Jak zhubnout bez pomoci pilulek

Hubnutí rozhodně užívání žádných "zázračných" pilulek nevyžaduje, a to i přesto, že se v posledních letech objevila na trhu takových přípravků velká spousta. Některé z těchto přípravků ani nefungují a pro lidi, užívající různé léky, mohou být dokonce nebezpečné. Pilulky nechte stranou a vyzkoušejte raději jiné metody, kterými můžete svou hmotnost snížit také.

Metoda 1 ze 2:
Počítání kalorií pro redukcí hmotnosti

  1. 1
    Vypočtěte si svůj bazální metabolický výdej. Bazální metabolický výdej (anglická zkratka BMR) je množství kalorií, které vaše tělo potřebuje ke své klidové funkci za jeden den.[1] Použít můžete různé BMR kalkulačky na internetu - stačí jen zadat výšku, hmotnost a pár dalších faktorů.
  2. 2
    Svůj kalorický příjem snižte pod úroveň svého BMR. Snížíte-li svůj kalorický příjem tak, aby byl o 500 kalorií nižší než BMR, měli byste hubnout rychlostí půl kilogramu za týden.[2] Pro sledování kalorického příjmu můžete využít obyčejný deník nebo aplikaci na svém chytrém telefonu.
    • Mezi takové aplikace patří například Lose It!, MyFitnessPal, Fooducate nebo My Diet Diary.
    • Většina aplikací navíc pohlídá také váš příjem sacharidů, tuků a bílkovin, což vám pomůže udržet tyto prvky ve zdravé rovnováze.
    • Kalorický příjem nikdy nesnižujte příliš, jinak byste si mohli zpomalit metabolismus takovým způsobem, že by pro vás hubnutí bylo velmi obtížné. Člověk o hmotnosti 140 kilogramů pravděpodobně může snížit svůj kalorický příjem o 1000 kalorií, ale o polovinu lehčí osoba by měla ubrat maximálně 500 kalorií.[3]
  3. 3
    Připojte se k dietnímu klubu. Dietní kluby a podobné služby vám mohou pomoct počítat kalorie v případě, že vás často přemáhají chutě nebo pokud nejste schopní vést jídelní deník samostatně. Mezi takové systémy či kluby patří Weight Watchers, Nutrisystem, Jenny Craig a další.[4]
    • Tyto skupiny poskytnou nejen osvědčené plány, ale také podporu a zodpovědnost za výsledky.
  4. 4
    Pijte vodu. Pití vody může podpořit hubnutí několika různými způsoby. Kromě zažehnání žízně dokáže potlačovat hlad, což se vám při konzumaci sladkých nápojů, plných kalorií, nepodaří.[5]
    • Voda navíc pomáhá posilovat metabolismus a zbavovat tělo odpadních látek.
  5. 5
    Vyhýbejte se určitým potravinám. Některé potraviny obsahují velké množství kalorií i v malých baleních, což dělá z jejich počítání náročnou věc. Jiné potraviny mají zase téměř nulovou výživovou hodnotu, což vám při snižování kalorického příjmu nijak zvlášť nepomůže, protože stále potřebujete adekvátní množství živin.[6] Mezi potraviny, kterým byste se měli vyhýbat, patří:
    • Různé svačinky plné sacharidů, jako jsou krekry, suché cereálie, chléb, rýžové koláčky apod. Takové potraviny způsobí pokles hladiny cukru v krvi tím, že přinutí tělo produkovat víc inzulínu, což ve výsledku způsobí, že budete mít zase hlad.
    • Mrazené potraviny. Mrazené jídlo je často plné sodíku, který způsobuje zadržování vody v těle. Zadržujete-li vodu, pak vám může připadat, že žádné z vašich pokusů o hubnutí nefungují.
    • Tyčinky s vysokým obsahem vlákniny. Tyčinky nabité vlákninou mají tendenci způsobovat inkonzistentní příjem vlákniny (necítíte se nikdy sytí). Přitom vlákninu můžete v dostatečném množství přijímat konzistentně tím, že ke každému jídlu přidáte trochu ovoce nebo zeleniny.[7]
    • Potraviny, označované jako nízkotučné. Z konzumace těchto potravin můžete mít dobrý pocit, ale ve skutečnosti jich sníte více. Výrobci navíc nahrazují chybějící tuk cukrem, který sice odvede vaši pozornost, ale zároveň zkomplikuje vaši dietu.[8]
    • Ovocné šťávy. Ovocné šťávy jsou plné ovocného cukru, ale po vláknině ani památky.
    • Uměle slazené nápoje. Umělá sladidla mohou způsobovat silnější chutě na různé pokrmy, což nemusí korespondovat s vaší snahou o zdravou stravu.
    • Alkohol. Alkohol nadměrně zatěžuje vaše játra, jelikož se jedná o toxin, který musí tento orgán zpracovat. Pro tělo je pak obtížnější pálit tuk.
    Reklama

Metoda 2 ze 2:
Cvičení pro redukci hmotnosti

  1. 1
    Promluvte si s lékařem o cvičebním režimu. Před započetím jakéhokoli cvičení byste si měli určitě promluvit se svým lékařem, pokud trpíte nějakou srdeční chorobou, astmatem, cukrovkou nebo jinými nemocemi.[9] Lékař vám také pomůže určit zdravou hmotnost a možná také to, jakým způsobem byste jí měli docílit.
    • To je důležité zejména pokud potřebujete shodit opravdu hodně, ale konzultace s lékařem je vhodná za jakékoli situace, bez ohledu na množství kil, kterých se chcete zbavit.
  2. 2
    Věnujte se aerobnímu cvičení. Aerobní trénink, zvaný také jednoduše "kardio," je důležitý kvůli zrychlení metabolismu po dokončení cvičební jednotky. To znamená, že vaše tělo v tento čas využije kalorie rychleji a vy zhubnete tím, že spálíte víc kalorií než přijmete.[10]
    • Aerobní aktivitu je možné provádět s nízkou, střední i vysokou intenzitou, po libovolně dlouhou, nepřetržitou dobu.
    • Snažte se jí věnovat 30 minut denně, pět až sedm dní v týdnu.
  3. 3
    Věnujte se silovému tréninku. Při posilování dochází ke zvětšování svalového objemu. Větší svalstvo vyžaduje více kalorií, takže pokud jejich příjem navýšíte, budete je pálit i v klidovém stavu, protože máte prostě více svalů.[11]
    • Příkladem cviků silového tréninku jsou kliky, zkracovačky, bicepsové zdvihy, dřepy, výpady a další.
    • Hodinový silový trénink třikrát týdně vám pomůže hubnout jak při cvičení, tak po něm.
  4. 4
    Choďte. Chůze je skvělým tréninkem pro lidi, vyžadující méně intenzivní cvičení, například kvůli zdravotním problémům, které brání aerobním aktivitám. Chůze je skvělá také pro posílení mentálního i celkového zdraví.[12]
    • Chozením po dobu 45 minut denně můžete shazovat hmotnost rychlostí zhruba půl kilogramu týdně.
    Reklama

O tomto wikiHow

Registrovaná dietoložka
Spoluautorem tohoto článku je Claudia Carberry, RD, MS. Claudia Carberry je ambulantní dietoložka na University of Arkansas for Medical Sciences. V roce 2010 získala MS ve výživě z University of Tennessee Knoxville.
Kategorie: Zdraví
Stránka byla zobrazena 1 697 krát.

Pomohl vám tento článek?

Reklama