Jak spát pohodlně na zádech

V tomto článku:Přizpůsobení prostředí pro spánekNastavení spánkových návyků6 Reference

Když máte v noci sklon ke spaní na zádech, může to být těžké se cítit pohodlně. Mnoho specialistů na spánek nedoporučují spaní na zádech, zejména když máte lehký spánek, nebo máte sklon k chrápání. Ačkoliv, pokud je spaní na zádech vaší pozicí, můžete si noci zpříjemnit pomocí přizpůsobení prostředí pro spánek a nastavení spánkových návyků.

1
Přizpůsobení prostředí pro spánek

  1. 1
    Zdvihněte hlavu polštáři. Zdvihněte hlavu o 10 cm pomocí jednoho nebo dvou polštářů, usnadní vám to dýchání během spaní. Mohli byste zvážit zakoupení polštáře, který je speciálně navržen, aby udržel krční páteř uvolněnou a tak umožňuje pohodlný spánek.[1]
    • Možná potřebujete zkusit spát na jednom až dvou polštářích během několika nocí, abyste zjistili, co je pohodlné. Mohli byste zvážit ortopedické polštáře, které se přizpůsobí krku a hlavě a nabídnou dobrou podporu během spánku. Pěnový polštář klínového tvaru také může podepřít hlavu a pomoct správně dýchat, když spíte na zádech.
  2. 2
    Spěte s polštářem pod koleny. Spánek na zádech může zatěžovat páteř a bedra. Umístěte jeden až dva polštáře pod kolena než půjdete spát tak, že vaše páteř bude správně podepřena a bude zde menší důraz na bedra.[2]
  3. 3
    Ujistěte se, zda je matrace pohodlná a podpůrná. Když spíte na zádech, je nezbytné, aby matrace nabízela dobrou podpěru pro celé tělo zahrnující bederní podpěru. Podpěra v matraci je díky spirálám a vnitřním pružinám. Rozdílné matrace budou mít různé rozmístění a počet spirál. Také výplň matrací může být různé tloušťky od 18 do 46 cm. Vždy byste měli matraci vyzkoušet, než ji koupíte a ujistit se, zda je pohodlná a podpůrná pro tělo.[3]
    • Často je středně tvrdá matrace pohodlnější, protože dovolí ramenům a bokům mírně klesnout. Pokud máte bolesti v bedrech, mohli byste zvážit tvrdší matraci s vycpanou pokrývkou pro podporu.
    • Zkontrolujte současnou matraci a ujistěte se, zda není nikde proležená, nebo nezpůsobuje nepohodlí. Pokud je tomu tak, je možná načase zainvestovat do nové matrace. I když proleženou matraci můžete podložit deskami, je to jen dočasné řešení a nakonec si stejně budete muset koupit novou matraci, abyste si zajistili dobrý noční spánek.
  4. 4
    Zainvestujte do zvlhčovače. Suchý vzduch může dráždit nos a hrdlo a to vede k ucpání a chrápání v noci. Abyste udrželi prostředí pro spánek pohodlné a zvlhčené, spěte se zapnutým zvlhčovačem. Zvlhčovač můžete najít v místním železářství.[4]

2
Nastavení spánkových návyků

  1. 1
    Nejezte nebo nepijte alkohol několik hodin před spaním. Alkohol je známý důvod nepokojného a neklidného spánku. Stejně tak jíst těžké jídlo těsně před spaním může vést k nepokojnému spánku způsobujícímu chrápání a neustálé vrtění a přehazování v posteli.[5]
    • Několik hodin před spaním se pokuste pít pouze vodu a večeřte také několik hodin před tím, než nastane čas na spaní. Tím se zajistí, že má vaše tělo čas strávit jídlo a je připraveno pro dobrý spánek.
  2. 2
    Vyvětrejte, než půjdete do postele. Abyste se připravili do postele, dělejte uvolňující aktivity, jako dlouhou koupel, čtete knihu, nebo si povídejte s partnerem. Vyvětrání před spaním dopomůže dosáhnout pohodlné snadné usnutí.
    • Můžete si také dát teplý nápoj jako bylinkový čaj před spaním. Vyhněte se nápojům, které obsahují kofein, protože ty vás pouze udrží během noci vzhůru.
  3. 3
    Zvažte přetočení na bok. I když můžete ze začátku spát na zádech, možná byste mohli zvážit přetočení na bok, jakmile začnete usínat, nebo když se vzbudíte uprostřed noci. Spaní na zádech může vést k chrápání a neklidnému spánku. Pokud je to možné, pokuste se otočit na jednu stranu, aby bylo tělo v pohodlnější pozici a bylo tak schopné udržet hluboký spánek po celou noc. [6]

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Osobní péče a Styl

V jiných jazycích:

English: Sleep on Your Back Comfortably, Italiano: Dormire Comodamente sulla Schiena, Deutsch: Bequem auf deinem Rücken schlafen, Español: dormir cómodamente boca arriba, Français: dormir confortablement sur le dos, 中文: 舒服地平躺着睡, Русский: комфортно спать на спине, Bahasa Indonesia: Tidur Telentang dengan Nyaman dan Nyenyak, Nederlands: Comfortabel op je rug slapen

Stránka byla zobrazena 2 040 krát.
Byl tento článek přesný?