Jak získat hustší vlasy

V tomto článku:Změňte péči o své vlasyDomácí prostředky pro posílení vlasůZměňte životní stylDalší možnostiKamuflujte5 Reference

Ne všichni jsme byli obdařeni od přírody hustou hřívou, jako má Penelope Cruz. Ať už vám vlasy začaly řídnout nedávno, v důsledku stárnutí, nebo jste vždycky byli majiteli jemných vlasů, tento návod pomůže jak mužům tak ženám ke zdravějším, plněji působícím vlasům.

1
Změňte péči o své vlasy

  1. 1
    Snažte se vlasy co nejméně mýt. Jistě, musíte vlasy udržovat čisté, ale příliš časté mytí vede k jejich oslabování a řídnutí. Každé umytí odstraňuje přírodní živiny, které produkuje pokožka hlavy, a vlasy se pak snadněji lámou a třepí. Zařaďte mytí vlasů pouze 1 - 2x týdně.
    • Investujte do suchého šamponu, aby vlasy mezi mytími vypadaly čisté.
    • Po každém mytí používejte kondicionér, aby z vlasů neunikala vlhkost.
  2. 2
    Hledejte přírodní přípravky. Mnoho šamponů a kondicionérů obsahuje chemikálie, které vlasy vysušují a poškozují. Kromě snížení četnosti mytí se také poohlédněte po šamponu bez obsahu sulfátů. Je-li to možné, používejte výrobky čistě na přírodní bázi.
  3. 3
    Vyhýbejte se úpravě vlasů za pomoci tepla. Tyto přístroje mohou snadno spálit konečky vlasů, které se pak budou třepit a lámat. nepoužívejte fény, žehličky, kulmy atd. víc než 1x týdně.
    • Kdykoliv můžete, nechejte vlasy uschnout přirozeně na vzduchu. Stylingové přístroje si nechte na slavnostní příležitosti.
    • Pokud se vám nelíbí vaše přirozené vlasy, aplikujte na ně přípravky proti krepatění, aby uschly hladké a rovné.
    • Musíte-li přístroje pro úpravu vlasů na bázi tepla používat opravdu každý den, alespoň vlasy chraňte přípravkem proti tepelnému poškození, například arganovým olejem. Nanášejte před samotnou úpravou.
  4. 4
    Držte se dál od barvy na vlasy. Všichni si rádi barvíme vlasy, ale odbarvovač a další chemikálie vlasy vysušují. Když se k nim navíc přidá fén a kulma, můžete si vlasy vážně poškodit. Vyhýbejte se barvám, obsahujícím agresivní chemikálie a vyzkoušejte některý přírodní způsob melíru či změny barvy vašich kadeří.
  5. 5
    Česání je základ. Pravidelně si vlasy kartáčujte, podporujete tak jejich celkové zdraví. kartáčování roztírá maz, který produkuje pokožka hlavy, po celé délce vlasů a tím je vyživuje a posiluje. Špatně provedené česání ale může vlasům spíše blížit! Použijte plochý plastový kartáč se širokými zuby místo klasického kartáče (plochého, či kulatého).
    • Nerozčesávejte vlasy když jsou mokré - v tu chvíli jsou nejkřehčí a nejnáchylnější k polámání.
    • Důkladné česání provádějte 1x denně, abyste stimulovali pokožku hlavy a blahodárné látky z ní rozetřeli po celé délce vlasů.[1]

