Jak získat motivaci cvičit

4 Metody:Motivujte své myšleníMotivujte své chováníMotivujte svůj režimVzorové cvičení

Sedíte na gauči a přesvědčujete se, abyste šli do posilovny? Přemýšlíte nad tím tak dlouho, že až nakonec získáte motivaci, nemáte už čas jít cvičit? Potom se pravděpodobně cítíte provinile a to celé se opakuje stále dokola. Pokud si čtete tento článek, znamená to, že opravdu chcete cvičit. Zde se dozvíte, jak získat potřebnou motivaci.

1
Motivujte své myšlení

  1. 1
    Najděte si důvod. Najděte si důvod, proč chcete cvičit. Každý takový důvod má. Jaký je ten váš? Chcete vypadat dobře a být zdraví? Nebo chcete žít dost dlouho, abyste viděli svá pravnoučata vyrůstat? Chcete se vejít do kalhot, které jste nosili před pěti lety? Nebo se vám líbí nějaký hezký kolega a chcete ho zaujmout? Najděte si svůj důvod a soustřeďte se na něho.
    • Jistě to znáte – „sejde z očí, seje z mysli.“ Když si budete stále připomínat, proč chcete cvičit (a budete na to stále myslet), nebudete schopni to ignorovat. Bude pro vás nejjednodušší se zvednout a začít cvičit. Lidem většinou jde to, co chtějí, takže když budete mít motivaci a budete skutečně chtít cvičit, bude to pro vás snadné.
  2. 2
    Přesvědčte sami sebe. Pravděpodobně si říkáte: „Měl bych začít hned cvičit. Když nebudu cvičit, nebudu nikdy v kondici.“ Toto tvrzení zahrnuje spoustu překážek. Když si budete říkat, že byste něco měli udělat, budete mít pocit, že je to vaše povinnost a nebude vás to bavit. Když si budete říkat, že se stane něco špatného, když cvičit nebudete, budete si v podstatě vyhrožovat trestem (představou, že nebudete fit). Podvědomě své myšlení zaplavujete negativitou. Místo abyste mysleli na to, jak budete vypadat, když nebudete cvičit, byste měli myslet na to, jak skvěle budete vypadat, když cvičit budete.
    • Je důležité myslet pozitivně. Místo abyste si říkali, že se cítíte špatně, protože necvičíte, si říkejte, že když budete cvičit, budete se cítit skvěle. Když k sobě budete mluvit jen negativně, nebudete mít šanci získat potřebnou motivaci.
  3. 3
    Určete si cíl. Vaším cílem může být cokoli – nemusí to být těžké. Pokud chcete cvičit jen dvakrát týdně, řekněte si, že budete cvičit dvakrát týdně. Později se za to můžete odměnit. Pokud chcete každý týden uběhnout 15 km, stanovte si to jako cíl. Menší cíle (ne zhubnout 20 kg) vám umožní udržet si přehled o tom, čeho se snažíte dosáhnout a také pro vás bude jednodušší jich dosáhnout.
    • Přihlaste se do nějakého závodu, který vás bude motivovat k tréninku. Až budete mít určené datum, na které budete trénovat, bude pro vás snadnější se cvičení věnovat. Pocit zadostiučinění ze splnění tohoto cíle vám dodá sílu do dalšího cvičení.
  4. 4
    Odměňujte se. Jaký by mělo smysl mít cíle, kdybyste z nich nic neměli? Musíte se odměňovat! Nemusíte si dávat odměny za dosažení těch největších cílů (to by bylo kruté) – odměňujte se postupně za každý úspěch.
    • Odměňujte se za každé cvičení, za každý týden, za každé zhubnuté kilo, nebo za každý úkol, který dokončíte. Musíte vytrénovat svůj mozek. Když uvidíte, kolik práce máte za sebou, dodá vám to energii pokračovat.
    • Můžete se také trestat za nesplnění cílů. Řekněte si, že když nebudete cvičit, budete muset uklidit v garáži, nebo zavolat bratranci, se kterým jste se pohádali. Jistě vám to dodá dostatek motivace k tomu, abyste si zacvičili.
  5. 5
    Nebuďte na sebe tvrdí. Nejste líní – je to jednoduše těžké. Člověk, který běhá každý den 8 km nechápe, že je to pro něho snazší, než pro někoho, kdo celé roky necvičil. Neříkejte si tedy, že jste leniví. Jde jen o to, že teprve začínáte.
    • Když se vám něco nepodaří, musíte si uvědomit, že je to normální. Není důležité, že se vám nepovede cvičit – jde o to, že tyto překážky nakonec překonáte. Každý bojuje s těmito problémy (vynechaný den, nemoc atd.), takže se uvolněte. Řekněte si, že se k tomu opět vrátíte a myslete pozitivně.
  6. 6
    Zhypnotizujte se. Hypnóza je stavem intenzivní koncentrace, ve kterém je mysl poddajná. Můžete zhypnotizovat sami sebe a povzbudit se k dosažení svého cíle. Najděte si různé metody autohypnózy a vyzkoušejte si je.
    • Bude to fungovat pouze pokud budete věřit tomu, že to bude fungovat. Pokud se na to díváte skepticky, nemarněte tím čas a zkuste raději konkrétnější tipy.

2
Motivujte své chování

  1. 1
    Jezte zdravě. Kdybyste chtěli číst článek o zdravé stravě, pravděpodobně byste si ho otevřeli. Jde ale o to, že vše v životě je propojené. Když budete jíst zdravě, budete zdravější. Když budete zdravější, budete mít více energie a cvičení vás bude bavit.
    • Kromě zdravé stravy byste neměli vynechávat snídani. Díky ní budete mít energii po celý den a udržíte si zdravou váhu. [1] Také byste měli pít spoustu vody.
  2. 2
    Kupte si nové vybavení. Utrácet peníze a nemít za ně nic je nepříjemný pocit. Když tedy utratíte spoustu peněz za nové vybavení na cvičení, budete mít chuť ho používat. Kupte si tedy nové oblečení na cvičení. Uvidíte, že budete mít hned chuť jít do posilovny a vyzkoušet ho.
    • Pokud ho ale necháte na dně skříně, nepomůže vám to. Když si koupíte nové oblečení, dejte si ho někam, kde na něho dobře uvidíte, aby vás to donutilo si ho obléct. Když ho budete mít na očích, nezapomenete na to, že opravdu chcete cvičit.
  3. 3
    Nahraďte nezdravé a sedavé činnosti aktivnějšími činnostmi. Když se dodíváte na seriál, který máte rádi a v televizi začne seriál, který moc rádi nemáte, zvedněte se a jděte cvičit. Budete mít motivaci cvičit vždy, když v televizi budou dávat něco, co vás nebaví.
    • Každý je někdy líný a dělá věci polovičatě. Až budete tedy příště jen tak sedět u internetu a nudit se, využijte toho. Nemusíte chodit rovnou do posilovny, ale můžete si zajít třeba na procházku. Umyjte nádobí, ukliďte si v bytě, nebo udělejte něco jiného. Budete se cítit mnohem lépe.
  4. 4
    Zkuste udělat jen polovinu. Pokud chcete jít do posilovny, ale nechce se vám cvičit, zkuste tam jet. Řekněte si, že když se vám stále nebude chtít cvičit, půjdete zase domů. Když tam dojedete, pravděpodobně se vám už nebude chtít zpět. Potom si řekněte, že si dáte jen 10 minut na běžícím pásu a budete to moci zabalit. Když si budete takto postupně nakládat cvičení po malých částech, nakonec toho uděláte mnohem více.
    • Pokud cvičíte venku, je dobré se obléct a jít si sednout ven. Potom se můžete začít procházet. Když budete na procházce oblečení na cvičení, nebude pro vás problém začít skutečně cvičit.
  5. 5
    Buďte zodpovědní. Každý je svým největším kritikem, ale každý z nás si toho také nejvíce odpouští. Každý týden si říkáme, že s něčím začneme a nakonec to neuděláme. Proto je důležité mít někoho, kdo za nás bude mít zodpovědnost. Řekněte své rodině a přátelům, že chcete cvičit – když se vás budou ptát, jestli jste skutečně cvičili, budete mít větší motivaci.
