Jak si zlepšit zrak přírodními prostředky

V tomto článku:Cvičení s tužkouZměny životního styluProfesionální zraková terapie7 Reference

Chcete vidět lépe, ale nechcete nosit brýle, čočky nebo podstupovat operaci? Přestože se stále neví, zda je možné vylepšit zrak přírodními prostředky, můžete zkusit několik tipů a cvičení. Zde je návod.

1
Cvičení s tužkou

  1. 1
    Vezměte si tužku a uprostřed si ji označte tečkou nebo číslem. U tohoto cvičení se budete soustředit na tužku a na označený bod a budete ji přibližovat k očím nebo naopak oddalovat. Toto cvičení by mělo upravit dvojité vidění a šilhání,eyes[1], ale neuškodí vám ani u jiných problémů. Je zdarma, nebolí a jediné, co k němu potřebujete, jsou oči a tužka.
  2. 2
    Držte si tužku před obličejem v délce paže. Mějte ji stále vertikálně, aby guma mířila na zem nebo ke stropu. [2]
    • Pokud vám někdo pomáhá a drží tužku za vás, natáhněte ruku, abyste věděli, kam tužku umístit.
  3. 3
    Zaměřte se očima na označený bod na tužce. Nepokračujte k dalšímu kroku, dokud nebudete mít zaostřeno na tento bod.
  4. 4
    Pomalu přibližujte tužku směrem k obličeji a stále se dívejte na označený bod. Pohybujte s tužkou rovně směrem k nosu.
    • Během pohybování tužky se oči budou muset naučit zaostřit na stejné místo.
  5. 5
    Až se vám tužka rozdvojí, zastavte se. Jakmile tužku uvidíte dvakrát, přestaňte ji přibližovat k očím.
  6. 6
    Na několik vteřin se podívejte jinam, nebo zavřete oči. Nehýbejte hlavou ani tužkou, ale zadívejte se někam jinam. Zaměřte se na něco jiného a nestarejte se o tužku alespoň 5 vteřin. Pokud vám to nejde, zavřete na chvíli oči.
  7. 7
    Podívejte se znovu na tužku. Až si oči odpočinou, znovu se podívejte na tužku a snažte se ji vidět jen jednou.
    • Pokud tužku stále vidíte rozdvojeně, znovu si odpočiňte a za několik vteřin to zkuste znovu. Nevzdávejte to hned po druhém pokusu – za chvíli se to zlepší. Prostě přejděte k dalšímu kroku.
  8. 8
    Pomalu tužku odtahujte od obličeje. Stále se soustřeďte na označený bod. Pokračujte tak dlouho, dokud tužka nebude zase ve vzdálenosti paže.
  9. 9
    Zopakujte celé cvičení. Toto cvičení vám přinese nejlepší výsledky, když ho budete opakovat každý den. Každý den si tedy na 5 minut sedněte a trénujte.
    • Pokud nedokážete sledovat čas, nebo vás to nebaví, poslouchejte u toho hudbu. Například dvě písničky jsou asi pět minut, čtyři písničky jsou asi deset minut.

2
Změny životního stylu

  1. 1
    Jezte jídla, která podporují zdravé oči. Není sice možné zlepšit si zrak pouze jídlem, ale můžete se alespoň postarat o to, aby vaše oči měly všechny živiny, které potřebují. Zařaďte do svého jídelníčku tato jídla:[3]
    • Listová zelenina (kapusta, špenát, zelí) je skvělá, stejně jako mrkve.
    • Omega-3 mastné kyseliny (ryby – tuňák, losos) jsou pro vaše tělo prospěšné.
    • Citrusové ovoce a šťávy (pomeranče, citrony, limetky a grep) vašemu tělu také prospívají.
    • Nemasné bílkoviny (banány, ořechy, fazole).
    • Multivitamin s obsahem omega-3 mastných kyselin, lutein, zinek a vitamíny C a E.
  2. 2
    Přestaňte kouřit. Kouření vede ke zhoršení zraku a také různým očním zánětům.[4][5] Pokud vám nejde přestat kouřit, zkuste vyhledat odbornou pomoc, nebo začněte chodit do nějaké podpůrné skupiny.
  3. 3
    Noste sluneční brýle. Přílišné vystavení slunečním paprskům může stejně jako kouření způsobovat oční nemoci a záněty.[6].
    • Noste sluneční brýle s UVA a UVB faktorem.
    • Nejlepší jsou velké brýle, které zabrání vstupu slunečního světla i z boku.
    • Noste sluneční brýle pokaždé, když jdete ven.
    • Omezte namáhání očí. Stejně jako ostatní svaly i svaly okolo očí podléhají únavě a když je budete moc namáhat, budou vás bolet. Zkuste následující triky:
    • Využívejte pravidlo 20-20-20. Pokud pracujete u počítače a musíte se dívat do monitoru, dělejte si přestávku každých 20 minut a na 20 vteřin se zaměřte na místo vzdálené alespoň 20 stop (6 metrů).
    • Snižte si jas monitoru. Pokud se často a dlouho díváte do monitoru, snižte si jeho jas na co nejnižší hodnotu. Měli byste stále dobře vidět na pracovní plochu, ale neměli byste zírat do ostrého světla.
    • Zvětšete si text. Pokud čtete nebo píšete na počítači, použijte funkci zoom. Pokud nedokážete přečíst malá písmenka v knihách, kupte si kvalitní lupu, nebo si kupujte knihy s většími písmeny.

