Jak zajistit, aby se vám někdo přestal líbit

V tomto článku:Ukončete své poblázněníJak ukončit toxické přátelstvíNové zvyky

Jistě jste se také již někdy zamilovali do někoho, do koho jste se zamilovat neměli. Někdy to trvá dny, někdy měsíce, ale vždy to trvá příliš dlouho. Když ovšem najdete trochu vnitřní síly a času, přestanete na toho druhého myslet a brzy se začnete sami sebe ptát, co se vám na něm vlastně líbilo.

1
Ukončete své pobláznění

  1. 1
    Dopřejte si trochu prostoru. Staré přísloví „sejde z očí, sejde z mysli,“ je naprosto pravdivé. Když se obklopíte jinými lidmi a věcmi, brzy na toho člověka zapomenete.
    • Pokud máte společné přátele a nevyhnete se tomu druhému, travte čas s mnoha přáteli najednou. Vyhněte se tomu, abyste byli o samotě a vídejte se s jinými kamarády.
    • Pokud spolu navštěvujete nějaké kroužky nebo akce, nepřestávejte tam chodit – tím byste se jen vyhýbali svému problému. Travte co nejvíce času s přáteli, nebo toho využijte a najděte si nové.
    • Nechoďte na místa, kam chodí tento člověk. Pokud víte, kde se s ním můžete potkat, měli byste si hledat jiná místa. Jistě na něho nechcete narazit – ať už omylem, nebo naschvál.
  2. 2
    Dopřejte si dost času. Emocí se nezbavíte přes noc. Musíte počkat, až pomalu přejdou.
    • Veďte si deník. Když si své pocity budete zapisovat, pomůže vám to dosáhnout smíření. Když v sobě své pocity budete dusit, může to vést k frustraci.
    • Když na toho druhého začnete myslet, zastavte se. Máte dostatečnou sílu na to, abyste změnili to, o čem přemýšlíte. Zaměřte se na něco jiného – například na něco vtipného, co jste se dnes dozvěděli. Můžete také myslet na jiné lidi, kteří se vám líbí, nebo třeba na to, jak globální oteplování ovlivňuje lidstvo. Jednoduše si najděte něco zajímavějšího a důležitějšího, o čem budete moci přemýšlet.
  3. 3
    Přestaňte toho druhého sledovat na internetu. Když si ho budete stále připomínat, bude to pro vás ještě těžší.
    • Odstraňte si ho ze sledovaných lidí na Facebooku. Budete ho mít stále v přátelích, ale nebudou se vám zobrazovat žádné jeho příspěvky. Vyhnete se tím trapné konverzaci, která by následovala, kdybyste si ho smazali z přátel.
    • Přestaňte ho sledovat na Twitteru. Když se vás bude ptát, proč jste to udělali, řekněte například „Trávím příliš mnoho času na internetu,“ nebo zapírejte a řekněte, že nevíte, proč se to stalo.
    • Pokud nejste dobří přátelé, smažte si jeho telefonní číslo, aby vás nelákalo mu psát nebo volat.
  4. 4
    Zbavte se všeho, co vám tohoto člověka připomíná. Je těžké na někoho zapomenout, když máte všude kolem sebe věci, které vám ho připomínají.
    • Napsali jste si jeho jméno na školní sešit? Máte schovaný dopis, který vám kdysi napsal? Nebo jste spolu vždycky pili Fantu? Zbavte se jednoduše všeho, co vám tohoto člověka připomíná. Je možné se vyhnout tomu, že na něho budete myslet!
    • Pokud se něčeho nemůžete zbavit navždy (například nábytku, nebo školní učebnice), najděte si způsob, jak se tomu alespoň vyhýbat. Knížku obalte do nového papíru, nebo přes gauč přehoďte nějaký barevný přehoz.
  5. 5
    Vybavte si všechny jeho nedostatky. Každý má nějaké nedostatky. Je pravděpodobné, že jste je dříve neviděli, protože jste si toho druhého idealizovali.
    • Proč chcete, aby se vám tento člověk přestal líbit?
    • Proč ho nemají rádi ostatní lidé?
    • Je něco, co nemáte společného (a znáte lidi, se kterými to máte společné)?