2
Domácí prostředky pro posílení vlasů

  1. 1
    Udělejte si proteinovou masku. Vlasy jsou tvořené z proteinů, proč je tedy neposílit přidáním dalších? Smíchejte 1 - 2 vajíčka (záleží na délce vašich vlasů) s trochou čerstvého gelu z aloe vera. Pokryjte celé vlasy a nechte 10 - 15 minut působit. Pak opláchněte teplou vodou.
  2. 2
    Vyzkoušejte pastu z pískavice řeckého sena. tato semínka jsou nejen dobrá pro zdraví, ale také zmírňují příznaky lupů a zlepšují hustotu vlasů. Namočte semínka na 8 - 10 hodin do vody (množství volte podle délky vlasů). Pak je v robotu umixujte na pastu, naneste na vlasy a nechejte 30 minut působit. Až se maska dostatečně vsákne, opláchněte ji horkou vodou.
  3. 3
    Dopřejte si masáž horkým olejem. Přírodní oleje, obzvlášť olivový, kokosový a jojobový vlasy posilují a podporují jejich růst. Masírování pokožky hlavy stimuluje vlasové folikuly, pomáhá jim ve vytváření vlasů. Zkombinujte oboje dohromady. Ohřejte olej na příjemnou teplotu a vmasírujte jej do pokožky. Můžete jej také vetřít do vlasů a nechat 30 - 60 minut působit, než vlasy umyjete.
  4. 4
    Použijte lněné semínko. Tato drobná zrníčka jsou napěchována mastnými kyselinami, které přirozeně pomáhají k hustším vlasům. Namočte je na 5 dní do vody. Pak vodu aplikujte na pokožku hlavy a nechte 10 minut účinkovat. Opláchněte čistou vodou a počkejte, až vám vlasy začnou postupem času houstnout.
  5. 5
    Vyzkoušejte ovocnou masku. Živiny a antioxidanty, obsažené v ovoci, jsou prospěšné nejen coby potravina, mohou vám také pomoci k hustším vlasům. Připravte si čerstvou masku z avokáda, banánu a nastrouhané pomerančové kůry (množství pochopitelně podle délky vlasů). Naneste na hlavu na dobu 20 - 30 minut a pak smyjte vodou. Umyjte vlasy šamponem a použijte kondicionér jako obvykle.[2]

3
Změňte životní styl

  1. 1
    Věnujte pozornost tomu, co jíte. Živiny, obsažené v jídle mohou podpořit růst vlasů a posílit vlasové folikuly. Jezte potraviny bohaté na bílkoviny, vitamíny B, C, D a E, a zinek. Celkově se snažte zařadit do jídelníčku víc čerstvého ovoce a zeleniny, ořechů a semen a celozrnných výrobků a brzy budete mít zdravější vlasy.
    • Příklady prospěšných potravin jsou: ořechy, špenát, lněné semínko, čočka a borůvky.
  2. 2
    Minimalizujte stres. To, že vlasy řídnou díky starostem není jen pověra. Ať už si ve stresu vlasy trháte, nebo zkrátka vypadávají, vysoká hladina stresu je jednou z příčin. Vypuďte stres ze svého života a stav vašich vlasů se zlepší.
  3. 3
    Pravidelně cvičte. Jeden z nejlepších způsobů, jak přirozeně odbourat stres? Cvičení! Udržte si zdravé folikuly a nízkou hladinu stresových hormonů jednoduše tím, že si každý den 30 minut zacvičíte. Kromě hustších vlasů zaznamenáte i další zlepšení celkového zdravotního stavu.
  4. 4
    Začněte brát potravinové doplňky pro růst vlasů. Není vždy snadné přijmout všechny potřebné živiny, které vlasy potřebují ke zdravému růstu. Pomozte tedy svému tělu potravinovými doplňky. Obzvlášť některé mohou ovlivnit vlasy a pokožku. Vyzkoušejte biotin, kyselinu listovou či rybí olej a za pár měsíců by se měly dostavit výsledky.
  5. 5
    Pozor na léky. Není to sice pravidlem, nicméně některé medikamenty mohou nepříznivě ovlivňovat hladinu hormonů a způsobovat tak padání vlasů. Často se s tím setkáte u hormonální antikoncepce, ale i jiných léků. Poraďte se s lékařem, zda existuje vhodná alternativa, šetrnější k vlasům.[3]

