Jak zabránit vypadávání vlasů po těhotenství

Spoluautor Lacy Windham, MD

V tomto článku:Starejte se dobře o své vlasyPracujte se svými vlasy22 Reference

Těhotenství a porod velmi změní hladiny hormonů ve vašem těle. Tyto změny hormonů ve vašem těle mohou způsobit změny v růstu vlasů.[1] Během těhotenství nebudou přechodně vaše vlasy tolik růst, takže zřejmě budou jemnější nebo mohou dokonce přestat růst nebo začnou vypadávat. Během tří měsíců od porodu budou vaše vlasy stále vypadávat, pokud nevypadávaly během těhotenství, tak mohou náhle začít vypadávat. Ujišťuji vás, že je to naprostý a normální jev, který nebude přetrvávat. Během tohoto období se o své vlasy dobře starejte, než nastane opět období jejich obnovy a růstu.[2]

1
Starejte se dobře o své vlasy

  1. 1
    Vyhýbejte se upnutým účesům. Taháním za vlasy, upnutým účesem můžete způsobit jejich vypadávání. Častou úpravou nebo hraním si s vašimi vlasy může také způsobit jejich vypadávání. Noste vlasy rozpuštěné, abyste zabránila jejich vypadávání.[3]
    • Vyhněte se copánkům či culíkům, použitím gumiček nebo sponek či skřipců do vlasů.
    • Určitě také nepoužívejte teplé zábaly na vlasy, protože mohou zničit vaše vlasy nebo poškodit pokožku hlavy.
    • Moc často si s vlasy také nehrajte taháním.[4]
  2. 2
    Používejte hřeben se zuby dál od sebe. Pokud máte kartáč, který má zuby blízko u sebe, používejte ten se širšími, protože to by mohlo také napomoci padání vašich vlasů. Mohlo by to dokonce způsobit větší vypadávání. Proto používejte kartáč, který je k vaším vlasům jemnější s širšími zuby.[5]
    • Při česání se vždy češte velmi opatrně.
    • Mokré vlasy jsou vždy slabší než ty suché. Buďte proto velmi opatrné, když si češete mokré vlasy a nevytvářejte si copy ani culíky.[6]
  3. 3
    Buďte opatrné při používání tepla. Použitím některých tepelných přístrojů můžete vaše vlasy zničit. Vyhněte se používání různých tepelných přístrojů, jako fénu či žehliček na vlasy. Pokud potřebujete však použít fén, tak ho nastavte na co nejmenší výkon.[7]

