Jak vydržet vzhůru celou noc

V tomto článku:Metoda 1 ze 3: Mějte plánMetoda 2 ze 3: Udržte si pozornostMetoda 3 ze 3: Správné stravování

Ať už jde o přespání u kamaráda, nebo učení na finální zkoušku, zůstat vzhůru celou noc není jednoduché. Pokud skutečně chcete vydržet až do rána, musíte se připravit předem, správně se najíst a stimulovat svoji mysl a tělo. Jestli chcete vědět, jak zůstat vzhůru celou noc, přečtěte si následující postup.

1
Metoda 1 ze 3: Mějte plán

  1. 1
    Noc předtím se dobře vyspěte. Pro tělo je mnohem jednodušší nespat jednu noc, než několik nocí za sebou spát špatně, naplánujte si to tedy tak, abyste den před svoji probdělou nocí spali co nejvíce.
    • Přispěte si. Když de probudíte skoro v poledne, nebudete večer potom tolik unavení.
    • Snažte se nevstávat ale ani příliš pozdě, stejně tak nechoďte den před tím spát brzy. Pokud jdete do postele okolo deváté hodiny, vaše tělo bude druhý den ve stejnou dobu již unavené.
    • Pokud můžete, zdřímněte si několik hodin před tím, než přijde vaše probdělá noc. Dodá vám to extra energii.
  2. 2
    Během dne jezte správně. Pokud chcete být vzhůru celou noc, měli byste sníst tři zdravá a vyvážená jídla, jinak se vaše tělo bude cítit unaveně kvůli nedostatku živin. Zde je seznam potravin, které byste před svojí probdělou nocí měli jíst:
    • Dejte si velkou a zdravou snídani. Jezte zdravé cukry, jako je například ovesná kaše, celozrnné cereálie, bílkoviny jako je kuřecí maso nebo šunka a také ovoce a zeleninu. Dejte si k jídlu sýr Cottage nebo jogurt.
    • Dejte si zdravý oběd. Snězte například sendvič z celozrnného chleba, vejce natvrdo nebo velký salát s avokádem, mrkví, okurkem a rajčaty. Vše, co sníte, by vám mělo dodat spoustu energie, aniž byste se cítili vyčerpaně.
    • Dejte si správnou večeři. Bude to poslední jídlo, které budete jíst před tím, než budete celou noc vzhůru, takže si na tom dejte záležet. Vyhněte se všem mastným jídlům, které vás zaplní a budete se po nich cítit nafouknutí. Raději si dejte kuřecí prso, krůtí maso, kuskus, těstoviny, ovoce a zeleninu. Ujistěte se, že jíte dost cukrů pro energii a také proteiny jako je sója, kuřecí maso nebo šunka.
    • Vyhněte se těžkým nápojům s kofeinem a sladkým nápojům. Pokud pijete celý den kávu a sladké pití a jíte sladké věci, budete se cítit velmi vyčerpaně a bude se vám chtít spát již po večeři.
  3. 3
    Vybavte se zdravým jídlem na noc. Připravte si zdravé svačinky, které můžete během dne jíst a nechejte si v lednici také zdravé jídlo, pokud víte, že budete doma. Zde je několik jídel, které si můžete dát do lednice a připravit se tak na noc:
    • Zdravá zelenina. Mrkve a celer jsou skvělou volbou pro svačinku, po které se nebudete cítit plní a unavení. Můžete si celer namazat trochou burákového másla.
    • Zdravé ovoce. Jablka a banány se snadno přenáší a dodají vám dostatek energie.
    • Ořechy. Mandle, vlašské ořechy a kešu jsou velmi chutné a dodají vám důležité proteiny.
    • Pokud zůstáváte doma, mějte v zásobě nějaké kuře, tofu nebo krůtí maso a také zdravé těstoviny nebo kuskus, který si můžete připravit velmi rychle.

2
Metoda 2 ze 3: Udržte si pozornost

  1. 1
    Stimulujte své tělo. Existuje několik malých triků, pomocí kterých můžete stimulovat své tělo a udržet se v pozoru celou noc. Nebudete tolik ospalí, když zaměstnáte různé části svého těla.
  2. 2
    Stimulujte svoji mysl. Udržet svoji mysl vzhůru je stejně důležité, jako udržet vzhůru tělo. Musíte čas od času změnit činnost, abyste se udrželi pozorní u toho, co děláte. Zde jsou tipy, jak stimulovat mysl:
    • Dávejte pozor. Všímejte si všeho, co se kolem vás děje a ptejte se na otázky, když je to potřeba, například pokud se učíte s kamarády a něčemu nerozumíte.
    • Dejte se do řeči. Pokud se zrovna učíte na zkoušku, je jednoduché mluvit s lidmi okolo vás. Pokud jste doma a bojujete s únavou, zavolejte nějakému kamarádovi, který rád ponocuje, nebo si s někým chatujte.
    • Udržte si pozornost. Pokud sledujete film, pokládejte sami sobě otázky ohledně toho filmu, abyste všemu porozuměli.
    • Nedovolte, abyste usnuli. Pokud sledujete televizi, nebo si s někým povídáte, buďte soustředění na to, co děláte a nemyslete na jiné věci.
    • Každých třicet minut dělejte něco jiného. Pokud například spíte u kamaráda a sledujete film, každou půlhodinu si zajděte na toaletu nebo si dejte nějakou svačinu. Pokud se učíte na zkoušku, zkuste si místo čtení poznámek například chvíli pustit nějaké video k tématu nebo si poznámky přepište na kartičky.
    • Změňte činnost. Pokud chcete vydržet vzhůru celou noc, budete muset měnit to, co děláte, aby vaše tělo neupadlo do transu. Existuje pár triků, které vám v tom pomohou.
    • Změňte prostředí. Pokud je to možné, změňte prostředí, budete tak lépe stimulováni. Pokud se učíte na zkoušku, zkuste jít do jiné části knihovny, nebo studovny. Pokud spíte u kamaráda, snažte se prostě jen měnit své místo v pokoji.
    • Přesedávejte si. Pokud jste například unavení na oslavě Silvestra u kamarádů, přesedejte si každou chvíli na jiné místo a bavte se s lidmi. Nejlepší je, když budete chodit z místnosti do místnosti.
  3. 3
    Trochu si zacvičte. Přestože byste mohli po cvičení být ještě unavenější, když si pouze deset minut lehce zacvičíte, probudíte tím své tělo a dáte mu najevo, že ještě není čas jít spát. Zde je několik aktivit, které můžete dělat:
    • Pokud jste na večírku, choďte na toaletu nahoru po schodech, místo abyste používali toaletu dole.
    • Dejte si desetiminutovou procházku venku, nebo klidně i vevnitř.
    • Pokud jste v místnosti sami, skákejte minutu panáka, nebo si dvě minuty lehce zaběhejte na místě.