4
Další možnosti

  1. 1
    Užívejte léky proti padání vlasů. Je-li řídnutí vlasů extrémní, navštivte lékaře či lékárníka a nechte si předepsat volně dostupné léky proti plešatění. Nejčastěji dostanete krém. Každodenní aplikace může v boji s padáním vlasů pomoci.
  2. 2
    Zvažte transplantaci vlasů. Pro extrémní vypadávání a řídnutí vlasů existuje možnost transplantace. Chirurgicky se vlasy přenesou z jedné části na druhou. Poraďte se s lékařem, zda je tato metoda ve vašem případě vhodná.
  3. 3
    Vyzkoušejte laserový hřeben. Zní to jako sci-fi, nicméně je to relativně nová pomůcka, která využívá blahodárné účinky laseru pro podpoření růstu vlasů. K dostání je převážně na internetu, a připravte se na poměrně vysokou cenu, kterou za husté vlasy zaplatíte. Máte už dost vypadávání vlasů? Pořiďte si laserový hřeben!
  4. 4
    Nechejte si vlasy zhustit. Prodloužení jsou snímatelné vlasové náhrady - z pravých vlasů i z jejich imitací. Opravdu přirozeně vypadající ovšem samozřejmě něco stojí. Zhruba každé 3 měsíce je také nutné prodloužení vyměnit, protože odrůstá spolu s vlasy.
  5. 5
    Zajděte si na keratinovou kúru. Provádějí ji lepší kadeřnické salony a jde o speciální metodu, která podporuje růst vlasů a přidává jim na objemu a lesku. Můžete si ji dopřát několikrát do roka, ale připravte se na cenu okolo tisíce korun. keratinová kúra zlepší zdraví stávajících vlasů už jen tím, že po ní budou vypadat zdravé a nepoškozené.[4]

5
Kamuflujte

  1. 1
    Změňte účes. Genetiku sice ovlivnit nelze, ale můžete použít optický klam, díky kterému budou vaše vlasy vypadat hustší. Poraďte se s kadeřnicí či kadeřníkem o tom, jaký střih vám bude slušet a podpoří dojem hustých vlasů.
    • Sestříhejte vlasy do vrstev, obzvlášť, máte-li je velmi rovné.
    • Nebojíte-li se experimentů, nechte si ostříhat ofinu. Kontrast mezi zbytkem vlasů a ofinou jim opticky přidá na objemu.
    • Zastřihujte konečky. Vlasy, roztřepené a ztenčené u konečků, mají tendenci vypadat zplihle a nezdravě. Pravidelně je zastřihujte na stejnou délku, aby vypadaly zdravě a pěstěně. Navštěvujte kadeřnictví každých 6 - 8 týdnů.
  2. 2
    Pomozte si barvou. Melír vlasům dodá plastičnost, a ty pak budou vypadat plnější. Jak už bylo ovšem napsáno výše, peroxid a barvy mohou vlasy těžce poškodit, vyhněte se tedy barevným extrémům a držte se odstínu blízko vašemu přirozenému.
  3. 3
    Pořiďte si takzvané "clip-in". Necítíte-li se na permanentní prodloužení, vyzkoušejte nejdřív snímatelné. Je o mnoho levnější (i když úměrně tomu vypadá méně přirozeně) a seženete jej v lepších drogeriích či na internetu. Vyberte si takové, které co nejvíce odpovídá barvě a textuře vašich vlasů. Používejte je na zvláštní příležitosti nebo klidně denně, abyste dodali vlasům objem.[5]

Tipy

  • Nepoužívejte příliš často sponky, gumičky a jiné vlasové ozdoby. Nenoste denně klobouky a čepice. Vlasy se tak poškozují a lámou.
  • U volně prodejných léků a potravinových doplňků pečlivě čtěte příbalové letáky kvůli vedlejším účinkům. Máte-li pochybnosti, poraďte se s lékařem či lékárníkem.
  • Než začnete užívat jakékoliv léky nebo vitamínové doplňky, konzultujte to se svým lékařem.

Varování

  • Jestliže zaznamenáte náhlé, dramatické padání vlasů, které nesouvisí s věkem, navštivte lékaře. Důvodem můžou být i vážnější zdravotní potíže.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Nehty a vlasy

V jiných jazycích:

English: Make Your Hair Thicker, Español: hacer que tu cabello sea más grueso, Português: Deixar os Cabelos Mais Volumosos, Deutsch: Haar dicker machen, Nederlands: Je haar dikker maken, Italiano: Rendere i Capelli più Folti, Français: avoir une chevelure épaisse et abondante, Русский: сделать волосы гуще, 中文: 让头发更浓密, Bahasa Indonesia: Membuat Rambut Lebih Tebal, ไทย: ทำให้ผมหนา, العربية: زيادة كثافة الشعر

Stránka byla zobrazena 3 035 krát.
Byl tento článek přesný?