    • Veďte si deník. Pokud jste všem řekli, že hodláte pravidelně cvičit, jste na nejlepší cestě. Nyní byste si měli své pokroky začít zaznamenávat. Měli byste si psát konkrétní čísla a zapisovat si všechny aktivity, kterým se budete věnovat. Můžete si psát deník do sešitu, nebo do počítače, nebo si klidně založit blog, který si bude moci přečíst kdokoli.
  6. 6
    Čtěte časopisy, blogy a příběhy úspěšných lidí. Možná máte pocit, že byste jim jejich úspěchy záviděli, ale byli byste překvapení tím, kolik motivace byste získali. Když si budete číst příběhy úspěšných lidí, budete stále myslet na cvičení a uvědomíte si, že na tom není nic těžkého. Kromě toho se dozvíte, co je skutečně účinné.
    • Když si budete číst příběhy ostatních lidí, uvědomíte si, že to dokážete také. Přesně tak to funguje – vidíte normální lidi, kteří využili svých sil a motivace a začali se věnovat tomu, co chtěli dělat. Nyní jste na řadě vy!
  7. 7
    Všechno vypněte. V dnešním světe se lidé bez technologií cítí nazí. Jak často jste více než 3 metry od počítače? Když jste ve sprše? Vypněte počítač i telefon a uvidíte, že vám nezbyde nic jiného, než jít cvičit.
    • Platí to i pro televizi a další zařízení. Když přijde čas na cvičení a vám se nebude chtít, odpojte se od elektroniky. Možná se začnete tak nudit, že si raději půjdete zaběhat.
  8. 8
    Obklopte se motivujícími lidmi. Svět je plný lidí, kteří chtějí, abyste neuspěli. Tito lidé jsou nejistí, nešťastní a jednoduše zlí. Vyhýbejte se jim. Jistě je dobře znáte. Když s nimi budete trávit čas, bude pro vás problém dosáhnout vašich cílů.
    • Cvičení je v dnešní době běžnou činností. Nikdo není spokojen s tím, jak vypadá, nebo s tím, jak je zdravý. Využijte toho. Jistě máte ve svém okolí lidi, kteří se zabývají stejnými věcmi, jako vy. Spojte s nimi své síly! Můžete se navzájem podporovat a dodávat si motivaci. Když vás bude víc, budete silnější.
  9. 9
    Vyměňte váhu za peníze. Studie provedená v roce 2007 prokázala, že čím více peněz lidé dostanou za to, že zhubnou, tím více se jim podaří zhubnout. [2] Zní to jednoduše, že? Pokud vás někdo stále popichuje s tím, abyste zhubli, řekněte mu, aby vám zaplatil za každé shozené kilo. Buď vám začne platit, nebo vám dá pokoj!

