou vodou. Díky tomu se vám oči uvolní a váš zrak se vylepší.

  • Pravidelně protáčejte oči, dívejte se nahoru a dolů a do stran.
  • Nemějte přílišná očekávání. I když vám tyto tipy mohou pomoci trochu vylepšit zrak, nemůžete čekat žádné zázraky přes noc. Mějte trpělivost.
  • Noste přes své lepší oko pásku. Oko s horším viděním se bude muset více snažit a jeho zrak se vylepší. Vezměte si pásku na 2 hodiny a potom si ji sundejte. Uvidíte mnohem lépe.
  • Batesova metoda, která doporučuje různá cvičení včetně zírání do slunce, byla už dávno zdiskreditována.

Reklama

Varování

  • Nikdy nezírejte do slunce, tím se vám zrak nezlepší. Mohli byste si nevratně poškodit zrak, nebo dokonce oslepnout.
Reklama

Související články

O tomto wikiHow

Pracovnící wikiHow
Spoluautor od:
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Na wikiHow je Tým manažerů obsahu který pečlivě sleduje práci editorů, aby se ujistili, že každý článek splňuje náš standart vysoké kvality. Tento článek byl zobrazen 3 287 krát
Stránka byla zobrazena 3 287 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama