Jak vykouřit cigaretu

V tomto článku:Part 1: Zapalte siPart Two: Kouření

Jste připraveni si zapálit? Kouření vypadá jako snadná věc, ale chce to víc než jen vdechovat kouř. Ať už se chcete jen předvést s cigaretou, nebo se chcete naučit kouřit, aniž byste u toho vypadali směšně nebo hloupě, tento článek vám pomůže. Nade vší pochybnost jste si vědomi že kouření přináší riziko úmrtí, zejména na rakovinu a také na další choroby.

1
Part 1: Zapalte si

  1. 1
    Poklepejte na krabičku. Kuřáci mají své rituály a prvním z nich je důkladné poklepání na krabičku. Otočte neotevřenou krabičku cigaret dnem vzhůru a několikrát jí pevně uhoďte o dlaň druhé ruky. Uvolněný tabák se tak v cigaretových papírcích stlačí více k sobě, a tvrdí se, že pak hoří lépe a déle.
  2. 2
    Otevřete krabičku. Máte-li "měkkou" krabičku, na jednom rohu roztrhněte stříbrnou fólii, u tvrdých krabiček s víčkem nejprve odstraňte celofán a pak odtrhněte stříbrný papír pod víčkem.
    • V tuhle chvíli někteří lidé vytáhnou první cigaretu, otočí ji a vsunou zpět do krabičky filtrem napřed. Někdo tvrdí, že je to pro štěstí, pro jiné je to jen rituál, který se naučili od jiného kuřáka. Tak či tak, "šťastná" cigareta se vždycky kouří až jako poslední.
  3. 3
    Vytáhněte cigaretu. Nová krabička je poměrně těsně naplněná. Otočte balíček a poklepejte na něj prstem, aby cigarety trochu popolezly ven. Až bude jedna z nich venku dostatečně daleko na to, abyste ji mohli uchopit prsty, udělejte to.
    • Z krabičky, která už je částečně vykouřená, se cigarety dostávají ven snadněji.
    • Pro někoho je určitý stupeň frajerství v tom, když povytaženou cigaretu vytáhne z krabičku rovnou zuby a rty, místo prsty.
  4. 4
    Držte cigaretu. Ať už ji z krabičky vytáhnete prsty nebo zuby, budete v ruce držet cigaretu. Kouření je individuální záležitost, která nemá žádná pravidla, ale je několik všeobecně oblíbených stylů kouření, které se hodí znát:
    • Klasický. Držíte cigaretu mezi prvním a druhým článkem ukazováčku a prostředníčku, dlaň směřuje dolů.
    • Sofistikovaný. Stejný úchop jako u klasického, ale prsty jsou napnuté a dlaň je natočena směrem k vám.
    • Pohodový. Cigaretu držíte za druhým článkem prostředníku, ukazovák okolo ní otočíte. Ruka je celá uvolněná, dlaň směřuje dolů nebo směrem k vám.
    • Euro I. Držíte cigaretu mezi prvními články palce a ukazováku, dlaň směřuje ven.
    • Euro II. Držíte cigaretu mezi palcem a ukazováčkem, dlaň směřuje k vám a lehce vzhůru, filtr je namířen proti vaší tváři. Takhle vždycky ve filmech ukazovali nacistické špióny. (nebo naopak, ten, co kouřil "jinak", byl americký špion).
    • Do dlaně. Držíte cigaretu mezi palcem a ukazováčkem, dlaň směřuje k vám, cigareta je pod ní ukrytá a směřuje k zápěstí. Užitečné, když nechcete aby bylo příliš vidět, že právě kouříte.
    • Žensky. Cigaretu držíte mezi prvním a druhým článkem ukazováku a prostředníku. Ruka je uvolněná a ohnutá dozadu, dlaň je otočená vzhůru.
  5. 5
    Dejte si cigaretu do úst. Pokud jste ji vytáhli z krabičky zuby, už ji tam máte. Pokud ne, stiskněte mezi rty konec s filtrem.
    • Někteří kuřáci drží cigaretu na straně pusy, jiní uprostřed. Chcete-li zjistit, co vám nejlépe vyhovuje, než si poprvé zapálíte na veřejnosti, vyzkoušejte to nejdřív s tužkou.
    • Pokud kouříte cigarety bez filtru, teoreticky nezáleží na tom, kterým koncem je strčíte do pusy. Všeobecně by to vždy měl být ten konec s nápisem nebo logem.
  6. 6
    Připalte si! Přiložte zapálenou sirku k cigaretě a potáhněte, asi jako když pijete brčkem. Nešlukujte při zapalování cigarety: několikrát krátce potáhněte, aby se tabák vznítil. Průmyslově vyráběné cigarety se většinou zapálí rychle a hoří stejnoměrně.