3
Motivujte svůj režim

  1. 1
    Udělejte něco malého hned teď. Obléct se a jít do posilovny, nebo uběhnout 5 km pro vás možná bude příliš těžké. Zkuste si tedy udělat jen deset kliků, nebo dvacet dřepů. Uvidíte, jak je to snadné. Většinou stačí jen trochu rozproudit krev a hned si uvědomíte, že si můžete zacvičit trochu více.
    • Někdy je problémem to, že máte pocit, že vám cvičení zabere spoustu času. Než se oblečete, vyrazíte, zacvičíte si, dáte si sprchu, dojedete domů a vrátíte se k běžným činnostem, uplyne několik hodin. Můžete ale cvičit i po částech. Nemusíte nad krátkým cvičením mávat rukou jen proto, že po něm nejste celí upocení.
  2. 2
    Zajistěte, aby vás to bavilo. Když vám někdo dá knihu, která vás vůbec nebaví, pravděpodobně si ji ani nepřečtete. Pokud tedy budete po svém tělu chtít, aby cvičilo tak, jak ho to vůbec nebaví, dočkáte se stejného výsledku. Dělejte něco, co vás baví, držte se toho a dokončete do až do konce.
    • Budete muset upravit svůj koncept „cvičení.“ Cvičení je cokoli, při čem se budete hýbat. Nemusíte chodit do posilovny a zvedat těžké činky, ani nemusíte běžet hodinu v kuse. Jděte si zaplavat, projít se do parku, zajděte si na hodinu tance. Když vás to bude bavit, nebudete mít problém to udělat.
  3. 3
    Zajistěte, aby pro vás bylo cvičení zvladatelné. Vezměme si znovu metaforu s knihou. Když vám někdo podá nezkrácenou latinskou verzi Bible, pravděpodobně si chvíli budete říkat, že to zvládnete, ale po dvou lekcích latiny si raději pustíte nějaký svůj oblíbený seriál. Pokud jde o cvičení, neměli byste si nakládat více, než kolik zvládnete. Cvičte po malých částech a snažte se, aby vás to bavilo.
    • Je snadné sedět na gauči a říct si „Ok, začínám. Každý den uběhnu 6 km, dokud nezhubnu 10 kilo!“ Není vůbec těžké si něco takového říct. Prvních několik dní možná nebudete mít problém, ale když narazíte na první překážku, nepřekonáte ji a se cvičením seknete. Začněte tedy jen 20 minutami denně a postupně se vypracujte k intenzivnějšímu cvičení. Když to pro vás bude zvladatelné, dokážete to.
  4. 4
    Zajistěte, aby pro vás bylo pohodlné cvičit. Váš oblíbený autor vydal novou knihu, která má být opravdu skvělá, ale je k sehnání pouze v jednom knihkupectví na konci města, které má otevřeno pouze půl hodiny denně a není možné tam zaparkovat. Půjdete si pro tu knihu? Pravděpodobně ne. To samé platí i pro cvičení. Pokud to pro vás nebude pohodlné, neuděláte to. Vyberte si cvičení, které vám nenaruší celý den a které vás bude bavit.
    • Vyberte si posilovnu na vhodném místě. I když je nejlepší posilovna 30 minut cesty, bude vhodnější si vybrat posilovnu, kterou máte po cestě z práce domů. Naplánujte si svůj den tak, abyste do něho cvičení mohli zahrnout. Když nebudete mít možnost se tomu vyhnout, budete mít pocit, že to musíte udělat.
  5. 5
    Cvičte s kamarádem. Jde v podstatě o to samé, jako říct lidem, že chcete cvičit. Když budete mít někoho, kdo na vás bude moci dohlížet, nebude pro vás snadné ho zklamat a nedodržet své sliby. Jistě znáte alespoň jednoho člověka, který cvičí!
    • Pokud neznáte nikoho, kdo je na podobné úrovni jako vy, začněte chodit do posilovny a objednejte si trenéra. Budete mít větší motivaci, protože když na trénink nepřijdete, budete za něho stejně muset zaplatit.
  6. 6
    Dejte si rychlé, ale intenzivní cvičení. Odhoďte výmluvu „nemám čas“ a vymyslete si cvičení, při kterém zapojíte všechny svaly v těle a nebudete muset cvičit příliš dlouho. Dlouhé cvičení nemusí vždy znamenat dobré cvičení.
    • Dělejte intervalový trénink. Pokud nemáte na cvičení dost času, zkuste intervalový trénink. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, pravděpodobně žijete na konci světa. Intervalový trénink je nejrychlejší cvičení na světě, kterým spálíte nejvíce kalorií. Jednoduše střídáte intervaly intenzivního cvičení s intervaly klidnějšího cvičení. [3] Nejjednodušší je běžet na běžícím pásu 30 vteřin rychle a 30 vteřin pomalu, ale můžete tento systém vyzkoušet i u jiného cvičení.
  7. 7
    Střídejte to. Pokud chodíte na procházku třikrát týdně do stejného parku už dva roky, pravděpodobně vás to začne nudit a nebude se vám chtít pokračovat. Tento problém lze snadno vyřešit! Začněte dělat něco jiného. Když budete dělat něco jiného, budete se mít na co těšit a nebudete se při cvičení nudit.
    • Pokud chcete cvičit bez činek a bez permanentky do posilovny, je to možné. Pokud běháte, střídejte trasy, běhejte každý den v jinou dobu, nebo trénujte sprinty a vytrvalost. Můžete si také měnit své cíle. Nejlepší je, když vaše tělo nebude vědět, co ho čeká. Tím si udržíte motivaci a budete stále silnější.