2
Jak ukončit toxické přátelství

  1. 1
    Odpusťte. Někdy se setkáváme s lidmi, kteří pro nás jednoduše nejsou dobří. Pokud se kvůli tomuto člověku cítíte smutně nebo jinak špatně, je pravděpodobné, že jste v toxickém vztahu.
    • Nechovejte k tomu druhému zášť. Pravděpodobně je tak ponořen ve svém světě, že si neuvědomuje, jaký vliv na vás má.
    • Smiřte se se svými pocity. Ať už jsou jakékoli, jsou správné – kdyby nebyly, necítili byste je! Odpusťte také sami sobě.
  2. 2
    Zapomeňte. Toxické přátelství nestojí za to. Možná doufáte, že se daná osoba změní, ale to se pravděpodobně nestane. Je mnohem lepší trávit čas s lidmi, se kterými se budete cítit dobře a kteří vás budou mít rádi.
    • Přestaňte se ve vztahu snažit. Chovejte se k tomu druhému mile, ale nehledejte příležitosti spolu trávit čas a nesnažte se, aby vás ten druhý ocenil. Snažte se pouze v případě, že se bude snažit i ten druhý.
    • Zaměřte se na ostatní přátele. Jistě máte spoustu přátel a také rodinu, kterým na vás skutečně záleží. Uvědomte si, že nejste závislí na tomto člověku.
  3. 3
    Nejprve se postarejte o sebe. Jste ten nejdůležitější člověk ve vašem životě a je nejdůležitější zajistit, abyste byli šťastní. Toto toxické přátelství vám pouze brání dosáhnout štěstí.
    • Pokud ten druhý bude chtít vědět, proč se mu vyhýbáte, řekněte mu to přímo. Řekněte například: „Chci trávit více času s jinými přáteli, mám pocit, že se v našem vztahu snažím pouze já.“ Pokud ten druhý bude chtít vztah zachránit, pokusí se o to. Pokud nebude chtít, máte to za sebou. Můžete odejít s vědomím, že jste udělali správnou věc.

3
Nové zvyky

  1. 1
    Najděte si nové přátele (nebo obnovte staré vztahy)! Když obnovíte svůj společenský život, budete se mít čemu věnovat a získáte si dobré přátele, kteří vás budou podporovat. Zde je několik tipů, jak toho dosáhnout:
    • Staňte se členem nějakého klubu nebo týmu. Pokud hrajete nějaký sport, nebo máte oblíbeného koníčka, najděte si způsoby, jak trénovat s ostatními lidmi.
    • Věnujte svůj čas dobrovolnické práci. Pracujte v místí nemocnici, v domově důchodců, nebo v útulku pro zvířata.
    • Najděte si práci na částečný úvazek. Zeptejte se v okolí a zjistěte, zda někdo nenabízí nějakou práci na částečný úvazek.
  2. 2
    Mějte stále co dělat. Když si najdete činnosti, kterým se budete věnovat, nebudete mít vůbec čas myslet na toho druhého.
    • Najděte si nový koníček (malování, jízdu na koni, nebo třeba sport)
    • Organizujte události pro své přátele a rodinu (večeře, kino atd.)
    • Travte více času se svojí rodinou
    • Zapojte se více do dění na internetu
  3. 3
    Pracujte na sobě. Zaměřte se na to, abyste se stali lepším člověkem. Po nějaké době už nebudete ani vědět, kdo se vám líbil.
    • Cvičte. Choďte běhat, věnujte se józe, nebo začněte hrát nějaký sport. Příval endorfinů ze cvičení vám zlepší náladu a brzy budete vypadat tak skvěle, jako ještě nikdy před tím.
    • Zapište se na nějaký kurz. Pokud jste se vždy chtěli naučit pracovat s keramikou, nebo dělat bojové umění, nyní je na to nejvhodnější čas!
    • Zjišťujte si informace o tom, co vás zajímá. Začněte číst nový román, který jste dlouho odkládali, nebo začněte více sledovat zprávy.
  4. 4
    Zkuste změnit svůj vkus. Pokud jste s daným člověkem poslouchali nějakou konkrétní hudbu, najděte si jiný žánr, který vás bude bavit.
    • Zkuste sledovat nové televizní seriály.
    • Najděte si nové zajímavé kapely (nebo si pusťte nějaké desky, které mají vaši rodiče).
    • Zkuste si nějaký nový módní trend, nebo nějaký vymyslete sami!
  5. 5
    Mějte otevřené oči. Jak se říká, v moři je spousta ryb. Nezapomeňte se dobře bavit, travte čas s lidmi a pouštějte se do nových situací. Brzy díky tomu najdete nový (a lepší) objekt zájmu.

Tipy

  • Nestyďte se! Do této situace se čas od času dostane úplně každý.
  • Nepomlouvejte toho druhého.

Informace o článku

Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Kategorie: Sociální události pro mládež

V jiných jazycích:

English: Stop Liking Someone, Español: hacer que alguien deje de gustarte, Deutsch: Aufhören jemanden zu lieben, Português: Parar de Gostar de Alguém, Italiano: Smettere di Pensare a Qualcuno, Français: arrêter d’aimer quelqu’un, 中文: 不再喜欢某个人, Nederlands: Stoppen verliefd te zijn, Русский: разлюбить кого–то, Bahasa Indonesia: Berhenti Menyukai Seseorang, العربية: التوقف عن الإعجاب بأحدهم

Stránka byla zobrazena 3 714 krát.
Byl tento článek přesný?