2
Part Two: Kouření

  1. 1
    Vdechněte kouř. Až bude cigareta hořet, vdechněte nejdříve trochu kouře do úst. Pokud s kouřením začínáte, nenasajte kouře příliš - budete litovat, až se vám zatočí hlava a rozkašlete se.
  2. 2
    Chvíli kouř držte v ústech. Tím se ochladí a nepodráždí vám hrdlo. Také se rozvine jeho chuť, na které mnohým kuřákům záleží. Oblíbenou značku cigaret si vyberete časem.
  3. 3
    Vytáhněte cigaretu z úst. Při tom se zhluboka nadechněte, a vdechněte kouř do plic. Pomůže to nepodráždit krk a zabrání to dávicímu reflexu.
    • Uvědomte si, že tohle je jiné, než kouřit jointa, kde se vdechuje kouř rovnou do plic.
    • Existují i další způsoby kouření, oblíbený je třeba tento: Před vdechnutím kouře jej část vypusťte z úst (nevyfukujte jej, jen otevřete pusu), a nasajte jej zpět nosem. Může chvíli trvat, než se v tom zdokonalíte.
    • Postupem času si vaše tělo na tabák zvykne. Právě tady vznikají problémy: čím více si zvyknete na vdechování kouře, tím bude kouření snadnější. Čím více budete kouřit, tím více návykového nikotinu se dostane do vašeho organismu - nikotinu, na který jste si zvykli. Abyste dosáhli pocitu jako po první cigaretě, budete jich potřebovat vykouřit víc.
  4. 4
    Uvolněte ruku. Část rituálu kouření je dána tím, v jaké pozici máte ruku, která drží zapálenou cigaretu. Tak jako při samotném kouření, neplatí tu žádná striktní pravidla, ale je několik zažitých technik a často záleží na pohlaví.
    • Ženy často ruku vytočí ven, drží cigaretu ve výšce úst, na straně, dlaní vzhůru, cigareta směřuje od nich.
    • Muži ruku otočí v lokti, dlaní směrem dovnitř, a drží cigaretu ve výšce pasu.
  5. 5
    Vyfoukněte kouř. Až budete ruku s cigaretou odtahovat od úst, vyfoukněte kouř ústy nebo nosem. Opět to nemá žádná pravidla, sami časem zjistíte, který způsob vám více vyhovuje.
    • Někteří kuřáci tvrdí, že při vyfukování nosem si více užijí chuť tabáku, jiným při tom vadí pocit pálení.
    • Někdo nechává kouř z úst stoupat pomalu, jiní vyfukují silou a rychle.
    • S trochou cviku se naučíte vyfukovat kroužky. Zformujte rty do tvaru písmene "O" a pak kouř vyfoukněte okolo jazyka a přes rty.
  6. 6
    Oklepejte popel. Další rituál (a je nezbytný) nastává při oklepávání popela. Když kouříte cigaretu, vykouřený tabák zůstává na jejím konci jako šedý, jemný popel, který je neobyčejně pevný. Když ovšem dosáhne určité délky, gravitace ho utrhne a on spadne. Pokud jdete po ulici nevadí to, ovšem pokud jste v místnosti, většina lidí nebude z popela na podlaze nadšená - použijte proto popelník.
    • To, jak cigaretu držíte, je rozhodující pro způsob, jakým budete klepat popel.
    • Pokud ji držíte tak, že na filtr dosáhnete palcem, jen na ni lehce klepněte - popel spadne pěkně do popelníku.
    • Pokud ji držíte pevně mezi palcem a ukazovákem, lehce ukazovákem nebo prsteníkem poklepejte na střed, aby popel odpadl.
    • Také můžete poklepat o lem popelníku samotnou cigaretou.
  7. 7
    Típněte. Až cigaretu dokouříte, budete ji chtít bezpečně uhasit. Zamáčkněte nedopalek o dno popelníku, dokud nepřestane hořet. Venku můžete cigaretu típnout o nějaký pevný, nehořlavý povrch. Nedopalek vyhoďte, ale udělejte to správně. Neodhazujte nedopalky jen tak na zem - je to neslušné, bezohledné a společensky nepřípustné. Vyhazovat nedopalky z okna je také nebezpečné a bylo tak založeno mnoho lesních a jiných požárů. Za odhazování nedopalků podle zákonů hrozí pokuta.
    • Kolik z cigarety vykouříte, než ji típnete, záleží jen na vás. Pochopitelně nebudete kouřit filtr, a u cigaret bez filtru si nechcete popálit rty.
    • Většina lidí kouří těsně k filtru, nebo dokud z cigarety nezbývá tak málo, že ji lze stěží dát do úst.
    • Někdo také cigaretu típne v polovině, protože dává přednost čistému a chladnějšímu kouři.

Tipy

  • Dávejte pozor, abyste nezapálili konec s filtrem.
  • Pokud s kouřením začínáte, vyzkoušejte různé značky cigaret a najděte pro sebe tu pravou. Na trhu jich jsou stovky.
  • Většina kuřáků cigaretu nenechává celou dobu v ústech, protože to ztěžuje dýchání.. Horký kouř je navíc nepříjemný pro sliznice nosu a úst. Někteří se tento "trik" přesto naučili.
  • Vdechování malého množství kouře a jeho vydechování, aniž byste šlukovali, přesto může věrně napodobit kuřáka. Kouř bude ovšem hustší a nebude vyfukován takovou silou.
  • Mentolové cigarety obsahují kromě aroma tabáku lehké aroma máty, což napomáhá pocitu ochlazení.
  • malé množství kouře vám zůstane v plicích někdy i několik hodin, než jej tělo vstřebá nebo postupně vydýchá.
  • Kuřáci jsou zvyklí na nikotin i další chemické látky obsažené v cigaretách (u nekuřáků vyvolávají nevolnost), stejně jako na negativní účinky oxidu uhelnatého. Pravidelní kuřáci už stav "opojení", jako po první cigaretě nezažívají.

Varování

  • Začínající kuřáci mohou pozorovat příznaky otravy nikotinem, než si tělo na jeho přítomnost zvykne. Ty zahrnují nevolnost, motolice a zrychlený tep a zvýšený krevní tlak. Pokud s kouřením začínáte, nekuřte více cigaret rychle za sebou, hrozí zvracení.
  • Nikotin zvyšuje kyselost žaludečních šťáv, což může zhoršit příznaky chorob jako syndrom dráždivého tračníku, žaludeční vředy atd.
  • Nehledě na zdravotních rizika, kouření zanechává pach, který někteří lidé nesnášejí. Pravidelný kuřák si na zápach kouře zvykne, a neuvědomuje si, jak silný tento zápach může být.
  • Kuřáci mají díky kouření sníženou chuť k jídlu. Může za to jednak nikotin a jednak uspokojení "orální fixace". Obava z tloustnutí je častým důvodem, proč lidé nechtějí přestat kouřit.
  • Pasivní kouření může poškodit zdraví lidí okolo vás, obzvláště těch s onemocněním srdce nebo plic, jako je například astma. Omezte kouření jen na jednu místnost v domě, pokud to jde. Nebo ještě lépe, kuřte pouze venku. Kouření je v mnoha budovách a institucích úplně zakázáno. Může to zahrnovat firemní auta a dokonce i některé venkovní prostory. Taková místa by měla být viditelně označena tabulkou s nápisem "zákaz kouření!".
  • Tabákový kouř je karcinogenní a způsobuje rakovinu plic, úst, hrtanu, hltanu, slinivky a dalších orgánů.
  • Nikdy nekuřte v blízkosti benzínu a jiných hořlavých látek.
  • Dospělý, který koupí tabákové produkty pro mladistvé může být vystaven velké pokutě, případně obžalování.
  • Kouření zvyšuje riziko rozedmy plic, chronické bronchitidy a dalších plicních chorob. Kuřáci jsou náchylnější k plicním a krčním infekcím, protože sliznice v nich jsou neustále podrážděné.
  • Kouření zvyšuje krevní tlak a puls. To zvyšuje riziko infarktu a může způsobit mrtvici. U dlouhodobých kuřáků se můžou rozvinout srdeční choroby.
  • Kouření může způsobit vrozené vady u dětí a u těhotných zvyšuje riziko předčasného porodu a samovolného potratu.
  • I když fyzické účinky nikotinu jsou příjemné, u psychických je tomu naopak, a právě ty se objeví, když zrovna nekouříte. Jednoduchý nevědomý mozek bere nikotin jako "odměnu", což rychle vede k závislosti na něm. Pak se objeví příznaky fyzické závislosti - receptory si na nikotin zvyknou a v mozku se vytvoří chemická nerovnováha, díky které se bez nikotinu dostaví deprese a úzkost. Mozek tak kompenzuje vyplavování tolika "chemikálií štěstí" při samotném kouření.
  • Nekuřte na lačný žaludek, může to způsobit nevolnost.
  • Kouření způsobuje potíže s plodností a libidem, a to jak u mužů, tak u žen. U mužů se dostavují poruchy erekce a u žen předčasná menopauza a potíže s početím.
  • Nikotin je psychicky návykový. A závislost začíná u první cigarety. tabák obsahuje přidané látky, aby byly cigarety ještě návykovější a mnoho lidí nedokáže s kouřením přestat, i když se o to pokoušeli mnohokrát.
  • Kouření vždy znamená nebezpečí požáru. Ujistěte se, že všechny nedopalky jsou řádně uhašeny vždy, když cigaretu típnete.
  • Kouření časem tlumí vaši vnímavost k chutím a vůním.

Věci, které budete potřebovat

  • Krabička cigaret
  • Sirky nebo zapalovač
  • Popelník

Informace o článku

Kategorie: Záliby a Řemesla

V jiných jazycích:

English: Smoke a Cigarette, Italiano: Fumare una Sigaretta, Español: fumar, Français: fumer une cigarette, Português: Fumar um Cigarro, Deutsch: Eine Zigarette rauchen, Русский: курить сигареты, 中文: 吸烟, العربية: تدخين السجائر, Nederlands: Een sigaret roken, Tiếng Việt: Hút Thuốc lá, 한국어: 담배 피는 법, 日本語: タバコを吸う

Stránka byla zobrazena 12 405 krát.
Byl tento článek přesný?