2
Pracujte se svými vlasy

  1. 1
    Najděte si ty správné vlasové produkty pro vás. Některé vlasové produkty, šampony nebo kondicionéry napomáhají vaším vlasům vypadat objemnější a zdravější. Budete zřejmě muset vyzkoušet víc druhů, než zjistíte, který vyhovuje přímo vám. Zkuste hledat některé s těmito vlastnostmi:[8]
    • Hledejte produkty s názvem “šampon pro objem vlasů.”
    • Vyvarujte se takzvaným “šampon s kondicionérem,” protože ty vám mohou ubírat na objemu.
    • Vyvarujte se “kondicionérům.” Ty mohou způsobit, že vaše vlasy budou vypadat bez objemu.
    • Pokuste se najít kondicionéry, které jsou uzpůsobené pro vypadávání vlasů.
    • Produkty, které obsahují biotin nebo křemen vám mohou také pomoci.[9]
  2. 2
    Vyvarujte se stresu. Pokud se stresujete, tak to také napomáhá k vypadávání vlasů. Stres může způsobit, že vaše vlasové folikuly se dostanou do klidové fáze a výsledkem mohou být tak slabší vlasy. Ztráta vlasů způsobená stresem může být také zastavena snížením míry stresu.[10] Toto je samozřejmě velmi těžké s dítětem. Ujistěte se, že si říkáte o pomoc, pokud ji potřebujete a že vám váš partner dostatečně pomáhá, pokud pomoc potřebujete.
  3. 3
    Vyzkoušejte nový sestřih. Poraďte se se svým kadeřníkem, aby vám udělal nový sestřih, který pomůže vašim vlasům vypadat objemněji.[11] Pamatujte si, že vypadávání vlasů při těhotenství je jen dočasné,[12] takže až se vám vlasy vrátí zpět do lepšího stavu, tak se můžete vrátit ke svému účesu.
    • S dlouhými vlasy budou vaše jemnější vlasy více viditelné.[13]
  4. 4
    Hlídejte si, co jíte. Vaše životospráva velmi ovlivňuje, jak budete vypadat vy i vaše vlasy. Pokud budete pravidelně jíst některá jídla, tak si zajistíte zdravě vypadající vlasy. Hlídejte si svou životosprávu a příjem následujících vitamínů ve vaší stravě:[14][15]
    • Bílkoviny. Vlasy jsou vytvářeny z bílkovin. Tím, že budete jíst dostatek bílkovin, tak budou vaše vlasy silnější.
    • Železo. Pokud jíte maso, tak konzumujte netučné maso pro lepší vlasy. Vegetariáni mohou zdroj železa nalézt v sóje, čočce a špenátu.
    • Flavonoidy a antioxidanty. Zelenina a ovoce mohou obsahovat flavonoidy i antioxidanty, které vám pomohou zlepšit vlasové folikuly.[16]
  5. 5
    Začněte používat potravinové doplňky. Některé potravinové doplňky jsou doporučeny pro udržení vašich vlasů silných a zdravých. Během čekání než se hladina vašich hormonů vrátí do normálu, tak můžete vlasům dopřát alespoň nějaké doplňky stravy.[17]
    • Vyzkoušejte vitamíny B, C, E a zinek.
    • Existují důkazy o tom, že pokud užíváme biotin, zinek a používáme také krém obsahující klobetazol propionát, tak to může pomoci při vypadávání vlasů.[18]
    • Použitím levandulového oleje smíchaným s tymiánem, rozmarýnem a olejem z cedrového dřeva také pomůžeme některým poškozeným vlasům.[19]
  6. 6
    Zvažte použití hormonální antikoncepce. Po těhotenství budou hladiny vašeho hormonu estrogenu velmi nízké. Hormonální antikoncepce pomůže zvýšit hladinu estrogenu a tím vám pomůže s vypadáváním vlasů.[20][21]
    • Po narození dítěte musíte počkat alespoň 4 týdny než začnete znovu užívat hormonální antikoncepci. Dřívější užívání vede ke zvýšenému riziku krevních sraženin.
    • Pokud kojíte, tak byste měli počkat než začnete používat náhradu mléka, protože antikoncepce může snižovat tvorbu mateřského mléka.

Tipy

  • Nebojte se. Vypadávání vlasů po těhotenství je pouze dočasné. V období od šesti do dvanácti měsíců by se vše mělo vrátit do pořádku.[22]


Reference

  1. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/causes/con-20027666
  2. http://www.babycenter.com/0_postpartum-hair-loss_11721.bc
  3. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/causes/con-20027666
  4. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/prevention/con-20027666
  5. http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/basics/prevention/con-20027666
  6. http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/hair-loss-during-pregnancy/
  7. http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/hair-loss-during-pregnancy/
  8. https://www.aad.org/skin-conditions/skin-health-tips/hair-loss-and-new-mothers
  9. http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/hair-loss-during-pregnancy/
Ukázat více... (13)

Informace o článku

Spoluautorem tohoto článku je Lacy Windham, MD. Dr. Windham je atestovaný porodník a gynekolog v Tennessee. V roce 2010 dokončila stáž na Eastern Virginia Medical School, kde získala ocenění Nejlepší rezident.

Kategorie: Zdraví

V jiných jazycích:

English: Prevent Hair Loss after Pregnancy, Español: evitar la caída del cabello después del embarazo, Italiano: Prevenire la Perdita dei Capelli dopo la Gravidanza, Português: Prevenir a Queda de Cabelo Após a Gravidez, Русский: предотвратить потерю волос после беременности, Deutsch: Haarausfall nach der Schwangerschaft verhindern, Français: prévenir la chute des cheveux après la grossesse, العربية: منع فقدان الشعر بعد الحمل, Tiếng Việt: Ngăn ngừa Rụng tóc Sau khi Sinh con, Bahasa Indonesia: Mencegah Rambut Rontok Setelah Kehamilan, 中文: 预防产后脱发, ไทย: ป้องกันผมร่วงหลังการตั้งครรภ์, 한국어: 임산부 탈모 방지법, Nederlands: Haaruitval na je zwangerschap voorkomen, 日本語: 産後の抜け毛を防ぐ

Stránka byla zobrazena 1 126 krát.
Byl tento článek přesný?