3
Metoda 3 ze 3: Správné stravování

  1. 1
    Vypijte malé množství kofeinového nápoje. Přestože byste vlivem kofeinu mohli skončit ještě unavenější než předtím, pokud je už hodně pozdě a vaše oči se nebezpečně rychle zavírají, může být dobré dát si trochu nouzového kofeinu.
  2. 2
    Jezte správná jídla. Když se snažíte zůstat vzhůru celou noc, měli byste jíst správné množství, abyste měli dostatek energie, ale nepřejedli se a necítili se unaveně a nafouknutě. Pokud jste již snědli tři zdravá jídla, neměli byste mít v noci hlad, ale zde je několik dalších svačinek, které vám mohou pomoci, když budete mít na něco chuť:
    • Pokud jste doma, dejte si vejce uvařené natvrdo nebo rychlé volské oko.
    • Snězte hrst mandlí, pekanových ořechů nebo jiných ořechů.
    • Dejte si křupavé jablko, celer nebo mrkev. Křupání způsobí, že budete mít plnou pusu a budete se cítit svěžeji.
    • Dejte si kousek toastového chleba s burákovým máslem.
    • Pokud máte chuť na čtvrté jídlo, zkuste si dát nějaké zdravé cukry, například tmavou rýži a bílkoviny, třeba krůtí maso. Pokud se nemůžete vyhnout tomu, že si budete něco objednávat, pokuste si dát alespoň jídlo, které není příliš mastné ani tučné.
  3. 3
    Pijte hodně vody. Dostatečné množství vody vám může velmi pomoci, pokud se snažíte vydržet vzhůru. Pokud jste unavení, dejte si sklenici ledové vody, která vás probudí a průběžně pijte, abyste se cítili svěží.
    • Když budete hodně pít, budete často chodit na toaletu. I to vám pomůže, protože se budete muset projít a neusnete vsedě.

Tipy

  • Často jezte malé svačinky.
  • Najděte způsoby, jak zůstat zaneprázdněný celou noc.
  • Zamyslete se nad tím, proč skutečně zůstáváte vzhůru celou noc. Je to kvůli důležité zkoušce nebo seminární práci? Udržte si svoji motivaci!
  • Jezte pouze zdravá jídla, po zpracovaných potravinách vám může být zle od žaludku.
  • Nezapomínejte pít vodu s ledem. Dostatek tekutin je velmi důležitý.
  • Pokud máte Netflix, můžete se dívat na spoustu filmů a seriálů, které vás udrží vzhůru. Doporučuji sledovat něco strašidelného nebo cizojazyčného, protože strašidelné filmy vás udrží vzhůru a u titulek budete zase muset dávat pozor.
  • Pokud máte telefon, můžete si stáhnout nějakou hru a v přestávkách si ji zahrát.
  • Mějte dostatek čerstvého vzduchu, protáhne vám tělo, zbaví vás bolesti hlavy a udrží vás vzhůru.
  • Umývejte si obličej studenou vodou. Pokud je venku zima, větrejte často a procházejte se po zahradě. Pokud jste unavení, zchlaďte se, probudí vás to.
  • Dejte si studenou sprchu.
  • Neustále se pohybujte, abyste se udrželi vzhůru.

Varování

  • Když budete vzhůru příliš dlouho, můžete začít pociťovat negativní účinky. Narušujete si svůj spánkový vzorec a přicházíte o důležitý REM spánek! Možná budete mít i halucinace, rozhodně to nezkoušejte často!
  • Nepijte energetické drinky. Jsou velmi nezdravé a nakonec stejně padnete únavou.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Stay Awake All Night, Français: rester éveillé toute la nuit, Italiano: Restare Svegli Tutta la Notte, Español: mantenerse despierto toda la noche, Deutsch: Die ganze Nacht wach bleiben, Português: Ficar Acordado Durante a Noite Toda, Русский: не спать всю ночь, Nederlands: De hele nacht wakker blijven, 中文: 熬夜, Bahasa Indonesia: Begadang Semalam Suntuk, العربية: البقاء مستيقظا طوال الليل, Tiếng Việt: Thức suốt đêm, ไทย: โต้รุ่ง

Stránka byla zobrazena 10 587 krát.
Byl tento článek přesný?