3
Profesionální zraková terapie

  1. 1
    Najděte si zrakového terapeuta. Zraková terapie má několik odnoží. Ty hlavní jsou:
    • Ortoptika. Ortoptik se zaměřujte na pohyby očí a jejich koordinaci. Pokud vidíte dvojitě, šilháte nebo máte podobné problémy s očima, tento lékař vám pomůže. Zeptejte se na podobné vyšetření svého praktického lékaře, nebo si najděte ortoptika na internetu.
    • Behaviorální optometrie. Behaviorální optik vám pomůže vylepšit zrakové schopnosti. Pokud máte problémy vybavit si vizuální informace nebo nedokážete rozluštit složité vizuální vjemy (například mapy nebo hádanky), zajděte si k tomuto optikovi.
  2. 2
    Zjistěte si, zda vám terapii proplatí zdravotní pojišťovna. Některé pojišťovny tuto terapii pokrývají. Pokud vám záleží na penězích, kontaktujte svoji zdravotní pojišťovnu a zjistěte si to. Budete možná potřebovat doporučení od specialisty (například od neurologa).
  3. 3
    Připravte se na to, že budete muset přijít několikrát. Jako u logopedie je potřeba tuto terapii provádět delší dobu a docházet na sezení pravidelně. Pokud si potřebujete přeorganizovat svůj kalendář, nechejte se omluvit ve škole nebo v práci.
  4. 4
    Dělejte domácí úkoly. Studie prokázaly, že vizuální terapie nejlépe funguje při kombinaci pravidelných sezení a domácího cvičení. [7]. Pokud vám terapeut uloží cvičení na doma, snažte se je provádět pravidelně a poctivě.

Tipy

  • Jezte mrkve, jsou plné vitamínu A, který vaše oči potřebují.
  • Každý den ráno otevřete okno a zadívejte se do dálky. Vyberte si nějaký vzdálený strom a dívejte se a něho alespoň 5 minut. Po několika týdnech se váš zrak zlepší.

3-4x denně si oplachujte oči studenou vodou. Díky tomu se vám oči uvolní a váš zrak se vylepší.

  • Pravidelně protáčejte oči, dívejte se nahoru a dolů a do stran.
  • Nemějte přílišná očekávání. I když vám tyto tipy mohou pomoci trochu vylepšit zrak, nemůžete čekat žádné zázraky přes noc. Mějte trpělivost.
  • Noste přes své lepší oko pásku. Oko s horším viděním se bude muset více snažit a jeho zrak se vylepší. Vezměte si pásku na 2 hodiny a potom si ji sundejte. Uvidíte mnohem lépe.
  • Batesova metoda, která doporučuje různá cvičení včetně zírání do slunce, byla už dávno zdiskreditována.

Varování

  • Nikdy nezírejte do slunce, tím se vám zrak nezlepší. Mohli byste si nevratně poškodit zrak, nebo dokonce oslepnout.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Onemocnění a Léčby

V jiných jazycích:

English: Improve Your Vision Naturally, Italiano: Migliorare Naturalmente la Tua Vista, Español: mejorar la vista de forma natural, Français: améliorer naturellement sa vision, Deutsch: Die Sehkraft natürlich verbessern, Português: Melhorar Sua Visão Naturalmente, 中文: 自然改善视力, Nederlands: Op natuurlijke wijze je gezichtsvermogen verbeteren, Bahasa Indonesia: Alami Mengatasi Masalah Penglihatan, हिन्दी: आँखों की रोशनी तेज करें (kaise kare, ankhon, roshni), العربية: تقوية النظر طبيعيًا, 한국어: 자연적으로 시력 회복 하는 법, Tiếng Việt: Tăng cường Thị lực một cách Tự nhiên, 日本語: 自然に視力を改善する, ไทย: รักษาสายตาให้ดีขึ้นได้ด้วยตัวเอง, Русский: улучшить зрение естественными способами

Stránka byla zobrazena 2 644 krát.
Byl tento článek přesný?