4
Vzorové cvičení

  1. 1
    Využijte televizi. Zapněte si svůj oblíbený seriál a napište si seznam věcí, které se v každém díle alespoň jednou objeví. Vymyslete si k nim cviky. Potom při sledování seriálu dělejte tyto cviky vždy, když se na obrazovce objeví to, co jste si napsali.

Tipy

  • Udělejte si seznam rychlých písniček, které můžete při cvičení poslouchat. Je těžké poslouchat rychlý song a sedět v klidu. Ty nejlepší písničky vám umožní zapomenou na bolest a překonat vaše hranice!
  • Bavte se! Pro některé lidi to znamená cvičit s kamarádem, pro jiné to znamená poslouchat u toho oblíbenou hudbu. Někdy to znamená zahrát si s přáteli fotbal místo zvedání činek v posilovně. Největší překážkou cvičení je to, že si lidé myslí, že je to práce. Najděte si tedy motivaci se hýbat a využijte toho. Pokud rádi čtete, čtěte si knihu a u toho jezděte na rotopedu. Pokud rádi tančíte, začněte chodit na aerobik, nebo na salsu. Pokud rádi sledujete televizi, pořiďte si malý stepper a cvičte při reklamách. Zkuste sami sebe překonat a udělat co nejvíce kliků nebo sklapovaček během reklamy při vašem oblíbeném seriálu.
  • Cvičte u zrcadla. Když se na sebe budete dívat, bude vás to nutit cvičit poctivěji.
  • Cvičte s někým. Je snadné nejít cvičit, když tím můžete zklamat pouze sami sebe. Když se domluvíte s kamarádem, že budete cvičit spolu, budete mít větší motivaci.
  • Používejte při cvičení činky. Velmi rychle si s nimi vytvarujete tělo.

Varování

  • Zeptejte se svého lékaře, jak smíte cvičit. Lékař vám řekne, které cvičení je pro vás vhodné a které ne. Když už budete cvičit, měli byste to dělat správně.
  • Pokud jste celé roky necvičili, může být nebezpečné začít hned intenzivně cvičit. Mohli byste si ublížit. Když se budete zbytečně přetěžovat, mohli byste se zranit.

Informace o článku

Kategorie: Fitness

V jiných jazycích:

English: Motivate Yourself to Work Out, Italiano: Motivarti ad Allenarti, Español: motivarte para hacer ejercicio, Deutsch: Sich selber motivieren um zu trainieren, Português: se Motivar para Se Exercitar, Français: se motiver pour faire de l’exercice, 中文: 激励自己开始健身, Русский: мотивировать себя заниматься спортом, Nederlands: Jezelf motiveren om te trainen

Stránka byla zobrazena 2 480 krát.

Byl tento článek přesný?